ေဒသနာက်မ္း
ဂရိစကား “Ecclesiastes” အဓိပၸာယ္မွာ “အမ်ားစုရုံးေသာ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕တြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ျခင္း၊ လႈပ္ရွားျခင္း” ဟု ဆုိလုိသည္။
ေဟၿဗဲစကားမွာ
Qoheleth (Koheleth) အဖြဲ႕အစည္း၏ ကုိယ္စားေျပာၾကားေသာသူ၊ တရားေဟာဆရာ၊ အဖြဲ႕ အစည္း၏ အရာရွိ ကုိဆုိလုိေၾကာင္း သိရွိရသည္။ Qoheleth သည္ စာေရးသူ၏ ကေလာင္ အမည္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ စာအုပ္အမည္လည္း ျဖစ္ပါသည္။
ေရးသားသူ
ေရွာလမုန္မင္းႀကီးကုိ ဂုဏ္ျပဳ ေသာအေနျဖင့္ အမည္တပ္ထားေသာ္လည္း၊ ယုဒပညာရွိ တစ္ပါး ျဖစ္သည္ဟု အမ်ားက လက္ခံလာၾကၿပီး ျဖစ္သည္။ ယင္းသည္ လူ႔ဘဝကုိ ေကာင္းမြန္ စြာ ေလ့လာၿပီး မွတ္တမ္းတင္ၿပီး လူ႔အတြက္ အေကာင္းဆုံးသည္ ဘယ္အရာျဖစ္ သနည္းဟူေသာ အေမးကုိ ရွာေဖြတင္ျပျခင္း တရစ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ကာမဂုဏ္ေလာကီ တင္ျပျခင္း တစ္ရပ္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရပါသည္။ ကာမဂုဏ္ ေလာကီေပ်ာ္ရႊင္မႈ တစ္ခုစီကုိ ေဖာ္ျပေသာ္လည္း အမွားႏွင့္ အမွန္၊ အေကာင္းႏွင့္အဆုိးကုိ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး ေဖာ္ျပခဲ့ေပသည္။
ေရးသားေသာေန႔စြဲ
BC ၂၅၀ ဂရိမ်ား အုပ္စုိးေသာ ေခတ္၌ ေရးသားသည္ဟု က်မ္းတတ္မ်ားက ခံယူၾကသည္။ အေၾကာင္းမွာ ေရးသားေသာ စာသားႏွင့္ အသုံးအႏႈံးစကားသည္ ဤအခ်ိန္ႏွင့္ ပတ္သက္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ေရွာလမုန္မင္းက ေဒသနာက်မ္းကုိ ေရးသည္ဟု ခံယူၾကသနည္း။ (၁း၁၂) တြင္ “ငါ ဓမၼေဒသနာဆရာ (Koheleth) သည္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕တြင္ ဣသေရလရွင္ဘုရင္ျဖစ္စဥ္တြင္....” စသည္ က်မ္းပုိဒ္ကုိ ေတြ႕ရွိေသာေၾကာင့္ ခံယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သမုိင္းသေဘာအရ Koheleth ဟူေသာအမည္ျဖင့္ ဒါဝိဒ္သားမ်ားတြင္ ဘုရင္ျဖစ္ေသာသူ ေတြ႕ရွိျခင္းမရွိပါ။ ေရွာလမုန္မင္းသား သာလွ်င္ ဣသေရလ ဘုရင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ထုိေၾကာင့္ စာေရးသူက Koheleth အမည္ကုိ ယူ၍ေရွာလမုန္မင္းအျဖစ္ ခံယူၿပီး၊ ေဒသနာက်မ္း ကုိ ေရးခဲ့သည္ဟု ခံယူစရာ ရွိလာေလသည္။ ေရွာလမုန္မင္းသည္ အဖက္ဖက္မွာ ပညာ၊ ဂုဏ္၊ စည္းစိမ္၊ အခြင့္ထူး၊ တန္ခုိးအာဏာႏွင့္ ျပည္ဝေသာေၾကာင့္ စံနမူနာယူသင့္ေသာသူအျဖစ္ ေဒသနာတြင္ ဇတ္ေကာင္ အျဖစ္ အသုံးျပဳ ခဲ့သည္။
မိမိအမည္ရင္းကုိ မသုံးဘဲ ေရွာလမုန္မင္းေရးသလုိ ေဖာ္ျပရျခင္း အေၾကာင္းမွာ နာမည္ႀကီး မင္းသားအားျဖင့္ အမ်ားလက္ခံရန္ ျဖစ္သည္။ “စီရင္ေတာ္မူေသာ သုတၱံစကားသုံးေထာင္ႏွင့္ သီခ်င္း တစ္ေထာင္ငါးခု ရွိ၏” (၃ရာ ၄း၃၂)။ “ထာဝရဘုရားသည္လည္း ကတိေတာ္ရွိသည့္အတုိင္း ေရွာလမုန္အား ပညာ (Wisdom) ကုိ ေပးေတာ္မူ၏” (၃ရာ ၅း၃၂)
