Wednesday, April 8, 2015

သန္႔ရွင္းရာ ဥပုသ္ေတာ္ေန႔

               (ထြက္ ၂၀း၈) တြင္ ဘုရားသခင္သည္ သူ၏ျပည္သူတုိ႔အား “ဥပုသ္ေန႔ကုိ သန္႔ရွင္းေစျခင္းငွာ၊ ထုိ ေန႔ရက္ကုိ ေအာက္ေမ့ေလာ့။” ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အပတ္တုိင္း၏ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔ ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းၿပီးေျမာက္သည့္ေန႔ကုိ ေအာက္ေမ့ရသည္။ ဓမၼသစ္ေရာက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ပညတ္ေတာ္ (၁၀)ပါး မွ ကုိးပါးအျဖစ္ ေလ်ာ့ခ်သည့္ ဘုရား၏အမိန္႔ေတာ္ မရွိပါ။ ထုိေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ စတုတၳပညတ္ခ်က္ကုိ ဆက္လက္ေစာင့္ထိန္းရသည္။
                
တနဂၤေႏြေန႔ ၀တ္ျပဳ သည့္ ဓမၼသစ္သက္ေသအေထာက္အထား

              ပင္ေတကုေတၱပြဲေန႔ မွစ၍ တမန္ေတာ္တုိ႔သည္ ယုဒလူမ်ိဳးႏွင့္ တစ္ပါးအမ်ိဳးသားတုိ႔အတြက္ သခင္ေယရႈ ရွင္ျပန္ထေျမာက္သည္ ဟူေသာေၾကညာခ်က္ တစ္ခ်က္ ေၾကညာခဲ့သည္။ (တမန္ ၂း၃၂)။ ခရစ္ေတာ္၏ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းသည္ ခရစ္ေတာ္၏ အက်ိဳးရွိစြာ ပူေဇာ္ေသာ အျပစ္ေျဖယဇ္ေၾကာင့္ ေသျခင္းႏွင့္ အျပစ္တုိ႔မွ ေအာင္ႏုိင္ခဲ့သည္ကုိ သက္ေသထူခဲ့သည္။ ထုိေၾကာင့္ ဓမၼသစ္အသင္းေတာ္ ေခတ္ကုိသယ္ေဆာင္ လာသည္။ ဤအခ်ိန္တြင္ ပြဲေတာ္မဂၤလာသည္ ဓမၼေဟာင္း၏ ပႆ     ခါပြဲေန႔မွ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းကုိ အစားထုိးခဲ့သည္။
                  ခရစ္ေတာ္၏အေသခံျခင္းသည္ ယဇ္ပလႅင္၌ ပူေဇာ္ေသာယဇ္ေကာင္ကုိ ကုိယ္စားျပဳသည္။ ထုိေၾကာင့္ ဒုတိယေမြးျခင္းရွိေသာ ယုံၾကည္သူတုိင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ ယဇ္ပေရာဟိတ္ ျဖစ္သည္။ အထက္ပါ ေဖာ္ျပေသာ “ကုိယ္စားျပဳ” ျခင္းကုိေထာက္ရႈလွ်င္ ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါးမွ တစ္ပါး (ဥပုသ္ေန႔ ေစာင့္ထိန္းျခင္း) ၏အေျခအေန သည္လည္း ထုိကဲ့သုိ႔ပင္ျဖစ္သည္။ 




ေအာက္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အား နားလည္ရန္ ကူညီသည္။

၁။      ခရစ္၀င္က်မ္း ေလးေစာင္မွ မွတ္သားခ်က္အရ ေယရႈသည္ ခုႏွစ္ရက္၏ ပထမရက္တြင္ ေသျခင္းမွ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ခဲ့သည္။ (မႆ     ဲ ၂၈း၁၊ မာကု ၁၆း၂၊ လုကာ ၂၄း၁၊ ေယာဟန္ ၂၀း၁)။ ထုိေၾကာင့္ တနဂၤေႏြ သည္ အေရးႀကီးေသာ ေန႔ရက္ျဖစ္သည္။ဤေန႔ရက္သည္ ခရစ္ေတာ္ ရွင္ျပန္ထေျမာက္သည့္ ေန႔
ကုိ ေအာင္ပြဲခံျခင္းျဖစ္သည္။ 

