Sunday, April 5, 2015

လူ

                   ဘာသာတရားတုိင္းက လူဆုိေသာသတၱ၀ါကုိ တန္ဖုိးထားၾကသည္။ ဘာသာႀကီးတစ္ခုက ဆုိလွ်င္ လူ႔ဘ၀ရရွိရန္ ျဗမၼာျပည္မွ အပ္တစ္စင္းႏွင့္ လူ႔ျပည္မွ အပ္တစ္စင္း အပ္ဖ်ားျခင္းသာ ထိဖုိ႔လြယ္သည္ လူ႔ဘ၀ဆုိတာ ရခဲေပး၏ဟု အဆုိအမိန္႔ရွိပါသည္။ 
                    ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ တုိ႔အေနျဖင့္ က်မ္းစာေတာ္ျမတ္အရ ကမၻာဦးက်မ္း၌ ဘုရာသခင္သည္ စၾကသဠာႏွင့္ ေလာက၌ရွိရွိ သမွ် အားလုံးကုိ ျဖစ္ေစဟူေသာ ေစတစ္လုံးႏွင့္ ဖန္ဆင္းလ်က္ လူကုိဇီ၀အသက္မႈတ္သြင္းလ်က္ ဖန္ဆင္းခဲ့ပါသည္။ သတၱ၀ါ အေပါင္းတုိ႔အနက္ လူကုိ လုပ္ပုိင္ခြင့္ အျပည့္အ၀ေပး၍ သားသမီးအရာ ကုိပင္ ေပးသနားခဲ့သည္။ (ကမၻာ ၁း၂၄-၃၁)
                   ဘာသာတရားကုိရုိေသကုိင္းရႈိင္း ၾကေသာ ျမန္မာျပည္တြင္လည္း ျမန္မာမႈ နယ္ပယ္၌ လူကုိ အေလးအနက္ထားၾကသည္။ “လူကုိလူလုိျမင္ပါ။ လူသားအခ်င္းခ်င္း စာနာေထာက္ထားပါ။ လူလုိ သိပါ။” စတဲ့ ပညတ္စကားမ်ားနဲ႕ လူလူခ်င္း သတိေပး သြန္သင္ခဲ့ၾကသည္။ အကယ္၍ လူတစ္ေယာက္သည္ လူ၌ရွိေသာ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႕ အဆင့္အတန္းကုိ အေလးမထားဘဲ က်င့္ႀကံအသက္ရွင္လွ်င္ “ေခြးထက္မုိက္တဲ့ ေကာင္၊ ေခြးေလာက္မွ အဆင့္မရွိဘူး၊ ေခြးျဖစ္မယ့္ေကာင္” စသည့္ျဖင့္ ေခြးဆုိေသာ တိရိစၦာန္တစ္ေကာင္ႏွင့္ ခုိင္းႏႈိင္းၿပီး ေျပာဆုိတတ္ၾကသည္။ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္၊ ျမန္မာ့ဓေလ့၌ ေခြးကုိ ယုတ္ညံ့ဆုံးဟု သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ ေခြးတစ္ေကာင္ႏွင့္ခုိင္းႏႈိင္း ေျပာဆုိ ခံရလွ်င္ လြန္စြာမွ ခံျပင္းၾကသည္။ ေဒါသအမ်က္ထြက္လ်က္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြါးသည္အထိ ျဖစ္တတ္ၾကသည္။



