အေပါင္းအသင္းဆန္႔၍ လူကုိျမတ္ႏုိးတတ္ေသာပုဂၢိဳလ္
ေယရႈသည္ လူအစုအေ၀းကုိေရွာင္၍ ရေသ့တစ္ပါးကဲ့သုိ႔ တရားက်င့္ေနသူ မဟုတ္ပါ။ သူသည္ အေပါင္းအေဖာ္မ်ား အေပၚတြင္ အမွီျပဳ ျခင္း၊ တမန္ေတာ္ မ်ား ေရြးေကာက္ခဲ့ျခင္း အေပၚ၌ ေပၚလြင္ ေနသည္။ (မာကု ၃း၁၄)၊။ ကုိယ္ေတာ္သည္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံျခင္း ကုိ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးသည္။ (လု ၅း၃၃၊ မသဲ ၁၁း၁၉)။ ယုဒလူမ်ိဳးမ်ား နည္းတူ ကုိယ္ေတာ္သည္ ကေလးသူငယ္မ်ားကုိ အေရးႀကီးသည္ဟု ယူဆပါသည္။ ေကာင္းကင္ႏုိင္ငံ၏ စံျပႏုိင္ငံသားမ်ားအျဖစ္ ခ်ီးျမွင့္ေျမွာက္စားခဲ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ ကေလးငယ္တုိ႔သည္ ငယ္ရြယ္ႏုနယ္ျခင္း၊ အျခားသူကုိ မွီခုိအားကုိးျခင္း၊ စိတ္ႏွိိမ့္ခ်မႈရွိျခင္း အစရွိ ေသာ အရည္အခ်င္းမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ကုိယ္ေတာ္သည္ကေလးမ်ားအေပၚ သဘာ၀က်က် ျမင္တတ္၍ ထုိကေလးသူငယ္ မ်ားကုိ စိတ္ဓာတ္ခုိင္မာေသာ ဣသေရလလူမ်ိဳ းမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ထားသည္။ (လု ၇း၃၁-၃၅၊ မ ၁၁း၁၆-၁၉)။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကေလးငယ္မ်ားသည္ တစ္ခါတစ္ရံ အခ်င္းခ်င္းစိတ္ေကာက္ တတ္၍ နားေထာင္ရန္ျငင္းဆုိ တတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေယရႈသည္ ကေလးသူငယ္မ်ား အေပၚ၌ အလြန္ေကာင္းေသာ စိတ္သေဘာထား ရွိသည္။
ေယရႈသည္ အခြန္ခံမ်ားႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း (လု ၁၉း၁-၁၀၊ မာကု ၂း၁၄-၁၇)၊ ဖာရိရွဲမ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း (လု ၇း၃၆-၅၀)၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း အဆင့္အတန္း မေရြး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ တတ္သည္။ (လု ၈း၂၊ လု ၁၀း၃၈-၄၂)။ ဤေဖာ္ေရြျခင္းသည္ ကုိယ္ေတာ္ ၏ ေမတၱာကုိ ထူးျခားစြာ ေဖာ္ျပသည္။ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာသူ သာမက ခ်စ္စရာ မေကာင္း ေသာသူႏွင့္ စြန္႔ပစ္ျခင္းခံရေသာ သူတုိ႔အေပၚ ၌လည္း ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ ျပပါသည္။ အခြန္ခံမ်ား၊ အျပစ္သား မ်ား၊ ျပည့္တန္ဆာမ်ားႏွင့္လည္း အေပါင္းအေဖာ္ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ မႈမ်ားကုိ ခံရပါသည္။ သု႔ေသာ္ကုိယ္ေတာ္သည္ စိတ္၀င္စားမႈမရွိဘဲ စြန္႔ပစ္ျခင္းခံရသူမ်ားကုိ ခ်စ္ျခင္း၊ လက္ခံျခင္းမ်ား ရွိ၍ သူတုိ႔အေပၚတြင္ စိတ္၀င္စားခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။
ဘုရားသခင္၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာႏွင့္ အျပစ္လႊတ္ျခင္း အေၾကာင္းမ်ားကုိ ေၾကညာ၍ သူကုိယ္တုိင္ ေဟာေျပာေသာ သတင္းစကားမ်ား၌လည္း ထည့္သြင္းေဟာေျပာခဲ့သည္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ သည္ ကုိယ္ေတာ္အတြက္ စိတ္လႈပ္ရွားမႈသာ မဟုတ္ဘဲ ေစတနာထားျခင္း၊ ခင္မင္ ရင္းႏွီးျခင္း၊ ေမတၱာျပ ျခင္းျဖစ္၍ လူတန္းစားအားလုံးအေပၚ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေပါင္းသင္းႏုိင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကုိယ္ေတာ္သည္ပစၥည္းဥစၥာ ၾကြယ္၀ ခ်မ္းသာသူ တစ္ဦးႏွင့္ ေတြ႕ဆုံရာတြင္ ထုိသူကုိၾကည့္ရႈလ်က္ ခ်စ္ေသာစိတ္ရွိ၍ (မာကု ၁၀း၂၁) ဟူေသာ အခ်က္ကုိ ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ လူကုိေမတၱာထားေသာ သူျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဆရာတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ သခင္ေယရႈသည္ တပည့္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာ၌ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာ ပါးနပ္သူျဖစ္၍ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ တတ္ေသာ ကုိယ္ပုိင္အရည္အေသြး မ်ားစြာရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ တပည့္ေတာ္အခ်င္းခ်င္းကုိ ေခၚရာတြင္ ညီအစ္ကုိ (သုိ႔) သင္၏ညီအစ္ကုိ ဟူေသာ အသုံးအႏႈံးသည္ မိတ္ေဆြဖြဲ႕တတ္ေသာ သခင္ေယရႈ အျဖစ္ ေတြ႕ရပါသည္။
