Wednesday, April 15, 2015

လူငယ္ႏွင့္ဘာသာေပါင္းစုံဆက္ဆံေရး

                ဘာသာတရားဆုိသည္မွာ လူတုိ႔ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈပင္ျဖစ္သည္။ ဘာသာတရား မ်ားသည္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ၾကၿပီး ယေန႔တိုင္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ အဓိကမ႑ိဳင္တစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္ လ်က္ရွိသည္။ လူ႔သမုိင္းတြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ၾကေသာ ဘာသာတရား မ်ားအနက္ အခ်ိဳ႕မွာ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ယေန႔တုိင္ လူအမ်ား ကုိးကြယ္ေနၾကေသာ ဘာသာတရားမ်ားမွာ ယုဒဘာသာ၊ ခရစ္ ယာန္ဘာသာ၊ အစၥလာမ္ဘာသာ၊ ဟိႏၵဴ ဘာသာ၊ ဆစ္ခ္ ဘာသာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၊ တာအုိဘာသာ၊ ရွင္တုိဘာသာ တုိ႔ျဖစ္ၿပီး ယင္းဘာသာတရားအားလုံးမွာ အာရွတိုက္မွ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ ဘာသာတရား မ်ားျဖစ္ၾက သည္။

ဘာသာတရားမ်ား ေပၚေပါက္လာပုံ အဆင့္ဆင့္
                ဘာသာတရားမ်ား၏ ျဖစ္ေပၚတုိးတက္မႈ အဆင့္ဆင့္ရွိပါသည္။ ယဥ္ေက်းမႈ ဖြံ႔ၿဖိဳ းတုိးတက္ ခါစတြင္ လူတုိ႔သည္ သဘာ၀ကုိ ဘုရားအျဖစ္ ကုိးကြယ္ၾကသည္။ ထုိမွတစ္ဆင့္ ယဥ္ေက်းမႈ တုိးတက္လာ ေသာအခါ လူတုိ႔သည္ နတ္ဘုရားအမ်ိဳးမ်ိဳး ကုိကုိးကြယ္ၾကျပန္သည္။ သည္ေနာက္တြင္ လူမ်ိဳး ႏြယ္စုဘုရားကုိ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္သည့္အဆင့္ ထုိမွ ယေန႔လူမ်ား ယုံၾကည္ကုိးကြယ္သည့္ ဘာသာတရား အဆင့္ဆင့္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ ဤသုိ႔ဆုိရာတြင္ ဘာသာတရားမ်ားသည္ အဆင့္ တစ္ဆင့္မွ တစ္ဆင့္သုိ႔ တၿပိဳ င္တည္းတက္လွမ္းၾကျခင္း မဟုတ္။ မိမိတုိ႔ေပၚေပါက္ရာ ေရေျမေဒသႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ  အေနအထားကုိ အေျခခံကာ ေပၚေပါက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ သည္။ ဘာသာတရားမ်ား အလုိက္ ေပၚေပါက္သည့္ေဒသႏွင့္ အခ်ိန္မ်ား မွာ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္သည္။


                 ၁။        ယုဒဘာသာ               အေရွ႔အလယ္ပုိင္း              ၂၁၀၀ BC
                 ၂။        ခရစ္ယာနဘာသာ       အေရွ႕အလယ္ပုိင္း                  ၅  BC
                 ၃။        အစၥလာမ္ဘာသာ        အေရွ႕အလယ္ပုိင္း              ၅၇၀  AD
                 ၄။        ဟိႏၵဴ ဘာသာ              ဟိႏၵဴ ျမစ္၀ွမ္း                    ၁၈၀၀ BC
                 ၅။        ဆစ္ခ္ဘာသာ             ဟိႏၵဴ ျမစ္၀ွမ္း                    ၁၄၆၉ AD
                 ၆။        ဗုဒၶဘာသာ                ဟိႏၵဴ ျမစ္၀ွမ္း                      ၅၆၀ BC
                 ၇။        တာအုိဘာသာ            ျမစ္၀ါျမစ္၀ွမ္း                      ၆၀၄ BC
                 ၈။        ရွင္တုိဘာသာ             ဂ်ပန္ကၽြန္းစု                       ၆၀၀ BC