“ေရွာလမုန္သည္ ေျမႀကီးေပၚရွိသမွ် ေသာ ရွင္ဘုရင္တုိ႔ထက္ ပညာႏွင့္စည္းစိမ္အားျဖင့္ လြန္ကဲ၏” (၃ရာ ၁၀း၂၃၊ ၃ရာ ၅း၁၂)။ “ေရွာမုန္ထံသုိ႔ တစ္ႏွစ္လွ်င္ေရာက္ေသာ ေရႊအခ်ိန္ကား အခြက္ေျခာက္ရာေျခာက္ဆယ္ေျခာက္ပိႆ ာ ျဖစ္သတည္း” (၃ရာ ၁၀း၁၄)။ “ေရွာလမုန္မင္းသည္ တပါး အမ်ိဳးသားမိန္းမတုိ႔ကုိ တစ္မက္ေသာစိတ္ ရွိ၏။ မင္းသမီးျဖစ္ေသာ ခင္ပြန္းခုႏွစ္ရာ၊ ေမာင္းမမိႆ ံ သုံးရာ ရွိ၍ သူတုိ႔သည္ စိတ္ႏွလုံးေတာ္ကုိ လြဲေစ ၾက၏” (၃ရာ ၁၁း၃)။
ေဒသနာက်မ္းတြင္ ဘုရားသခင္အေၾကာင္း အနည္းငယ္သာ ပါေသာေၾကာင့္ သန္႔ရွင္းေသာ က်မ္းစာအျဖစ္ လက္ခံလိုေသာ က်မ္းဆရာမ်ား ရွိေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံးေရွာလမုန္အမည္ေၾကာင့္သာ လက္ခံၾကသည္။ လက္မခံလုိေသာ သူတုိ႔က ေအာက္ပါအတုိင္း ေဝဖန္ၾကသည္။
(၁) Hillel '' a book which was the hards" ခသ ဝင္ေရာက္ခါနီးအခ်ိန္ ေယရႈမေပၚမီ BC ၁၀၀ အကုန္ ေလာက္အထိ စကားမ်ားၾကသည္။
(၂) ဆန္က်င္ဖက္ သြန္သင္မႈပါရွိသည္။
(၃) ေရွာလမုန္မင္း၏ ပုဂၢလိက အေတြးအေခၚမ်ားသာ
(၄) Ben Sira and Books of later virtage nor sacred
ေဒသနာက်မ္းမွ သင္ရန္စာမ်ား
အခန္း(၂)
ေဒသနာဆရာသည္ လူ႔ဘဝကုိ ရရွိေသာအခ်ိန္ပုိင္းအတြင္း ေပ်ာ္ရႊင္ေသာအသက္တာကုိ ခံစားႏုိင္၊ မခံစားႏုိင္၊ အက်ိဳးရွိ၊ မရွိကုိ ဆန္းစစ္ခဲ့ေပသည္။ ႀကီးမားခမ္းနားေသာ အေဆာက္အဦးမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ လယ္ဥယ်ာဥ္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရႊေငြဘ႑ာမ်ား ရွာေဖြျခင္း အမႈ ကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့ ေပသည္။ မိန္းမႏွင့္ ပတ္သက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကာမဂုဏ္ လုိက္စားရာ၍ လည္းေကာင္း မိမိကုိယ္ကုိ ျငင္းပယ္ျခင္း မျပဳပဲ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ အစြမး္ကုန္လုိက္စား ခဲ့ေပသည္။ ေနာက္ဆုံး ထာဝရအက်ိဳးကုိ မရႏုိင္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္မိ ခဲ့သည္။
ေဒသနာဆရာသည္ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ မ်ိဳးစုံကုိ ဆည္းပူးခဲ့ျပန္သည္။ စိတ္၏တန္ခုိး အရွိန္ကုိ ျမွင့္တင္ရန္ ႀကိဳးစားျပန္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ည္းႏွီးသက္သက္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ပညာရွိ သည္ ပညာမဲ့သူလုိပင္ အသက္ဆုံးရႈံးရေၾကာင္း သေဘာေပါက္ခဲ့ ေလသည္။ သူ၏ဘဝ အသက္တာသည္ လူမုိက္ကဲ့သုိ႔ပင္ လမ္းဆုံးရသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
လူသည္ ပင္ပန္းစြာလုပ္ေဆာင္၍ ပင္ပန္းစြာ မႀကိဳးစားေသာသူကုိ ေနာက္ဆုံးအေမြေပးရသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ပင္ပန္းစြာလုပ္ေဆာင္ျခင္းသည္ ဒုကၡကုိ ရွာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ပင္ပန္းစြာ ႀကိဳးစားျခင္းအမႈသည္ ဘုရားသခင္ေပးသနားေတာ္မူေသာ ဆုေကာင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္၏ စိတ္ႏွလုံးေတြ႕ေသာ သူအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ေစ၍ ဘုရားသခင္၏ စိတ္ေတာ္မေတြ႕ေသာ သူတုိ႔က တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ ထုိသူတုိ႔အတြက္ အက်ိဳးေပးရသည္။
