ကၽြန္မငယ္စဥ္ကမၾကာခဏ ၾကားဖူးသည္မွာ ကၽြန္မတုိ႔၏ အဘုိးသည္ ဆယ္ဘုိ႔တစ္ဘုိ႔ႏွင့္ အဦးသီးကုိ ဘုရားအတြက္ ေပးလွဴသည္တဲ့။ ကၽြန္မ အလုပ္၀င္သည့္အခါ ကၽြန္မဖခင္က ပထမဦးဆုံးရသည့္ လစာကုိ အသင္းေတာ္သုိ႔ အားလုံးေပးလွဴ ေစၿပီး၊ ထုိလအတြက္ စားေသာက္ရန္ ေငြပုိ႔ေပးခဲ့ပါသည္။ ဆယ္ဘုိ႔တစ္ဘုိ႔ကုိ အၿမဲေပးလွဴ ရန္ ႏႈိးေဆာ္ခဲ့ပါသည္။
တစ္ေန႔ အသင္းေတာ္တစ္ပါး၏ ၀တ္ျပဳ ကုိးကြယ္ျခင္း ေၾကညာခ်ိန္တြင္ ဆယ္ဘုိ႔တစ္ဘုိ႔ အလွဴေငြကုိ အသင္းေတာ္သုိ႔ မေပးဘဲ ေဆာက္လုပ္ေရး အေဆာက္အဦ သုိ႔ ေပးလွဴ ၾကရန္ အသင္းေတာ္ ေကာင္စီက ဆုံးျဖတ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားေလသည္။ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ မေက်လည္ပါ။ အသင္းေတာ္ အေဆာက္အဦအတြက္သည္ ကၽန္ဆယ္ဘို႔ ကုိးဘုိ႔ထဲမွ ေပးလွဴ ရမည္ဟု နားလည္ထားေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ကၽြန္မသည္လည္း အဖသင္းအုပ္ဆရာႏွင့္ ေဆြးေႏြးေျပာဆုိ ေသာအခါ ဆယ္ဘုိ႔တစ္ဘုိ႔ပင္ မေပးလွဴ ၾကဘဲ အေဆာက္အဦအတြက္ ေငြလုိ၍ ဤသုိ႔ဆုံးျဖတ္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပပါသည္။ ထုိျပင္ က်မ္းကုိးစာအုပ္၌ ပါေသာ ဆယ္ဘုိ႔တစ္ဘုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ က်မ္းခ်က္မ်ားကုိ ေထာက္ျပကာ ဆယ္ဘုိ႔ တစ္ဘုိ႔အလွဴကုိ မည္သုိ႔လွဴ ဒန္းသင့္သည္ကုိ ရွေဖြရာ အဘအိမ္ေတာ္၊ ေလ၀ိ၊ မိဘမဲ့ႏွင့္ မုဆုိးမမ်ား၊ သီခ်င္း သည္မ်ားအတြက္ ေပးလွဴ ရန္ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း သိရေလသည္။ ထုိျပင္ ဆယ္ဘုိ႔တစ္ဘုိ႔မက လွဴ ဒန္းရန္ က်မ္းစာက ေျပာေနသကဲ့သုိ႔ ခံစားရပါသည္။
အိမ္သုိ႔ျပန္ေရာက္ေသာအခါ လွဴ ဒန္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆုေတာင္း၍ ႏႈတ္ကပတ္ ေတာ္ကုိေလ့လာရာ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းႏွင့္ ဓမၼသစ္မွ ေပးလွဴ ျခင္းနွင့္ ပတ္သက္၍ က်မ္းခ်က္မ်ားကုိ မွတ္စုစာအုပ္ တစ္အုပ္တြင္ေရးခ် စဥ္ (တရား ၁၄း၂၂-၂၇) ကုိ ဖတ္ရင္းအခန္းငယ္ (၂၆) ၌ “စားခ်င္ေသာစိတ္ အလိုရွိသည္အတုိင္း ႏြား၊ သုိး၊ စပ်စ္ရည္၊ ေသရည္ အစရွိေသာ စားခ်င္သမွ်ကုိ ၀ယ္၍ ဘုရားသခင္ထာ၀ရဘုရား ေရွ႕ေတာ္မွာ အိမ္သူအိမ္သား မ်ားႏွင့္တကြ စားေသာက္လ်က္ ရႊင္လန္းျခင္းကုိ ျပဳ ၾကရမည္” ဟု ဖတ္ရသည့္ခဏ ေသရည္ပါလာေသာေၾကာင့္ စိတ္ထဲမွာ ဘ၀င္မက် ျဖစ္မိရသည္။
