Monday, November 26, 2012

ခရစ္ေတာ္ဘယ္အခ်ိန္ကဖြားျမင္ခဲ့သလဲ

 ခရစ္ေတာ္ဘယ္အခ်ိန္ကဖြားျမင္ခဲ့သလဲ
ဇုိ(တီးတိန္)
ခရစ္စမတ္၏မူလအစ
                   ခရစ္ယာန္တို႔အေနျဖင့္  ခရစ္စမတ္ပြဲေတာ္ကုိစတင္      က်င္းပလာခဲ့သည္မွာ       ေအဒီ(၄)ရာစု
ကပင္ျဖစ္သည္။  ေအဒီ(၃၈၉)      ခုႏွစ္တြင္ထုတ္ေ၀ေသာ     Valentinianus ၏     အားလပ္ရက္ စာရင္းတြင္
တနဂၤေႏြေန႔မ်ားႏွင့္အီစတာပြဲေန႔မ်ားသာေဖာ္ျပထားသည္။  ထုိအခ်ိန္တြင္ခရစ္စမတ္ပြဲေတာ္ကုိ      မက်င္းပ
ရေသးေၾကာင္းထင္ရွားလွေပသည္။  ခရစ္ယာန္တုိ႔အေနျဖင့္ ခရစ္စမတ္ပြဲေတာ္ကုိက်င္းပရန္    အခ်ိန္အမ်ား
ႀကီးယူခဲ့ရသည္ကုိ  အထူးအဆန္းသဖြယ္ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေပသည္။      ဤသုိ႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ အေၾကာင္းရင္းႏွစ္ရပ္
ရွိေပသည္။
                   ကနဦးအသင္းေတာ္သည္  ခရစ္ေတာ္၏ဒုကၡဆင္းရဲခံျခင္း၊အေသခံျခင္း၊ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း၊
ေလာက္ခရစ္ေတာ္၏ေမြးေန႕ပြဲေတာ္ကုိ  အေရးမထားခဲ့ေခ်။ ခရစ္ေတာ္၏   ဒုကၡဆင္းရဲခံျခင္း၊အေသခံျခင္း၊
ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းကုိ   ပုိ၍အေလးထားေၾကာင္း     တပည့္ေတာ္ႀကီးမ်ား၏      ဆင့္ကဲဆင့္ကဲေဟာေျပာ
သက္ေသခံျခင္းတုိ႔၌  ထင္ရွားစြာေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေပသည္။      ပထမဦးဆုံးေရးသားေသာ ဧ၀ံေဂလိက်မ္းစာျဖစ္
ေသာ ရွင္မာကုခရစ္၀င္က်မ္းသည္ပင္    ခရစ္ေတာ္၏ဗတၱိဇံခံျခင္း၊ဗတၱိဇံဆရာေယာဟန္  ေဟာေျပာျခင္းကဲ့
သုိ႔ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားျဖင့္  အစျပဳထားေလသည္။    ေနာက္ပုိင္းတြင္ပီပီျပင္ျပင္ျဖစ္လာေသာ  ရွင္မႆဲ
ႏွင့္ရွင္လုကာခရစ္၀င္က်မ္း  မ်ား၌သာ  ခရစ္ေတာ္၏ေမြးဖြားျခင္းကုိေဖာ္ျပထားသည္။       ထုိသုိ႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ
၎တုိ႕၏         ဓမၼေရးရာဦးစားေပးမွဳ        ကြဲျပားျခားနားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။       ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္
ခရစ္စမတ္ပြဲက်င္းပရျခင္း  အေျခခံမူမွာ         ၎ဧ၀ံေဂလိက်မ္းႏွစ္ေစာင္ထဲမွ       ခရစ္ေတာ္၏ငယ္စဥ္ဘ၀
ျဖစ္စဥ္ေဖာ္ျပခ်က္သည္  အခရာပင္ျဖစ္သည္။       ရွင္ေပါလု၏  ေပးစာမ်ားတြင္လည္း   ခရစ္ေတာ္၏ေမြးဖြား
ေတာ္မူျခင္းအေၾကာင္းကုိမေဖာ္ျပေပ။
                    ဤကဲ့သုိ႔       ခရစ္စမတ္ပြဲေတာ္  ကုိအ
ခ်ိန္ၾကာမွစတင္      က်င္းပလာရျခင္း     အေၾကာင္း
တစ္ခုမွာ  ကနဦးအသင္းေတာ္၌      ဆုိး၀ါးျပင္းထန္
