Wednesday, May 27, 2015

လူသားႏွင့္အလွအပ

               အလွအပကုိ သိရွိခံစားျခင္း ဟူေသာစိတ္အာရုံခံစားမႈမွာ လူသားမ်ားတြင္ သာမက တိရစၦာန္ မ်ား၌ ပါရွိသည္ဟု ဆုိၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ လူသားမ်ားမွာ လွပမႈကုိ ၾကည္ႏူးသည္မွာ ယုံမွားဖြယရာ မရွိေပ။ လူသားတုိ႔အေနႏွင့္ လွပစြာ တန္ဆာမင္မႈအား တပ္မက္ျခင္းအေၾကာင္းကုိ သမိုင္းေခတ္ အဆက္ဆက္၌ ေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္။ အသားအေရာင္၊ လူမ်ိဳး၊ ေဒသကုိလုိက္၍ အလွအပတတပ္မက္မႈမွာ တစ္ဦးႏွစ္တစ္ဦး မတူညီႏုိင္ေပ။ ခံစားခ်က္ျခင္းလည္း တစ္ထပ္တည္း မက်ႏုိင္ေပ။ ဤေနရာတြင္ ဒါဝိဒ္၊ စကူကရပ္၊ လစ္ဗင္းစတုန္း၊ ေအာ္ဂက္စေတး၊ ကြန္႔စ္စိန္႔ဆုိင္မြန္ စသူတုိ႔၏ ကမၻာေက်ာ္အဆုိအမိန္႔မ်ားကုိ ကုိးကား၍ တင္ျပသြားပါမည္။


            ပထမဦးဆုံး ကမၻာဦးလူသားတုိ႔၏ အဆင္တန္ဆာတုိ႔တြင္ တိရစၦာန္တုိ႔၏ အေရမ်ား၊ လက္သည္း မ်ားႏွင့္ သြားမ်ားမွာ အလြန္အေရးႀကီးေသာ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည္။ ၎ပစၥည္းမ်ားကုိ ရတနာတစ္ပါးအသြင္ သူတုိ႔အထင္ရွိ သည္။ ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ္လည္း အဆင္တန္ဆာ အသြင္အျပင္ရွိသည္။ ၎အရာ တုိ႔သည္ ပင္လွ်င္ ေရွးေခတ္ေဟာင္းလူသားတုိ႔၏ ပထမဦးဆုံး လွပမႈအတြက္ ကုိယ္စားျပဳပစၥည္းသကၠာရ မ်ား ျဖစ္ေတာ့သည္။
              လူရုိင္းတုိ႔၏ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ေကာင္းေအာင္ အရုပ္ဆုိးလြန္းလွေသာ အဆင္တန္ဆာမ်ား၊ ဂီတသံစဥ္မ်ားကုိ ေထာက္ရႈလွ်င္ပင္ ၎တုိ႔ အလွအပအာရုံ ခံစားမႈမွာ တိရစၦာန္မ်ား(ေက်းငွက္မ်ား) ထက္ပင္လွ်င္ နိမ့္က်ေၾကာင္း ေတြ႕ရမည္။ အလွအပအေပၚ ထားရွိေသာ အမွတ္သညာ၊ သေဘာတရားတုိ႔ မွာလည္း အသားအေရာင္တူေသာ လူမ်ိဳးမ်ားတြင္ ပင္လွ်င္ ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ားစြာ ရွိေလသည္။

              “ယင္းျခားနားျခင္း အေၾကာင္းရင္းကုိ သတၱေဗဒပညာရပ္ ရွာၾကံ၍ရမည္ မဟုတ္သည္မွာ ထင္ရွားပါသည္။ တျခား အေျခခံသေဘာတရား မ်ားတြင္သာ ရွာၾကံရမည္” ဟု ဒါဝိဒ္ကုိယ္တုိင္ လည္း ေျပာၾကားထားပါသည္။ သူ၏ အဂၤလိပ္ဘာသျဖင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ ပုံႏွိပ္ျခင္းတြင္ ယခုေဖာ္ျပခဲ့ေသာ စာပုဒ္၌ ေအာက္ပါစကားမ်ား ျဖည့္စြက္ပါရွိ လာေလသည္။
