Saturday, April 4, 2015

အသင္းေတာ္ႏွင့္ျမန္မာ့ေရခံေျမခံအတာသႀကၤန္

             က်ိဳင္းတုံဘက္မွရြာေလးတစ္ရြာတြင္ တုိင္းရင္းသားမ်ားစုကာ ေနထုိင္ၾကသည္။ အမ်ားစုမွာ ဗုဒၶဘာသာကုိ သက္၀င္ယုံၾကည္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ရြာေလးဟုဆုိေသာ္လည္း ရြာတြင္အိမ္ေျခ (၆၀၀)ေက်ာ္ခန္႔ ရွိေသာရြာျဖစ္သည္။ ထုိရြာ၌ ရပ္ကြက္ေပါင္း(၁၀) ရပ္ကြက္ရွိသည္။ ရြာထိပ္မွစတင္ကာ ရပ္ကြက္(၁-၂) စသည့္ျဖင့္ ေရတြက္ကာဖြဲ႕စည္းထားသည္။ ထူးျခားသည္မွာ ရပ္ကြက္(၁၀) ရပ္ကြက္ရွိသည့္အနက္ ရပ္ကြက္(၁)သည္ ခရစ္ယာန္ရပ္ကြက္ ျဖစ္သည္။ က်န္(၉)ရပ္ကြက္မွာ ဗုဒၶဘာသာ ရပ္ကြက္မ်ားျဖစ္သည္။ ထုိရြာေလးတြင္ႏွစ္စဥ္ အတာသၾကၤန္ကုိ စည္းကားစြာက်င္းပၾကသည္။ 
                ယခုလည္း    သၾကၤန္ကာလေရာက္ရန္     တစ္ပတ္သာလုိေတာ့တဲ့    အခ်ိန္ ရြာလူႀကီး မ်ားက ေၾကငွာခ်က္တစ္ခုထုတ္ျပန္လုိက္သည္။ “ဒီႏွစ္သၾကၤန္မွာ ရပ္ကြက္အလုိက္သၾကၤန္မ႑ပ္ ျပဳလုပ္ကာ မည္သည့္မ႑ပ္သည္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း ၿပိဳင္ပြဲျပဳလုပ္ မည္ျဖစ္သျဖင့္ ရပ္ကြက္တုိင္း သၾကၤန္မ႑ပ္ကုိ မျဖစ္မေနလုပ္ရမည္။” ဟုထုတ္ျပန္ပါသည္။ ခရစ္ယာန္ ရပ္ကြက္ျဖစ္ေသာ ရပ္ကြက္(၁)က အသင္းေတာ္လူႀကီးမ်ား ေခါင္းကုိက္ေနရၿပီ။ တစ္ႏွစ္မွမလုပ္ဖူးေသာအရာ ကုိယ့္ဘာသာတရားႏွင့္လည္း မဆုိင္ေသာေၾကာင့္ ေဆြးေႏြးရၿပီးေပါ့။ မလုပ္ျပန္ရင္လည္းဒီရြာမွာ ကုိယ္ကလူနည္းစုေလ။ ရြာလူႀကီးစကား နားမေထာင္ျဖစ္ဦးမယ္။ လုပ္ျပန္ရင္ လည္း သင္းအုပ္ဆရာ ေခါင္းေဆာင္ၿပီး ေရကစားတာမ်ိဳးက မသင့္ေတာ္ျပန္။ တကယ္ေခါင္းကုိက္စရာပါပဲ။



                        ဒါနဲ႕သႀကၤန္ကုိေရာက္ေတာ့ ရပ္ကြက္တုိင္းလုိလုိ သၾကၤန္မ႑ပ္ကုိ အျပိဳင္ေဆာက္ၾကၿပီး ဆင္ႏႊဲဖုိ႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ရပ္ကြက္(၁)က ခရစ္ယာန္ရပ္ကြက္လည္း အပါအ၀င္ေပါ့။ သၾကၤန္ေရာက္ၿပီဆုိတာနဲ႕ မ႑ာပ္တုိင္းက အၿပိဳင္အဆုိင္ သီခ်င္းေတြဖြင့္ၾက၊ ကၾက၊ ဆုိၾကနဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ဆင္ႏႊဲေနၾကတယ္။ အခိ်ဳ႕ မ႑ပ္ဆုိရင္ လူငယ္ေတြ အေသာက္အစားပါ ပါလာေတာ့ စကားေတြမ်ားၾက တဲ့အထိျဖစ္လာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ေကာင္းမြန္စြာနဲ႕ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ကုိ ေရေတြပက္ရင္း ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ရပ္ကြက္(၁)ရဲ႕ မ႑ပ္မွာေတာ့ ဘာသီခ်င္းဖြင့္သံမွမၾကားရ။ လူေတြဘာလုပ္ေနၾက သလဲဆုိရင္ သင္းအုပ္ဆရာေခါင္းေဆာင္ၿပီး ရြာမွာရွိတဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အုိေတြကုိ ေရခ်ိဳးေပးတဲ့သူ၊ လက္သဲ ေျခသဲညွပ္ေပးတဲ့သူ၊ အစားအေသာက္ျပင္ဆင္ေပးတဲ့သူနဲ႕ အလုပ္ရႈပ္ေနၾကတယ္။ ဒီခရစ္ယာန္ ရပ္ကြက္က လူႀကီး၊ လူငယ္၊ ကေလးေတြ ေရပက္ကစားတာမေတြ႕ရဘဲ သက္ႀကီးရြယ္အုိမ်ားရဲ႕ အ၀တ္ေတြ ေလွ်ာ္ေပးျခင္း စတာေတြနဲ႕ ပြဲေတာ္ႀကီးၿပီးဆုံးသြားေစတယ္။
                       ပြဲေတာ္ၿပီးတဲ့အခါ ရြာလူႀကီးေတြက ဒီႏွစ္သၾကၤန္ရဲ႕ အေကာင္းဆုံးမ႑ပ္ကုိ ေၾကငွာတဲ့ အခါမွာ ရပ္ကြက္(၁)က ဆုရသြားပါတယ္။ အားလုံးကဘာေၾကာင့္လဲ အံ့ၾသေနၾကတဲ့အခါ ရြာလူႀကီးက “ရပ္ကြက္(၁)က ဘာေၾကာင့္အေကာင္းဆုံး ဆုကုိရသြားသလဲဆုိရင္ သူတုိ႔ဟာ တကယ့္အႏွစ္သာရရွိတဲ့ သႀကၤန္ကုိက်င္းပ ႏုိင္ခဲ့လုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အမြန္ျမတ္ဆုံးေသာ ကုသိုလ္ကုိလုပ္ခဲ့ၾကလုိ႔ ပဲျဖစ္ပါ တယ္။” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ 
                         ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအရ ႏွစ္သစ္ကူးခ်ိန္မွာ ရဟန္သံဃာေတာ္ေတြကုိ ဆြမ္းေဘာဇဥ္ ကပ္ျခင္း၊ စတုဒီသာေကၽြးေမြးျခင္း၊ ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားကို သန္႔ရွင္းျခင္း၊ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ျခင္း စသည့္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ား ျပဳၾကတယ္။ မိဘ သက္ႀကီးသူေတြကုိ ေခါင္းေလွ်ာ္ေပးျခင္း၊ လက္သည္းညွပ္ ေပးျခင္း၊ အုိမင္းေသာႏြာမ်ားကုိ ေဘးမဲ့လႊတ္ေပးျခင္း၊ ေရနည္းငါးမ်ားကုိ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား သုိ႔လႊတ္ျခင္း စသည့္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ ျပဳၾကသည္။ သၾကၤန္ဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားသာမက ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ျဖဴ စင္တဲ့ေစတနာအလွ၊ သဒၵါတရားအလွ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကုိ ျပသတဲ့ပြဲေတာ္ ျဖစ္သည္။
                        ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးက အမွန္တကယ္ျဖစ္သြားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးပါ။ ဒီေန႔ အသင္းေတာ္ေတြ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုရဲ႕ အေျဖတစ္ခုလုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေန႔ အသင္းေတာ္ မ်ားဟာ ႏွစ္သစ္ကူးအတာသၾကၤန္နဲ႕ ဘယ္လုိဆက္စပ္ေနသလဲ။ ဘယ္လုိပါ၀င္ေနၾကသလဲ။ အထူးသျဖင့္ ယေန႔ယုံၾကည္သူ ခရစ္ယာန္လူငယ္မ်ား လူႀကီးမ်ားထက္ ပုိမုိဆက္စပ္ကာ ပါ၀င္ေနၾကတာေတြ႕ရတယ္။ ယေန႔လူငယ္မ်ားသည္ သၾကၤန္တြင္ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် ပါ၀င္ေနၾကသည္။ ဒါ့အျပင္ ႏုိင္ငံေက်ာ္ ခရစ္ယာန္ အဆုိေတာ္မ်ားသည္လည္း အတာသၾကၤန္တြင္ သီဆုိေဖ်ာ္ေျဖျခင္း၊ တီးခတ္ျခင္းမ်ားမွာ ပါ၀င္ေနၾကသည္။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ ယုံၾကည္သူတစ္ဦးအေနျဖင့္ ဘယ္လုိပုံသက္ေသျပ ပါ၀င္ရမည္လဲ ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္လာသည္။ 


