Tuesday, April 7, 2015

တစ္ကုိယ္ေကာင္းစိတ္

                   “ဒီလူကေတာ့ လိ္ပ္ပဲ....။” ဆုိတဲ့စကား ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ အၿမဲ ကုိယ္ဘက္ကုိသာ သိတတ္သည့္ လူမ်ိဳးကုိ ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ တကယ္ေတာ့ လိပ္သာမကပါ။ အျခားတိရိစၦာန္ မ်ားလည္း သည္အတုိင္း ကုိယ့္ဘက္ကုိ္ ယက္တတ္ၾကပါသည္။ မိမိဘက္ကုိ ယက္ရသည္က လြယ္ပါသည္။ အျခား တစ္ဖက္ကုိ ယက္ရန္ လုံး၀ အလုိက္မသင့္ပါ။ မည္သူမဆုိ မိမိကုိယ္က်ိဳးအတြက အလ်င္ဆုံး စဥ္းစားပါသည္။ မစဥ္းစားတတ္သည့္ တိရိစၦာန္ မ်ား၌ပင္လွ်င္ (Self preservation instinct) ေခၚ မိမိအသက္ကုိ ကာကြယ္ တတ္သည့္ ေမြးရာပါ စရုိက္ရွိပါသည္။ မိမိႏွင့္ ခ်စ္သူမ်ား၏ အသက္အုိးအိမ္ စည္းစိမ္ကုိ ကာကြယ္လုိျခင္းသည္ တစ္ကုိယ္ေကာင္းစိတ္ မဟုတ္ေသာ္လည္း Self gratification ေခၚ မိမိဆႏၵကုိ အၿမဲဦးစားေပးေသာအခါ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္သူ ျဖစ္သြားပါသည္။ 
                ဘုရားသခင္က လူကုိ မိမိပုံသ႑ာန္ႏွင့္အညီ ဖန္ဆင္းေပးခဲ့သည့္အတြက္ လူသည္ မိမိကုိယ္ကုိ ကာကြယ္လုိေသာ အသိစိတ္ထက္ ပုိ၍ျမင့္ျမတ္သည့္ စိတ္ထားရွိရပါမည္။ ကုိယ္ခ်င္းစာတရား ရွိရပါမည္။ “ငါ” ဆုိသည့္ စကားလုံးသည္ မသိမ္ေမြ႔ေသာေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းသည့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ျမန္မာမ်ားသည္ “ကၽြန္ေတာ္”၊ “ကၽြန္မ” ဟု အစားထုိးပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ “ကၽြန္” သည္ အေစခံျဖစ္ေၾကာင္း သတိခ်ပ္မိသူ သိပ္မရွိလွပါ။ ယဥ္ေက်းသည္ဟု အေခၚခံလုိေသာ္လည္း အေစခံရမွန္း ကိုေတာ့ မသိၾကပါ။ သူတစ္ပါးကုိ ဦးစားေပးလုိေသာ စိတ္သည္ ေမြးရာပါ မဟုတ္ပါ။ ေမြးစ ကေလးကုိသာၾကည့္ပါ။ ႏုိ႕စုိ႔ရန္သာ သိပါသည္။ မစဥ္းစားတတ္ေသးပါ ဟုေစာဒကတက္လုိ လွ်င္လည္း ႀကီးလာေတာ့လည္း အဘယ္သုိ႔ ရွိပါစ။ ၾကေလ ဆုိးေလ မဟုတ္လား။ လူသည္ ကမၻာဦးအခ်ိန္မွ စ၍ မိမိအတြက္သာၾကည့္ တတ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ ၏တစ္ခုတည္းေသာ တားျမစ္ခ်က္ကုိ လြယ္လြယ္နဲ႔ ခ်ဳိးေဖာက္ခဲ့ပါသည္။ ဘုရားက ဘာေၾကာင့္ တားရသလဲ။ နားမေထာင္လွ်င္ သူစိတ္ထိခုိက္ သြားမွာလား စသည့္အေတြးမ်ား လုံး၀မ၀င္လာဘဲ ဒါကုိလည္း ငါစားသင့္ သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆခဲ့သည္။ 