(ေဟရွာယ ၁း၁၁-၁၄) ကုိဖတ္ရျခင္းျဖင့္ လွဴ ဒန္းျခင္းကုိ လြဲမွားစြာျပဳ ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သြန္သင္ျခင္းကုိ ခံရျပန္သည္။ ဓမၼသစ္တြင္ ဆယ္ဘုိ႔တစ္ဘုိ႔ ေပးျခင္းသည္ လွည့္ဖ်ားမႈျဖစ္လာျခင္းႏွင့္ ဆယ္ဘုိ႔တစ္ဘုိ႔ ေပးလွဴ သူသည္ ေျဖာင့္မတ္သူျဖစ္ေနသည့္ သေဘာရွိလာျခင္းကုိ (မႆ ဲ ၂၃း၂၃၊ လု ၁၁း၄၂၊ လု ၁၈း၉-၁၂) တြင္ ဖတ္ရႈ ခဲ့ရျပန္သည္။ ထုိျပင္ ေပးလွဴ ရာတြင္ - ေစတနာစိတ္နွင့္ လွဴ ဒန္းရန္ (မႆ ဲ ၁၀း၈)၊ ၀မ္းေျမာက္စြာ လွဴ ဒန္းရန္ (၂ေကာ ၉း၇)၊ ၀င္ေငြ အခ်ိဳး အစားအလုိက္ေပးလွဴ ရန္ (တရား ၁၆း၁၇၊ သုတၱံ ၃း၉-၁၀၊ ၁ေကာ ၁၆း၂)၊ ရက္ေရာစြာ လွဴ ဒန္းရန္ (ဆာလံ ၃၇း၂၆၊ ၂ေကာ ၉း၅-၆၊ ၁တိ ၆း၁၈)၊ သြန္သင္ျခင္းကုိလည္း ခံရသည္။
ကၽြန္မသည္ အေဆာက္အအုံနွင့္ ကား စသည္တုိ႔အတြက္ လွဴ ဒန္းရန္စိတ္ေစတနာ သိပ္မရွိပါ။ အသင္ေတာ္သည္ လူတုိ႔ ႏွလုံးသားထဲ၌ ရွိပါသည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ကုိယ္ခႏၶာသည္ ဘုရားရွင္၏ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ ကိန္းေအာင္းရာ ဗိမာန္ျဖစ္သည္ဟု ခံယူထားေသာေၾကာင့္ ဧ၀ံေဂလိလုပ္ငန္း မ်ားအတြက္ ပုိ၍ လွဴလုိစိတ္ရွိေပရာ ယခုအေဆာက္အအုံအတြက္ ေငြလုိအပ္ေနသည္ကုိ သိေသာအခါ မည္သုိ႔လွဴ ဒန္းရမည္နည္းဟု ဘုရားရွင္ထံ ေတာင္းေလွ်ာက္ေမးျမန္းၿပီး က်မ္းစာ၌ အေျဖရွာေသာအခါ ဧဇရ (၂း၁၆) ၌ - “အေဆြအမ်ိဳ း သူႀကီးအခ်ိဳ႕ တုိ႔သည္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕ ဗိမာန္ေတာ္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ မိဗာန္ေတာ္ကုိ မိမိေနရာ၌ တည္ေစျခင္းငွာ တတ္ႏုိင္သမွ်အတုိင္း အလုိလုိလွဴ ၍ ေရႊဒဂၤါ ေျခာက္ေသာင္း တစ္ေထာင္၊ ေငြအခြက္ ငါးေသာင္း၊ ယဇ္ပေရာဟိတ္ အ၀တ္အစုံ တစ္ရာကို ဘ႑ာေတာ္ထဲသို႔ သြင္းၾက၏” ဟု ဖတ္လုိက္ရပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ (ထြက္ ၁၅း၁-၇၊ ၅ရာ ၂၉း၆-၉၊ ၆ရာ ၂၄း၈-၁၀) တုိ႔တြင္ လည္း ေစတနာထက္သန္ စြာျဖင့္ ေရႊေငြမ်ားကုိ လွဴ ဒန္းသည့္အေၾကာင္း ဖတ္လုိက္ရသည့္အတြက္ ဆြဲႀကိဳး တစ္ကုံးေရာင္းကာ ဗိမာန္ေတာ္ႏ်င့္ Sunday School အေဆာက္အအုံ ေဆာက္ရန္ အသင္းေတာ္ႏွစ္ပါးကုိ မွ်ေ၀လွဴ ဒန္းလုိက္သည္။
