“ယုံၾကည္ျခင္း” ဟူေသာစကားလုံးႏွင့္ပတ္သက္၍ အဓိပၸာယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေကာက္ ယူ ႏုိင္ပါသည္။ သမၼာက်မ္းစာကုိ ေရးသားျပဳစုရာတြင္ စာေရးဆ၇ာမ်ားသည္ ယုံၾကည္ျခင္း ကုိ ရႈေထာင့္ တမ်ိဳးတည္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ရႈေထာင့္အမ်ိဳးမ်ိဳး မွ လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပၾကသည္ကုိ ေလ့လာ ႏုိင္ပါသည္။ သမၼာက်မ္းစာတြင္ ယုံၾကည္သူမ်ား (အမ်ိဳးသမီး၊ အမ်ိဳးသား) တုိ႔၏ သမုိင္းျဖစ္စဥ္ ေျမာက္ျမား စြာတုိ႔ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ ထုိပုဂၢိဳလ္ ေမျမာက္မ်ားစြာတုိ႔ အနက္မွ ပုဂၢိဴလ္ အနည္းငယ္တုိ႔ ၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကုိ ယုံၾကည္ျခင္းႏွင့္ ယုံၾကည္ပုံ ယုံၾကည္နည္းမ်ား ကုိ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
အာၿဗဟံ (ယုံၾကည္ျခင္း၏ ဖခင္)
(ေဟၿဗဲ ၁၁း၈-၁၀၊ ၁၇၊ ကမၻာ ၁၂၊ ေရာမ ၄း၁-၃၊ ဂလာတိ ၃း၆-၉)
ဓမၼေဟာင္းက်မ္း၊ ဓမၼသစ္က်မ္းတုိ႔တြင္ အာျဗဟံ၏ ယုံၾကည္ျခင္းကုိ ထိပ္တန္းတြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။ ရွင္ေပါလု ေရးသားျပဳစုေသာ က်မ္းစာေစာင္မ်ားတြင္မူ အာျဗဟံသည္ စစ္မွန္ေသာ ယုံၾကည္ျခင္း ကုိ ကုိယ္စားျပဳသည္ ဟု ေဖာ္ျပသည္။ အာျဗဟံ၏ ယုံၾကည္ျခင္း ကုိ ေအာက္ပါရႈေထာင့္မ်ားျဖင့္ ေလ့လာႏုိင္ပါသည္။
(၁) ဘုရားရွင္ေပၚတြင္ ပုဂၢိဳလ္ေရးယုံၾကည္ျခင္းႏွင့္ စိတ္ခ်မႈရႈေထာင့္
အာျဗဟံသည္ မိမိတုိင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးကုိ စြန္႔ခြါ၍ မေရာက္ဖူးေသာ တုိင္းႏိုင္ငံတြင္ သြားေရာက္ ေနထုိင္ရန္ ခုိင္းေစျခင္းခံရေသာအခါ ေစာဒကမတက္ဘဲ သြားေရာက္ခဲ့ျခင္းမွာ ဘုရားသခင္ အေပၚ ယုံၾကည္မႈ ခုိင္မာျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။
(၂) ဘုရားသခင္၏ စကားနားေထာင္ျခင္း ရႈေထာင့္
အာျဗဟံသည္ ဘုရားသခင္၏ ေခၚသံကုိနာခံ၍ မိမိသားကုိ ပူေဇာ္သကၠာအျဖစ္ အသုံးျပဳ ရန္ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ ခဲ့သည္။ (ကမၻာ ၂၂း၁-၃)
(၃) ဘုရားသခင္ကုိ သစၥာရွိျခင္း
ဘုရားသခင္ ကတိေတာ္ေပးထားေသာျပည္ သုိ႔ အာျဗဟံေရာက္ရွိ ေသာ္လည္း မိမိကုိယ္ တုိင္ေျမေနရာ ပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ ထုိသုိ႔ဆုိလွ်င္ ဘုရားသခင္သည္ အာျဗဟံအေပၚတြင ကတိမတည္ သကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိကိစၥအတြက္ အာျဗဟံသည္ စိတ္ေနသေဘာထား ေျပာင္းလဲျခင္း မရွိဘဲ ဘုရားသခင္အေပၚ တြင္ သစၥာရွိလ်က္ ယုံၾကည္ျခင္းကုိ မစြန္႔လႊတ္ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ျဖစ္လာသမွ် အရာကို ၿမဲၿမံေသာ ယုံၾကည္ျခင္းျဖင့္ လက္ခံသည္။
