သခင္ေယရႈ၏ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးႏွင့္ လူမႈေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ
လူမႈေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ
လူမႈေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ သခင္ေယရႈ၏ အစအဦး အသက္တာသည္ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အဆင့္အတန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ထိေတြ႕ေပါင္းသင္းျခင္း ရွိႏုိင္တာကုိ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕မျငင္း ႏုိင္ပါ။ သခင္ေယရႈ၏ အသက္ရွင္ႀကီးထြားခဲ့ရသည့္ လူမႈပတ္၀န္းက်င္တြင္ ေန႔စဥ္အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း လုပ္ငနး္ႏွင့္ဆုိင္၍ လူမႈေရး လုပ္ငန္းတြင္ လူတုိင္းႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံလ်က္ရွိေပမည္။ အိမ္ေထာင္မိသားစု ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမမ်ားႏွင့္ သာမက နာဇရက္ၿမိဳ႕ ပတ္၀န္းက်င္ေနရာ မ်ား၊ ပါလတိနျပည္အတြင္းရွိ လူမႈေရး နယ္ပယ္အထိ က်ယ္ျပန္႔စြာ လူမႈေရး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ အေတြ႕အႀကံဳကုိ ရရွိသူဟူ၍ တုိးခ်ဲ႕ စဥ္းစားႏုိင္သည္။
ထုိေၾကာင့္ အသက္(၁၂)ႏွစ္ ႏွင့္ (၃၀)န်စ္အၾကား ႏွစ္မ်ားတြင္ သခင္ေယရႈ မည္သုိ႔အသက္ရွင္ ေနထုိင္သြားလာ လႈပ္ရွားေနသနည္း ဟူေသာ ေမးခြန္းအေပၚ၌ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ သတိထား ဆင္ျခင္ႏုိင္သည့္ အခ်က္မွာ သခင္ေယရႈ၏ လူမႈေရးအေတြ႕အႀကံဳ သည္ နာဇရက္ၿမိဳ႕သား ေယရႈအျဖစ္ နာဇရက္ၿမဳိ႕ ၌သာ လူမႈေရးအေတြ႕အႀကံဳ ရွိသူ ဟူ၍ တစ္ထစ္ခ် မွတ္ယူ၍မရေပ။ ပါလတိနျပည္ အတြင္းရွိ လူမႈေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္အထိ ကုိယ္ေတာ္သည္ အေတြ႕အႀကံဳ ရွိႏုိင္ေၾကာင္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ စဥ္းစားရမည္။
အမ်ားအားျဖင့္ သခင္ေယရႈကုိ နာဇရက္ၿမိဳ႕သား ေယရႈဟူ၍ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ေခၚေ၀ၚၾကသည္။ ဤသုိ႔ေခၚေ၀ၚရာတြင္ နာဇရက္ၿမိဳ႕သားသည္ ေတာေတာင္မ်ားႏွင့္ ဖုံးကြယ္၍ ေတာေတာင္မ်ားေနာက္တြင္ မထင္မရွား တည္ရွိေသာေနရာ အျဖစ္သတ္မွတ္ၿပီး သခင္ေယရႈကုိလည္း ထုိသုိ႔သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနရာ၌သာ တုိးတက္ႀကီးထြား အသက္ရွင္သူဟူ၍ စဥ္းစားမိတတ္သည္။ အမွန္စင္စစ္ နာဇရက္ၿမိဳ႕သည္ ပတ္၀န္းက်င္အရပ္ေဒသမ်ားႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး လြယ္ကူၿပီး ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ၿမိဳ႕ရြာ မ်ားႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရွိေသာ ၿမိဳ႕ျဖစ္သည္ ဟူ၍ကား မစဥ္းစားမိၾကေပ။ နာဇရက္ ၿမိဳ႕သည္ ဂါလိလဲျပည္နယ္တြင္ အႀကီးဆုံးျမိဳ႕ ျဖစ္သည္။ ရွက္ေဖာရိ (Seppharis) ႏွင့္ နာရီပုိင္းအတြင္း ေျခလ်င္ခရီးျဖင့္ ေရာက္ရွိႏုိင္ၿပီး ဂါလိလဲနယ္မွ ၾသဒနယ္သုိ႔ သြားရာလမ္းေပၚ၌ ရွိေသာ ေယဖက္မွ နာရီ၀က္အတြင္း ရွက္ေဖာရိၿမိဳ႕သုိ႔ ေရာက္ရွိႏုိင္သည္။ ထုိေၾကာင့္ နာဇရက္ၿမိဳ႕သည္ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားသုိ႔ လြယ္လြယ္ကူကူ သြားလာႏုိင္သည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။
ထုိေၾကာင့္ သခင္ေယရႈ၏ ငယ္စဥ္လူငယ္ဘ၀ႏွင့္ အသက္သုံးဆယ္ မတုိင္မီ ဘ၀သည္ နာဇရက္ၿမိဳ႕ႏွင့္ အသြားအလာ လြယ္ကူေသာ ပတ္၀န္းက်င္ၿမိဳ႕ရြာ မ်ားသုိ႔ သြားေရာက္ေလ့လာ လည္ပတ္ႏုိင္ ေသာအခြင့္အေရး မ်ားစြာရရွိႏုိင္သည္ကုိ ေတြးထင္ယူဆႏုိင္သည္။ ထုိေၾကာင့္ ပါလတိနျပည္ တြင္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕ၿပီးလွ်င္ ဒုတိယအႀကီးဆုံး ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္ ရွက္ေဖာရိၿမိဳ႕၏ စီးပါြးေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား သာမက လူအမ်ိဳးမ်ိဳးအေၾကာင္းမ်ားကုိလည္း ေလ့လာသိရွိ နားလည္ ႏုိင္သူတစ္ဦး ျဖစ္ေၾကာင္း မွန္းဆႏုိင္ေပသည္။
သခင္ေယရႈအမႈ ေတာ္ထမ္းရြက္ခဲ့ေသာ အသက္တာ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံးကုိ ၾကည့္မည္ ဆုိလွ်င္လည္း လူတုိင္းႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ၊ သင္ၾကားမႈ၊ သြန္သင္မႈ၊ အစရွိသည္တုိ႔ကုိ ၾကည့္ျခင္းအား ျဖင့္ သခင္ေယရႈသည္ လူမႈေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၌ အေတြ႕အႀကံဳ မ်ားစြာ ရင့္က်က္သူ တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရေပမည္။ ထုိေၾကာင့္ သခင္ေယရႈႀကီးျပင္းရာ နာဇရက္ၿမိဳ႕ တည္းဟူေသာ က်ဥ္ေျမာင္းလွေသာ လူမႈေရးအေတြ႕အႀကံဳကုိသာ ရရွိသူဟူ၍ သခင္ေယရႈ၏ လူမႈေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ ဘ၀ကုိ သတ္မွတ္၍ မရႏုိင္ေပ။
လူတုိင္းႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္းကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သခင္ေယရႈ၏ သေဘာထားၾကီးျမတ္ပုံကုိ ေဖာ္ျပလ်က္ရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ တုိင္းတပါးသားမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ လူ႕အသုိင္းအ၀ုိင္းမွ စြန္႔ပစ္ထားေသာ အပယ္ခံလူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာ၌ လည္းေကာင္း၊ သခင္ေယရႈ၏ စိတ္သေဘာထား ႀကီးျမတ္မႈသည္ က်ယ္ျပန္႔လွေသာ လူမႈေရး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား ရွိသူအျဖစ္ ေဖာ္ျပေနပါသည္။