             ”ယဥ္ေက်းၿပီးေသာ လူသားမ်ားအဖုိ႔၊ ဤသုိ႔ေသာ အာရုံခံစားမႈ(လွပမႈ) တုိ႔မွာ ရႈပ္ေထြးေသာ အယူအဆမ်ား ေတြးေခၚခ်က္ ေလ့က်င့္မႈမ်ား ေရာေထြးယွက္တင္ ျဖစ္ေနပါသည္။”
              ဤသည္မွာ အလြန္အေရးႀကီးေသာ စကားရပ္ ျဖစ္သည္။ သေဘာတရားမူအားျဖင့္ သတၱေဗဒ မွ လူမႈေဗဒသုိ႔ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အား ဒါဝင္ဆြဲေခၚေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
              ယဥ္ေက်းမႈ ျမင့္မားေသာ လူသားမ်ား၌သာ ဤကဲ့သုိ႔ဆက္စပ္မႈ သေဘာရွိသည္ဟု ေျပာဆုိရာ၌ ဒါဝင္မွန္ကန္ ပါေလာ။ မွန္ကန္မႈမရွိပါ။ လုံးဝဟု မေျပာလုိေသာ္လည္း သက္ေရာက္မႈ မရွိပါ။ ဤကဲ့သုိ႔ မမွန္ျခင္းအေၾကာင္း အရာကုိ လြယ္လင့္တကူ ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။ 
             နမူနာ သာဓကတစ္ခုကုိ ေဖာ္ျပၾကပါစုိ႔။ ကမၻုာဦးလူသားတုိ႔၏ အလွအပ အဆင္တန္ဆာတုိ႔တြင္ တိရစၦာန္တုိ႔၏ အေရမ်ား၊ လက္သည္းခံမ်ားႏွင့္ သြားမ်ားမွာ လြန္စြာအေရးႀကီးေသာ ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ဘာ့ေၾကာင့္နည္း။ ဤပစၥည္းမ်ားမွ အေသြးအေရာင္ႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းမ်ား ဖြဲ႕စည္းပါဝင္ထားသေလာ။ မဖြဲ႕စည္း ထားပါ။ မပါဝင္လွပါ။ လူရုိင္းတစ္ဦးအေနျဖင့္ အေရ၊လက္သည္းႏွင့္ အစြယ္မ်ားကုိ လွပမႈအတြက္ တန္ဆာဆင္ျခင္းမွာ တပ္မက္မႈသေဘာ အျပင္ သူတုိ႔၏ သတၱိစြမ္းရည္ကုိ ပါ  ျပသႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလ သည္။


          စြမ္းပကားရွိသူကုိ ေအာင္ျမင္လွ်င္ ကုိယ္တုိင္စြမ္းပကား ရွိေလသည္။ အင္အားႀကီးသူကုိ ေအာင္ႏုိင္ လွ်င္ ကုိယ္တုိင္ အင္အားႀကီးေလသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ဤေနရာ၌ ဥပါဒါန္းစြဲလန္းမႈလည္း သက္ဝင္လာ ႏုိင္စရာအေၾကာင္းလညး္ ရွိသည္။ အေမရိကန္ ေျမာက္ပုိင္းမွ အင္ဒီးယန္းလူမ်ိဳးတုိ႔မွာ ထုိေဒသတြင္ အၾကမ္းၾကဳတ္ဆုံး သားရဲတိရစၦာန္ႀကီး မ်ားျဖစ္ေသာ ဝက္ဝံၾကီးမ်ား၏ ေျခသည္း၊ လက္သည္း မ်ားကုိ အျမတ္တႏုိး ဝတ္ဆင္ၾကသည္ဟု “စကူးကရပ္” က ေျပာဖူးသည္။ ၎လက္ဝံႀကီးမ်ား၏ ၾကမ္းၾကဳတ္ ရက္စက္မႈႏွင့္ ရဲစြမ္းသတၱိတုိ႔မွာ ဝတ္ဆင္သူတုိ႔ထံသုိ႔ စီးဆင္းပူးကပ္သလုိ ခံစားရသည္ဟု ရက္အင္ဒီးယန္း စစ္သားႀကီးမ်ားက ယုံၾကည္ၾကသည္။ ၎တုိ႔အဖုိ႔ အလွအပ အဆင္တန္ဆာမ်ားအတြက္ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔၊ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းအားျဖင့္ အေဆာင္သေဘာလည္း ျဖစ္သည္ဟု စကူကရပ္က ထင္ျမင္ထားေပသည္။
               လစ္ဗင္းစတုန္း၏ နမူနာတစ္ခုကုိ ေဖာ္ျပပါဦးမည္။ ဇမ္ဘီဇီျမစ္ အေၾက အရပ္မွ ဘာတုိကာ လူမ်ိဳးတုိ႔သည္ အေပၚသြားမ်ားကုိ ရုိက္ခ်ိဳးမပစ္လွ်င္ ေယာကၤ်ားတစ္ေယာက္ကုိ အလြန္အရုပ္ဆုံးသည္ဟု ယူဆၾကသည္။ လွပမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဘယ္ေၾကာင့္ ဤကဲ့သုိ႔ ယူဆရသနည္း။ ဘာတုိကာလူမ်ိဳးမ်ားက သူတုိ႔ကုိယ္သူတုိ႔ စားၿမံဳ႕ျပန္ေသာ သတၱဝါမ်ားႏွင့္ တူလုိၾကသျဖင့္ အေပၚသြားမ်ားကုိ ရုိက္ခ်ိဳးပစ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆက္လက္ရွင္းျပသည္။ 
               ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အေနျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ ၎တို႔မွာ နားမလည္ႏိုင္ေသာ အယူတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။ အမွန္ေတာ့ ဘာတုိကာလူမ်ိဳးမ်ား မွာမူ တိရစၦာန္ေမြးျမဴေသာလူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး၊ ႏြားမ်ားကုိ အျမတ္တႏိုး ကုိးကြယ္ပသ ၾကသည္။ ဤကိစၥတြင္လည္း အဖိုးတန္ေသာအရာသည္ လွပမႈသေဘာ ကုိ ေဆာင္ျပန္ေလသည္။
            အလွအပဟူေသာ အယူအဆသေဘာတရားသည္ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖုံ ျခားနားေသာ ရုပ္ဝတၳဳ ပစၥည္း မ်ားေပၚမွ ကူကြဲလြဲစြာ ေပၚေပါက္လာျပန္သည္။ ေအာ္ဂတ္စေတး၏ တတိယနမူနာ တစ္ခုကုိ ေဖာ္ျပပါဦး မည္။ အာဖရိကတုိက္ လူမ်ိဳးမ်ားထဲမွာမွ ဒင္ကာလူမ်ိဳး အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ လက္ႏွင့္ေျခေထာက္တုိ႔တြင္ သံကြင္းမ်ား ဝတ္ဆင္ၾကသည္။ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝေသာ သူတို႔၏ဇနီးမ်ားမွာ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ သံကြင္းမ်ားကုိ ေပါင္သုံးဆယ္၊ ေပါင္ေလးဆယ္၊ ေလးလံသည္အထိ ဝတ္ဆင္တတ္ၾကသည္။ ဤသုိ႔ ဝတ္ဆင္ထားသည္မွာ သူတုိ႔အဖုိ႔ မသက္သာလွေပ။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔က ဤသံကြင္းမ်ားကုိ လွပမႈအတြက္ စိတ္ၾကည္ႏူးစြာ ဝတ္ဆင္ၾကေလသည္။ ဤမွ်ေလာက္ ေလးလံေသာ သံကြင္းမ်ားကုိ ဝတ္ဆင္ရသည္ကုိ ဒကာနီဂရုိး အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဘာေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ရေလသနည္း။
           အမွန္မွာ ၎တုိ႔သည္ ထုိအရာမ်ား ဝတ္ဆင္ထားမႈေၾကာင့္ မိမိကုိယ္မိမိ လွသည္ဟုထင္ၿပီး၊ အျခား သူမ်ားကလည္း လွသည္ဟု ထင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဒင္ကာအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက ေပါင္ႏွစ္ဆယ္ ေလးေသာ သံကြင္းမ်ားကုိ ဝတ္ဆင္ထားသည္ ဆုိပါစုိ႔။ ယခင္ သူဝတ္ဆင္စဥ္က ႏွစ္ေပါင္သာေလးေသာ သံကြင္းမ်ားကုိ ဝတ္ဆင္စဥ္ကထက္ ပုိ၍ လွပလာသည္ဟု သူ႔ဟာသူလည္း ထင္ျမင္ယူဆသည္။ လူအမ်ားကလည္း ထုိအတုိင္းပင္ ထင္ျမင္ယူဆသည္။ ယင္းသံကြင္း မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝမႈကုိ လွပမႈအသြင္ ေျပာင္းထားေသာ အယူအဆ သေဘာပင္ ျဖစ္ေလသည္။
               ေနာက္ဆုံး ေဒးဗစ္လင္းဗင္းစတုန္းကုိ ကုိးကား၍ ဒါဝင္ေပးေသာ နမူနာတစ္ခုကုိ ေဖာ္ျပရလွ်င္ မာကုိလုိလုိ လူမ်ိဳးမ်ားမွ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အထက္ႏႈတ္ခမ္းသားတြင္ အေပါင္ႀကီးေဖာက္ၿပီး ထုိအေပါက္တြင္ သတၱဳကြင္း (သုိ႔) ဝါးျခမ္းကုိ တပ္၍ ဝတ္ဆင္ထားေလသည္။ ဘာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဤကဲ့သုိ႔ ဝတ္ဆင္ထားပါသလဲဟု လူမ်ိဳးမ်ား၏ အႀကီးအကဲကုိ ေမးျမန္းၾကည့္ေသာအခါ ၎ကုိယ္တုိင္က ဤကဲ့သုိ႔ မဟုတ္တရုတ္ ေမးသည္ကုိ အံ့ၾသသြားၿပီး ေနာက္ “လွခ်င္လုိ႔ေပါ့” ဟု ေျဖၾကားေလသည္။ ၿပီးေတာ့မွ တစ္ဆက္တည္း “ေယာကၤ်ားမ်ားတြင္ မုတ္ဆိတ္ေမႊးရွိ၍ မိန္းမမ်ားတြင္ ႏွေခါင္းရွိၾကသည္။ ဤသုိ႔ တန္ဆာပလာမရွိလွ်င္ အဘယ္သုိ႔ ေနမလဲ” ဟု ျပန္၍ပင္ အေမးျပဳ လာသည္။ ဤပစၥည္းမ်ိဳး ဝတ္ဆင္ထားသည့္ အေလ့အထ ဘယ္ကဆင္းသက္လာသည္ကုိ ေျပာျပရန္ အလြန္ခဲယဥ္းေပသည္။