(၄) ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းျဖင့္ အသက္ရွင္ျခင္း
အာျဗဟံ၏ အနာဂတ္ေမွ်ာ္လင္ျ့ခင္း တစ္ခုလုံးသည္ ဘုရားသခင္အေပၚ ယုံၾကည္ျခင္း၌ တည္မွီေနသည္။ အာျဗဟံသည္ မိမိကုိယ္ကုိ မယုံၾကည္၊ မိမိကုိယ္ကုိ အားမကုိးဘဲ ဘုရားသခင္ကုိ အရာရာ၌ အားကုိးေသာသူ ျဖစ္သည္။
ေနာဧ (ေဖာက္ျပန္ျခင္းကင္းမဲ့ေသာ ယုံၾကည္ျခင္း)
ေနာဧသည္ အာျဗဟံကဲ့သုိ႔ပင္ စံနမူနာတင္ ေလာက္ေအာင္ ယုံၾကည္ျခင္း၊ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း တရားတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္၀ သူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ထုိပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦး တို႔၏ အသက္ရွင္ေသာကာလသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာကြာဟသကဲ့သုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္အေျခအေန မွာလည္း တူညီမႈမရွိပါ။ လူပုဂၢိဳလ္ကုိ ျပန္ၾကည့္ေသာ အခါတြင္လည္း တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးစီ ျဖစ္သည္။
(၁) ေနာဧ၏ ယုံၾကည္ျခင္းအတြင္းသေဘာ သဘာ၀ (ကမၻာ ၆း၈)
ေနာဧ၏ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္ေရး ဆက္သြယ္မႈမွ ရရွိေသာ ဆုလာဘ္ ျဖစ္သည္။ သူသည္ ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္အတုိင္း လုိက္ေလွ်ာက္သည္။ ဘုရားသခင္၏ အလင္းေတာ္တြင္ က်င္လည္၍ ကုိယ္ေတာ္ရွင္ အလုိရွီေသာ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ ပုိင္ဆုိင္သည္သာမက ၀ိညာဥ္စိတ္ခ်မႈလည္း ရွိသည္။
(၂) တည္ၾကည္ေသာ ယုံၾကည္ျခင္း (ကမၻာ ၈း၉)
ေနာဧေခတ္ လူသားမ်ားတုိ႔သည္ အက်င့္စာရိတၳ ပ်က္ျပားၿပီး ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ ၾကေသာ္လည္း ေနာဧမွာမူ ဘုရားသခင္၏ေရွ႕တြင္ မ်က္ႏွာရခဲ့သည္။ ဘုရားသခင္အေပၚတြင္ သစၥာရွိၿပီး ရုိးသားႏွိမ့္ခ်စြာ အသက္ရွင္သူ ျဖစ္သည္။ သူ၏ ေန႔စဥ္အသက္ရွင္မႈတြင္ ယုံၾကည္ျခင္းျဖင့္ ၿငိမ္သက္ျခင္းကုိ ရယူႏုိင္သည္ သာမက ယုံၾကည္ျခင္းျဖင့္ သက္ေသခံသူ ျဖစ္၏။
(၃) သတၱိေျပာင္ေျမာက္စြာ ဘုရားစကားကုိ နာခံၿပီး သည္းခံစိတ္ခ်သည္။
မည္သည့္အခ်ိန္မွ ေရလႊမ္းမိုးျခင္း မခံရေသာေနရာတြင္ သေဘၤာတည္ေဆာက္ရန္ ဘုရားသခင္၏ ေစခုိင္းခ်က္သည္ ယုံၾကည္ျခင္းရွိ၍သာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေသာအရာ ျဖစ္သည္။ လူတကာ၏ အျပစ္တင္ျခင္း၊ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း ခံႏုိင္ရန္ ေနာဧတြင္ ရဲစြမ္းသတၱိ အျပည့္အ၀ရွိသည္။ ေနာဧ၏ နက္နဲေသာ ယုံၾကည္ျခင္း၊ ေျဖာင့္မတ္စြာ အသက္ရွင္ျခင္းတို႔သည္ သူ၏ပတ္၀န္းက်င္၌ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္ေသာ အတၱသမားမ်ားအား ရႈတ္ခ်ေနသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေစပါသည္။