လွသည့္    ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ခံရျခင္း  ေၾကာင့္လည္း
ျဖစ္ႏုိင္ေပသည္။        ေရာမအင္ပါယာ    အတြင္း၌
ေနဘုရား၏ပြဲေတာ္ (Sol Invictus) ကုိ  အီေကြတာ
ႏွင့္ေန  အေ၀းဆုံးျဖစ္ေနသည့္   ေဆာင္းရာသီတြင္
က်င္းပၾကသည္။          ထုိပြဲေန႔သည္   ဒီဇင္ဘာလ

(၂၅)ရက္တြင္က်ေရာက္သည္။     ထုိေန႔ရက္တြင္      တရားမွ်တျခင္းေနမင္းျဖစ္ေသာခရစ္ေတာ္၏ေမြးေန႔ပြဲ
ကုိက်င္းပမည္ဆုိပါက  အသင့္ေလ်ာ္ဆုံးျဖစ္သည္။ 
                     သမိုင္းသုေတသီတစ္ဦးျဖစ္ေသာ     Usener ၏ထင္ျမင္ယူဆခ်က္အရ      မူလအားျဖင့္  ေအဒီ
(၃၅၂-၅၄) တြင္  Pope Liberius ကခရစ္စမတ္ေန႔ကုိ        ဒီဇင္ဘာလ (၂၅)ရက္ေျပာင္းလဲျခင္းမျပဳမီ    အထိ
တိုင္  ဇန္န၀ါရီလ(၆)ရက္   ေန႔ကုိခရစ္စမတ္ပြဲေတာ္       အျဖစ္က်င္းပခဲ့ၾကသည္။       အျခားသမုိင္းပညာရွင္
တစ္ဦးျဖစ္သူ Duchesne ကအစကနဦးကပင္  ခရစ္စမတ္ပြဲေတာ္ကုိ       အေနာက္တုိင္းအသင္းေတာ္မ်ားက
ဒီဇင္ဘာလ   (၂၅)ရက္တြင္လည္းေကာင္း၊       အေရွ႕တုိင္းအသင္းေတာ္မ်ားက       ဇန္န၀ါရီလ(၆)ရက္တြင္
လည္းေကာင္း၊   အသီးသီးက်င္းပၾကသည္ဟုဆုိသည္။  အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ်    အေရွ႕တိုင္းအသင္း
ေတာ္တုိ႔က  အေနာက္တုိင္းအသင္းေတာ္    အသုံးျပဳေသာေန႔ရက္ကုိသာ  တျဖည္းျဖည္း     ျပန္လည္အသုံး
ျပဳလာၾကျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆုိသည္။    မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ         ခရစ္ေတာ္၏ေမြးဖြားျခင္းေန႔ရက္ႏွင့္ပတ္သက္
၍ ကနဦးအသင္ေးတာ္၌ပင္  တူညီေသာ      သေဘာထားခံယူခ်က္မရွိသည္မွာထင္ရွားေပသည္။
                     ရွင္လုကာ(၂း၈)တြင္   “ခရစ္ေတာ္ေမြးဖြားစဥ္က       သုိးထိန္းတုိ႔သည္  လယ္ကြင္းတြင္ရွိေသာ
မိမိသုိးစုမ်ားကုိ  ထိန္းေၾကာင္းေနသည္ ” ဟုဆုိထားသည္။       ပါလက္စတုိင္းျပည္တြင္  သုိးမ်ားကုိေက်ာင္း
ရန္အေကာင္းဆုံး  အခ်ိန္မွာ      ေဖေဖၚ၀ါရီလႏွင့္မတ္လမ်ားျဖစ္သည္။       ထုိေၾကာင့္ မတ္လ(၂၅)ရက္တြင္
ခရစ္စမတ္ပြဲေတာ္ကုိက်င္းပေသာ  တခ်ိဳ႕ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္မ်ားလည္းရွိေပသည္။

ခရစ္ေတာ္ေမြးဖြားသည့္ခုႏွစ္
                       သမုိင္းဆုိင္ရာအေထာက္အထားမ်ားႏွင့္္       ဧ၀ံေဂလိက်မ္းမ်ား၏          အလင္းျပမွဳအားျဖင့္
ခရစ္ေတာ္၏ေမြးဖြားသည့္ခုႏွစ္၊သကၠရာဇ္ကုိ        တြက္ခ်က္ႏုိင္ဖြယ္ရွိေပသည္။        ဧ၀ံေဂလိဆရာမ်ားက
မဟာေဟရုဒ္မင္းႀကီး  အုပ္စုိးခ်ိန္တြင္         ခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္သည္ဟုဆုိသည္။     မဟာေဟရုဒ္နန္းစံႏွစ္မွာ