၂။          ပင္ေတကုေတၱပြဲေန႔တြင္ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ အသင္းေတာ္သုိ႔သက္ေရာက္သည္။ ပင္ေတကုေတၱပြဲေန႔သည္လည္း တနဂၤေႏြေန႔ျဖစ္သည္။ ဓမၼသစ္အသင္းေတာ္ “ေမြးဖြားေသာေန႔” သည္ ရက္သတၱပါတ္၏ ပထမေန႔ျဖစ္သည္။ ထုိအခ်ိန္က ခရစ္ယာန္တုိ႔သည္ စေန႔ေန႔တြင္ တရားဇရပ္၌ ၀တ္ျပဳျခင္း ပါ၀င္ၾကေသာ္လည္း တနဂၤေႏြေန႔တြင္လည္း စုေ၀း၍ ဘုရားသခင္ကုိ ၀တ္ျပဳ ကုိးကြယ္ၾကသည္။

၃။           (၁ေကာ ၁၆း၂) တြင္ ရွင္ေပါလုက ေကာရိႏဳအသင္းေတာ္အား “ခုႏွစ္ရက္တြင္ ပထမေန႔ရက္၌ အသီးသီးေကာင္းစားသည့္အတုိင္း ................................” ဟုေဖာ္ျပခဲ့သည္။ က်မ္းခ်က္ေဖာ္ျပခ်က္ မွာ ယုဒနယ္ရွိ ငတ္မြတ္ေဘး က်ေရာက္ေနေသာ ခရစ္ယာန္တုိ႔ကုိ ကူညီမစရန္ အလွဴေငြျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ သည္ ေကာရိႏဳအသင္းေတာ္က တနဂၤေႏြေန႔တြင္ စည္းေ၀းသည့္ ဓေလ့ရွိသည္ကုိ သိႏုိင္သည့္အျပင္ ထုိေန႔၌ အလွဴေငြ စုေဆာင္းေလ့ရွိသည္ကုိလည္း မွတ္ခ်က္ခ်ႏုိင္သည္။

၄။           (တမန္ ၂၀း၅-၁၂) ၏ မွတ္သားခ်က္အရ ရွင္ေပါလုသည္ တေရာၿမိဳ႕တြင္ တစ္ပါတ္မွ် ေနထုိင္ ၿပီးေနာက္ တနဂၤေႏြညေနေစာင္း အစည္းေ၀းတြင္ တရားေဟာသည္ဟု ဆုိထားသည္။ ရွင္ေပါလုက တေရာၿမိဳ႕တြင္ တစ္ပါတ္ၾကာ ေနထုိင္ျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ တနဂၤေႏြညေနေစာင္း ၀တ္ျပဳအစည္းအေ၀း ကုိ ေစာင့္ဆုိင္းရန္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔မွသာ ရွင္ေပါလုသည္ ၎တုိ႔ႏွင့္ အတူတကြ ဆုံေတြ႕ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ 

၅။          ဓမၼသစ္က်မ္းတြင္ တနဂၤေႏြေန႔သည္ ခရစ္ယာန္တုိ႔အတြက္ အထူးအဓိပၸါယ္ရွိသည့္ က်မ္းခ်က္မွာ (ဗ်ာဒိတ္ ၁း၁၀) “သခင္ဘုရားေန႔၌ ၀ိညာဥ္ေတာ္ကုိ ခံရ၍........................”  ဤအသံသည္ ဘုန္းအသေရ ရွိေသာ ခရစ္ေတာ္မွ ေပၚေပါက္လာသည္။ ကုိယ္ေတာ္၏ အသံေတာ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ရွင္ေယာဟန္ႏွင့္ စကားေျပာခဲ့သည္။ က်မ္းခ်က္တြင္ ေရးသားေသာ “သခင္ဘုရားေန႔” (tekyriake hemera) သည္ dative case ျဖစ္သည္။ ဤစကားလုံး၏ အဓိပၸာယ္မွ တနဂၤေႏြေန႔ျဖစ္သည္။ 