                     သမၼာက်မ္းစာေဖာ္ျပခ်က္မွာ (မႆ    ဲ  ၅း၁၆) မွာ “ထုိနည္းတူ သူတစ္ပါးသည္ သင္တုိ႔၏ ေကာင္းေသာအက်င့္ကုိျမင္၍ ေကာင္းကင္ဘုံ၌ ရွိေတာ္မူေသာ သင္တုိ႔အဘ၏ ေက်းဇူးေတာ္ကုိ ခ်ီးမြမ္းေစျခင္းငွာ သူတစ္ပါးေရွ႕ သင္တုိ႔အလင္းကုိ လင္းေစၾကေလာ့။” ဟုေဖာ္ျပထားပါတယ္။
                     ဒီေန႔ခရစ္ယာန္မ်ား အေနျဖင့္ မိမိရဲ႕၀တ္စားဆင္ယင္မႈ၊ အသက္ရွင္မႈမ်ားဟာ သူတစ္ပါး အတြက္ အလင္းျဖစ္ရဲ႕လား။ သၾကၤန္မ်ားတြင္ ေဖ်ာ္ေျဖသီဆုိျခင္းအားျဖင့္  ပါ၀င္ေနၾကေသာသူမ်ားဟာ မိမိရဲ႕၀တ္စားဆင္ယင္မႈအားျဖင့္ သူတပါးအတြက္ ထိမိေသာ၀တ္စားဆင္ယင္မႈျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ 
                 ကၽြန္ေတာ္ကရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပုိင္း မွာရွိတဲ့ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ကေလးတစ္ၿမိဳ႕မွ ေနထုိင္တဲ့သူျဖစ္တယ္။ ၿမိဳ႕ကေလး ေသးငယ္တဲ့အတြက္ လူမႈေရးတစ္ခုခုကုိယ္ ေဆာင္ရြက္ၿပီဆုိလွ်င္ လူမ်ိဳး၊ဘာသာမေရြး ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္တတ္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ခရစ္စမတ္ပြဲ ေတြမွာလဲ အျခားဘာသာ၀င္ေတြ လာေရာက္ပါ၀င္တတ္တယ္။ အသင္းေတာ္ မွာရွိတဲ့လူငယ္မ်ားဟာလည္း သႀကၤန္ပြဲမွာ ပါ၀င္တီးခတ္ျခင္း၊ သီဆုိျခင္း၊ ေရသဘင္မွာပါ၀င္ျခင္း ေတြကုိေတြ႕ ေနရသည္။ ၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းတာက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ယုံၾကည္သူရဲ႕အသက္တာဟာ တခါတရံ အျခားသူမ်ားၾကားမွာ ထိမိ၍လဲစရာျဖစ္ေစေသာ အျပဳအမူမ်ား၊ ၀တ္စားဆင္ယင္ျခင္းမ်ား၊ ေနထုိင္မႈမ်ားကုိ ေတြ႕ေနရ၊ ၾကားေနရသည္။
                         အသင္းေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတုိ႔ရဲ႕ကုိယ္ပုိင္ခံယူခ်က္၊ ယုံၾကည္ခ်က္ေတြကုိ သြန္သင္မႈျပဳ ရမည္ျဖစ္သလုိ  တစ္ဖက္တြင္အျခားဘာသာ၀င္မ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ရင္းႏွီးေအာင္ျပဳေပး