Saturday, May 2, 2015

သခင္ေယရႈ၏ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြး ၂

သခင္ေယရႈ၏ မိသားစုအသက္တာႏွင့္ လူမႈေရးအသုိက္အ၀န္း

                    သခင္ေယရႈသည္ ဗက္လင္ၿမိဳ႕တြင္ ဖြားျမင္၍ နာဇရက္ၿမိဳ႕၌ ႀကီးျပင္းလာသည္ကုိ ရွင္မႆ    ဲ ႏွင့္ ရွင္လုကာ က်မ္းမ်ားတြင္ေဖာ္ျပ ထားေသာ္လည္း ရွင္မာကု ကမူ သခင္ေယရႈရဲ႕ေရွးဦးပုိင္း အသက္တာအေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိဘဲ အရြယ္ေရာက္သည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ယေန႔ လူအမ်ား စိတ္၀င္တစ္စား ျဖစ္ေနသည့္ သခင္ေယရႈ၏ သေဘာထား၊ ရဳပ္သြင္ျပင္ႏွင့္ ဘ၀အေၾကာင္း အေတာ္ မ်ားမ်ားကုိ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားက ခ်န္လွပ္ခဲ့ပါသည္။ သခင္ေယရႈ၏ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀ႏွင့္ အိမ္ေနအသက္တာကုိ စိတ္၀င္စားမႈမရွိ (သုိ႔) အနည္းအက်ဥ္းမွ်သာ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထုိျပင္ သခင္ေယရႈ၏ ပတ္၀န္းက်င္ အသုိက္အ၀န္း အေျခအေနမ်ားကုိလည္း ေဖာ္ျပထားျခင္းမရွိေပ။ ထုိေၾကာင့္ သခင္ေယရႈအသက္ရွင္ခဲ့ခ်ိန္ အေျခအေနမ်ားကုိ ျပန္၍ ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္းသည္ သာလွ်င္ သခင္ေယရႈ၏ ဘ၀အသက္တာကုိ ခန္႔မွန္းပုံေဖာ္ရန္ အေထာက္အကူ ျပဳေပမည္။ ထုိေခတ္ အခါက စာေပ အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္ သုေတသနျပဳ ေလ့လာသည့္အခါ ခရစ္သကၠရာဇ္ ပထမရာစု ႏွစ္မ်ားတြင္ ယုဒလူမ်ိဳးမ်ား အေၾကာင္း ပုိမုိသိနားလည္ လာရသည္။
                    ထုိအေထာက္အထားမ်ားမွ ေလ့လာေတြ႕ရွိေသာ မိသားစု၊ ပညာေရး၊ ေန႔စဥ္အသက္တာ ႏွင့္ စရုိက္မ်ား၊ ယုဒလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္း (အဖြဲ႕အစည္း Institutions၊ ဂဳိုဏ္ဂဏ သင္းကြဲအုပ္စုမ်ား Sects ) ၊ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြါးေရး၊ လူမႈေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အစုိးရႏွင့္ ဗိမၼာန္ေတာ္၌ ေပးရေသာ အခြန္ေငြ၊ စသည္တုိ႔သည္ ပါလတိနျပည္၏ အေျခအေနကုိ တစ္စိတ္ တစ္ေဒသ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္၍ အေထြေထြ ဗဟုသုတ အေနျဖင့္ သိနားလည္လာရသည့္အျပင္ ထုိအသိ ပညာမွတစ္ဆင့္ သခင္ေယရႈ၏ အသက္တာႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ အသုိက္အ၀န္းကုိ ဆက္စပ္ ေလ့လာႏုိ္င္ေပ သည္။ သုိ႔ေသာ္ သခင္ေယရႈအေၾကာင္းကုိ ျပည္စုံေအာင္ေဖာ္ျပ ႏုိင္ရန္ လုံေလာက္ေသာ အခ်က္အလက္ မ်ားကား မဟုတ္ေပ။