ဘီစီ ၃၇မွဘီစီ ၄အၾကားျဖစ္သည္။          အဆုိပါ ေဟရုဒ္မင္း၏ရန္ကုိ        ေၾကာက္ရြံျခင္းေၾကာင့္  မာရိႏွင့္
ေယာသပ္တုိ႔သည္            အီဂ်စ္ျပည္သုိ႔  ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ခဲ့ရေသးသည္။      (မႆဲ ၂း၁။လုကာ ၁း၅)
ေဟရုဒ္မင္းႀကီးသည္      ဘီစီ ၄ ဧၿပီလ(၁)ရက္ေန႔တြင္ကြယ္လြန္သည္ဟု      ဂ်ဴးသမုိင္းပညာရွင္ Josephus
ကဆုိထားေလသည္။        ရွင္လုကာ၏ဧ၀ံေဂလိက်မ္းစာတြင္       Augustus Caesar ၏အမိန္႔ျဖင့္သန္းေခါင္
စာရင္းေကာက္ေနသည့္    အခ်ိန္တြင္       ခရစ္ေတာ္ဖြားျမင္သည္ဟုဆုိသည္။       Augustus Caesar သည္
ေရာမအင္ပါယာႀကီးကုိ  ဘီစီ ၃၀မွ ေအဒီ ၁၄တုိင္  အုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
                       တျခားေဖာ္ျပခ်က္တစ္ရပ္တြင္     ပထမသန္းေခါင္စာရင္းကုိ  Quirinius      သည္ဆီးရီးယား
ျပည္၏ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ျဖစ္ေနစဥ္တြင္   ေကာက္ယူေစခဲ့သည္ဟုဆုိသည္။ (လုကာ ၂း၂) ။       Quirinius သည္
သန္ေခါင္စာရင္းကုိ    ႏွစ္ႀကိမ္တုိင္တုိင္ေကာက္ခံခဲ့သည္ဟုဆုိသည္။      ဧ၀ံေဂလိက်မ္းျပဳဆရာ ရွင္လုကာ
ကမူ  ဘီစီ ၇ႏွင့္၆အၾကားတြင္ေကာက္ခံေသာ      ပထမအႀကိမ္ သန္းေခါင္းစာရင္းကုိ  ကုိးကားေထာက္ျပခဲ့
ျခင္ျဖစ္သည္။ ဤအေထာက္အထားမ်ားျဖင့္           က်မ္းျပဳဆရာပညာရွင္မ်ားက  ခရစ္ေတာ္မွာ  ဘီစီ ၇ႏွင့္
၆အၾကားတြင္ဖြားျမင္ခဲ့သည္ဟု အခုိင္အမာ ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။
                   ခရစ္ေတာ္ကုိဖြားျမင္ခဲ့ျခင္းမွာ   ေအဒီႏွင့္ဘီစီကုိ       ပုိင္းျခားေသာ၊  ကာလအပုိင္းအျခား တစ္ခု
အတြင္းမဟုတ္ပါ။  ေအဒီ ၆ရာစုေရာက္မွ  က်မ္းပညာရွင္ Dionysius Exiguus      (ေဒးနီးစ္အငယ္)မွ  ေအဒီ
ႏွင့္ဘီစီ သမုိင္းေၾကာင္းကြဲျပားမွဳကုိ  တြက္ခ်က္ျပခဲ့သည္။
                                                                                                  Tiberius Caesar   အုပ္စုိးျခင္း  ၁၅ႏွစ္ျပည့္
 ေျမာက္ေသာ  အခ်ိန္တြ င္ခရစ္ေတာ္သည္  အသက္
ေတာ္အားျဖင့္   (၃၀)ရွိျပီျဖစ္ေၾကာင္း     ရွင္လုကာက
ေျပာဆုိခဲ့သည္။     (လုကာ ၃း၁-၂၃)    ။ Dionysius
သည္    ဤအသက္(၃၀)ႏွစ္ကုိ အတိအက်ယူလွ်က္
သခင္    ခရစ္ေတာ္၏ႏွစ္ကုိ      တြက္ခ်က္ျပခဲ့သည္။
လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအေနျဖင့္          အသက္(၃၀)ျပည့္မွ
သာ  ဘုရားရွင္၏     အမွဳေတာ္ျမတ္ကုိ  ေဆာင္ရြက္
ရန္ထုိက္တန္သူ       ျဖစ္လာသည္  မဟုတ္ပါေလာ။
(ေတာလည္ ၄း၃။၂ဓမၼ ၅း၄) ။     ဤထုံးတမ္းစဥ္လာ