သခင္ေယရႈ၏ ကုိယ္ပုိင္အရည္အေသြးမ်ားမွာ လူတစ္ဦးစီ၏ စိတ္ခံစားခ်က္ကုိ နားလည္ေသာ အရည္အခ်င္းရွိသူ ျဖစ္ျခင္း (မာကု ၅း၃၆)၊ လူတစ္ဦးစီႏွင့္ဆုိင္ေသာ အေသးအဖြဲ ကိစၥရပ္ မ်ား၌ ကုိယ္ေတာ္သည္ အစဥ္ဂရုစုိက္တတ္ျခင္း (မာ ၆း၃၁)၊ မိမိႏွင့္ ေပါင္းသင္းေသာမိတ္ေဆြမ်ား တပည့္ေတာ္ တစ္ဦးစီ၏ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးကုိ ေလးစားေသာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ျခင္း (လု ၂၂း၃၂) အစရွိသည္ တုိ႔သည္ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ရာတြင္ လုိအပ္ေသာကိုယ္ပုိင္ အရည္အသြးမ်ားျဖစ္သည္။
သခင္ေယရႈသည္ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း ဆန္႔သည္သာမက မိမိတပည့္ေတာ္ ေနာက္လုိက္မ်ားကုိလည္း ယုံၾကည္စိတ္ခ်ေသာ သူျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ေသာ သူျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ဆရာေကာင္းပီသစြာျဖင့္ နက္နဲေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ေျပာျပခဲ့သည္။ ထုိျပင္ မိမိကုိယ္တုိင္ ႀကီးျမတ္ေသာအမႈေတာ္ ျမတ္လုပ္ငန္းအတြက္ ဆက္ကပ္ထားသူ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ထုိအမႈေတာ္လုပ္ငန္းအတြက္ လည္း ေနာက္ေတာ္လုိက္ မိတ္ေဆြတပည့္မ်ားကုိ အားကုိးျခင္း၊ ယုံၾကည္ စိတ္ခ်ျခင္း ရွိသူျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ (မ ၁၆း၁၃-၂၃)။ ထုိျပင္ သင္တုိ႔သည္ ဤေလာက၏အလင္း၊ ဤေလာက၏ဆား ျဖစ္ၾကသည္ဟု (မ ၅း၁၄) အသိအမွတ္ျပဳ ျခင္းသည္ မိတ္ေဆြတပည့္ေတာ္မ်ားကုိ စိတ္ခ်ယုံၾကည္ျခင္း ရွိသူျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပသည္။
မိတ္ေဆြဖြဲ႕ရာတြင္ လိမၼာေရးျခားရွိေသာ ကုိယ္ေတာ္၏အရည္အေသြး တစ္ခုမွာ တပည့္ေတာ္မ်ားကုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ကုိင္ေစသည့္ နည္းျဖစ္သည္။ ဥပမာ ဂါလိလဲအုိင္ကုိ ျဖတ္စဥ္ တပည့္ေတာ္မ်ား ကုိယ္တုိင္ေလွေလွာ္ေစၿပီး ကုိယ္ေတာ္အိပ္စက္ အနားယူျခင္း (မာ ၄း၃၈)၊ တပည့္ေတာ္ မ်ားကုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ကုိင္ရန္ အခြင့္အေရးေပးေသာ ဆရာတစ္ဦး ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ရာတြင္ လိမၼာေရးျခားရွိေသာ အျခားအရည္အခ်င္း တစ္ခုမွာ တပည့္ေတာ္မ်ားကုိ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေခၚေ၀ၚေသာ စကားအသုံးအႏႈံး ၾကြယ္၀ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဥပမာ “သုိးစုငယ္ မေၾကာက္ႏွင့္” (လုကာ ၁၂း၃၂)၊ “ငါ့သားတုိ႔” (မာ ၁၀း၂၄)၊ “မုိးႀကိဳ သား” (မာ ၃း၁၇) ဟူေသာ အသုံးအႏႈံးမ်ားသည္ လူတစ္ဦးစီကုိ ဂရုစုိက္ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံတတ္ေသာ သူျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ တပည့္မ်ား၏ ခင္မင္မႈကုိ ရယူႏုိင္ေသာ အရည္အခ်င္းျဖစ္သည္။
ဤသုိ႔အားျဖင့္ သခင္ေယရႈသည္ မိတ္ေဆြဖြဲ႕တတ္ေသာ ကုိယ္ပုိင္အရည္အေသြးမ်ား ရွိ၍ တပည့္ေတာ္မ်ားအျပင္ မိတ္ေဆြအားလုံးတုိ႔၏ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈုကုိ ရယူႏုိင္ေလာက္ေအာင္ လိမၼာေရး ျခားရွိေသာ ဆရာေကာင္းတစ္ဦးျဖစ္သည္။
သနားႀကင္နာတတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္
ကုိယ္ေတာ္သည္ ႀကီးမားေသာအမႈေတာ္မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေသာ တန္ခုိး ရွိသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ကုိယ္ေတာ္သည္ ထုိတန္ခုိးေတာ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေသာအမႈေတာ္ အလုံးစုံတုိ႔၌ မိမိကုိယ္တုိင္ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားမႈအတြက္ အသုံးျပဳ ခဲ့ျခင္းမရွိပါ။ ခရစ္၀င္က်မ္းသုံးက်မ္း (မသဲ၊ မာကု၊ လုကာ) တုိ႔တြင္ ကုိယ္ေတာ္သည္ လူနာမ်ားကုိ ေရာဂါကုသေပ်ာက္ကင္းေစရာ၌ လူနာကုိ သနားၾကင္ နာ ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ (မာကု ၁း၄၀-၄၁၊ ၁၀း၄၆-၅၂)။ ထုိအျပင္ ေယရႈသည္ အုပ္ထိန္းသူမရွိ ပစ္ပယ္ထားေသာ သုိးစုကဲ့သုိ႔ မိမိေနာက္သုိ႔ လုိက္ေနေသာ လူတုိင္းအေပၚ၌လည္း သနားၾကင္နာစိတ္မ်ား ရွိခဲ့သည္။ (မာကု ၆း၃၄)
ေပ်ာ္ရႊင္တတ္ေသာ သခင္ေယရႈ