သခင္ေယရႈ၏ မိသားစုအသက္တာ

                သခင္ေယရႈ၏ ကေလးဘ၀ႏွင့္ မိသားစုအသက္တာအေၾကာင္းကုိ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားက အရိပ္အျမြက္သာ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ သခင္ေယရႈ၍ ညီငယ္ေလးေယာက္ျဖစ္ေသာ ယာကုပ္၊ ေယာေသ၊ ယုဒ၊ ရွိမုန္ႏွင့္ အနည္းဆုံး ညီမငယ္ႏွစ္ေယာက္ ရွိေသာေၾကာင့္ လူဦးေရမ်ားေသာ အိမ္ေထာင္ မိသားစု ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။ (မာကု ၆း၃)
                      သခင္ေယရႈ၏ သာသနာ့လုပ္ငန္း စတင္ခဲ့စဥ္က မိခင္မာရိသည္ မုဆုိးမျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ယူႏုိင္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဖခင္ေယာသပ္အေၾကာင္း အထူအေထြ ထပ္မံေဖာ္ျပျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ (မာကု ၃း၃၁-၃၄၊ ၆း၃)
                     သခင္ေယရႈသည္ အိမ္ေထာင္၌ သားအႀကီး ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း လုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ လက္သမားအတတ္ ပညာကုိလည္း ဖခင္မွတစ္ဆင့္ လက္ဆင့္ကမ္း တတ္ေျမာက္ခဲ့ ေပသည္။ (မာကု ၆း၃)။ ဤလုပ္ငန္းသည္ လက္၀င္လွသည့္အျပင္ အိမ္ေထာင္တာ၀န္ ကုိလည္း သခင္ေယရႈကပင္ စီမံခန္႔ခြဲ ရေပမည္။
                  ေနာင္တြင္ အမႈေတာ္ေဆာင္သည့္အခါ သခင္ေယရႈသည္ မိမိေတြ႕ႀကံဳ ခဲ့ရေသာ မိသားစု အသက္တာ၏ အေတြ႕အႀကံဳ မ်ားကုိ ျပန္လည္ေကာက္ႏႈတ္ အသုံးခ်ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
                ဥပမာ
               * ၾကိတ္ဆုံၾကိတ္ေသာ သူႏွစ္ေယာက္           (လုကာ ၁၇း၃၅)
               * မီးဖုိထဲေရာက္ေသာ ေတာျမက္ပင္            (မႆ     ဲ ၆း၃၀)
               * မုန္႔ညက္ကုိ ေဖာင္းပြေစေသာ တေဆး        ( မႆ    ဲ  ၁၃း၃၃)
               * မုန္႔ကုိ ေတာင္းသည့္ သားငယ္                  ( မႆ    ဲ   ၇း၉)

သခင္ေယရႈ၏ ပညာအရည္အခ်င္း

                မည္သည့္ယုဒလူမ်ိဳး ေယၤာက်ားေလးမ်ား အတြက္မဆုိ ပထမဆုံး သူ၏ပညာေရးကုိ ခံယူေစေသာ ေနရာသည္ အိမ္ေထာင္ပင္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ဆင့္အတြက္မွာမူ ယုဒတရားဇရပ္ ပင္ျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ က်မ္းစာလိပ္သည္ တစ္ခုတည္းေသာ ဖတ္စရာမ်ားအျဖစ္ ထားရွိသည္မွာ ရုိးရုိးသာမန္ ျဖစ္ဟန္ရွိေသာ္လည္း ထိေရာက္မႈရွိေသာနည္းလမ္း၊ စနစ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ယုဒလူမ်ိဳးတုိ႔၏ ပညာေရးစနစ္ အတုိင္းအတာ ရွိသမွ်သည္ ေလာကႏွင့္ ဘာသာေရး သီးျခားခြဲျခားမႈ မရွိ။ သူတုိ႔၏ တစ္ခုတည္းေသာ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မွာ ဘုရားသခင္ေရြးေကာက္ေတာ္မူသည့္ လူမ်ိဳးေတာ္ အသုိင္းအ၀န္း အတြင္းတြင္ တန္ဖုိးရွိေသာ အသင္းသားျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ ေပးရန္ျဖစ္သည္။
                    တရားဇရပ္ႏွင့္ ယုဒလူမ်ိဳး ေယၤာက်ားေလးတစ္ေယာက္သည္ သမၼာက်မ္းစာတြင္ ပါေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ရင္းႏွီးေစရုံ သာမက သမၼာက်မ္းစာႏွင့္ဆုိင္ေသာ ဟာလာခါ (Halakkah) ေခၚ အေနအထုိင္ အျပဳအမူႏွင့္၊ ဟက္ေဂါဒါ (Haggadah) ေခၚ ေဟၿဗဲလူမ်ိဳးတုိ႔၏ သမုိင္းေၾကာင္း ကုိလည္း သိရွိနားလည္ရန္ လုိေပသည္။ သခင္ေယရႈသည္ လက္ရွိ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ႏွင့္ဆုိင္ေသာ စကားအရ ပညာတတ္တစ္ဦး မဟုတ္ေသာ္ငွားလည္း ယုဒလူမ်ိဳး ဘာသာတရား စည္းမ်ဥ္းေအာက္၌ ႀကီးျပင္းလာခဲ့သည္ျဖစ္၍ ထုိသုိ႔ေသာ ဘာသာတရား၏ အေမြအႏွစ္ မ်ားကုိ ရရွိၿပီးျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းထဲသုိ႔ ယူေဆာင္သြားႏုိင္ခဲ့သည္။
                     သတိျပဳ ရမည့္အခ်က္မွာ အမ္ဟာအာရက္(ဇ္) Amhaa'retz (အဓိပၸာယ္မွာ ေန႔စဥ္ အသက္ရွင္ေနေသာ ရုိးရုိး သာမန္လူ) တစ္ဦးျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ သခင္ေယရႈသည္ ပညတ္တရားဆုိင္ ေသာကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးမႈရွိသည္။ သာမန္ယုဒ လူငယ္တစ္ဦးအျဖစ္ ပညတ္တရားကုိ ႀကိဳးစား၍ လုိက္ေလ်ာက္ခဲ့ေၾကာင္းသခင္ေယရႈ၏ အသက္ရွင္မႈ ၌ ေတြ႕ျမင္ရေပမည္။
                 သခင္ေယရႈသည္ ယုဒဘာသာႏွင့္ပတ္သက္၍ ရဳိးရုးိသာမန္လူမ်ားကဲ့သုိ႔ အသိပညာ တစ္ခုတည္းကုိသာ ရရွိေကာင္း ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း သခင္ေယရႈသည္ ထုိးေဖာက္သိျမင္ တတ္ၿပီး၊ ထက္ျမက္ျခင္းႏွင့္ ေလးနက္ေသာ အေတြးအေခၚရွိသည့္အတြက္ ကုိယ္ေတာ္၏ အခ်ိန္အခါတြင္ ရွိေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားအား ေ၀ဖန္သုံးသပ္ျခင္းအမႈကုိ ျပဳလုပ္ႏုိ္င္ခဲ့ပါသည္။

ႏုိင္ငံေရးေနာက္ခံ

                သခင္ေယရႈသက္ရွင္လႈပ္ရွား အမႈေတာ္ေဆာင္ ခဲ့ေသာ ယုဒလူမ်ိးတုိ႔သည္ ဓမၼေဟာင္းက်မ္း အခ်ိန္အခါ၌ ရွိေသာ ဣသေရလလူမ်ိဳး မ်ားကဲ့သုိ႔ မဟုတ္ေခ်။ အေၾကာင္းမွာ ႏုိင္ငံေရး လြတ္လပ္မႈ မရွိျခင္း ေၾကာင့္ ေရွးေခတ္ ဣသေရလႏွင့္ မတူ တစ္မူထူးျခား ကြဲျပားလ်က္ရွိသည္။ သခင္ေယရႈ အမႈေတာ္ ေဆာင္ရြက္ရာ ဂါလိလဲျပည္ႏွင့္ အသတ္ခံရေသာ ယုဒျပည္သည္ပင္လ်င္ တုိင္းတစ္ပါး၏ အုပ္စုိးမႈေအာက္ တြင္ရွိေနပါသည္။
                 သခင္ေယရႈသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ အာဏာပုိင္မ်ားႏွင့္ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ဆုံရာတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကုိ ကုိင္တြင္ေနသူမ်ားမွာ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ပါလတိနျပည္တြင္း၌ တပ္စြဲထားေသာ စစ္သည္ေတာ္မ်ားသည္လည္း ယုဒလူမ်ိဳးမ်ား မဟုတ္ေခ်။ ျပည္တြင္း အခြန္ခံမ်ားသည္ ယုဒလူမ်ိဳး မ်ားျဖစ္ၾက သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း သူတုိ႔၏ မတရားျပဳမႈ၊ က်င့္ၾကံမႈႏွင့္ တုိင္းတပါးသား လက္ေအာက္၌ အမႈထမ္းျခင္း ေၾကာင့္ မိမိလူမ်ိဳးမ်ား၏ ရြံရွာ မုန္းတီးမႈကုိ ခံရရုံသာမက ယုဒလူမ်ိဳး စာရင္းတြင္လည္း အပယ္ခံရ ၾကသည္။ ထုိျပင္ သူတုိ႔ႏွင့္ ဆက္ဆံျခင္းအမႈကုိ မျပဳလုပ္ၾကေခ်။
                   ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနမွာလည္း တမူထူးျခားလ်က္ရွိသည္။ စစ္မက္အာဏာျဖင့္ ႏုိင္ငံျခားသား တုိ႔သည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ နုိင္ငံေရးႏွင့္ ျပည္တြင္းေရးကုိ ကုိယ္တြယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ဘာသာေရးကုိမူ ေဒသခံ ယုဒ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားအား ကုိင္တြင္အုပ္ခ်ဳပ္ေစပါသည္။ ထုိအဖြဲ႕တြင္ ယဇ္ပေရာဟိတ္ မင္းႀကီး အပါအ၀င္ အဖြဲ႕၀င္ေပါင္း (၇)ဦး ရွိပါသည္။
                    ပါလတိနျပည္တြင္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား ရွိေလရာ ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ျဖစ္ေသာ ဇဒၵဳ ကဲတုိ႔သည္ တုိင္းတပါးသား ေရာမတုိ႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကုိ ႏွစ္သက္ၿပီး လက္ခံရုံသာမက ထို အုပ္စုိးသူမ်ား ႏွင့္အတူ အခါ အားေလ်ာ္စြာ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ၾကသည္။ ပါလတိနျပည္တြင္း ရွိ ျပည္သူျပည္သားမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏ ကုိယ္ပုိင္နယ္ေျမ ေဒသတြင္ မိမိတုိ႔၏ မိရုိးဖလာ ဘာသာေရး လြတ္လပ္မႈေအာက္တြင္ အသက္ရွင္ေနထုိင္ လ်က္ရ်ိၾကသည္။ ထုိအျပင္ ျပင္ပေလာကႏွင့္ လည္း ဆက္သြယ္ ဆက္ဆံမႈရွိပါသည္။
                  ယုဒလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏ လူမ်ိဳးကုိ အျခားလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ေရာယွက္ျခင္းမွကင္းေ၀း ေစရန္ ထိန္သိမ္းႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ အေျခအေန ၌ပင္ ဂရိလူမ်ိဳးမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈသည္ ယုဒလူမ်ိဳးမ်ားကုိ လႊမ္းမုိးထား ႏုိင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ ေရာမလူမ်ိဳးတုိ႔၏ ေငြဒဂၤါး၊ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ျပဇတ္ရုံ ဂရိလူမ်ိဳးတုိ႔၏ ပိသုကာ လက္ယာအတုိင္း ေဟရုဒ္မင္းႀကိး ျပန္လည္တည္ေဆာက္ထားေသာ ဗိမၼာန္ေတာ္၊ ဗိမာန္ေတာ္ေျမာက္ဖက္ရွိ စစ္သည္တာ္မ်ားတပ္စြဲရာ အင္ဒုိနီယုိရဲတုိက္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္မ်ား မၾကာခဏ ဆုိသလုိ လာေရာက္ျခင္းမ်ားသည္ ႏုိင္ငံျခားသားတုိ႔၏ ႀကီးစုိးမႈႏွင့္ အျခားတုိင္းျပည္ကုိ စိတ္၀င္စားမႈ ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိႏုိင္သည္။
                ထုိျပင္ ႏုိင္ငံေပါင္းစုံ ျပန္႔ႏွံသြားေသာ ယုဒလူမ်ဳးိမ်ားႏွင့္ အျပင္ေလာကတြင္ ဂရိစကားေျပာဆုိ ေသာ ယုဒလူမ်ိဳးမ်ား ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ဂရိစကားသည္ ျပည္တြင္းသုိ႔ ကူးစက္ျပန္႔ႏွံ႕လ်က္ ရ်ိသည္။ ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ (၃)ရာစု ေနာက္ပုိင္၌ ပါလတိနတြင္ ေဟၿဗဲဘာသာစကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း မရွိေတာ့ေခ်။ အာရမိဘာသာစကားကုိသာ ေျပာဆုိၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ရုံးသုံးဘာသာစကားမွာ ဂရိဘာသာ စကားပင္ျဖစ္သည္။ ထုိအတြက္ ယုဒလူမ်ဳးိမ်ားသည္ ဂရိဘာသာစကားကုိ နားလည္ေျပာဆုိ ႏုိင္သည္။ ထုိသုိ႔ေျပာဆုိ ႏိုင္ျခင္းမွာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္အျဖစ္ အျမတ္တႏုိးေျပာဆုိျခင္း မဟုတ္ဘဲ ေန႔စဥ္လု္ပ္ငန္းႏွင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈအတြက္ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုအျဖစ္ ေျပာဆုိျခင္းသာ ျဖစ္ၾကသည္။



                                                                         ေဒါက္တာ အယ္၀ါး





No comments:

Post a Comment