                     ၂၁ရာစုသုိ႔ ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ေခြးဆုိေသာ သတၱ၀ါသည္ အံ့ၾသဖြယ္ရာ လူသတၱ၀ါ မ်ား၏ ၀န္းက်င္၌ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေနရာရလာပါသည္။ လူအမ်ား၏ အပယ္ခံအဆင့္မွ ျပဳစု ယုယမႈကုိ ရရွိ လာၾကသည္။ ယခင္ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္၌ ေခြးႏ်င့္လူ ေရာေရာယွက္ယွက္ ေနေလ့မရွိ။ ေနခြင့္လည္း မေပး ၾကပါ။ အိမ္ေပၚသုိ႔ပင္ တက္ခြင့္မေပး ေခြးေနရာ ေခြးကထစ္ ဟူ၍ သတ္မွတ္ေပးထား သည္။ ေခြးေနရာ ေခြးေန ဆုိသည့္သေဘာပင္ျဖစ္သည္။ ယခုအခ်ိန္မူ ေခြးမ်ားသည္ ရာခုိင္ႏႈန္း အေတာ္မ်ားမ်ား တန္ဖုိးတက္လာ၍ အဆင့္ျမင့္လာသည့္ဟု ဆုိရေပမည္။ လူမ်ားႏွင့္ အတူေနခြင့္ ရွိလာသည္။ လူတစ္ေယာက္ကဲ့သုိ႔ ျပဳစုယုယမႈ ကုိလည္းခံစား ပုိင္ခြင့္ရလာၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ဆုိ လွ်င္ ေခြးတစ္ေကာင္ကုိသိန္းခ်ီေသာ ေငြေၾကးေပး၍၀ယ္ယူၾက သည္။ ေခြးအတြက္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေရး ၀န္ေဆာင္စာရိတ္ကုိလည္း မ်ားစြာ အသုံးျပဳၾကသည္။ 
                    ထုိကဲ့သုိ႔ ေခြးမ်ား အဘယ္ေၾကာင့္ လူ႕၀န္းက်င္၌ ေနရာရ၍ တန္ဖုိးတက္လာ ၾကသနည္း။ အရင္းအျမစ္ကုိ ေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ တရုတ္ျပည္မွ စတင္ခဲ့သည္ဟု ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေလ့လာ မိပါသည္။ တရုတ္ျပည္၌ တစ္ေန႔တျခား တုိးပြါးလာေသာ လူဦးေရေၾကာင့္ မိသားစုတစ္ခုလွ်င္ ကေလးတစ္ ေယာက္ ႏႈန္းသာယူခြင့္ရွိသည္။ လူဦးေရကန္႔သတ္ထားေသာ ဥပေဒေၾကာင့္ တရုတ္မိသားစု ၌ တစ္ဦးတည္းေသာ သားသမီးေလးမ်ားအတြက္ အေဖာ္မဲ့ျပႆ     နာ တက္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိျပႆ     နာကုိ ေျဖရွင္းႏုိ္ငရန္  အေဖာ္ျပဳ ႏုိင္မယ့္ ေခြးေလးမ်ား အစားထုိးအသုံးျပဳ လာျခင္းျဖစ္သည္။ ဤနည္းျဖင့္ တရုတ္လူ႕၀န္းက်င္၌ ေခြးမ်ား ေနရာရ၍ တန္ဖုိးတက္လာၾကသည္။ ၂၀၁၁ခုႏွစ္၊ ထုတ္ျပန္စာရင္းအရ တရုတ္ျပည္၊ ရွန္ဟုိင္းၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕တည္း၌  သတ္မွတ္ေခြးေကာင္ေရထက္ ေျခာက္ေသာင္းေက်ာ္ေနသည္ဟု သိရသည္။ အိမ္နီးျခင္းႏုိင္ငံမ်ာျဖစ္ၾကေသာ အျခားႏုိင္ငံမ်ားမွလည္း တရုတ္ျပည္နည္းတူ ေခြးမ်ား လူ႔၀န္းက်င္၌ ေနရာရလာၿပီး တန္ဖုိးတက္လာၾကသည္။