             ဤအေၾကာင္းအရာတုိ႔သည္ ေခတ္ကာလတစ္ခု၏ ေနာက္က်ေသာ လွပမႈေဖာ္ထုတ္ခ်က္ သေဘာတရားမ်ား ျဖစ္သည္။ ယခု မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ကာလတြင္ေကာ လူသားမ်ား အဘယ္သုိ႔ အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ၾကသနည္း။ ထုိအခ်င္းအရာကုိ အထူးပင္ရွင္းျပစရာ မလုိပါ။ ေရႊ၊ေငြ၊ ေက်ာက္သံပတၱျမား စသည္တုိ႔သည္ ေခတ္သစ္၏ ျပယုဂ္ ျဖစ္ေပသည္။ အဝတ္အထည္၏ အေရာင္အေသြးသည္လည္း မပါမျဖစ္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည့္အရာ ျဖစ္သည္။ ဝါဒတစ္မ်ိဳးသည္ ေရစီးေၾကာင္းတစ္ခု အတုိင္း ပုံမွန္စြာ စီးဆင္းေနသည္မွာ အမွန္ျဖစ္ေသာ္လည္း ရုပ္ဝါဒဆုိင္ရာ လွပမႈအား တပ္မက္မႈသည္ အစဥ္သာ ႀကီးထြားေနမွာ အမွန္ျဖစ္သည္။
              ကၽြႏု္ပ္၏ အဓိက ဆုိုိရင္းသေဘာတရားကုိ အလွ်င္းသင့္သလုိ တင္ျပခြင့္ျပဳပါ။ သမုိင္းေခတ္ အဆက္ဆက္ လူသားတုိ႔သည္ လွပမႈ ရုပ္ဝါဒပုိင္းဆုိင္ရာတြင္ ျငင္းမရေသာ အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္တကြ ႀကီးထြားေအာင္ ႀကံဆခဲ့သည္ မွန္လွ်င္ လူသားသည္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ နာမ္သေဘာတရားတြင္ေကာ ႀကီးပြားလာ သေလာ။
               တစ္စုံတစ္ခု ရယူမႈအတြက္ တစ္စုံတစ္ရာသည္ လက္လႊတ္ရရုိးမွန္ကန္ခဲ့ပါလွ်င္ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္မႈအတြက္ (နာမ္) ဝိညာဥ္ေရးရာပုိင္းတြင္ ဝမ္းနည္းစြာ က်ဆင္းသြားမႈကုိ မျငင္း သာေအာင္ ေတြ႕ျမင္ေန ရပါသည္။ ဒါဝင္ဝါဒႏွင့္ သတၱဝါတုိ႔ႏွင့္ လူသားဆက္ဆံမႈ သေဘာတရား မ်ားမွ အထုိက္အေလ်ာက္ မွန္ကန္မႈ မရိွပါ။
               ဒါဝင္၏ အဆုိအမိန္႔ျဖစ္ေသာ “လူႏွင့္ နီးစပ္ေသာ သတၱဝါသည္ ၎၏အသိဥာဏ္ ပညာက ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ လူသားမွာကဲ့သုိ႔ တက္ၾကြၿပီး၊ တုိးတက္လာပါလွ်င္ ၎တုိ႔တြင္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ စာရိတၳ အသိတရားမ်ားကုိ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ပင္ ရရွိလိမ့္မည္” ဟူေသာ သေဘာတရားကုိ လက္မခံလုိေၾကာင္း ပထမ ေဖာ္ျပရေပမည္။
             တိရစၦာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔မွာ ဝတၳဳပစၥည္း အမ်ိဳမ်ိဳးတုိ႔ကုိ ျခားနားစြာ ေလးစားၾကေသာ္လည္း၊ အလွအပကုိ သိရွိၾကသည့္အေလ်ာက္ ထုိနည္းတူစြာပင္ ျပဳမူပုံ ျပဳမူနည္း ျခားနားသည္ မွန္ေသာ္လည္း အမွားအမွန္ကုိ ခြဲျခားသိျမင္ ႏုိင္ေသာဥာဏ္ လူမွာကဲ့သုိ႔ မရွိႏုိ္င္ေပ။