ခရစ္ဝင္က်မ္းမ်ား၌ သခင္ေယရႈသည္ ၿပံဳ းျခင္း၊ ရယ္ေမာျခင္း အစရွိေသာ အခ်က္အလက္ မ်ားကုိ ေဖာ္ျပမထားျခင္းေၾကာင့္ ကုိယ္ေတာ္သည္ မၿပဳံး မရယ္တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ ဟူ၍ ယူဆတတ္ၾကသည္။ လက္၀ါးကပ္တုိင္ေပၚတြင္ ဒုကၡေဝဒနာမ်ားကုိ ခံစားရေသာ၊ ပူပင္ေသာကႏွင့္ ျပည့္ဝေသာ ကုိယ္ေတာ္ ဟူ၍ အမ်ားအားျဖင့္ ထင္ၾကပါသည္။ တည္ၾကည္ေသာ ပုဂၢိဴလ္ တစ္ဦးျဖစ္သည္ မွန္ေသာ္လည္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈရွိေသာ သေဘာကုိ ေဆာင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကုိယ္ေတာ္၌ရွိေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ အမ်ားအားျဖင့္ ဂရုမျပဳ မိေခ်။ သခင္ေယရႈ ေဖာ္ျပေသာ ဥပမာေတာ္မ်ား စကားပုံမ်ား၊ သူတစ္ပါးႏွင့္ ေျပာဆုိေသာ စကားမ်ားတုိ႔ တြင္ ေပ်ာ္ရြင္စရာ စကားမ်ားဟု ထင္ရေသာ္လည္း အဓိပၸာယ္ ရွိရွိႏွင့္ ေျပာဆုိေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။
ထုိအခ်က္ကုိ ရႈရိဖိနိတ္ျပည္သူႏွင့္ စကားအေျခအတင္ေျပာဆုိေသာ အေၾကာင္းတြင္ ေတြ႕ရ သည္။ (မာကု ၇း၂၄-၃၀)။ သူမသည္ ေျခေတာ္ရင္း၌ ျပပ္၀ပ္လ်က္ မိမိသမီးကုိ ၀င္ပူးေသာနတ္ဆုိး ကုိ ႏွင္ထုတ္ရန္ ေတာင္းပန္ေလသည္။ သခင္ေယရႈကလည္း သူမကုိစလုိ၍ (သုိ႔) ေနာက္ေျပာင္ေသာ သေဘာျဖင့္ အစားအစာမ်ားကုိ သားမ်ားအား ဦးစြာေကၽြးသင့္သည္။ ေခြးမ်ားအား မခ်ေကၽြးသင့္ေခ် ဟု ေျပာပါသည္။ သူမကလည္း ဟုတ္ပါ၏ အရွင္ ေခြးတုိ႔သည္လည္း သားတုိ႔၏ စားပြဲေအာက္တြင္ က်ေနေသာ စားၾကြင္းစားက်န္ကုိ စားေလ့ရွိပါသည္ဟု ျပန္လည္ေခ်ပ ပါသည္။ အမွန္မွာ တစ္ဖက္မွ ၾကည့္လွ်င္ ထုိမိန္းမအား ေနာက္ေျပာင္ေသာ သခင္ေယရႈ၏ စကားသည္ တစ္ဖက္သားအတြက္ အလြန္ပင္ ခံရခက္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိမိန္းမသည္ သခင္ေယရႈ၏ ေနာက္ေျပာင္ျခင္းကုိ သိျခင္းေၾကာင့္ သေဘာထားႀကီးစြာ ျပန္လည္ေခ် ပျခင္းျဖစ္သည္။ ကုိယ္ေတာ္ေျပာခဲ့ေသာ စကားအားလုံးကုိ ေရးသား ထားေသာစကားအတုိင္း အဓိပၸာယ္ယူရသည္ မဟုတ္ပါ။ ကုိယ္ေတာ္ေျပာဆုိေနေသာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ စကားတုိ႔သည္ အျဖစ္မွန္ထက္ ပုိေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။
ရယ္ရႊင္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ အနည္းငယ္ ရွင္းလင္းေရးသား ထားပါသည္။
ဥပမာကား........
(က) မ်က္စိထဲတြင္ တံက်င္(သစ္တုံး) ရွိေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ သူတစ္ပါး၏ မ်က္စိထဲတြင္ ေညွာင့္ငယ္ကုိ ႀကိဳးစား၍ ဖယ္ရွားျခင္း (မႆ ဲ ၇း၁-၅)
မိမိမ်က္စိထဲမွ ေလးလံေသာသစ္တုံး တြဲေလာင္းရွိေနလ်က္နဲ႕ အျခားသူ၏ မ်က္စိ၌ ေသးငယ္ေသာ ေညွာင့္ငယ္ကုိ သြား၍ဖယ္ရွားေသာသူသည္ အင္မတန္အသိဥာဏ္ နည္း၍ ရယ္စရာေကာင္းေသာ သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။
(ခ) ကုလားအုတ္သည္ အပ္နဖားကုိလွ်ိဳ ျခင္း (မႆ ဲ ၁၉း၂၄၊ မာကု ၁၀း၂၅)
ေသးငယ္က်ဥ္းေျမာက္ေသာ အပ္နဖားထဲသုိ႔ ႀကီးမားေသာ ကုလားအုတ္ႀကီး တုိး၀င္သြားျခင္း။
(ဂ) ျခင္ကုိစစ္၍ ကုလားအုပ္ကုိ မ်ိဳ ျခင္း (မႆ ဲ ၂၃း၂၄)
ေသးငယ္ေသာျခင္း (သုိ႔) ပုိးေလာက္လန္းကုိ စစ္၍ ႀကီးမားေသာ ကုလားအုတ္ကုိ ပါးစပ္ ထဲသုိ႔ ဦးေခါင္း၊ ဘုိ႔၊ ေျခေထာက္မ်ားကုိ လည္ပင္းရွည္ထြက္လာေအာင္ ႀကိဳ းစားသိပ္ထည့္၍ မ်ိဳ ျခင္း။
(ဃ) လူေသတုိ႔သည္ မိမိလူေသကုိ သၿဂိဳလ္ေစျခင္း (မႆ ဲ ၈း၂၂၊ လု ၉း၆၀)
ေသဆုံး၍ ေတာင့္ေတာင့္ေလ်ာင္းဆန္႔ လ်က္ရွိေသာ အေသေကာင္ မ်ားသည္ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း လုိက္လံ ပုိေဆာင္ သၿဂိၤဳလ္ေစျခင္း။
(င) လူကန္းတုိ႔အား လမ္းျပေသာလူကန္း (မႆ ဲ ၁၅း၁၄)
မ်က္စိကန္းေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ အျခားမ်က္စိကန္းေသာ သူတစ္ေယာက္အား လမ္းျပေပးလွ်င္ ဟုိဟုိဒီဒီ စမ္းတစ္၀ါး၀ါးနဲ႕ တြင္းထဲသုိ႔ ဂၽြမ္းထုိေမွာက္ခုံ၊ ႏွစ္ေယာက္စလုံးက်ရန္သာရွိသည္။
(စ) ဖလား၊ လင္ပန္းကုိ အျပင္၌ ေဆးေၾကာျခင္း (မႆ ဲ ၂၃း၂၅)
အစားအစာ စားေသာက္ေသာခြက္ဖလား၊ လင္ပန္းတုိ႔ကုိ အျပင္ဘက္ တြင္ ေျပာင္လက္ ေနေအာင္ တုိက္ခၽြတ္ေဆးေၾကာ ေသာ္လည္း၊ အတြင္းဘက္၌ ကားညစ္ပတ္ ေပးေရ၍ ရြံစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ထားရွိျခင္း။
ရွိမုန္ကုိ ေပတရုသုိ႔ နာမည္ေျပာင္းလဲေပးျခင္းသည္ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ပါသည္။ လက္တင္စကား ေပတရုဆုိသည့္ အဓိပၸာယ္မွာ အာရမိစကားအရ ေကဖျဖစ္သည္။ ေကဖ၏ အဓိပၸာယ္ မွာ ေက်ာက္ျဖစ္သည္။ မတည္မၿငိမ္ စိတ္ေျပာင္းလြယ္ေသာ ေပတရုကုိ ဦးေက်ာက္ခဲ အမည္ ေျပာင္း လဲေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ရွိမုန္သည္ သူ၏နာမည္သစ္ႏွင့္ ထုိက္တန္ေလ်ာ္ညီစြာ ဆက္လက္အသက္ ရွင္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။