လူ႔ဘဝတြင္ မတူညီေသာ လြန္ဆြဲပြဲမ်ား ေတြ႕ႏုိင္သည္။ အသက္ရွင္ျခင္းႏွင့္ အသက္ေသဆုံးရျခင္း၊ လုပ္ျခင္းႏွင့္ မလုပ္ျခင္း၊ ပုိေၾကြးျမည္တမ္းျခင္းႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာရယ္ျခင္း ျဖစ္စဥ္မ်ား တုိ႔သည္ သူ႔အခ်ိန္ႏွင့္ သူ႔အခါတြင္ ေပၚေပါက္ေစေသာ ဘုရားသခင္၏ အႀကံအစည္ေတာ္ကုိ လူတုိ႔ မသိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ဘဝအသက္ရွင္မႈ၏ အဓိပၸာယ္ကုိ ရွာေဖြရန္ သာ၍ ခက္ခဲနက္နဲ ရႈတ္ေထြးရျပန္သည္။
လူအဖုိ႔ အေကာင္းဆုံးအသက္ရွင္ျခင္းသည္ “ေပ်ာ္ရႊင္စြာ အသက္ရွင္ျခင္း” ပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းေပ်ာ္ရႊင္ေသာ အသက္တာသည္ ဘုရားသခင္ေပးေသာ ဆုေက်းဇူးတစ္ရပ္ ပင္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈႏွင့္အတူ ဝမ္းနည္းပူေဆြးျခင္း ကပ္ပါလာေသာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈႏွင့္ ပူေဆြးမႈ သံသရာ တြင္ ပန္းတုံးတုိင္ မေတြ႕ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ လူ႔ဘဝ၏ ပေဟဠိ တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။
ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔သည္ အမွန္တရား၊ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရား ရွိမည့္ေနရာကုိ ေမွ်ာ္လင့္ရာတြင္ အဆုိး၊ မတရားမႈကုိ ေတြ႕ရတတ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဘုရားသခင္သည္ လူဆုိးႏွင့္ လူေကာင္းကုိ ဧကန္မုခ် စီရင္ေတာ္မူမည္။ ဘုရားသခင္သည္ ယခုအခါတြင္ လူတုိ႔ကုိ လူ႔ဘဝအေတြ႕အႀကံဳ ျဖင့္ စစ္ေဆးေတာ္မူ၍၊ လူမဟုတ္ပဲ တိရစၦာန္မ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္းကုိ ေဖာ္ျပလ်က္ရွိသည္။
လူသည္ တိရစၦာန္ႏွင့္ ဘာမ်ားျခားနား ေနသနည္း။ ႏွစ္ဦးလုံးပင္ ေသဆုံး၍ ေျမႀကီးျဖစ္သြား ရမည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ထုိေၾကာင့္ တုိေတာင္းေသာ အသက္တာကာလအတြင္း လူသည္ မိမိလုပ္ေသာ အမႈတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ရွာရမည္။ အေၾကာင္းမွာ ထုိအလုပ္သည္ သူ႔အတြက္ ဘုရားေပးေသာ ခြဲတမ္းျဖစ္ သည္။ (၃း၂၂)။
အခန္း (၄)
လူ႔သမုိင္း ျဖစ္စဥ္သည္ အဖိႏွိပ္ခံလူသား တုိ႔၏ဒုကၡ ေဝဒနာသမုိင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေမြးလာေသာ ကေလးသူငယ္တုိ႔သည္ လူ႔ဘဝ၏ ဒုကၡကုိ မေတြ႕မျမင္၊ မခံစားရေသာေၾကာင့္ အသက္ရွင္လ်က္ ဒုကၡကုိ ေန႔စဥ္ရင္ဆုိင္ေနၾကေသာ သူတုိ႔ထက္ ကံေကာင္းသည္ဟု ဆုိရေပမည္။
ေဒသနာက်မ္း
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ မိမိလုပ္ငန္းအားျဖင့္ ေအာင္ျမင္ျခင္းသရဖူကုိ ေဆာင္းခြင့္ရပါက အျခားေသာသူမ်ား အားက်ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕လည္း မနာလုိေသာစိတ္ ရွိေကာင္းရွိလိမ့္မည္။ အလုပ္ မလုပ္ပဲ အားေနေသာသူသည္ လူမုိက္ျဖစ္သည္။ လူပ်င္းျဖစ္သည္။ ဆန္ကုန္ေစေသာသူ ျဖစ္သည္။ (ဆန္ကုန္ေျမေလး ျဖစ္သည္။)
မွတ္ခ်က္ ။ ။ ၂၄-၇-၉၉ တြင္ပုိ႔ခ်ေသာ Rev. Dr. J. Maung latt ၏ မုတ္သုန္သင္တန္း စာတမ္းျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment