Thursday, January 10, 2019

ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔၏ေနာက္ခံသမုိင္း (Backgound history of Tithe)

                  ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔သည္ ေရွးယခင္က စစ္တုိက္၍ေအာင္ႏုိင္သည့္အခါတြင္ ေအာင္ႏုိင္သူ အႀကီး အကဲႏွင့္ ကုိးကြယ္ရာ ဘုရားတုိ႔ကုိ ေပးေသာ လက္ေဆာင္ပဏၰာပင္ ျဖစ္သည္။ ဆယ္ပုံကုိ ပုံရျခင္းမွာ လက္ဆယ္ေခ်ာင္းကုိ ရည္ညႊန္းျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ျပကၡဒိန္ေပၚလာေသာအခါ ထုိေခတ္က အသုံးျပဳေသာ ျပကၡဒိန္အရ (၁၀)လတြင္ တစ္လစာကုိ ေပးရျခင္း ျဖစ္သည္။ ေရွးယခင္က စစ္ေရး၊ စုိက္ပ်ိဳးေ၇းႏွင့္ ေမြးျမဴေရးသည္ အဓိကလူမႈေရး ဆုိင္ရာလုပ္ငန္း ျဖစ္သည္။ မိမိ၏ လုပ္ငန္းအေပၚ မူတည္ကာ အခ်ိဳးက် ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ ေပးရသည္။ ဣသေရလတုိ႔သည္ အီဂ်စ္ျပည္၌ ရွိေနစဥ္တြင္ သူတုိ႔၏ ထုံးစံမ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားခဲ့သည္။ ခါနန္ျပည္ထဲသုိ႔ မေရာက္မီက ေလ၀ိလူတုိ႔သည္ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ကုိ မရရွိခဲ့ ၾကပါ။ ဣသေရလတုိ႔ ခါနန္ျပည္ထဲ ေရာက္ရွိေသာအခါမွသာ ေလ၀ိသားတုိ႔သည္ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ကုိ ခံစားရသည္။ ခါနန္ျပည္ ေရာက္သည့္အခါမွသာ ပူေဇာ္သကၠာမ်ားကုိ စတင္ပူေဇာ္ခဲ့ၾကၿပီး၊ ပူေဇာ္ပြဲမ်ားလည္း စနစ္တက်ျဖစ္လာသည္။ ဣသေရလတုိ႔ ဘာဘီလုံႏွင့္ အာရႈရိတုိ႔၏ လက္ထဲသုိ႔ ေရာက္ရွိသြားေသာအခါ သူတုိ႔၏ ထုံးစံမ်ားလည္း ေလ်ာ့နည္းသြားသည္။ ထုိေနာက္ ေနဟမိတုိ႔လက္ထက္ တုိင္းျပည္သုိ႔ ျပန္လာခ်ိန္တြင္ လူအားလုံးတုိ႔သည္ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ မေပးၾကပါ။ 


                 ထုိေၾကာင့္ ေလ၀ိသားတုိ႔သည္ လယ္လုပ္ေနၾကရသည္။ ထုိေနာက္ ေနဟမိသည္ ဗိမၼာန္ေတာ္ တည္ေဆာက္ရန္ႏွင့္ ေလ၀ိသားမ်ားကုိေပးရန္ တုိက္တြန္းခဲ့သည္။ (ေနဟမိ ၁၂း၄၄၊ ၁၃း၁၀)။ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔သည္ ဣသေရလတုိ႔၏ ၀တ္ျပဳကုိးကြယ္ျခင္းတြင္္ အဓိကျဖစ္လာသည္။ ဘုရားကုိ ပူေဇာ္ရာတြင္ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ကုိ ပူေဇာ္လာခဲ့ၾကၿပီး၊ ထုိအရာသည္ ဘုရားႏွင့္သာ သက္ဆုိင္သည္ဟု ေျပာဆုိလာခဲ့ ၾကသည္။ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ မေပးသူသည္ ဘုရားသခင္၏ဥစၥာကုိ လုယူသူဟု ေျပာဆုိခဲ့သည္။ (မာလခိ ၃း၈-၉)။ ေဟဇကိမင္းႀကီးသည္ ဗိမၼာန္ေတာ္တြင္ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ႏွင့္ ပူေဇာ္သကၠာတို႔ကုိ ခြဲျခားစီရင္ရန္ တာ၀န္မ်ားကုိ ခြဲခန္႔ေစသည္။ (၂ရာ ၁း၁၀-၁၁)