                          ၂၁ရာစု လူ႔သမုိင္းကုိ ဆန္းစစ္ၾကည္လွ်င္ (IT) ေခတ္သုိ႔ေရာက္လာၾကသည္ႏွင့္ လူမႈဘ၀၊ လူေနမႈအဆင့္အတန္း တုိးတက္မႈအံ့မခန္းျဖစ္လာသည္။ ကမၻာႀကီးသည္ ရြာတစ္ရြာပမာျဖစ္ လာသည္။ ဂ႑ေပါင္းစုံ တုိးတက္ဖြံၿဖိဳးလာသည္။ သုိ႔ေသာ္ လူဆုိသည့္ သတၱ၀ါမ်ားမွာ တုိးတက္သင့္ သေလာက္ မတုိးတက္ၾကေပ။ အခ်ိဳ႕ လူမ်ားမွ ရသင့္ရထုိက္ေသာ အခြင့္အေရး လြန္စြာနည္းပါးေနေၾကာင္း ကမၻာတစ္၀ွမ္း  ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ လူသားတုိ႔၏ ႏွလုံးသား ၌ ေလာဘ၊  ေဒါသ၊ ေမာဟ ဆုိေသာ အေမွာင့္တရားတုိ႔ဖုံးလႊမ္းလ်က္ လူသား အခ်င္းခ်င္း လူ႔အခြင့္အေရးကုိ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္းေသာ္၎၊ ဥပေဒသမ်ား ထုတ္ျပန္၍၎၊ ကမၻာအႏွံ႕အျပား၌ ခ်ိဳးေဖာက္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ လူသားမ်ိဳးႏြယ္တစ္စု၏ အေျခခံအေဆာက္ အဦ ျဖစ္ေသာ အိမ္ေထာင္မိသားစု မ်ား၌  အိမ္ေဖာ္အလုပ္ျဖင့္ ဘ၀ကုိရပ္တည္ေနၾကေသာ လူတန္းစား တစ္ရပ္၌ အိမ္ရွင္(လုပ္ငန္းရွင္) တုိ႔၏ လူလူခ်င္း ဂါ၀ရထား မဆက္ဆံၾကဘဲ တိရိစၦာန္တစ္ေကာင္ အလား ျပဳမူ ဆက္ဆံ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္း ၾကသည္။ ေၾကးပုိင္ရွင္ ကၽြန္ပုိ္င္ရွင္ စနစ္ကုိပင္ ျပန္လည္က်င့္သုံးလ်က္ ရွိေနေၾကာင္း ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာ ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။ 
                        အခ်ဳိ႕အမ်ိဳးသမီးငယ္ မ်ားဆုိလွ်င္ အိမ္ရွင္၏ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္မႈသာမက အဓမၼလိင္ ကၽြန္ အျဖစ္ အသုံးျပဳမႈကုိပင္ ခံၾကရသည္။ စိတ္ဖိစီးမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ခံစားရလ်က္ မိမိဘ၀ကုိ  အဆုံးစီရင္ သြားၾကသည္။ လူမဆန္ေသာ ၀ိသမေလာဘသား တုိ႔၏ စည္းရုံးလႈပ္ေဆာ္မႈ၊ အတင္းအဓမၼ ဖမ္းဆီးေစခုိင္း မႈတုိ႔ေၾကာင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးၾကေသာ လူေယၤာက်ား၊ လူမိန္းမတို႔သည္ ေၾကးပုိင္ရွင္၊ကၽြန္ပုိင္ရွင္ ေခတ္ကာလ ကဲ့သုိ႔ပင္ ေရာင္းကုန္အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ရသည္။ ထုိသုိ႔ပုံစံ အမ်ဳိဳးမ်ိဳးျဖင့္ လူသားအခ်င္းခ်င္း လူ႔အခြင့္အေရး မ်ားခ်ိဳးေဖာက္ေနေသာေၾကာင့္ ကမၻာအႏွံ႔အျပား တြင္ အဖုိးတန္ေသာလူသား မ်ားက်ဆုံး ခန္းေရာက္ ေနၾကသည္မွာ ယေန႔ထက္တုိင္ျဖစ္သည္။