                    Max Lucado က Sin (အျပစ္) ဆုိသည္မွာ အလယ္မွစာလုံး (I) ပင္ျဖစ္သည္ဟု ဆုိပါ သည္။ (I)ဟူေသာ စာလုံးကုိ ျဖဳတ္လုိက္ရင္ အျပစ္ဟူေသာအဓိပၸါယ္ မေပါက္ေတာ့သကဲ့သုိ႔ “ငါ” ကုိေဘးဖယ္ထားလုိက္ရင္ အျပစ္က်ဴးလြန္ျခင္း မရွိႏုိင္ေတာ့ပါ။ ေရွးခတ္မွ လူအမ်ားသည္ သူတုိ႔ေနထုိင္ သည့္ ကမၻာသည္ စၾက၀ဠာႀကီး၏အလယ္ ဗဟုိ၌ရွိၿပီး အားလုံးက ကမၻာကုိ လည္ပတ္ေနသည္ဟု ယုံၾကည္ ခဲ့ၾကသည္။ Copernicus ႏွင့္ Galileo တုိ႔ လူျဖစ္လာမွ ခြက္ခြက္လန္ေအာင္မွား ေနၾကမွန္း သိၾကပါသည္။ လူသည္ မိမိကုိယ္ကုိ အထင္ႀကီးလ်က္ အၿမဲ ဦးစားေပးေနရာ၌ ထားခ်င္ပါသည္။ ဆလုိက္ မီးေရာင္ေအာက္ က မထြက္လုိပါ။ VIP မျဖစ္ခ်င္သူ ရွိပါသလား။ “VIP” စကားလုံး၌လည္း (I) စကားလုံးက အလည္ဗဟုိ ေနရာတြင္ ေနရာယူထားပါသည္။ 
        ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ျမန္မာမ်ား အလွဴေပးသည့္အခါ တစ္ရပ္ကြက္လုံး ၾကားရသည္။ ညပင္ ေကာင္းစြာမအိပ္ရပါ။ အင္တာနက္မွ ေအာ္လည္ တစ္ကမၻာလုံးက သိပါ၏။ အဲဒီလုိ လုပ္ၾကဖုိ႔ အႀကံေပးလုိပါသည္။ အလွဴ ဆုိတာ သူတပါးအတြက္ မဟုတ္လား။ ငါက ဘာေၾကာင့္ ေနရာတုိင္းမွာ ပါေနရပါသလဲ။ “ငါ” ဆုိတဲ့စကားက မေကာင္း၍မဟုတ္ပါ။ “ငါ” ကုိေနာက္ဆုံးမွ ထားႏုိင္လွ်င္ အလြန္ေကာင္း ပါသည္။ “ငါ” ကုိေရွ႕တန္းတင္ေသာအခါ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟႏွင့္ မာန္မာနတုိ႕က ထပ္ခ်ပ္မကြာ လုိက္ပါလာသည္။ သည္မေကာင္းဆုိး၀ါး မ်ားက ဘ၀၏သာယာမႈကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္ပါသည္။ ငါတေကာ ေကာျခင္းအားျဖင့္ အဘယ္ေကာင္းက်ိဳးမွ မျဖစ္ေပၚေစပါ။ မိမိကုိယ္ကုိ အျမဲျပန္ျပီး အာရုံစုိက္ေန သည့္အခါ မိမိ၏ အားနည္းခ်က္ႏွင့္ အျပစ္အနာအဆာ မ်ားကုိ ပုိ၍ေတြ႕လာပါသည္။ 
                      ဘုရားကုိ အာရုံျပဳသည့္အခါ ဘုန္းတန္ခုိးကုိ ျမင္ရပါမည္။ ထုိေၾကာင့္ ေမာေရွသည္ အံ့ၾသဖြယ္ရာ နိမိတ္လကၡဏာမ်ားကုိ ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း မေက်နပ္ႏုိင္ေသးပဲ ကုိယ္ေတာ္၏ တန္ခုိး ေတာ္ကုိျပေတာ္မူပါဟု ေတာင္းခံခဲ့ၿခင္းျဖစ္သည္။ (ထြက္ ၃၃း၁၈)။ ထာ၀ရဘုရား၏ မ်က္ႏွာေတာ္ ကုိျမင္ရလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ မလုပ္ႏုိင္သည့္အရာ၊ မျဖစ္လာႏုိင္သည့္ အေျခအေနမရွိပါ။ မိမိကုိယ္ကုိသာ ၾကည့္ေသာအခါ မိမိႏွင့္ မိမိေနထုိင္သည့္ ကမၻာႀကီးသည္ မတည္ၿမဲေသာ သခၤါရသေဘာ ကုိသာ ျမင္ေနရသည္။ ထုိေၾကာင့္ရတုန္းရခုိက္ ရွိသမွ် ကုိ အကုန္ယူလုိေသာ စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚ လာပါသည္။ 
                 ခရစ္ေတာ္ကုိ ေစ့ေစ့ၾကည့္ေသာအခါ သူေပးေသာ ထာ၀ရအသက္ ႏွင့္ထာ၀တည္ၿမဲသည့္ အရာမ်ားကုိ သတိရလ်က္ ထာ၀ရကာလကုိ ေရွ႕ရႈလ်က္ အသက္ရွင္ရန္နားလည္လာ ပါ သည္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တုိ႔က ေနာက္တန္းသုိ႔ ေရာက္သြားပါသည္။ မိမိ၏ ဆႏၵကုိ ခဏ ေဘးဖယ္ထားၿပီး သူတစ္ပါးကုိ ဦးစားေပးေသာအခါ အဘယ္သုိ႔ျဖစ္လာမည္နည္း။ လင္ႏွင့္မယား၊ သားႏွင့္အမိ၊ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမ၊ မိတ္ေဆြႏွင့္ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ၾကား ဆက္ဆံေရးက အေကာင္း ဆုံး ျဖစ္လာၿပီး ကမၻာႀကီး  သာယာစုိေျပ လာပါလိမ့္မည္။
                တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္သူမ်ားႏွင့္ တစ္ခါတစ္ရံ ႀကံဳေတြ႕ခြင့္ ရပါသည္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မွ ကားရပ္၍ မိမိကုိယ္ ေကြ႕ခြင့္ေပးေသာအခါ ေစ်း၀ယ္စဥ္ အတြက္မွားခဲ့ၿပီး ေငြပုိေပးခဲ့ေသာ္လည္း ဆုိင္ရွင္က ျပန္ေပးေသာအခါ ၾကည္ႏူးလ်က္ ကမၻာႀကီးက အနည္းငယ္ပုိၿပီး ေပ်ာ္လာသည္ဟု မထင္ဘူး လား။ ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔၍ ေခ်ာင္ႀကိဳ ေခ်ာင္ၾကားတြင္ အမႈေတာ္ေဆာင္ ရြက္ေနသူမ်ားကုိ ေတြ႕ေသာ အခါ သည္ကမၻာအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား မတက္လာဘူးလား။ 
                   မိမိကုိယ္ကုိ မဦးစားေပးလွ်င္ အၿမဲေနာက္ဆုံးေရာက္ေနမွာလား။ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေတာ္ တြင္ေတာ့ ေရွ႕ ေနရပါမည္။ (မ ၁၉း၃၀)။ ႏွိမ့္ခ်ေသာသူကုိ ခ်ီးေျမွာက္မည္ ဆုိသည့္ ကတိေတာ္လည္း ရွိပါ၏။(လု ၁၈း၁၄)။ မိမိႏွင့္ ဆုိင္ေသာအရာကုိ ဦးစားေပးသည္မွာ သဘာ၀ မဟုတ္ဘူးလား။ သဘာ၀ ဟုေျပာလုိလွ်င္ ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းထားသည့္အတုိင္း ၾကည့္၍ေျပာရပါမည္။ လူက ဖ်က္ဆီးၿပီးေသာ သဘာ၀ မဟုတ္ပါ။ ဘုရားသခင္က သဘာ၀ကုိ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ကုိယ္ပိုင္ပစၥည္းျဖင့္ မဖန္ဆင္း ေပးထားပါ။ 