(၄) အသက္တာကုိ ဆက္ကပ္ျခင္းႏွင့္ ကုိးကြယ္၀တ္ျပဳျခင္း (ကမၻာ ၈း၂၀)
တဲေတာ္ကုိ တည္ေဆာက္၍ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း စေသာလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ ေက်းဇူးေတာ္ ကုိ ခ်ီးမြမ္းေသာ လကၡဏာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ သန္႔ရွင္းေသာ သတၱ၀ါမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္၍ ပူေဇာ္ဆက္ကပ္ျခင္း အားျဖင့္ အရာခပ္သိမ္းတုိ႔သည္ ဘုရားသခင္ပုိင္ဆုိင္ေၾကာင္း အဓိပၸာယ္ ေပၚလြင္ေစသည္။ ယုံၾကည္ျခင္း ကုိ ၀တ္ျပဳျခင္းအားျဖင့္ ေဖာ္ျပသကဲ့သုိ႔ ၀တ္ျပဳျခင္းပင္လွ်င္ ယုံၾကည္ျခင္း၏ အသက္တာခြန္အားကုိ ျဖစ္ေပၚ ေစခဲ့ပါသည္။
ေမာေရွ (အရာခပ္သိမ္းကို ေအာင္ျမင္ေသာ ယုံၾကည္ျခင္း)
(ထြက္ ၃း၇-၁၂၊ ေဟၿဗဲ ၁၁း၂၃-၂၉)
ေမာေရွ၏ အသက္တာကုိ ၾကည့္ရႈ ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ လူတုိ႔တြင္မည္မွ်ပင္ အားနည္းမႈ၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈ ရွိေစကာမူ ဘုရားသခင္အလုိေတာ္ရွီပါက ထုိအားနည္းခ်က္မ်ား ကုိပင္ ေအာင္ျမင္ႏုိင္ေၾကာင္း သက္ေသျဖစ္ ပါသည္။ ေမာေရွ၏ ေအာင္ျမင္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။ ယုံၾကည္ျခင္း တန္ခုိးသည္ လူ႕ဘ၀၏ အဟန္႔အတားမ်ား၊ အတားအဆီးမ်ား ႀကီးမားေသာဘ၀ ျပႆ နာမ်ားကို ေအာင္ျမင္ ႏုိင္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ ေစသည္။
ေဟၿဗဲ (၁၁း၂၃) ကုိေလ့လာရာတြင္ ေမာေရွ၏ မိဘမ်ားသည္ ႀကီးမားေသာ ယုံၾကည္ျခင္း ေၾကာင့္သာ ေမာေရွ၏ အသက္တာကုိ ကာကြယ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ထုိမိဘႏွစ္ပါး၏ ယုံၾကည္ျခင္း ႏွင့္ ေမာေရွကိုယ္တုိင္ ဘုရားရွင္၏ေခၚသံ ကုိ တုံ႔ျပန္ျခင္းတုိ႔သည္ ေအာင္ျမင္ေသာ ပန္းတုိင္ကုိ ဆြတ္ခူးေစႏုိင္ေသာ အရာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္းတြင္ ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။
(၁) အားငယ္ေနတတ္ျခင္း (ထြက္ ၃း၁၁-၁၂၊ ၄း၁၊ ၁၀)
ေမာေရွသည္ စကားသံအားျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္မႈအားနည္းသူ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ သည္ ထုိအားနည္းခ်က္မ်ားကုိ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ေသာ ခြန္အားကုိ ေပးေတာ္မူ၏
(၂) ဘုရင္ကုိ ေၾကာက္ရြံျခင္း (ေဟျဗဲ ၁၁း၂၃၊၂၇)