               ဥပမာ လူမ်ားကုိ ပ်ားမ်ားကဲ့သုိ႔ ထိန္းေက်ာင္းျပဳစုခဲ့ ပါလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ လက္ထပ္ျခင္းမျပဳေသာ မိန္းမမ်ား လုပ္သားပ်ားမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ မိမိတုိ႔၏ ေမာင္ဘြားမ်ားအား သတ္ပစ္ျခင္းကုိ မြန္ျမတ္ေသာအလုပ္ဟု ယူဆၾကမည္။ မိခင္မ်ားကလည္း သားသမီးမ်ားကုိ သတ္ပစ္ရန္ႀကိဳးစားၾကလိမ့္မည္။
              ဤကိစၥာမ်ားတြ္ မည္သူကမွ်လည္း ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ရန္ စဥ္းစားၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္ပ။ ဤေနရာတြင္ ပ်ားမ်ား (သုိ႔) အျခားလူႏွင့္ နီးစပ္ေသာ တိရစၦာန္မ်ားက ဤကိစၥအမွန္အမွား (ဝါ) အသိတရားကုိ ရရွိလိမ့္မည္ဟု ကၽြႏု္ပ္လုံးဝမထင္ျမင္ မယူဆၾကေပ။ ဤသည္ကား ကြန္႔စ္ႏွင့္ စိန္႔ဆုိင္မြန္ တုိ႔၏ ျငင္းဆုိခ်က္ ျဖစ္သည္။
              ဤဥပမာသည္ အရာအားလုံးကုိ ရွင္းလင္းေစသည္။ လူသားႏွင့္နီးစပ္ေသာ သတၱဝါတုိ႔၌ လူသား၏ အမူအက်င့္၊ စရုိက္လကၡဏာ သက္ေရာက္မႈမရွိရုိးမွန္ ခဲ့လွ်င္ တရားေတာ္တုိ႔ကုိ ေျခြျမြက္ခဲ့ေတာ္ မူေသာ ေမတၱာေတာ္ဘုရားရွင္တုိ႔၌ရွိေသာ သေဘာကုိ လူသားတို႔ ရွာေဖြခြဲျခားေနၾကျခင္းမွာ ရူးသြပ္ျခင္း၏ တရား၊ ေဖာက္ျပန္ျခင္း၏ အမႈတုိ႔သာ ဧကန္အမွန္ ျဖစ္ေပမည္။
               လူသားတုိ႔သည္ ရုပ္သေဘာ၊ လွပတပ္မက္မႈမွာ ေဖာက္ျပန္ေသာ သေဘာရွိ၏။ တိရစၦန္တုိ႔၏ အေရခြံမ်ား၊ သြားမ်ား၊ အစြယ္မ်ား၊ ေက်ာက္တုံးေက်ာက္ခဲမ်ား စသျဖင့္ ျဖစ္သည္။ အလွအပကုိ သရုပ္ေဖာ္ရာ၌ သူရူးတုိ႔သေဘာ သက္ေရာက္၏။ သြားမ်ားကုိ ခ်ိဳးျခင္း၊ သံထည္မ်ားကုိ ဝတ္ျခင္း၊ ကုိယ္ခႏၶာအား ေဖာက္ပစ္ျခင္း၊ ေရႊ၊ ေငြမ်ားကုိ ဝတ္ဆင္ျခင္း စသည္တုိ႔ျဖစ္သည္။ အရာရာသည္ မွန္သည္ ဟုရွိေသာ ဤေလာကအျမင္ထက္ မပုိေပ။ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ လူသားတုိ႔၏ တုိးတက္မႈအတြက္ ထာဝရဘုရား ရွင္သည္ တစ္စုံတစ္ရာေသာ ပီတိျဖစ္သည္ မွန္ေသာ္လည္း၊ နာမ္ပုိင္းဆုိင္ရာ (ဝိညာဥ္ေရးရာ) သေဘာ ဆုတ္ယုတ္မႈအတြက္ ယူႀကံဳးမရ ဝမ္းနည္းမႈ ခံစားေနရမွာေတာ့ ေျမႀကီးလက္ခတ္ မလြဲျဖစ္ပါေတာ့သည္။


                                                            ေရလိႈင္း (သစၥာ)



No comments:

Post a Comment