                    လူ႔သမုိင္းကုိ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ ထာ၀ရဘုရားသခင္၏ သမၼာက်မ္းစာ ေတာ္ျမတ္၌ လူသည္ကမၻာဦးအစ ကပင္ အျပစ္ကုိ က်ဴ းလြန္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ ေ၀းကြာခဲ့ရသည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ လူသားတုိ႔ဘ၀ က်ဆုံးခဲ့ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ဘုရားသခင္ သည္ လူသားတုိ႔အေပၚ ထားတဲ့ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားဟူေသာ အဖုိးအခမွ လြတ္ေျမာက္ ေစ၍ ထာ၀ရဟူေသာ အသက္တာကုိ ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ရရန္ တစ္ပါးတည္းေသာ သားေတာ္ ေယရႈခရစ္ေတာ္ကုိ ေလာကသုိ႔ ေစလႊတ္ေတာ္မူ ခဲ့သည္။(ေယာ ၃း၁၆)။ ထုိအရွင္သည္ အျပစ္သားျဖစ္ေသာ ေလာကီသားမ်ား အျပစ္မွလြတ္ေစရန္ အတြက္ လက္၀ါးကပ္တုိင္မွာ အေသြးေတာ္သြန္းလ်က္ အေသခံေတာ္မူခဲ့သည္။( မႆ    ဲ  ၂၆း၂၈) ။ အေသြးေတာ္အားျဖင့္ လူသားတုိ႔၏ အျပစ္ကုိ ေဆးေၾကာလ်က္ လူသားတုိ႔အစဥ္မျပတ္ ရင္ဆုိင္ေနရေသာ အရွင္ၾကပ္ အေသၾကပ္ ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ခြင့္ရရန္ႏွင့္ တမလြန္ဘ၀၌ပင္ အုိျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္း ကင္းသည့္ ပရဒိသုဘုံ (မဂၤလာရွိ ေသာသူတုိ႔ ကိန္းေအာင္းရာ) ၌ စံျမန္းခြင့္ေပးေတာ္မူ ပါ၏။ (ေရာမ ၆း၂၇)
                    ယေန႔ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ၂၁ရာစုကုိ ျဖတ္သန္းလ်က္ ခရီးျပဳ ေနၾကေသာ လူသားမ်ားသည္ ဖန္ဆင္းခံ သတၱာ၀ါထဲ၌ ဘုရားသခင္၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတာ္ ကုိ အထူးခံစားရ သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ တန္ဖုိး အနဂၣထုိက္၍ သားသမီးအရာကုိပင္ ရယူပုိင္ဆုိင္ခြင့္ ရွိေသာေၾကာင့္ ေခြးထက္မုိက္တဲ့ေကာင္၊ လူ႔တိရိစၦာန္ ေတြအဆင့္သုိ႔ မေရာက္ရန္ မိမိကုိယ္မိမိ ထိန္းသိမ္းၾကရမည္။ တိရိစၦာန္ ကုိပင္ ေမတၱာထား ႏုိင္ပါလွ်င္ လူအခ်င္းခ်င္း ေမတၱာထားလ်က္ ပုိမုိ၍ရုိင္းပင္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ ရေပမည္။ 
                  လူသားတုိ႔၏အသက္တာကုိ ကယ္တင္ေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္၏ ေမတၱာကရုဏာေတာ္ သည္ ႀကီးမားလွေပသည္။ သုိ႔ပါ၍ ခရစ္ေတာ္အား ယုံၾကည္သူမ်ား အေနျဖင့္ ထုိအရွင္အား ေအာက္ေမ့ သတိရလ်က္ ပြဲေတာ္မဂၤလာကုိ ျပဳၾကေလသည္အတုိင္း ဘုရားသခင္၏ အလုိေတာ္ႏွင့္အညီ လူသားအခ်င္းခ်င္း ေစတနာ၊ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ ထားလ်က္ လူ႔ဘ၀သစ္လြင္ေသာ အသက္တာကုိ ရွင္သန္ တည္ေဆာက္ၾကပါစုိ႔။

           “ကုိယ္ႏွင့္စပ္ဆုိင္ေသာသူကုိ ကုိယ္ႏွင့္အမွ် ခ်စ္ေလာ့။” (ဂလာတိ ၅း၁၄၊ မာကု ၁၂း၃၀-၃၁)


                                                                     အက္စ္ ဘေရာင္း (သာယာ၀တီ)
















No comments:

Post a Comment