ဘာသာတရားမ်ား တည္ေဆာက္ပုံ
                ဘာသာတရားမ်ား၌ တူညီေသာ အေျခခံသေဘာတရားမ်ား ရွိပါသည္။ ယင္းတုိ႔မွာ တမလြန္ ဘ၀ရွိသည္ဟု ယုံၾကည္ျခင္း၊ ၀တ္ျပဳ ကုိးကြယ္မႈကုိ အေျခခံျခင္း၊ ကုိယ္က်င့္တရားဆုိင္ရာ ျပဠာန္းခ်က္မ်ား ခုိင္မာစြာ တည္ေဆာက္ထားျခင္းႏွင့္ လူတုိ႔၏ဘ၀ အခက္အခဲမ်ား ခုိင္မာစြာ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ႏွင့္ လူတုိ႔၏ ဘ၀အခက္အခဲ ျပႆ     နာမ်ားကုိ  ေျဖရွင္းေပးႏုိင္မည့္ ဓမၼအေတြးအေခၚမ်ား စနစ္တက်ရွိျခင္း တုိ႔ ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ တူညီေသာအခ်က္မ်ား ရွိသကဲ့သုိ႔ ကြဲျပားျခားနားေသာ အခ်က္မ်ားလည္း ရွိၾက ပါသည္။ အဓိက ကြဲျပား ျခားနားမႈမ်ားမွာ က်င့္စဥ္၊ ၀တ္ျပဳကုိးကြယ္ပုံ၊ ကမၻာ့အျမင္ႏွင့္ ဓမၼအေတြးအေခၚ ခံယူခ်က္ တုိ႔ျဖစ္သည္။ ထုိဂ႑မ်ားသည္ သက္ဆုိင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထုံးစံ၊ ရာသီဥတု၊ သမုိင္းျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ ႏွီးႏႊယ္ပတ္သက္ကာ ကြဲျပားျခားနားျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သုိ႔ ကြဲျပားျခားနား မႈမ်ား ေၾကာင့္ ဘာသာတရား တစ္ခုအတြင္း၌ပင္ ခံယူခ်က္ႏွင့္ က်င့္သုံးမႈမ်ား ကြဲျပားျခားနားလာကာ ဂုိဏ္းဂဏအဖြဲ႕အစည္း မ်ားေပၚေပါက္လာ ေစပါသည္။

ဘာသာေပါင္းစုံဆက္ဆံေရး
                      ဘာသာတရားယုံၾကည္ ကုိးကြယ္မႈသည္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ ကိစၥျဖစ္ ေသာ္လည္း ဘာသာတရားတုိင္းတြင္ လူအမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္မႈ ပုံသ႑ာန္မ်ား ရွိၾကသည္။ ထုိအျပင္ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ထိေတြ႕လာေသာေခတ္တြင္ ဘာသာ တရား တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈသည္ အေရးပါေသာ အခန္းဂ႑ ျဖစ္လာပါသည္။ ထုိအခါ လူတစ္ဦးစီ၏ ဘာသာတရားအေပၚ ရႈျမင္ပုံသည္ ဘာသာေပါင္းစုံဆက္ဆံမႈ၏ အေျခခံျဖစ္လာသည္။ လူတစ္ဦးသည္ မိမိယုံၾကည္ရာ ဘာသာတရားကုိ ရႈျမင္ပုံ (၃) မ်ိဳး ရွိႏုိင္ပါသည္။

၁။               မိမိယုံၾကည္ရာ ဘာသာတရားကုိသာ အမွန္ဟု ခံယူျခင္း။
                  ထုိအျမင္ကုိ အစြန္းေရာက္အျမင္ဟု ပညာရွင္မ်ားက သတ္မွတ္ၾကသည္။ ဘာသာေရး စစ္ပြဲမ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ား ႏွင့္အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားသည္ ဤခံယူခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္။ 

၂။              ဘာသာတရားမ်ား အားလုံး အတူတူပင္ျဖစ္သည္။
                 ထိုသူတုိ႔အား ဘာသာေရး အတုအေယာင္မ်ား ဟုသတ္မွတ္ပါသည္။ အာရွယဥ္ေက်းမႈမ်ား ေပ်က္ကြယ္ကာ ပုဂိၢလိကဆန္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား ထြန္းကားလာျခင္းမွာ ဤခံယူခ်က္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု ဆုိပါသည္။

၃။              မိမိကုိယ္ကြယ္ရာ ဘာသာတရားကုုိ လက္ခံယုံၾကည္မႈ ရွိသကဲ့သို႔ ကြဲျပားျခားနားေသာ ယုံၾကည္မႈမ်ားကုိလည္း ေလးစားတန္ဖုိး ထားတတ္ၾကသည္။ 

                  လူငယ္မ်ားသည္ အမွန္တရားကုိ ျမတ္ႏုိးသူမ်ား၊ တရားမွ်တမႈကုိ ခုံမင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ျဖစ္၍မိမိယုံၾကည္သည့္ သခင္ေယရႈ၏ လမ္းစဥ္ကုိ ရဲ၀ံ့စြာ ေလွ်ာက္လွမ္းရင္းမိမိႏွင့္ ယုံၾကည္ျခင္း မတူေသာ ၀န္းက်င္မွ လူငယ္မ်ားႏွင့္ လက္တြဲကာ အနာဂတ္တုိင္းျပည္ကုိ တည္ေဆာက္ၾကရန္ျဖစ္သည္။


                                                                      သိကၡာေတာ္ရဆရာ ဦးတင္ေမာင္ေရႊ


(မြန္/တနသၤာရီတုိင္းသာသနာနယ္ လူငယ္သင္တန္းမွ သင္ခန္းစာ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)






No comments:

Post a Comment