ပူေဇာ္သကၠာ  (Offerings)

              ပူေဇာ္စရာမ်ားကုိ ဗိမၼာန္ေတာ္သုိ႔ ယူေဆာင္လာခ်ိန္တြင္ ေလ၀ိသားတုိ႔က သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္ေစၿပီး ယဇာ္ပေရာဟိတ္သည္ ဘုရားကုိ တုိက္ရုိက္ပူေဇာ္ပသရပါသည္။ ယဇ္ပေရာဟိတ္သည္ ေသြးမ်ားကုိ ေလ၀ိသားတုိ႔အေပၚ ျဖန္းပက္ေပးရသည္။ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းဆုိင္ရာ ၀တ္ျပဳျခင္းတြင္ ဆက္ကပ္ျခင္း၊ ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ လက္ေဆာင္ပဏၰာေပးျခင္းႏွင့္ ဘုရားသခင္ သန္႔ရွင္းျဖဴစင္ေစျခင္း တုိ႔ ပါ၀င္ပါသည္။

ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းစနစ္ (၅)မ်ိဳး  (Five Scrificial system)

(၁)    မီးရႈိ႕ရာယဇ္  (Burnt offering) အားလုံးကုိ ပူေဇာ္ရသည္။ တစ္ဖုိ႔ပင္ဖယ္ထားျခင္း လုံး၀ လက္မခံပါ။ သားေကာင္သည္ အထီးသာ ျဖစ္ရမည္။ အနာအဆာမပါရပါ။ (၀တ္  ၁)

(၂)        အစားအစာပူေဇာ္ရာယဇ္  (Meal offering)  ဖယ္ထားေသာအရာကုိ ပူေဇာ္ရသည္။ တေဆး မပါေသာ အစားအစာကုိ ပ့ူေဇာ္ရသည္ ယဇ္ပေရာဟိတ္သာ စားရသည္။ (၀တ္ ၂)

(၃)        ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပူေဇာ္ရာယဇ္  ( Peace offering) ေက်းဇူးေတာ္ခ်ီးမြမ္းျခင္း၊ ကတိသစၥာေပးျခင္း၊ ၀ိညာဥ္ကုိ ဆက္ကပ္ျခင္းတုိ႔ ပါ၀င္သည္။ ဖယ္ထားေသာအရာကို ပူေဇာ္ႏုိင္သည္။ယဇ္ပေရာဟိတ္ႏွင့္ အျခားေသာသူမ်ား စားႏုိင္သည္။ (၀တ္ ၃)

(၄)  အျပစ္ေျဖရာယဇ္ (Sin offering)  ဖယ္ထားေသာအရာကုိ ပူေဇာ္ႏုိင္သည္။ ယဇ္ပေရာဟိတ္သာ စားရပါသည္။ (၀တ္ ၄)

(၅)   ရွက္ေၾကာက္စရာ၊ မွားယြင္းျခင္း ပူေဇာ္ရာယဇ္ (Guilt offering) ဖယ္ထားေသာအရာကုိ ပူေဇာ္ႏုိင္သည္။ ယဇ္ပေရာဟိတ္သာ စားရသည္။ (၀တ္ ၅-၆)


ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔  (Tithe)

            မသဲ ၂၃း၂၃ - ပင္စိမ္း၊ စမႊတ္၊ ဇီယာ၊ အသီးအရြက္ (mint, dill, cumin, spices) တုိ႔ကုိ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ လွဴၾကသည္တြင္ တရားသျဖင့္ စီရင္ျခင္း (Justice)၊ သနားျခင္း (Mercy)၊ သစၥာေစာင့္ျခင္း (Trust) ကုိလည္း ေပးရမည္။
            လုကာ ၁၁း၄၂ - ပင္စိမ္းရြက္၊ လ်ဴရြက္၊ျမက္ပင္အမ်ိဳးမ်ိဳး (mint, rue, kinds of garden herbs) တုိ႔ကုိ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ လွဴၾကသည္။ တရားသျဖင့္ စီရင္ျခင္း၊ ဘုရားသခင္ကုိ ခ်စ္ျခင္းကုိလည္း ေပးရသည္။ (Pay)
            လုကာ ၁၈း၁၂ - ဥစၥာရွိသမွ်တုိ႔ကုိ ဖယ္၍ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ လွဴၾကသည္။ (give)
          ကမၻာ ၁၄း၁၄-၂၀၊ ေဟရွာ ၇း၂၊၄၊၅၊၈-၉ - ေမလခိေဇဒက္သည္ အာျဗဟံ၏ လက္ရဥစၥာရွိသမွ် ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ကုိ ခံယူရသည္။ (receive)
          မသဲ ၅း၁၇ - က်မ္းစာျပည့္စုံေစျခင္းငွာ သခင္ေယရႈၾကြလာသည္။
        တရား ၁၄း ၂၂-၂၇ - လယ္ယာတြင္ တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ သိမ္းရေသာ အသီးအႏွံ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ကုိ  အမွန္ခြဲထားရသည္။ စပါး၊ စပ်စ္ရည္၊ ဆီ၊ သုိး၊ ႏြား အဦးဖြားေသာ သားငယ္စသည့္ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ကုိ ေရွ႕ေတာ္မွာ စားရမည္။ ေရြးေကာက္ေတာ္မူေသာ အရပ္ေ၀းလြန္း၍ ခရီးရွည္သျဖင့္ ဥစၥာဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ကုိ  ေဆာင္၍ မသြားႏုိင္လွ်င္  ထုိဥစၥာကုိေရာင္း၍ စားခ်င္ေသာအရာမ်ားကုိ ၀ယ္ကာ အိမ္သူ၊အိမ္သားမ်ားႏွင့္ တကြ စားေသာက္ရမည္။ 
            တတိယႏွစ္တြင္ သိမ္းေသာ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖို႔သည္ ေလ၀ိႏွင့္ တပါးအမ်ိဳးသားမ်ား၊ မိဘမရွိေသာ သူငယ္မ်ား၊ မုတ္ဆုိးမမ်ား တုိ႔ကုိ ေကၽြးေမြးရမည္။


ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ေပးရမည့္ အမ်ိဳးအစား (၃)မ်ိဳး  (Three types of tithe)

(၁)  ဗိမၼာန္ေတာ္ရွိ ယဇ္ပေရာဟိတ္ကုိ ေပးရမည္။ (Give tithe to Jerusalem Temple)
(၂) ေလ၀ိလူကုိ ေပးရမည္။ (give levitical tithe)
(၃) တစ္ပါးအမ်ိဳးသား၊ မိဘမရွိေသာသူငယ္၊ မုတ္ဆုိးမမ်ားကုိ ေပးရမည္  (give charity tithe) 

                ေတာ ၁၈း၂၀-၂၄၊၂၈ - ဣသေရလအမ်ိဳးသားတုိ႔ ေနရာျပည္၌ သင့္အေမြခံရာေျမတြင္ သင္တုိ႔ႏွင့္ ေရာ၍ပုိင္ေသာ အဘုိ႔ မရွိေစရ။ ငါသည္ကား သူတုိ႔တြင္ သင္ပုိင္ေသာအဘုိ႔ သင့္ေမြဥစၥာ ျဖစ္၏။
           ေလ၀ိသားတုိ႔သည္ ဣသေရလတုိ႔ႏွင့္ ေရာ၍ အေမြမခံရပါ။ ထာ၀ရဘုရားအား ပူေဇာ္သကၠာ ျပဳေသာ ကုိယ္ဥစၥာ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ကုိ ေလ၀ိသားတုိ႔အဖုိ႔ ေပးၿပီး၊ ေလ၀ိသားတုိ႔သည္ ရရွိေသာ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ ထဲမွ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ကုိ ထာ၀ရဘုရားကုိ ပူေဇာ္ရမည္။ ထုိပူေဇာ္သကၠုာကုိ ယဇ္ပေရာဟိတ္ အာရုန္ကုိအား လွဴရမည္။