ယုံၾကည္ျခင္းဟူသည္ ေၾကာက္ရြံစုိးရိမ္မႈမွ လြတ္ကင္းျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေၾကာက္ရြံစုိးရိမ္မႈကုိ ထုိထက္ႀကီးမားေသာအရာ ကုိ လက္ခံယုံၾကည္ျခင္း အားျဖင့္ အႏုိင္ယူျခင္း ျဖစ္သည္။ မိမိေရာက္ေလရာ ေနရာတုိင္း တြင္ဘုရားရွင္သည္ ပါရွိသည္ဟု ယုံၾကည္ျခင္းသည္ ဤစုိးရိမ္ပူပန္မႈကုိ အႏုိင္ေပးပါသည္။
(၃) တစ္ကုိယ္ေရ ေကာင္းစားေရးအတြက္ တက္ၾကြစြာ ေဆာင္ရြက္ျခင္း
(ေဟျဗဲ ၁၁း၂၄-၂၆) ေမာေရွသည္ ဖာေရာဘုရင္၏ နန္းေတာ္တြင္ လုိေလေသးမရွိ၊ ေနထုိင္ ႏုိင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ျဖစ္ေသာ္လည္း သူသည္ ထုိအရာမ်ားကုိ တရားမွ်တမႈ အတြက္ စြန္႔လႊတ္ခဲ့သည္။ မတရားသျဖင့္ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္မႈကုိ တြန္းလွန္ရန္အတြက္ မိမိကုိယ္တုိင္ ပါ၀င္လႈပ္ရွား ခဲ့သည္။
(၄) ဆန္႔က်င္ဖက္ အင္အားႀကီးမားေသာ အခ်ိန္ကာလႏွင့္ ယုံၾကည္ျခင္း (ေဟၿဗဲ ၁၁း၂၄-၂၆)
လူ႔ဘ၀တြင္ ျပႆ နာအခက္အခဲမ်ား ရင္ဆုိင္ရေသာ္လည္း ဘုရားစကားကုိ နားေထာင္၍ ကုိယ္ေတာ္၏ ဘုန္းေတာ္ကုိ အားကုိးျခင္းသည္ ယုံၾကည္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ လူသားမ်ား၏ အေတြ႕အႀကံဳ ၊ ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္ျခင္းႏွင့္ မည္သုိ႔ပင္ ဆန္႔က်င္ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္သည္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေပၚေစ မည္ ဟု ခံယူ၍ လုပ္ေဆာင္ေသာ ယုံၾကည္ျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။
ဤေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ သမၼာက်မ္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ယုံၾကည္သူမ်ား အနက္မွ သုံးဦးသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ ဤပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အသက္တာအားျဖင့္ ေဖာ္ျပေသာ အရာမ်ားသည္ ယုံၾကည္ျခင္း၏ ေယဘုယ်သေဘာတရားမ်ားကုိ ေဖာ္ျပသည္သာမက လူသားမ်ား အေပၚတြင္ ထာ၀စဥ္ သစၥာရွိေသာ ဘုရားသခင္အား မည္ကဲ့သုိ႔ ယုံၾကည္လက္ခံ သင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ပါသည္။ ယုံၾကည္ျခင္း ဆုိသည္မွာ လူသားတစ္ဦးစီမွ ဘုရားသခင္၏ ေခၚသံကုိ တုံ႕ျပန္၍ ဘုရားသခင္ထံမွ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာကုိ ခံယူကာ အသက္ရွင္ျခင္း အလုိေတာ္အတုိင္း လုိက္ေလွ်ာက္ျခင္း၊ မိမိအသက္ရွင္မႈျဖင့္ ကုိယ္ေတာ္ရွင္၏ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္တြင္ ႏွစ္လုိဖြယ္ အသက္ရွင္ျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။
ေဒါက္တာ အယ္၀ါး
No comments:
Post a Comment