၆။           ဥပုသ္ေန႔အသင္းက ဘုရားသခင္သည္ စေနေန႔အစား တနဂၤေႏြေန႔ကုိ ခရစ္ယာန္တုိ႔ ၀တ္ျပဳေန႔ အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ျခင္းမရွိ ဟု ျငင္းဆုိၾကသည္။ ကြန္စတင္တုိင္း ရွင္ဘုရင္ (ေအဒီ ၃၀၈-၃၃၇) လက္ထက္ ေရာက္မွ ဘာသာျခား၏ လႊမ္းမုိးမႈေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္တုိ႔သည္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ၀တ္ျပဳကုိးကြယ္ အစည္းအေ၀း တျဖည္းျဖည္း ေခတ္စားလာသည္ ဟုဆုိသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ သည္ အစကနဦး ခရစ္ယာန္ဘာသာ၏ အေထာက္အထားမွ ၾကည့္လွ်င္ ဥပုသ္ေန႔ အသင္း၏ ေျပာဆုိခ်က္မွာ အေထာက္အထားမခုိင္လုံေပ။ တမန္ေတာ္ေခတ္မွ စ၍ ခရစ္ယာန္တုိ႔သည္ တနဂၤေႏြေန႔ကုိ ၀တ္ျပဳအစည္းေ၀း က်င္းပသည့္ေန႔ ႏွင့္ နားရက္အျဖစ္ သေဘာထားသည္။ ကြန္စတင္တုိင္း ဘုရင္သည္ ေရာမတစ္ႏုိင္ငံလုံးသုိ႔ တနဂၤေႏြေန႔ကုိ နားရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့သည္သာျဖစ္သည္။ 

၇။          ခရစ္ယာန္မ်ားအေနျဖင့္ “သခင္၏ရက္ေန႔” ကုိ သန္႔ရွင္းေသာေန႔ ျဖစ္ေစသည္။ ခရစ္ယာန္ တုိ႔၏ အထူးေန႔ျဖစ္သည့္ “သခင္၏ေန႔ရက္” သည္ ေရွးေဟၿဗဲ ခရစ္ယာန္တုိ႔၏ ဥပုသ္ေန႔ (တစ္ပါတ္၏ ခုႏွစ္ရက္ ေျမာက္ေန႔) ၏ကုိင္းရိႈင္းေသာ သေဘာႏွင့္ ညီမွ်သည္ကုိ သက္ေသထူ ႏုိင္သည္။ (ေကာ ၂း၁၆) “ထုိေၾကာင့္ စားေသာက္ျခင္းပြဲေန႔၊ လဆန္းေန႔၊ ဥပုသ္ေန႔တုိ႔ကုိ ေစာင့္ျခင္းအမႈတြင္ သင္တုိ႔ကုိ အဘယ္သူမွ် မစီရင္ေစႏွင့္”။ ဤက်မ္းခ်က္ ေဖာ္ျပလုိသည့္အေၾကာင္းမွာ ဓမၼေဟာင္းတြင္ အထူးျမင့္ျမတ္၍ အႏွစ္သာရ ရွိေသာ ေန႔ရက္မွားရွိေသာ္လည္း ဓမၼသစ္ ယုံၾကည္သူတုိ႔သည္ ဤေန႔ရက္မ်ား၏ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္းခံစရာ မလုိ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ “ထုိအရာတုိ႔သည္ ေနာက္ျဖစ္လတံ့ေသာ အရာတုိ႔၏ အရိပ္ျဖစ္ၾက၏။” (ေကာ ၂း၁၇) ။ ထုိသုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ေကာ ၂း၁၆ ၏ အႏွစ္သာရသည္ ဓမၼေဟာင္း၌ အတင္းအဓမၼ သတ္မွတ္ထားေသာ ထုံးစံသာ ျဖစ္သည္ကုိ သိႏုိင္သည္။ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ ဥပုသ္ေန႔ႏွင့္ ဓမၼေဟာင္း၏ ပြဲေန႔တုိ႔သည္ သတ္မွတ္ ထားေသာ ထုံးစံျဖစ္သည္။ ခရစ္ယာန္တုိ႔သည္ “သခင္ဘုရားေန႔” ကုိ ေစာင့္ထိန္းသင့္သည္။ သူတုိ႔ေစာင့္ ထိန္းေသာ အရာတုိ႔သည္ မျပည့္စုံေသာ ပညတၱိ (ပုံရိပ္) ျဖစ္သည္။



No comments:

Post a Comment