ရမည္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ မိမိတုိ႔ဖာသာ ရပ္တည္ျခင္းလုပ္ကုိင္ျခင္းထက္ လူသားမ်ားမွာ မတူညီတဲ့ အေတြးအေခၚ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ခံယူခ်က္မ်ားၾကားမွာ တူညီတဲ့အရာမ်ားကုိေဖာ္ထုတ္ၿပီး လက္တြဲၿပီးၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းကုိ တည္ေထာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ 
                     ႏွစ္သစ္ကူးသၾကၤန္ဟာ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းတဲ့ ဓေလ့တစ္ခုျဖစ္သလုိ ေကာင္းျမတ္တဲ့အႏွစ္သာရ ရွိတဲ့ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ တစ္ခုအျဖစ္ နားလည္လက္ခံကာ စည္းကမ္းရွိေသာ ပါ၀င္မႈျပဳရေပမည္။ ေလာက၏အလင္းဟု ဆုိရာတြင္ မိမိတုိ႔၏ယုံၾကည္သူမ်ားၾကားတြင္သာ ထြန္းလင္းတုိ႔မဟုတ္ပါ။ မိမိတုိ႔အလင္းကုိ တစ္ပါးသူၾကား ယူေဆာင္ထြန္းလင္းဖုိ႔ ခရစ္ေတာ္မိန္႔မွာထားျခင္းျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္က ေလာကဆားျဖစ္ျခင္းဆုိသည္မွာ ဆားသည္ဟင္းထဲတြင္ ထည့္လုိက္ေသာအခါ ေပ်ာ္၀င္ၿပီး၊ ပုိမုိေကာင္းမြန္ေသာအရသာကုိေပးသည္။ အစားအစာမ်ား ၾကာရွည္ခံဖုိ႔ ဆားနယ္ထားလုိက္ရင္ အထားခံသည္။ ဆားသည္သူပါ၀င္သမွ်ေသာ အရာမ်ားမွာ ေပ်ာ္၀င္ၿပီး ေကာင္းမြန္ေသာအေျခအေနကုိ ျဖစ္ေစသည္။ 
                        ယေန႔ယုံၾကည္သူမ်ားသည္ ေလာကထဲသုိ႔သြားကာ ေလာက၏ယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားတြင္ ပါ၀င္ကာ ပုိမုိေကာင္းမြန္ေသာ အေျခအေနမ်ားျဖစ္ေပၚေစဖုိ႔ ေလာကအတြက္အလင္း၊ ပုံသက္ေသမ်ားျဖစ္ေစကာ အသက္ရွင္ဖုိ႔ရန္ တာ၀န္ရွိေၾကာင္း အၿမဲသတိရေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။

            “သင္တုိ႔သည္ ဤေလာက၏ဆားမ်ားျဖစ္ၾက၏”   မႆ     ဲ (၅း၁၃)



                                                                                     ဧေနာက္ (ကြမ္းလုံ)












No comments:

Post a Comment