                    ေတာေတာင္၊ ေရေျမ၊ သစ္ပင္ပန္းပင္၊ သယံဇာတ အားလုံးသည္ အမ်ားအတြက္ျဖစ္သည္။ (ဆာ ၁၁၅း၆)။ လွပေသာ ဆည္းဆာအခ်ိန္ကုိ လူတုိင္းခံစား၍ ေမြ႕ေလ်ာ္ႏုိင္သည္။ လူဆုိး လူေကာင္း မခြဲျခားပဲ ဘုရားသခင္သည္ ေနကုိထြက္ေစ၍ မုိးကုိရြာေစသည္။ (မ ၅း၄၅)။ တစ္ကုိယ္ေကာင္း သေဘာကုိ သဘာ၀၌ မေတြ႕ရပါ။ တစ္ကုိယ္ေကာင္စိတ္ကုိ အဘယ္ေၾကာင့္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ရန္ ႀကိဳးစားရပါမည္နည္း။ ခရစ္ေတာ္က သည္အတုိင္း လုပ္ေစလုိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ မိမိကုိယ္ကုိ ျငင္းပယ္ေသာ သူသာ သူ႔ေနာက္ လုိက္ႏုိင္သူျဖစ္သည္ ဟု အတိအလင္း ေျပာထားပါသည္။ (မာ ၈း၃၄)။ 
                  သူတစ္ပါးအတြက္ အသက္ရွင္ေသာအခါ ခရစ္ေတာ္နဲ႔ တူပါ၏။ သခင္ေယရႈသာ မိမိကုိယ္က်ိဳး အတြက္သာၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ ေကာင္းကင္ဘုံမွာသာ ေနမည္ျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ လူသား မ်ားအတြက္ မစဥ္းစာလွ်င္ ကားတုိင္လမ္းကုိ ေလွ်ာက္မည္မဟုတ္ပါ။ ကားတုိင္ေပၚတြင္ ေ၀ဒနာ ခံစားေနရ စဥ္ သူတစ္ပါး အတြက္သာ ပူပန္ခဲ့ပါ၏။ (ေယာ ၁၉း၂၆-၂၇)။ သူတစ္ပါးကုိ ခြင့္လႊတ္ရန္သာ သတိရပါ၏။ (လု ၂၃း၃၄) ။ သူေနာက္ဆုံးစကားမွာ “ဤအမႈၿပီးၿပီ” ျဖစ္ပါသည္။ (ေယာ ၁၉း၃၀)။ သူ႔အမႈလား။ သူ႔အတြက္လား။ မဟုတ္ပါ။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ အမႈပါ။ ကၽြႏုပ္တုိ႔အျပစ္မွ လြတ္၍ထာ၀ရအသက္ ရရန္ျဖစ္သည္။ သူတစ္ပါး အက်ိဳးကုိ ၾကည့္ေသာအခါ အဖုိးအခ ေပးရပါသည္။ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ တူလုိလွ်င္ လြယ္လြယ္နဲ႔ေတာ့ ရမည္မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ သင့္ပါးတစ္ဖက္ အရုိက္ခံရလွ်င္ ေနာက္တစ္ဖက္ကုိ လွည့္ေပးဦးေလာ့ ဆုိသည့္ ပညတ္ခ်က္ႏွင့္စာလွ်င္ စိတ္ကုိထိန္းခ်ဳပ္ရသည္မွာ ပုိ၍လြယ္ပါ၏။


                 ေနာက္တစ္ႀကိမ္မွာ ငါအလ်င္၀င္မည္။ ငါအလ်င္ယူမည္။ ငါအလ်င္စားမည္ ဟု သင္ဟန္ျပင္ ေနေသာအခါ ေခတၱရပ္၍ ငါ့ေနရာမွာ ခရစ္ေတာ္ရွိေနပါက အဘယ္သုိ႔ျပဳမည္နည္းဟု မိမိကုိယ္ေမးရန္ အလြန္ခက္ပါသလား။ သည္ေနရာမွာမွ မစလွ်င္ ဘယ္အခါစပါမည္နည္း။ သည္ေလာက္မွ လုပ္လုိသည့္ဆႏၵ မရွိေသးလွ်င္ မိမိကုိယ္ခရစ္ယာန္ ျဖစ္သည္ဟု အဘယ္သုိ႔ေျပာႏုိင္ပါသနည္း။


Max Fucado ၏ It's not about Me စာအုပ္ထဲမွေရးသားခ်က္အခ်ိဳ႕ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္။

Dr. ေဖျမတ္၀င္း
                   









No comments:

Post a Comment