ေပ်ာ္ရႊင္မႈႏွင့္ ျပည့္၀ေသာ သခင္ေယရႈ၏ စကားေတာ္တုိ႔သည္ သူတစ္ပါးအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ သက္သက္သာ မဟုတ္ဘဲ အေပၚယံအေသးအဖြဲ ကိစၥမ်ားကုိသာ အေလးထားၿပီး ႀကီးမားသည့္ အတြင္း စိတ္၀ိညာဥ္ကုိ အေလးအနက္မထား တတ္ပုံကုိ နားလည္ေစၿပီး ဆြဲေဆာင္မႈရွိေသာ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ မ်ား ျဖစ္သည္။ (ဖာရိရွဲ၊ ဇဒၵဳ ကဲမ်ား၊ က်မ္းျပဳ ဆရာမ်ားကုိ ဆုိလုိသည္)
သခင္ေယရႈ အသက္ရွင္စဥ္တြင္ ရွိေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ တုိ႔သည္ အလြန္ႀကီးက်ယ္ ေသာသူမ်ား၊ မိမိကုိယ္ကုိ ေက်နပ္အားရ ေသာသူမ်ား ျဖစ္သည္။ သခင္ေယရႈသည္ သူတုိ႔၏ ေနထုိင္ျပဳ မူပုံကုိ ၾကည့္၍ မေျပာဆုိ၊ မဆုံးမဘဲ မေနႏုိင္ပါ။ ထုိေၾကာင့္ သူတုိ႔ကုိ အရြဲတုိက္ေသာ သေဘာ (သုိ႔) ခနဲ႕တဲ့တဲ့သေဘာ ႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈပါေသာ စကားျဖင့္ ဆုံးမေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။
တန္ခုိးၾသဇာႏွင့္ျပည္၀၍ မိမိကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္စိတ္ခ်သည့္ တည္ၿငိမ္ေသာ ပုဂၢိဳ လ္
ေယရႈသည္ စေတာအိတ္ (Stoic) အေတြးအေခၚ ပညာရွင္မဟုတ္ပါ။ စေတာအိတ္ ပညာရွင္မ်ားသည္ စိတ္ခံစား လႈပ္ရွားမႈမ်ားကုိ အျပင္သုိ႔ ေဖာ္ထုတ္ျပသျခင္း မရွိပါ။ ဥပမာ အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္း၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ မုန္းတီးျခင္း၊ သည္းမခံႏုိင္ျခင္း အစရွိသည္ တုိ႔ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခ်က္အရ သခင္ေယရႈသည္ အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ သည္းမခံႏုိင္ျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္း မ်ားကို ေဖာ္ျပေသာ္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္၍ တည္ၿငိမ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးျဖစ္သည္။
သခင္ေယရႈသည္ ဗိမာန္ေတာ္သုိ႔ သြားေရာက္ၿပီး ဗိမာန္ေတာ္တစ္၀ုိက္၌ ခ်ိဳးငွက္၊ ယဇ္ေကာင္ မ်ားကို ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကား ေနသူမ်ား၊ ေငြအလဲအလွယ္ ျပဳလုပ္ေနသူမ်ားကုိ ႀကိဳးထုံးျဖင့္ ရုိက္ႏွက္ ႏွင္ထုတ္လ်က္၊ ေငြလဲသူမ်ား၏ ခုံမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ခ်ိဳးငွက္ေရာင္းသူ၏ ထုိင္ရာေနရာ ကုိ လည္းေကာင္း တြန္းလွဲပစ္ေတာ္မူ၏။ (မာ ၁၁း၁၅-၁၆)
တပည့္ေတာ္တုိ႔သည္ ေလွထဲသုိ႔၀င္ၿပီး ကမ္းတစ္ဖက္သုိ႔ ကူးစဥ္ ေလွေပၚတြင္ မုန္႔တစ္လုံး သာရွိေၾကာင္း အခ်င္းခ်င္းေျပာဆုိေနသည္ကုိ သိေသာအခါ တပည့္ေတာ္မ်ား၏ နားမလည္ျခင္း၊ သခင္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကုိ မသိ၊ မျမင္၊ မၾကား၊ နွလုံးမသြင္းႏုိင္ျခင္း ကုိ သည္းမခံႏုိင္ဘဲ ေျပာဆုိခဲ့သည္။ (မာ ၈း၁၇-၁၈)
ေဇေဗဒဲ၏သား ယာကုပ္ႏ်င့္ေယာဟန္တုိ႔သည္ ေယရႈထံသုိ႔ ဆုေက်းဇူးမ်ားေတာင္းခံသည့္အခါ အျခားေသာ တပည့္ေတာ္တုိ႔သည္ အမ်က္ထြက္လ်က္ အျငင္းအခုံ ျဖစ္စဥ္ သခင္ေယရႈသည္ အကဲအမွဴ း ျပဳလုိေသာသူသည္ အေစခံျဖစ္ရမည္ ဟု တည္ၿငိမ္ေသာ စိတ္သေဘာႏွင့္ သြန္သင္ခဲ့သည္။ (မာ ၁၀း၄၁-၄၄)။ မိမိထံသုိ႔ လာေသာသူမ်ားကုိ ဆက္ဆံရာ၌ မိမိစိတ္၏ တည္ၿငိမ္မႈကုိ ေဖာ္ျပခဲ့၏။ အေရးႀကီးေသာ ျပႆ နာမ်ား ေပၚလာေသာအခါ၌ လည္းေကာင္း ဖာရိရွဲအခ်ိဳ႕ တုိ႔သည္ ကုိယ္ေတာ္အား ေဟရုဒ္မင္းႀကီးက သတ္မည္အႀကံရွိသည္ဟု သတိေပးေသာ အခါ၌လည္းေကာင္း တုန္လႈပ္ျခင္း မရွိဘဲ ကုိယ္ေတာ္က သုံးရက္ေျမာက္ေသာ ေန႔၌ စုံလင္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္မည့္ အရာကို ထုိေျမေခြးအား ေျပာၾကားေလာ့။ (လု ၁၃း၃၁-၃၂)။ ဟု ျပန္လည္ေျပာဆုိျခင္းသည္ တည္ၿငိမ္ေသာ လကၡဏာကုိ ေဖာ္ျပသည္။
ထုိအျပင္ ဖာရိရွဲႏွင့္ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ အျငင္းအခုံျဖစ္ေနေသာအခါ တြင္ ဖာရိရွဲ မ်ားအား မွန္ကန္ျပတ္သားစြာ မိမိကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္စိတ္ခ်လ်က္ မေၾကာက္မရြံ လူမ်က္ႏွာကုိ မေထာက္ဘဲ ဘုရားသခင္၏ တရားလမ္းကုိ မွန္ကန္စြာ ျပသေျပာဆုိ၏။ (မာ ၁၂း၁၄)။ ေနာက္ဆုံး၌ ယုဒတရား လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ပိလတ္မင္းႀကီးေရွ႕ တြင္ ေရာက္ေသာအခါ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းျခင္းကုိ ခံရမည္ဟု သိရွိ ေသာ္လည္း မတုန္မလႈပ္ တည္ၿငိမ္စြာ ရင္ဆုိင္ခဲ့သည္။ မိမိကုိယ္ကုိ တည္ၿငိမ္စိတ္ခ်မႈႏွင့္ တန္ခုိးၾသဇာ ရွိျခင္းသည္ အစဥ္သျဖင့္ ဆုံးခန္းတုိင္ေျပာင္းလဲျခင္း မရွိပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မိမိ၏ ျပဳမႈခ်က္မ်ား အေပၚတြင္ သတၱိရွိလ်က္ အမွန္တရားကို ေဖာ္ျပျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ သခင္ေယရႈ၏ ၾသဇာတိကၠမ ႏွင့္ မိမိကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ျခင္း ကုိ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အျပင္သြန္သင္ဆုံးမ ၾသ၀ါဒ ေပးေသာအခါ၌ လည္း ၾသဇာအာဏာ ရွိစြာျဖင့္ လူတုိင္း အံ့ၾသေတြေ၀သည္ အထိ သြန္သင္ခဲ့သည္။ (မာ ၁း၂၂)။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား နည္းတူ သြန္သင္ျခင္း မဟုတ္။ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္ မ်ားသည္ သြန္သင္ၾသ၀ါဒ ေပးေသာ အခါ၌ ေရွးယုဒဆရာႀကီး မ်ား၏ က်မ္းအနက္ဖြင့္ခ်က္မ်ားကုိသာ အမွီျပဳ ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ သခင္ေယရႈသည္ မည္သည့္သြန္သင္ခ်က္ အေပၚမွ အမွီမျပဳ ဘဲ တန္ခုိးအာဏာ ရွိသူတစ္ဦးကဲ့သုိ႔ သြန္သင္ၾသဝါဒ ေပးသည္။
ေယရႈသည္ ေမာေရွ၏ ပညတ္စကားကုိ အနက္ဖြင့္ရာတြင္ ငါ့ပညတ္သည္ကား ဟု အသုံးျပဳ ျခင္းသည္ ၾသဇာတိကၠမႏွင့္ ျပည့္၀၏။ (မ ၅း၂၁-၄၄)။ ပေရာဖက္ ေဟရွာယသည္ ဘုရားသခင္၏ စကားကုိ ျမြက္ဆုိေသာ အခါ၌ ထာ၀ရဘုရား မိန္႔ေတာ္မူသည္ကား ဟု ဆုိခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေယရႈကား ထုိကဲ့သုိ႔မဟုတ္ တန္ခုိးအာဏာရွိစြာျဖင့္ ငါ့ပညတ္သည္ကား ဟု ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိ၏။ ဤကဲ့သုိ႔ ၾသဇာအာဏာ ရွိျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ အလုိေတာ္ကုိ နက္နဲစြာႏွင့္ အစဥ္မျပတ္ ရွာေဖြ ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ တစ္လုံးတစ္၀တည္း ရွိျခင္းအေပၚ မူတည္၏။
နိဂုံး
ေယရႈ၏ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးအရ မိမိႏွင့္ထိေတြ႕ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ေသာသူမ်ားအေပၚ ၾသဇာတိကၠမ သက္ေရာက္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းမ်ားကုိ မည္သည့္အခါမွ် ခ်န္ထား၍ မရႏုိင္ပါ။ ဘုရားသခင္၏ ႏုိင္ငံေတာ္ သတင္းစကားကုိ ေၾကညာ၍ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ အမႈေတာ္လုပ္ငန္း၌ မိမိကုိယ္ကုိ လုံး၀ဆက္ကပ္ အပ္ႏွံခဲ့ေသာ သခင္ေယရႈ၏ အသက္တာသည္ လူတုိငး္၏စိတ္တြင္ စြဲထင္လ်က္ ရွိေနမည္ျဖစ္သည္။
ဤကဲ့သုိ႔ မိမိကုိယ္ကုိ ဆက္ကပ္အပ္ႏွံၿပီး ဘုရားသခင္၏ႏုိင္ငံေတာ္ ႏွင့္ဆုိင္ေသာ ႀကီးျမတ္ သည့္အမႈေတာ္ လုပ္ငန္းကုိ ေဆာင္ရြက္ျခင္းတြင္ ေလာကီစည္းစိမ္ႏွင့္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ မိမိေဆာင္ရြက္ရမည့္ အမႈေတာ္လုပ္ငန္းကိုသာလွ်င္ အာရုံစုိက္၍ အမႈေတာ္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
ကုိယ္ေတာ္သည္ မိမိ၏တပည့္ေတာ္မ်ားႏွင့္ လွည့္လည္တရားေဟာ ရာ၌လည္းေကာင္း၊ တစ္က်ိပ္ႏွစ္ပါး ေသာ တပည့္ေတာ္မ်ားကုိ ေစလႊတ္ရာ၌ လည္းေကာင္း၊ ေရႊ၊ ေငြေၾကးမ်ားကုိ မသုိမွီးရန္ လမ္းခရီးဖုိ႔ လြယ္အိတ္ အက်ီၤႏွစ္ထည္ ေျခနင္း၊ ေတာင္ေ၀ွးမ်ားကုိ ယူေဆာင္ရန္ (မ ၁၀း၉-၁၀) ရွိသမွ်ႏွင့္ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ ေက်နပ္ရန္ သြန္သင္ခဲ့သည္။ ေယရႈ၏ အသက္တာဘ၀သည္ ဘုရားတရားကုိ ၾကည္ညိဳ၍ သဘာ၀ေလာကတရားတြင္ ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူး ေပ်ာ္ရႊင္ေသာသူ အျဖစ္ အသက္ရွင္ေနထုိင္ ခဲ့ေသာ ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
သခင္ေယရႈသည္ အဖဘုရားသခင္ႏွင့္ မိတ္သဟာယဖြဲ႕ျခင္း မွာအပ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ မည့္သည့္အခါမွ် တစ္ဦးတည္းမေန အျခားသူမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ေနထုိင္စားေသာက္လ်က္ ရွိသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ေယရႈသည္ မိတ္ေဆြဖြဲ႕လ်က္ အမ်ားႏွင့္ေဖာ္ေဖာ္ ေရြေရြ ေနတတ္ၿပီး သနားၾကင္နာ တတ္ေသာသူလည္း ျဖစ္သည္။ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားအရ ယခင္ေယရႈသည္ ၿပံဳးျခင္း၊ ရယ္ေမာျခင္းကုိ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိ ေသာ္လည္း ရယ္ေမာၿပံဳးရႊင္ တတ္သူျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ယုံမွားသံသယ မရွိပါ။ အေၾကာင္းမွာ သူေျပာေသာ စကားမ်ားကုိ ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ ရယ္ရႊင္တတ္ေသာ သူ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ေဖာ္ျပသည္။