အရ           ခရစ္ေတာ္သည္ခရစ္ေတာ္သည္အသက္
(၃၀) ၀န္းက်င္ရွိသည္ဟု ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။
နိဂုံး
                       ခရစ္ေတာ္ေမြးဖြားခ်ိန္ကုိ  ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အတိအက်      မသိရွိရေပ။ထုိအရာသည္လည္း ကၽြႏု္ပ္
တုိ႔ယုံၾကည္ျခင္းအတြက္  မရွိမျဖစ္      လုိအပ္ေသာတစ္ခုေတာ့မဟုတ္ေပ။      ေနဘုရား၏ပြဲေန႔ျဖစ္ေသာ
ဒီဇင္ဘာလ(၂၅) ရက္ကုိ  ခရစ္ေတာ္၏ေမြးေန႕ပြဲေတာ္အျဖစ္  က်င္းပျခင္းမွာ အသင့္ေလ်ာ္ဆုံးျဖစ္သည္ကုိ
ယုံမွားသံသယျဖစ္ဖြယ္မရွိပါ။        အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္  ခရစ္စမတ္ဟူသည္     အလင္း၏ပြဲေတာ္ျမတ္
ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ရွင္ေယာဟန္က  ခရစ္ေတာ္၏ လူ႕အျဖစ္ယူျခင္းကုိ      အလင္းေတာ္၏ေမြး
ဖြားရာအျဖစ္ပုံေဖာ္ထားသည္။  ခရစ္ေတာ္က  “ငါသည္ဤေလာက၏အလင္းျဖစ္၏။      ငါ့ေနာက္သုိ႔လုိက္
ေသာသူသည္  ေမွာင္မုိက္၌ မသြားမလာ       ၊အသက္၏အလင္းကုိရလိမ့္မည္ဟု”      မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
(ရွင္ေယာဟန္ ၈း၁၂)။ 
                       ခရစ္စမတ္ပြဲေတာ္၌ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ေအာက္ေမ့  သတိရၾကသည္မွာ       ဘုရားရွင္၏အနႏၱ ေမတၱာ
ေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။   ဘုရားရွင္၏လူ႔အျဖစ္ယူျခင္းသည္    ဟုိလြန္ခဲ့သည့္အခ်ိန္က     တစ္ႀကိမ္တစ္ခါတည္း
အၿပီးအပုိင္  ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္မဟုတ္ေပ။       အသစ္အသစ္ေသာ           ေန႔ရက္တုိင္းမွာ  ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အထဲမွာ
ခရစ္ေတာ္သခင္  အသစ္တဖန္  ေမြးဖြားေနရပါမည္။             ဒါမွသာလွ်င္  ခရစ္စမတ္ပြဲေတာ္က်င္းပရျခင္း
အတြက္  အႏွစ္သာရရွိ ကာ၊ အဓိပၸါယ္ရွိလာမည္ျဖစ္သည္  ။    ဤအတြက္      ဘုရားရွင္သည္  သူ႔ေမြးေန႔ပြဲ
ေတာ္ေန႔ရက္အတြက္  တိက်ေသာ  ျပဌာန္းခ်က္၊အေျဖကုိ   မေပးခဲ့တာလည္းျဖစ္ႏုိင္ေပသည္။
                    “ဗက္လင္ၿမိဳ႕မွ  ခရစ္ေတာ္ဟာအႀကိမ္ေပါင္း  ေထာင္ေသာင္းမက  ေမြးဖြားခ်င္ေမြးဖြား
ခဲ့ေပလိမ့္မည္။  ဒါေပမဲ့ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အထဲမွာ  မေမြးဖြားခဲ့ဘူးဆုိရင္  သူ႕ရဲ႕ဖြားျမင္
ျခင္းဟာ  ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္  အဓိပၸါယ္ရွိမွာ  မဟုတ္ပါဘူး ”
                                                               (Alexander Pope)














No comments:

Post a Comment