ထုိျပင္ သခင္ေယရႈသည္ ရွက္ေဖာရိႏွင့္ တုဖက္ၿမိဳ႕ရွိ ယုဒလူမ်ိဳး အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံမႈ အေတြ႕အႀကံဳ အရလည္းေကာင္း၊ လမ္းအသြယ္သြယ္၊ ေစ်းဆုိင္းအဖုံဖုံ တုိ႔မွ လူအမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕ ရရွိခဲ့ေသာ အေတြ႕အႀကံဳ ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ လူတုိ႔၏ စိတ္ေနသေဘာထား အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ သိရွိနားလည္ ႏုိင္သည္။ (မႆ ဲ ၁၁း၁၉) တြင္ အခြန္ခံေသာသူ၊ ဆုိးေသာသူႏွင့္ မိတ္ဖြဲ႕ေနထုိင္ သူတစ္ဦး ဟူ၍ အမႈေတာ္ေဆာင္ရြက္စဥ္ အခ်ိန္တြင္ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ျခင္း ခံခဲ့ရသည့္ အျဖစ္အပ်က္ကုိ ၾကည့္လွ်င္ သခင္ေယရႈ၏ ႏွိမ့္ခ်သည္းခံ၊ စိတ္ရွည္တတ္ေသာ သေဘာကုိ နားလည္ႏုိင္ေပသည္။
အမႈေတာ္ေဆာင္ရြက္ ခ်ိန္မ်ားတြင္ တစ္ခါတရံ တမန္ေတာ္၊ တပည့္ေတာ္မ်ားႏွင့္ လူသူ ကင္းေ၀းေသာ ေနရာအရပ္ေဒသ အခ်ိဳ႕သုိ႔ သီးသန္႔ေရြးခ်ယ္၍ ကုိယ္၊စိတ္၊၀ိညာဥ္ အတြက္ ခြန္အားယူရန္ လည္းေကာင္း၊ ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္ေသာ အသက္တာအားျဖင့္ အသက္ရွင္ရန္လည္ေကာင္း၊ ရည္ရြယ္၍ ဆုေတာင္းပဌာနာျပဳခဲ့ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္မ်ားအရ ကုိယ္ေတာ္သည္ သီးျခား တစ္ကုိယ္တည္း ေနလုိေသာစိတ္ရွိသည္ဟူ၍ မသတ္မွတ္ႏုိင္ပါ။ အမႈေတာ္ေဆာင္ သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္လုံးတြင္ ကုိယ္ေတာ္သည္ လူအမ်ားႏွင့္ ေန႔စဥ္ေပါင္းသင္းဆက္ဆံလ်က္ရွိေသာအရွင္သခင္ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ သခင္ေယရႈ၏ သြန္သင္ေသာ ဥပမာေတာ္မ်ားအရ ၾကည့္လွ်င္လည္း လူသားတုိ႔ လႈပ္ရွား ပါ၀င္ေသာ လူ႔ဘ၀ျမင္ကြင္းကုိ က်ယ္ျပန္႔ နက္ရိႈင္းစြာ ထုိးေဖာ္သိရွိ နားလည္သူတစ္ဦး အျဖစ္ ေတြ႕ရျပန္သည္။
ဥပမာ - ျမတ္ေသာပုလဲကုိ ရွာေသာ ကုန္သည္ (မႆ ဲ ၁၃း၄၅-၄၆)၊ မ်ိဳးေစ့ကုိ လယ္၌ ၾကဲေသာသူ အေၾကာင္း (မႆ ဲ ၁၃း၉)၊ စပ်စ္ဥယ်ာဥ္ပုိင္ရွင္ႏွင့္ လုပ္သားမ်ား (မႆ ဲ ၂၀း၁-၁၆)၊ မရုိးသား ေသာဘ႑ာထိန္း အေၾကာင္း (မႆ ဲ ၂၄း၄၅-၅၁)၊ မဂၤလာလက္ထပ္ပြဲမ်ား၊ ေဒနာရိ (၁၀)ျပား ပုိင္ေသာ မိန္းမ (လုကာ ၁၅း၈-၉)၊ သုိးထိန္းအေၾကာင္း (လုကာ ၁၅း၃-၆) စရွိေသာ ဥပမာေတာ္မ်ားသည္ ပါလတိနျပည္ရွိ လူမ်ားေန႔စဥ္ အသက္ရွင္လႈပ္ရွား လ်က္ရွိေသာ ဘ၀အသက္ရွင္မႈ အေတြ႕အႀကံဳ ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္လ်က္ရွိေသာ ဥပမာေတာ္မ်ားျဖစ္သည္။ ထုိေၾကာင့္ သခင္ေယရႈသည္ ဤဥပမာေတာ္ အသုံးျပဳ ျခင္းကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ လူႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအေၾကာင္း က်ယ္ျပန္႔စြာ ေလ့လာသိရွိ နားလည္ ေသာ သူတစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း သိႏုိင္ပါသည္။
ဘာသာေရးေနာက္ခံ