နိဂုံးခ်ဳပ္ ေျပာရေသာ္ သခင္ေယရႈသည္ မိမိကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္စိတ္ခ်၍ ၾသဇာ တိကၠမႏွင့္ ျပည့္၀ျခင္း၊ အေရးႀကံဳ လာေသာကာလ၌ တည္ၿငိမ္မႈရိွျခင္းႏွင့္ မိမိ၏ ဆက္ကပ္အသက္ ရွင္မႈ၌ အစဥ္ သစၥာရွိေသာသူ ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္မ်ားသည္ ခရစ္ယာန္ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမမ်ား အတြက္ ခြန္အားအျဖစ္ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ တြန္းအားအျဖစ္ႏွင့္ လည္းေကာင္း ခံယူ၍ ျပည့္စုံေသာ ကုိယ္ေတာ္၏ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးကဲ့သုိ႔ လုိက္ေလွ်ာက္ အသက္ရွင္သင့္သည္။ သခင္ေယရႈသည္ ခမည္းေတာ္၌ တည္၍ ခမည္းေတာ္ဘုရား၏ အလုိေတာ္ႏွင့္ အႀကံအစည္းေတာ္ကုိ အစဥ္ရွာေဖြ အသက္ရွင္ေနထုိင္ သည့္အတြက္ ေၾကာင့္ သခင္ေယရႈ၏ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးသည္ အစစ္အမွန္ျဖစ္လ်က္ ကုိယ္၊ စိတ္၊ ၀ိညာဥ္ အတြက္ ခြန္အားႏွင့္ ျပည့္စုံလ်က္ ရွိသည္။
ေဒါက္တာ အယ္၀ါး
(ခ) ကုလားအုတ္သည္ အပ္နဖားကုိလွ်ိဳ ျခင္း (မႆ ဲ ၁၉း၂၄၊ မာကု ၁၀း၂၅)
ေသးငယ္က်ဥ္းေျမာက္ေသာ အပ္နဖားထဲသုိ႔ ႀကီးမားေသာ ကုလားအုတ္ႀကီး တုိး၀င္သြားျခင္း။
(ဂ) ျခင္ကုိစစ္၍ ကုလားအုပ္ကုိ မ်ိဳ ျခင္း (မႆ ဲ ၂၃း၂၄)
ေသးငယ္ေသာျခင္း (သုိ႔) ပုိးေလာက္လန္းကုိ စစ္၍ ႀကီးမားေသာ ကုလားအုတ္ကုိ ပါးစပ္ ထဲသုိ႔ ဦးေခါင္း၊ ဘုိ႔၊ ေျခေထာက္မ်ားကုိ လည္ပင္းရွည္ထြက္လာေအာင္ ႀကိဳ းစားသိပ္ထည့္၍ မ်ိဳ ျခင္း။
(ဃ) လူေသတုိ႔သည္ မိမိလူေသကုိ သၿဂိဳလ္ေစျခင္း (မႆ ဲ ၈း၂၂၊ လု ၉း၆၀)
ေသဆုံး၍ ေတာင့္ေတာင့္ေလ်ာင္းဆန္႔ လ်က္ရွိေသာ အေသေကာင္ မ်ားသည္ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း လုိက္လံ ပုိေဆာင္ သၿဂိၤဳလ္ေစျခင္း။
(င) လူကန္းတုိ႔အား လမ္းျပေသာလူကန္း (မႆ ဲ ၁၅း၁၄)
မ်က္စိကန္းေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ အျခားမ်က္စိကန္းေသာ သူတစ္ေယာက္အား လမ္းျပေပးလွ်င္ ဟုိဟုိဒီဒီ စမ္းတစ္၀ါး၀ါးနဲ႕ တြင္းထဲသုိ႔ ဂၽြမ္းထုိေမွာက္ခုံ၊ ႏွစ္ေယာက္စလုံးက်ရန္သာရွိသည္။
(စ) ဖလား၊ လင္ပန္းကုိ အျပင္၌ ေဆးေၾကာျခင္း (မႆ ဲ ၂၃း၂၅)
အစားအစာ စားေသာက္ေသာခြက္ဖလား၊ လင္ပန္းတုိ႔ကုိ အျပင္ဘက္ တြင္ ေျပာင္လက္ ေနေအာင္ တုိက္ခၽြတ္ေဆးေၾကာ ေသာ္လည္း၊ အတြင္းဘက္၌ ကားညစ္ပတ္ ေပးေရ၍ ရြံစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ထားရွိျခင္း။
ရွိမုန္ကုိ ေပတရုသုိ႔ နာမည္ေျပာင္းလဲေပးျခင္းသည္ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ပါသည္။ လက္တင္စကား ေပတရုဆုိသည့္ အဓိပၸာယ္မွာ အာရမိစကားအရ ေကဖျဖစ္သည္။ ေကဖ၏ အဓိပၸာယ္ မွာ ေက်ာက္ျဖစ္သည္။ မတည္မၿငိမ္ စိတ္ေျပာင္းလြယ္ေသာ ေပတရုကုိ ဦးေက်ာက္ခဲ အမည္ ေျပာင္း လဲေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ရွိမုန္သည္ သူ၏နာမည္သစ္ႏွင့္ ထုိက္တန္ေလ်ာ္ညီစြာ ဆက္လက္အသက္ ရွင္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။
ေပ်ာ္ရႊင္မႈႏွင့္ ျပည့္၀ေသာ သခင္ေယရႈ၏ စကားေတာ္တုိ႔သည္ သူတစ္ပါးအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ သက္သက္သာ မဟုတ္ဘဲ အေပၚယံအေသးအဖြဲ ကိစၥမ်ားကုိသာ အေလးထားၿပီး ႀကီးမားသည့္ အတြင္း စိတ္၀ိညာဥ္ကုိ အေလးအနက္မထား တတ္ပုံကုိ နားလည္ေစၿပီး ဆြဲေဆာင္မႈရွိေသာ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ မ်ား ျဖစ္သည္။ (ဖာရိရွဲ၊ ဇဒၵဳ ကဲမ်ား၊ က်မ္းျပဳ ဆရာမ်ားကုိ ဆုိလုိသည္)
သခင္ေယရႈ အသက္ရွင္စဥ္တြင္ ရွိေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ တုိ႔သည္ အလြန္ႀကီးက်ယ္ ေသာသူမ်ား၊ မိမိကုိယ္ကုိ ေက်နပ္အားရ ေသာသူမ်ား ျဖစ္သည္။ သခင္ေယရႈသည္ သူတုိ႔၏ ေနထုိင္ျပဳ မူပုံကုိ ၾကည့္၍ မေျပာဆုိ၊ မဆုံးမဘဲ မေနႏုိင္ပါ။ ထုိေၾကာင့္ သူတုိ႔ကုိ အရြဲတုိက္ေသာ သေဘာ (သုိ႔) ခနဲ႕တဲ့တဲ့သေဘာ ႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈပါေသာ စကားျဖင့္ ဆုံးမေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။
တန္ခုိးၾသဇာႏွင့္ျပည္၀၍ မိမိကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္စိတ္ခ်သည့္ တည္ၿငိမ္ေသာ ပုဂၢိဳ လ္