တစ္ဖန္ မာကု (၁၂း၄၁-၄၄) ကုိဖတ္၍ ဆင္ျခင္ျပန္ေသာအခါ ဆင္းရဲသားမုတ္ဆုိးမ လွဴ ဒန္းေသာ တစ္ပဲေလာက္တန္ေသာ ေၾကးနီဒဂၤါး ႏွစ္ျပားသည္ သူမအသက္ေမြးစရာ ဥစၥာရွိသမွ်ကုိ လွဴဒန္း ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ကၽြန္မအေနျဖင့္ ထုိမုတ္ဆုိးမကဲ့သုိ႔ မလွဴ ဒန္းႏုိင္ေၾကာင္း မိမိကုိယ္မိမိ ဆင္ျခင္မိသည္။
ဓမၼသစ္ပုိင္းတြင္ဥစၥာရွိသမွ်ကုိ လွဴဒန္းေသာ မုတ္ဆုိးမအေၾကာင္း ပါသကဲ့သုိ႔ ဓမၼေဟာင္း ပုိင္းတြင္လည္း (၁ရာ ၁၇း၁-၁၆) ၌ ပရာဖက္ႀကီး ဧလိယအတြက္ ေနာက္ဆုံးက်န္ရွိေသာ မုန္႔ညက္လက္ တစ္ဆုပ္ႏွင့္ ဆီအနည္းငယ္ျဖင့္ ေကၽြးေမြးျပဳ စုျခင္းျဖင့္ ထာ၀ရဘုရားသည္ ဧလိယအားျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူ သည့္စကားအတုိင္း အုိး၌ရွိေသာမုန္႔ညက္မကုန္၊ ဘူး၌ရွိေသာဆီ မေလ်ာ့ေၾကာင္း သက္ေသ ေတြ႕ရပါသည္။
ထုိသုိ႔ ေလ့လာဆင္ျခင္ရင္း ကၽြန္မဖခင္အေၾကာင္းကုိ သတိရပါသည္။ ကၽြန္မဖခင္သည္ သူတစ္ပါးအား အလြန္သနားတတ္သူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ အိမ္ေရွ႕တြင္ ထမင္းဖုိးေလးမစပါ ဟု အသံၾကား လွ်င္ သူကုိယ္တုိင္ထြက္ေပးလွ်င္ေပး၊ ထုိသုိ႔မဟုတ္ သားသမီးတစ္ဦးဦး ကုိခုိင္းတတ္သည္။ အေရးအခင္း ကာလ ဆန္၀ယ္ရန္ မလြယ္ကူသည့္အခ်ိန္ တစ္ညေနတြင္ ထမင္းမစားရသည္မွာ ႏွစ္ရက္ရွိပါၿပီ၊ မစၾကပါ ဟု ေအာ္သံၾကားေသာအခါ ကၽြန္မဖခင္က ဆန္သြားေပးခုိင္းပါသည္။ ထုိေန႔က အိမ္တြင္ ဆန္ႏုိ႔ဆီဗူး ႏွစ္ဗူးသာ က်န္ေနရာ ဖခင္အား အေျခအေနကုိ ေျပာျပမိသည္။ ဖခင္က သြားေပးလုိက္ပါဟု ေျပာသည့္အတြက္ ရွိသည့္ ဆန္ႏို႔ဆီဗူး ႏွစ္ဗူးကုိ အိတ္တစ္လုံးတြင္ ထည့္ကာ သြားေပးလုိက္သည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္တြင္ ေမာင္အငယ္ဆုံး ပုသိမ္မွျပန္လာရာ ဖခင္၏တပည့္ေဟာင္း တစ္ဦးမွ ဆန္တစ္အိတ္ေပးလုိက္ေၾကာင္း ေျပာပါသည္။ ထုိသူကား ကၽြန္မဖခင္ ေမွာ္ဘီ ေဆးတပ္ရင္းမွဴ း အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္စဥ္က မုိင္းဆတ္မွ ေျပာင္းလာသူျဖစ္သည္။ သူတုိ႔မိသားစု ေရာက္သည့္ေန႔၌ ကၽြန္မမိခင္က ႏုိ႔ႏွင့္ စားစရာမ်ား၊ သြားေပးကာ ကူညီေပးခဲ့သည္ကုိ အစဥ္သတိရ လ်က္ ေက်းဇူးတင္ ေၾကာင္းႀကံဳ တုိင္း ေျပာျပတတ္သူျဖစ္သည္။ ႀကံဳ သည့္အခါတုိင္း စားေသာက္ဖြယ္ရာႏွင့္ လက္ေဆာင္မ်ားေပးတတ္ေသာ ေက်းဇူးတင္တတ္သည့္ ဇနီးေမာင္ႏွံျဖစ္သည္။