သခင္ေယရႈအခ်ိန္အခါ၌ ဘာသာေရးဂိုဏ္း မ်ားစြာရွိသည္။ ထုိဂုိဏ္းမ်ားထဲမွ ဖာရိရွဲႏွင့္ က်မ္းျပဳဆရာ မ်ားသည္ သာမန္ယုဒမ်ားႏွင့္ မေရာဘဲ သီးသန္႔ေနထုိင္ ၾကသည္။ သူတုိ႔သည္ ပညတၱိ က်မ္းမ်ား ေလ့လာျခင္းအမႈ၌ ႏွစ္ျမွပ္ထားၾကသည္။ ထုိမွ တစ္ဖန္ ပညတၱိက်မ္းကုိ လူတုိ႔ ေန႔စဥ္ အသက္ရွင္ မႈ တြင္ လုိက္နာေစခ်င္သည္။ ယုဒလူမ်ဳိး အဖြဲ႕အစည္း အတြင္းတြင္ က်မ္းျပဳဆရာႏွင့္ ဖာရိရွဲ တုိ႔သည္ “ညီအစ္ကုိ အသင္းအျဖစ္” ဖြဲ႕စည္းထားၾကသည္။
ဖာရိရွဲတုိ႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္လ်က္ရွိၿပီး ေရွးေဟာင္းအစဥ္အလာကုိ ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္သူမ်ား မွာ ဇဒၵဳ ကဲမ်ားျဖစ္သည္။ သူတုိ႔သည္ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ေသာ အမ်ိဳး အႏြယ္မ်ား ျဖစ္ၿပီး၊ အမ်ားအားျဖင့္ သူတုိ႔သည္ ယဇ္ပေရာဟိတ္ မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယဇ္ပေရာဟိတ္တုိင္းသည္ ဇဒၵဳကဲ မ်ားမဟုတ္ေခ်။
ယုဒလူမ်ိဳး အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ေဇလုတ္ဟူေသာ အဖြဲ႕အစည္းသည္ အၾကမ္းဖက္အမႈတြင္ နာမည္ႀကီးေသာ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ ေရာမအစုိးရတုိ႔၏ အဓိကရန္သူ မ်ားျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ သူတုိ႔သည္ အျပည့္အ၀ လႈပ္ရွား ႏုိ္င္ေသာ သူမ်ားျဖစ္ ၿပီး၊ ေရာမအစုိးရ ကုိ ေတာ္လွန္ေသာသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ေဟရုဒ္မင္းႀကီး ေသဆုံး ေသာအခ်ိန္ ၌ ေတာ္လွန္မႈ အနည္းငယ္ ျဖစ္ပြားၿပီး၊ အထူးသျဖင့္ ေရာမလူမ်ိဳးတုိ႔သည္ ယုဒျပည္ကုိ တုိက္ခိုက္ အုပ္စုိးခ်ိန္မွ အစျပဳ ကာ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္မႈႀကီးကုိ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ခရစ္သကၠရာဇ္ (၇၀) ခုႏွစ္၌ ေရာမဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး တိတု သည္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕သုိ႔ ၀င္ေရာက္ၿပီး ဗိမာန္ေတာ္ကုိ ဖ်က္ဆီးခ်ိန္၌ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္မႈ ႀကီးသည္ ၿပီးဆုံးသြားေတာ့သည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ ဘာသာေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအျပင္ ရွမာရိလူစု လည္းရွိသည္။ သူတုိ႔သည္ ရွမာရိျပည္၌ ေနထုိင္ၿပီး ဘာသာေရးအရ ယုဒလူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဂါလိလဲနယ္မ်ား ကဲ့သုိ႔ ယုဒလူမ်ိဳးမ်ား အဖြဲ႕အစည္းတြင္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း မခံရေခ်။ အေၾကာင္းရင္းမွာ ရွမာရိလူမ်ိဳးသည္ ဂါလိလဲနယ္သားမ်ား ကဲ့သုိ႔ ေယရုရွလင္ဗိမာန္ေတာ္ကုိ အသိအမွတ္ျပဳၾကေသာ သူမ်ား မဟုတ္ေခ်။ မိမိတုိ႔ ၀တ္ျပဳကုိးကြယ္ရာ ေနရာအျဖစ္ ေဂရဇိန္ေတာင္၌ ၀တ္ျပဳၿပီး ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕ဗိမာန္ေတာ္၌ ၀တ္ျပဳၾကသူမ်ား မဟုတ္ေခ်။