အသင္းေတာ္ႏွင့္ဆုိင္ရာ သြန္သင္ျခင္း

          ၁ေကာ ၉း၁၄ - ဓမၼကိစၥမ်ား ဦးေဆာင္သူ ဗိမၼာန္ေတာ္ကုိ အမီွျပဳ၍စားရသည္။ ဧ၀ံေဂလိ ေဟာေျပာ သူသည္လည္း ဧ၀ံေဂလိတရားကုိ အမွီျပဳ၍ စားရသည္။ ၁ေကာ ၁၆း၁၊ ဂလာတိ ၂း၁၀ - ရွင္ေပါလုသည္ ပဌမေန႔ရက္တြင္ အသီးသီးေကာင္းစားသည့္အတုိင္းတစ္ဘုိ႔ကုိ ထုတ္ထားၾကရမည္။ ထုိအလွဴေတာ္ကုိ ေယရႈရွလင္ဗိမၼာန္ေတာ္သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္သည္။
          ၂ေကာ ၉း၁၀ - ေစတနာစိတ္ႏွင့္ ေပးကမ္းရမည္။ အရာရာ၌ ေက်ဇူးေတာ္ခ်ီးမြမ္းရမည္။ ေရာမ ၁၃း၆-၇ - မင္းတုိ႔သည္လည္း ဘုရားသခင္၏ အမႈေစာင့္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသီးသီးခံထုိက္သည့္ အတုိင္း ေပးၾကရမည္။ ေၾကာက္ထုိက္ေသာသူကုိ ေၾကာက္ရမည္။ ရုိေသထုိက္ေသာသူကုိ ရုိေသ ရမည္။
              ၂ေကာ ၉း၆-၈ - ေစတနာစိတ္ႏွင့္ လွဴေသာအလွဴကုိသာ ဘုရားသခင္ ႏွစ္သက္ေတာ္မူသည္။ ဆင္းရဲသားမ်ားကုိ စြန္႔ႀကဲရမည္။ ေရာမ ၁၄း၁၂ - ငါတုိ႔ရွိသမွ်သည္ ဘုရားသခင္၏ စစ္ေတာ္မူျခင္းကုိ ခံရၾကမည္။ 


          ကမၻာ ၁၄း၂၀ - အာၿဗံသည္လည္း ဥစၥာရွိသမွ်တုိ႔ကုိ ထုိမင္း (ေမလခိေဇဒက္) အား ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ လွဴေလသည္။ စစ္ေအာင္ႏုိ္င္လာေသာ စစ္သူႀကီးသည္ ယဇ္ပေရာဟိတ္ကုိ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ ေပးရသည့္ အစဥ္အလာသည္ ထုိေခတ္ကတည္းက စတင္ခဲ့သည္။ ေမလခိေဇဒက္သည္ ေယရုရွလင္ၿမိ႕၏ မင္းႀကီး ျဖစ္သည့္အျပင္ ယဇ္ပေရာဟိတ္လည္းျဖစ္သည္။
              တရား ၂၆း၁၂-၁၃ - သုံးႏွစ္တြင္တစ္ႀကိမ္၊ အစီးအပြား ရွိသမွ်ကုိ ဆယ္ဖုိ႔တစ္ဖုိ႔ ေကာက္ယူ၍ ေလ၀ိသား၊ တစ္ပါးအမ်ိဳးသား၊ မိဘမရွိေသာသူ၊ မုတ္ဆုိးမတုိ႔ကုိ သင့္ေနရာ ၿမိဳ႕မ်ား၌ ၀စြာ ေကၽြးေမြး ၿပီးမွ ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားသည္။


                          Rev. Dr. ေအးမင္း












No comments:

Post a Comment