အထက္ပါ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ကုိ သတိရလာ ၍ “သူ တစ္ပါး အား ေပးၾကေလာ့။ ေပးလွ်င္သူတစ္ပါးသည္ သင္တုိ႔အား ေပးလိမ့္မည္။ အမွန္ျခင္ရုံမွ်မ က သိပ္ႏွက္ လ်က္၊ လႈပ္လ်က္၊ လွ်ံလ်က္ ရွိျခင္းႏွင့္ သင္တုိ႔ရင္ခြင္၌ ေပးၾကလိမ့္မည္။ အေၾကာင္းမူကား အၾကင္ခ်ိန္တင္း ပမာဏႏွင့္ သင္တုိ႔သည္ သူတစ္ပါးအားေပး၏။ ထုိပမာဏအတုိင္း ကုိယ္ခံရမည္” ဆုိေသာ လုကာ(၆း၃၈) က်မ္းခ်က္လည္း ေခါင္းထဲ၀င္လာ ပါသည္။ “သင္သည္ ကုိယ္ဥစၥာႏွင့္ အဦးသီးေသာ သီးႏွံရွိ သမွ်ကုိ ထာ၀ရဘုရားအား ပူေဇာ္ေလာ့။ သို႔ျပဳ လွ်င္ သင္၏စားပါးက်ီတုိ႔သည္ ၾကြယ္၀၍ စပ်စ္သီးနယ္ရာ တန္ဆာတုိ႔ကုိ အသစ္ေသာ စပ်စ္ရည္လွ်ံ လိမ့္မည္” ဟု (သုတၱံ ၃း၉-၁၀) မွာလည္း ေဖာ္ျပထားသည္။ ထုိက်မ္းခ်က္ေၾကာင့္ ေကာင္းခ်ီးရလုိ၍ လွဴ ဒန္းျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ရန္ ၂ေကာ ၉း၇ ကေစတနာစိတ္ႏွင့္ လွဴ ေသာ သူကိုသာ ဘုရားသခင္ ႏွစ္သက္ေၾကာင္း သတိေပးထားျပန္သည္။
ကၽြန္မအသက္တာတြင္ မွတ္မွတ္ရရ ပထမတန္းအတန္းပုိင္ ဆရာမႀကီး မ်က္စိအလင္း မရဘဲ ဆင္းရဲစြာ ေနရသည္ကုိ ျမင္ရေသာအခါ အိတ္ထဲ၌ရွိေသာ တန္ဖုိးအျမင့္ဆုံး (၄၅)က်ပ္တန္ကုိ ေပးလွဴ ခဲ့ပါသည္။ ထုိေန႔က ဆုိက္ကားခမရွိ၍ ခရီးေ၀းကုိ လမ္းေလွ်ာက္ျပန္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ကၽြန္မတစ္ပည့္ေဟာင္း တစ္ဦးထံမွ (၄၅၀)က်ပ္ထက္မက တန္ဖုိးရွိေသာ ကၽြန္မလုိအပ္ေနသည့္ စာအုပ္ ႏွစ္အုပ္ လက္ေဆာင္ရခဲ့ျခင္းကုိ သက္ေသခ့ခဲ့ဖူးသည္။ အျပန္၀တ္ရန္ ၀တ္စုံတစ္စုံသာ ခ်န္၍ “၀” နယ္စည္းေ၀းႀကီးတြင္ ပါသြားေသာ အကၤ်ီ ၊ လုံခ်ည္ႏွင့္ ေစာင္မ်ားကုိ လွဴ ဒန္းခဲ့ၿပီး အျပန္လုံခ်ည္၊ အကၤ်ီ လက္ေဆာင္ျပန္ရခဲ့သည့္ သက္ေသလည္းရွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယခုတုိင္ ဥစၥာရွိသမွ်ကုိ လွဴ ဒန္းေသာ မုတ္ဆုိးမ၏ စံခ်ိန္ကုိ မမွီႏုိင္ေသးေၾကာင္း ၀န္ခံရင္း လွဴ ဒန္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သြန္သင္ေလ့လာ ဆင္ျခင္ မိသမွ် ေ၀ငွ အပ္ပါသည္။
မပန္းခ် စ္ (ပညာေရး)
No comments:
Post a Comment