ခရစ္၀င္က်မ္း (မႆ ဲ ၊ မာကု၊ လုကာ) သုံးက်မ္း၌ ေဖာ္ျပသည့္ အတုိင္း သခင္ေယရႈ သည္ ႏွစ္ျခင္းဆရာ ေယာဟန္ထံ၌ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာကုိ ခံယူခဲ့သည္။ ႏွစ္ျခင္းဆရာ ေယာဟန္ သည္ အထက္ေဖာ္ျပပါ လူစုမ်ားႏွင့္မတူ ထူးျခားစြာ အသက္ရွင္ခဲ့သည္။ ေတာမရွိေသာ ေယာဒန္ေျမညီ ကြင္းျပင္၊ က်ဴ ပင္ႏွင့္ ပုပ်ပ္ေသာ အပင္မ်ားေပါက္ေရာက္ရာ ေယာ္ဒန္ျမစ္၏ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ ေတာင္ပုိင္း ခ်ိဳင့္ ၀ွမ္းၾကမ္းျပင္ တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ရွင္ေယာဟန္ဟု အမည္တြင္ေသာ ရေသ့တစ္ပါးသည္ တစ္ကုိယ္ တည္း ေနထုိင္လ်က္ရ်ိသသည္။ ပေရာဖက္ ဧလိကဲ့သုိ႔ ကုလားအုတ္ေမြးႏ်င့္ယက္ေသာ ဖ်င္ႀကီးကုိ ၀တ္ကာ သားေရးခါးပန္း စီးလ်က္ရွိသည္။ သူ၏ အစားအစာမွာ ေျမညီကြင္းျပင္တြင္ ေတြ႕ရေသာ အရာမ်ား ပင္ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ၀တ္စားဆင္ယင္ျခင္းအားျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈထြန္းကားသည့္ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားတြင္ ရ်ိသည့္ လူမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနပုံ ရသည္။ အထူးသျဖင့္ ဂရိတုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ လႊမ္းမုိးရာ နန္းေတာ္ကုိ ဆန္႔က်င္ပုံ ရသည္။ ထုိရေသ့၏ အသက္တာသည္ ထုိရက္အခ်ိန္အခါ မ်ားတြင္မူ ၿပိဳင္ဘက္မရွိ ထူးျခားလွပါသည္။ ဤပုဂၢိဳလ္၏ ေဟာေျပာေနျခင္းႏွင့္ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာေပးျခင္း အမႈသည္ ဆန္းျပားသစ္လြင္ လွပါသည္။
ေယာ္ဒန္ျမစ္၌ တရားေဟာခ်က္မ်ားကုိ ၾကားနာဖုိ႔ရန္ လာေရာက္စုေ၀းၾကေသာ ပရိသတ္မ်ား သူသည္ ေဟာေျပာေၾကညာခ်က္မွာ ပေရာဖက္မ်ား၏ ေဟာေျပာခ်က္ ျပည့္စုံရမည့္ အခ်ိန္အခါ ေရာက္လုနီးၿပီ၊ တရားစီရင္မည့္ ဘုရားသခင္၏ ေန႔ရက္သည္ လည္း ဘုရားတရားၾကည္ ညိဳသူ ႏွင့္ မၾကည္ညိဳသူမ်ားအေပၚ တြင္ က်ေရာက္ေတာ့မည္။ တရားစီရင္ျခင္း အမႈကုိ ျပဳမည့္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဂ်ံဳ စပါးကုိ အဖ်င္းမွ ခြဲျခားမည္ျဖစ္ၿပီး၊ တရားေဟာခ်က္မ်ားကို ျပည့္စုံေစမည့္ သူျဖစ္သည္။ ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ ႀကီးျမတ္သည့္အတြက္ သူ၏ေျခနင္းႀကဳိး ကုိမွ် ေျဖျခင္းငွာ မိမိ(ေယာဟန္) သည္ မထုိက္တန္ေပ။ ဤ အမ်က္ေတာ္ ထြက္ရာ ေန႔ႏွင့္ ရင္ဆုိင္အသက္ရွင္ၾကေသာ သူမ်ားအတြက္ တစ္ခုတည္ေသာ လြတ္ေျမာက္ရာ လမ္းမွာ ေနာင္တရျခင္းႏွင့္ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာကုိ ခံယူျခင္း ပင္ျဖစ္ ေၾကာင္း ႏွစ္ျခင္းဆရာ ေယာဟန္က ေျပာၾကားပါသည္။