ေယရႈသည္ စေတာအိတ္ (Stoic) အေတြးအေခၚ ပညာရွင္မဟုတ္ပါ။ စေတာအိတ္ ပညာရွင္မ်ားသည္ စိတ္ခံစား လႈပ္ရွားမႈမ်ားကုိ အျပင္သုိ႔ ေဖာ္ထုတ္ျပသျခင္း မရွိပါ။ ဥပမာ အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္း၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ မုန္းတီးျခင္း၊ သည္းမခံႏုိင္ျခင္း အစရွိသည္ တုိ႔ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခ်က္အရ သခင္ေယရႈသည္ အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ သည္းမခံႏုိင္ျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္း မ်ားကို ေဖာ္ျပေသာ္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္၍ တည္ၿငိမ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးျဖစ္သည္။
သခင္ေယရႈသည္ ဗိမာန္ေတာ္သုိ႔ သြားေရာက္ၿပီး ဗိမာန္ေတာ္တစ္၀ုိက္၌ ခ်ိဳးငွက္၊ ယဇ္ေကာင္ မ်ားကို ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကား ေနသူမ်ား၊ ေငြအလဲအလွယ္ ျပဳလုပ္ေနသူမ်ားကုိ ႀကိဳးထုံးျဖင့္ ရုိက္ႏွက္ ႏွင္ထုတ္လ်က္၊ ေငြလဲသူမ်ား၏ ခုံမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ခ်ိဳးငွက္ေရာင္းသူ၏ ထုိင္ရာေနရာ ကုိ လည္းေကာင္း တြန္းလွဲပစ္ေတာ္မူ၏။ (မာ ၁၁း၁၅-၁၆)
တပည့္ေတာ္တုိ႔သည္ ေလွထဲသုိ႔၀င္ၿပီး ကမ္းတစ္ဖက္သုိ႔ ကူးစဥ္ ေလွေပၚတြင္ မုန္႔တစ္လုံး သာရွိေၾကာင္း အခ်င္းခ်င္းေျပာဆုိေနသည္ကုိ သိေသာအခါ တပည့္ေတာ္မ်ား၏ နားမလည္ျခင္း၊ သခင္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကုိ မသိ၊ မျမင္၊ မၾကား၊ နွလုံးမသြင္းႏုိင္ျခင္း ကုိ သည္းမခံႏုိင္ဘဲ ေျပာဆုိခဲ့သည္။ (မာ ၈း၁၇-၁၈)
ေဇေဗဒဲ၏သား ယာကုပ္ႏ်င့္ေယာဟန္တုိ႔သည္ ေယရႈထံသုိ႔ ဆုေက်းဇူးမ်ားေတာင္းခံသည့္အခါ အျခားေသာ တပည့္ေတာ္တုိ႔သည္ အမ်က္ထြက္လ်က္ အျငင္းအခုံ ျဖစ္စဥ္ သခင္ေယရႈသည္ အကဲအမွဴ း ျပဳလုိေသာသူသည္ အေစခံျဖစ္ရမည္ ဟု တည္ၿငိမ္ေသာ စိတ္သေဘာႏွင့္ သြန္သင္ခဲ့သည္။ (မာ ၁၀း၄၁-၄၄)။ မိမိထံသုိ႔ လာေသာသူမ်ားကုိ ဆက္ဆံရာ၌ မိမိစိတ္၏ တည္ၿငိမ္မႈကုိ ေဖာ္ျပခဲ့၏။ အေရးႀကီးေသာ ျပႆ နာမ်ား ေပၚလာေသာအခါ၌ လည္းေကာင္း ဖာရိရွဲအခ်ိဳ႕ တုိ႔သည္ ကုိယ္ေတာ္အား ေဟရုဒ္မင္းႀကီးက သတ္မည္အႀကံရွိသည္ဟု သတိေပးေသာ အခါ၌လည္းေကာင္း တုန္လႈပ္ျခင္း မရွိဘဲ ကုိယ္ေတာ္က သုံးရက္ေျမာက္ေသာ ေန႔၌ စုံလင္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္မည့္ အရာကို ထုိေျမေခြးအား ေျပာၾကားေလာ့။ (လု ၁၃း၃၁-၃၂)။ ဟု ျပန္လည္ေျပာဆုိျခင္းသည္ တည္ၿငိမ္ေသာ လကၡဏာကုိ ေဖာ္ျပသည္။
ထုိအျပင္ ဖာရိရွဲႏွင့္ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ အျငင္းအခုံျဖစ္ေနေသာအခါ တြင္ ဖာရိရွဲ မ်ားအား မွန္ကန္ျပတ္သားစြာ မိမိကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္စိတ္ခ်လ်က္ မေၾကာက္မရြံ လူမ်က္ႏွာကုိ မေထာက္ဘဲ ဘုရားသခင္၏ တရားလမ္းကုိ မွန္ကန္စြာ ျပသေျပာဆုိ၏။ (မာ ၁၂း၁၄)။ ေနာက္ဆုံး၌ ယုဒတရား လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ပိလတ္မင္းႀကီးေရွ႕ တြင္ ေရာက္ေသာအခါ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းျခင္းကုိ ခံရမည္ဟု သိရွိ ေသာ္လည္း မတုန္မလႈပ္ တည္ၿငိမ္စြာ ရင္ဆုိင္ခဲ့သည္။ မိမိကုိယ္ကုိ တည္ၿငိမ္စိတ္ခ်မႈႏွင့္ တန္ခုိးၾသဇာ ရွိျခင္းသည္ အစဥ္သျဖင့္ ဆုံးခန္းတုိင္ေျပာင္းလဲျခင္း မရွိပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မိမိ၏ ျပဳမႈခ်က္မ်ား အေပၚတြင္ သတၱိရွိလ်က္ အမွန္တရားကို ေဖာ္ျပျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ သခင္ေယရႈ၏ ၾသဇာတိကၠမ ႏွင့္ မိမိကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ျခင္း ကုိ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အျပင္သြန္သင္ဆုံးမ ၾသ၀ါဒ ေပးေသာအခါ၌ လည္း ၾသဇာအာဏာ ရွိစြာျဖင့္ လူတုိင္း အံ့ၾသေတြေ၀သည္ အထိ သြန္သင္ခဲ့သည္။ (မာ ၁း၂၂)။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား နည္းတူ သြန္သင္ျခင္း မဟုတ္။ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္ မ်ားသည္ သြန္သင္ၾသ၀ါဒ ေပးေသာ အခါ၌ ေရွးယုဒဆရာႀကီး မ်ား၏ က်မ္းအနက္ဖြင့္ခ်က္မ်ားကုိသာ အမွီျပဳ ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ သခင္ေယရႈသည္ မည္သည့္သြန္သင္ခ်က္ အေပၚမွ အမွီမျပဳ ဘဲ တန္ခုိးအာဏာ ရွိသူတစ္ဦးကဲ့သုိ႔ သြန္သင္ၾသဝါဒ ေပးသည္။