ေနာင္တရၾကေလာ့ဟု ရွင္ေယာဟန္ဆုိရာတြင္ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ ထုံးတမ္းစဥ္လာမ်ား ႏွင့္ အစာေရွာင္ျခင္း၊ ေလွ်ာ္ေတအ၀တ္ကုိ ၀တ္ျခင္း၊ ျပာမႈန္႔လူးျခင္း စသည္ျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိ စည္းကမ္းတက် ခ်ဳပ္တည္းျခင္းကုိ မဆုိလုိေပ။ အဓိပၸာယ္မွာ သန္႔ရွင္းေသာ ဘုရားသခင္ ၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ မသန္႔ရွင္းမႈကုိ ဖယ္ရွားၿပီး မိမိအသက္တာတစ္ခုလုံးကုိ ဘုရားသခင္၏ထံ ေတာ္ပါးသုိ႔ တုိး၀င္ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာသည္ သာသနာပလူ တစ္ဦးက ယုဒဘာသာ၀င္သည့္ အတြက္ ျပဳလုပ္ရမည့္ လုိအပ္ခ်က္ တစ္ခုျဖစ္သည့္ ေရခ်ိဳးျခင္း ထုံးတမ္းစဥ္လာ တစ္ခုလည္း မဟုတ္ပါ။ ထုိအရာသည္ ဆန္းသစ္ၿပီး ၾကားဖူးနား၀ မရွိေသာ လကၡဏာ တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ပါမူ ရွင္ေယာဟန္သည္ ႏွစ္ျခင္းဆရာ ဟူ၍ ေခၚဆုိျခင္း ခံရမည္မဟုတ္ ေခ်။ ရွင္ေယာဟန္၏ ႏွစ္ျခင္းသည္ လူတစ္ဦးစီ၏ အသက္တာႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ သို႕မဟုတ္ပါမူ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ မိမိကုိယ္ကုိ ႏွစ္ျခင္းဆရာ ေယာဟန္ထံတြင္ ႏွစ္ျခင္းခံယူမည္ မဟုတ္ပါ။ မိမိကုိယ္ကုိ ႏွစ္ျခင္းခံယူ ေစျခင္းျဖင့္ က်ေရာက္လာမည့္ အမ်က္ေဒါသ မွ လြတ္ေျမာက္မည္ ဟု ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္ ေနာင္တရေသာသူကုိ သာလွ်င္ လြတ္ေျမာက္မည္ဟု ကတိေပးျခင္း သာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ျခင္းခံယူျခင္း အားျဖင့္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ မိတ္သဟာယ ဖြဲ႕ႏုိင္ေသာ လကၡဏာျဖစ္သည္။
ပါလတိနရွိ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားမွ ေယာ္ဒန္ခ်ိဳင့္၀ွမ္း တုိင္ေအာင္ ႏွစ္ျခင္းခံယူရန္ လာေရာက္ၾကေသာ သူမ်ားထဲတြင္ ဂါလိလဲျပည္မွ သခင္ေယရႈလည္း အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ျခင္းဆရာ ေယာဟန္၏ လႈပ္ရွား မႈႏွင့္ သခင္ေယရႈ၏ ဆက္ဆံမႈမွာ အေရးႀကီးေသာ ေတြ႕ဆုံမႈ တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိေၾကာင့္ ေနာက္ပုိင္း တြင္ သခင္ေယရႈသည္ ႏွစ္ျခင္းဆရာေယာဟန္အား မိန္းမေမြးေသာ သူတုိ႔တြင္ အႀကီးျမတ္ဆုံးေသာ သူျဖစ္ေၾကာင္း (မႆ ဲ ၁၁း၁၁) တြင္ သက္ေသခံ အတည္ျပဳ သြားပါသည္။
သခင္ေယရႈႏွင့္ ႏွစ္ျခင္းဆရာ ေယာဟန္တုိ႔၏ ဆက္ဆံမႈမွာ မည္သည့္အခ်ိန္အခါထိ ၾကာေညာင္းခဲ့ သည္ကုိ မသိရေခ်။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးသည္ တူညီေသာသတင္းစကား ႏွစ္ခုမွာ ေနာင္တ ရျခင္ႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ ႏုိင္ငံေတာ္ အေၾကာင္းပင္ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးအၾကား မတူညီသည့္ အခ်က္မွာ ရွင္ေယာဟန္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္အေၾကာင္း ေဟာေျပာရာ၌ ေနာင္တမရလွ်င္ တရားစီရင္ျခင္း ခံရမည္ ဟု ေဟာေျပာၿပီး၊ သခင္ေယရႈမွာမူ ဘုရားသခင္၏ ႏုိင္ငံေတာ္သုိ႔ ၀င္ေရာက္ႏုိင္ရန္ ဘုရားသခင္သည္ ဖခင္ကဲ့သုိ႔ ေစာင့္ေမွ်ာ္လ်က္၊ ေပ်ာက္ေသာသုိးမ်ားကုိ ရွာေဖြလ်က္၊ အျပစ္သားမ်ားအား အျပစ္လႊတ္ႏုိင္ေသာ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း အျပဳသေဘာ ေဆာင္ေသာ သင္ၾကားျခင္း အမႈကုိ အဓိက ထားသည္။
သခင္ေယရႈသည္ ပါလတိနျပည္၏ ယုဒဘာသာေရးဂုိဏ္းဂဏ မ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အေၾကာင္းကုိ နားလည္ၿပီး၊ ယုဒဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္သည့္ ဖာရိရွဲ၊ ဇဒၵဳကဲ၊ ေဇလုတ္မ်ား၊ ရွမာရိ လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ရွိခဲ့သည္။ ထုိအျပ္င္ သခင္ေယရႈ သည္ ႏွစ္ျခင္း ဆရာ ေယာဟန္ ေဟာၾကားေသာ သတင္းစကားျဖစ္သည့္ ဘုရားသခင္၏ ႏုိင္ငံ ေတာ္အေၾကာင္းကုိ ဆက္လက္၍ ေဟာၾကားခဲ့သည္ကုိ ၾကည့္လွ်င္ ႏွစ္ျခင္းဆရာ ေယာဟန္ႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈ ရ်ိေၾကာင္း ကုိ ေဖာ္ျပသည္။ သို႕ေသာ္ သခင္ေယရႈ၏ အသက္ရွင္မႈႏွင့္ နွစ္ျခင္းဆရာေယာဟန္၏ အသက္ရွင္မႈမွာ ကြာျခားလွသည္။ ႏွစ္ျခင္းဆရာေယာဟန္ သည္ ရေသ့ကဲ့သုိ႔ အသက္ရွင္ခဲ့သည္။ သခင္ေယရႈ မွာမူ လူသားမ်ားႏွင့္ ေရာယွက္ပါ၀င္ ေပါင္းသင္း ေနထုိင္ခဲ့သည္။
နိဂုံးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ သခင္ေယရႈ၏ ပင္ကုိယ္စရုိက္ အက်င့္လကၡဏာ မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူ႔ေခတ္၊ သူ႔အခ်ိန္တြင္ တည္ရွိခဲ့ေသာ အေျခအေနအရပ္ရပ္ တုိ႔ကုိ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရေပမည္။ ယင္းတို႔ မွာ သူအသက္ရွင္ ႀကီးျပင္းခဲ့ရေသာ အိမ္ေထာင္မိသားစုအေျခအေန၊ ပညာေရးႏွင့္ ဆက္ႏြယ္လ်က္ရွိေသာ တရားဇရပ္၊ လူမႈေရး ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈမ်ားႏွင့္ လူမႈေရးေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ထုိအျပင္ ထုိေခတ္ထုိအခ်ိန္က ႏုိင္ငံေရးအေျခအေန မ်ားသည္လည္းလူတစ္ေယာက္ ႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ အလြန္ အေရးပါေသာ အခန္းဂ႑မွ ပါ၀င္ေသာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနမ်ားကုိလည္း ထည့္သြင္းစဥ္စား ရေပမည္။
(လုကာ ၃း၂၃) အရ သခင္ေယရႈသည္ အသက္(၃၀)အရြယ္တြင္ စတင္၍ အမႈေတာ္ျမတ္ကုိ ထမ္းရြက္ေၾကာင္း ေရးသားထားသည္။ အမႈေတာ္ထမ္းေဆာင္ေသာ ကာလသက္တမ္းသည္ မႆ ဲ ၊ မာကု၊ လုကာ၊ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားအရ တစ္ႏွစ္ဟူ၍ ေတြ႕ရၿပီး၊ ရွင္ေယာဟန္က်မ္းအရ(၃)ႏွစ္ ဟူ၍ေဖာ္ျပထားသည္။ အမႈေတာ္ထမ္းေဆာင္သည့္ သက္တမ္းမွာ တုိေတာင္းလွေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ တုိေတာင္းေသာ သက္တမ္းအတြင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ အမႈေတာ္လုပ္ငန္းႀကီးသည္ ပါလတိနျပည္ တစ္ခု အတြက္သာမက တျဖည္းျဖည္း ကမၻာေလာကတစ္ခုလုံး အတြက္ တုိးတက္က်ယ္ျပန္႔လာသည္ကုိ အံ့ၾသ ဖြယ္ရာ ေတြ႕ရဥည္။ သိမ္ငယ္ေသာ ရြာဇနပုဒ္မွ ရုိးရုိးသာမန္ လက္သမားတစ္ေယာက္၏ ဘ၀အသက္တာ အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ျမင့္ျမတ္သန္႔ရွင္းစုံလင္ ေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္၏ အလုိေတာ္အတုိင္း အသက္ရွင္လႈပ္ရွား ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ေသာ စကားမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ အမႈေတာ္ေဆာင္ရြက္ ခ်က္မ်ား သည္လည္းေကာင္း၊ ထုိေခတ္ ထုိကာလ အသက္ရွင္ခဲ့ၾကေသာ ယုဒဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား အတြက္ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ တန္ဖုိးရွိသည္ဟု ထင္ျမင္ျခင္း မခံရရွာေပ။ ယုဒဘာသာကုိ ေႏွာက္ယွက္ျပဳသူ တစ္ဦး ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ရုိးရုိးသာမန္ လူတစ္ဥိးအေနျဖင့္သာ ျမင္ခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ရုိးရုိး သာမန္ လူတစ္ဥိးအေနျဖင့္ သတ္မွတ္ခံရရွာေသာ သခင္ေယရႈုကုိ အေလးအျမတ္ တန္ဖုိးထားၿပီး၊ ယုံၾကည္ျခင္း ႏွင့္အတူ ေနာက္ေတာ္ကုိ လုိက္ခဲ့ၾကေသာ ေနာက္လုိက္မ်ား အတြက္မူ လူတကာႏွင့္မတူ၊ တစ္မူထူးျခား၍ အံ့ဖြယ္ရွင္တစ္ပါးအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ၾကသည္။ ထုိေၾကာင့္ ခရစ္သကၠရာဇ္ ပထမရာစု ခရစ္ယာန္ညီအစ္ကုိ မ်ားတုိ႔သည္ သခင္ေယရႈုကုိ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးစိတ္၊ ဦးညြတ္ကုိးကြယ္လုိေသာစိတ္၊ ခ်စ္ေသာစိတ္ႏွင့္ ဆက္ကပ္အပ္ႏွံ အသက္ရွင္ခဲ့ၾကသည္ သာမက မိမိတုိ႔ ကုိးကြယ္ေသာအရွင္သခင္သည္ လူသားတုိင္းႏွင့္ ရင္းႏွီးခင္မင္ အကၽြမ္း၀င္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသူ တစ္ဦးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ေမတၱာေတာ္ အရွင္အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ အသိအမွတ္ျပဳခဲံၾကသည္။
ထုိေၾကာင့္ သခင္ေယရႈသည္ မည္ကဲ့သုိ႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သနည္း။ သူ၏ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြး မ်ားကား အဘယ္သုိ႔နည္း ဟူေသာ အေၾကာင္းမ်ားကုိ သိျမင္လုိစိတ္၊ နားလည္ခ်င္ေသာ စိတ္ႏွင့္ ေလ့လာမႈ ျပဳႏုိင္လွ်င္ တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္ေသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးကုိ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အတြက္ ဧကန္အမွန္ရရွိႏုိင္ပါသည္။ ဆက္လက္၍လည္း ႀကိဳးစား၍ေလ့လာရေပမည္။
ေဒါက္တာ အယ္၀ါး
No comments:
Post a Comment