ေယရႈသည္ ေမာေရွ၏ ပညတ္စကားကုိ အနက္ဖြင့္ရာတြင္ ငါ့ပညတ္သည္ကား ဟု အသုံးျပဳ ျခင္းသည္ ၾသဇာတိကၠမႏွင့္ ျပည့္၀၏။ (မ ၅း၂၁-၄၄)။ ပေရာဖက္ ေဟရွာယသည္ ဘုရားသခင္၏ စကားကုိ ျမြက္ဆုိေသာ အခါ၌ ထာ၀ရဘုရား မိန္႔ေတာ္မူသည္ကား ဟု ဆုိခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေယရႈကား ထုိကဲ့သုိ႔မဟုတ္ တန္ခုိးအာဏာရွိစြာျဖင့္ ငါ့ပညတ္သည္ကား ဟု ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိ၏။ ဤကဲ့သုိ႔ ၾသဇာအာဏာ ရွိျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ အလုိေတာ္ကုိ နက္နဲစြာႏွင့္ အစဥ္မျပတ္ ရွာေဖြ ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ တစ္လုံးတစ္၀တည္း ရွိျခင္းအေပၚ မူတည္၏။
နိဂုံး
ေယရႈ၏ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးအရ မိမိႏွင့္ထိေတြ႕ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ေသာသူမ်ားအေပၚ ၾသဇာတိကၠမ သက္ေရာက္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းမ်ားကုိ မည္သည့္အခါမွ် ခ်န္ထား၍ မရႏုိင္ပါ။ ဘုရားသခင္၏ ႏုိင္ငံေတာ္ သတင္းစကားကုိ ေၾကညာ၍ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ အမႈေတာ္လုပ္ငန္း၌ မိမိကုိယ္ကုိ လုံး၀ဆက္ကပ္ အပ္ႏွံခဲ့ေသာ သခင္ေယရႈ၏ အသက္တာသည္ လူတုိငး္၏စိတ္တြင္ စြဲထင္လ်က္ ရွိေနမည္ျဖစ္သည္။
ဤကဲ့သုိ႔ မိမိကုိယ္ကုိ ဆက္ကပ္အပ္ႏွံၿပီး ဘုရားသခင္၏ႏုိင္ငံေတာ္ ႏွင့္ဆုိင္ေသာ ႀကီးျမတ္ သည့္အမႈေတာ္ လုပ္ငန္းကုိ ေဆာင္ရြက္ျခင္းတြင္ ေလာကီစည္းစိမ္ႏွင့္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ မိမိေဆာင္ရြက္ရမည့္ အမႈေတာ္လုပ္ငန္းကိုသာလွ်င္ အာရုံစုိက္၍ အမႈေတာ္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
ကုိယ္ေတာ္သည္ မိမိ၏တပည့္ေတာ္မ်ားႏွင့္ လွည့္လည္တရားေဟာ ရာ၌လည္းေကာင္း၊ တစ္က်ိပ္ႏွစ္ပါး ေသာ တပည့္ေတာ္မ်ားကုိ ေစလႊတ္ရာ၌ လည္းေကာင္း၊ ေရႊ၊ ေငြေၾကးမ်ားကုိ မသုိမွီးရန္ လမ္းခရီးဖုိ႔ လြယ္အိတ္ အက်ီၤႏွစ္ထည္ ေျခနင္း၊ ေတာင္ေ၀ွးမ်ားကုိ ယူေဆာင္ရန္ (မ ၁၀း၉-၁၀) ရွိသမွ်ႏွင့္ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ ေက်နပ္ရန္ သြန္သင္ခဲ့သည္။ ေယရႈ၏ အသက္တာဘ၀သည္ ဘုရားတရားကုိ ၾကည္ညိဳ၍ သဘာ၀ေလာကတရားတြင္ ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူး ေပ်ာ္ရႊင္ေသာသူ အျဖစ္ အသက္ရွင္ေနထုိင္ ခဲ့ေသာ ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
သခင္ေယရႈသည္ အဖဘုရားသခင္ႏွင့္ မိတ္သဟာယဖြဲ႕ျခင္း မွာအပ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ မည့္သည့္အခါမွ် တစ္ဦးတည္းမေန အျခားသူမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ေနထုိင္စားေသာက္လ်က္ ရွိသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ေယရႈသည္ မိတ္ေဆြဖြဲ႕လ်က္ အမ်ားႏွင့္ေဖာ္ေဖာ္ ေရြေရြ ေနတတ္ၿပီး သနားၾကင္နာ တတ္ေသာသူလည္း ျဖစ္သည္။ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားအရ ယခင္ေယရႈသည္ ၿပံဳးျခင္း၊ ရယ္ေမာျခင္းကုိ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိ ေသာ္လည္း ရယ္ေမာၿပံဳးရႊင္ တတ္သူျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ယုံမွားသံသယ မရွိပါ။ အေၾကာင္းမွာ သူေျပာေသာ စကားမ်ားကုိ ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ ရယ္ရႊင္တတ္ေသာ သူ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ေဖာ္ျပသည္။
နိဂုံးခ်ဳပ္ ေျပာရေသာ္ သခင္ေယရႈသည္ မိမိကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္စိတ္ခ်၍ ၾသဇာ တိကၠမႏွင့္ ျပည့္၀ျခင္း၊ အေရးႀကံဳ လာေသာကာလ၌ တည္ၿငိမ္မႈရိွျခင္းႏွင့္ မိမိ၏ ဆက္ကပ္အသက္ ရွင္မႈ၌ အစဥ္ သစၥာရွိေသာသူ ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္မ်ားသည္ ခရစ္ယာန္ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမမ်ား အတြက္ ခြန္အားအျဖစ္ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ တြန္းအားအျဖစ္ႏွင့္ လည္းေကာင္း ခံယူ၍ ျပည့္စုံေသာ ကုိယ္ေတာ္၏ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးကဲ့သုိ႔ လုိက္ေလွ်ာက္ အသက္ရွင္သင့္သည္။ သခင္ေယရႈသည္ ခမည္းေတာ္၌ တည္၍ ခမည္းေတာ္ဘုရား၏ အလုိေတာ္ႏွင့္ အႀကံအစည္းေတာ္ကုိ အစဥ္ရွာေဖြ အသက္ရွင္ေနထုိင္ သည့္အတြက္ ေၾကာင့္ သခင္ေယရႈ၏ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြးသည္ အစစ္အမွန္ျဖစ္လ်က္ ကုိယ္၊ စိတ္၊ ၀ိညာဥ္ အတြက္ ခြန္အားႏွင့္ ျပည့္စုံလ်က္ ရွိသည္။
ေဒါက္တာ အယ္၀ါး
No comments:
Post a Comment