ဗ်ာဒိတ္ေတာ္အတုိင္း ကုိယ္ေတာ္၏ကၽြန္သည္ ၿငိမ္၀ပ္စြာစုေတရေသာ္အခြင့္ကုိ
ကုိယ္ေတာ္သည္ ယခုတြင္ ေပးေတာ္မူ၏။ ဟုရင္လႈိက္သည္းပါ စကားဆုိ၍ ေခၚေတာ္မူျခင္းကုိ ၀မ္း
ေျမာက္၀မ္းသာဆီးႀကိဳ ခဲ့ေသာသူသည္ ေလာကတြင္ ရွိခဲ့ပါသည္။
ထုိသူသည္ ယုံၾကည္ျခင္းကုိမွ်ား အသြင္ၿဖစ္ေစၿပီး၊ သမၼာတရား၏ေလးညွိဳ႕မွာ
တပ္ဆင္ကာ ဘုရားသခင္၏စီမံ ပစ္ခတ္ရာကုိ ဦးလွည့္မသုန္စုိင္းႏွင္ခဲ့ပါသည္။ ဘုရားသခင္အတြက္
လူအမ်ားအတြက္ဆုိရင္ ရြက္က်ပင္ေပါက္ပမာ ေရေျမမေရြးေနရာေဒသမေရြး ေရာက္ရာ၊ ထားရာမွာ
ေက်နပ္ေပ်ာ္ေနတတ္သလုိ ေရႊေငြဥစၥာပကာသန တစ္စုိးတစ္ေစ့မွ် လုိလားဟန္လည္းမရွိပါ။
ထုိသူသည္ သူတတ္သိသမွ်ေသာ ဓမၼပညာအလင္းျဖင့္ ေလာကအေမွာင္ကုိ ပယ္ခြင္း
ကာလူမ်ားအား အလင္းသုိ႔ေဆာင္ယူွရန္ သာေလာဘေဇာသန္ေန၏။
ထုိသူ၏အမည္မွာ “ေဂ်ာ့ဒါနာဘုိ႕ဒ္မန္” ျဖစ္ပါသည္။ ၁၈၀၁ခု၊ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၈ ရက္တြင္
အေမရိကန္ျပည္၊ မိန္းနယ္မွာေမြးဖြားၿပီး ဖခင္မွာ သင္းအုပ္ဆရာျဖစ္ပါသည္။ ဖခင္ေျခရာကုိနင္းရုံမဟုတ္
ဖခင္ထက္ေျခလွမ္းသာေအာင္ လွမ္းေလွ်ာက္ႏုိင္ေသာသားျဖစ္သည္။ ၁၈၂၂ခုႏွစ္တြင္ တကၠသုိလ္ဘြဲ႕
ကုိရရွိၿပီး သူသင္အံတတ္ခဲ့ေသာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ျပန္လည္ခန္႔ထားျခင္းကုိ
လက္ခံကာေနထုိင္စဥ္၊ သတင္းစာတစ္ေစာင္၌ ၁၈၂၂ခုႏွစ္၊ ဇြန္လေလးရက္ေန႔တြင္ အႏၵိယျပည္
စစ္တေကာင္းနယ္၊ ေကာ့ဘဇားအရပ္တြင္သာသနာျပဳဆရာ ကုိးလ္မန္ ေခၚေတာ္မူျခင္းခံရေၾကာင္း
ဖတ္ရေသာအခါ ဘုိ႔ဒ္မန္၏စိတ္ႏွလုံး၌ ဆရာကုိးလ္မန္ အမႈေတာ္ေဆာင္ေသာျမန္မာႏုိင္ငံ၊ ရခုိင္ျပည္
နယ္တြင္ အမႈေတာ္ေဆာင္ေနရာ လစ္လပ္သြားၿပီဟုေတြးမိသလုိ၊ သူ၏ေနရာကုိဘယ္သူသြားမည္နည္း
ဟု ေမးမိသည္။ သူ၏အေမးကုိ သူပင္ျပန္ေျဖသည္။
“ ငါသြားမည္”
အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္းအိပ္မက္သည္ သူ၏ႏွလုံးသာ၌ျဖစ္တည္ ကိန္း၀ပ္၍ျမန္မာျပည္
သုိ႔လာေရာက္ရန္ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ရည္ရြယ္ေမွ်ာ္လင့္ေန၏။ ၁၈၂၃ခု၊ ေမလတြင္အေမရိကန္ျပည္၊ ႏွစ္ျခင္း
အေ၀းသာသနာျပဳအသင္းႀကီးက ဘုိ႔ဒ္မန္အား ျမန္မာျပည္သာသနာျပဳ အမႈေတာ္ေဆာင္အျဖစ္ ေရြး
ခ်ယ္ခန္႔ထားသျဖင့္ ၁၈၂၅ခု ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၅ရက္တြင္ ဓမၼပညာကုိ သင္ၾကားခံယူၿပီး လက္တင္
မဂၤလာကုိခံယူသည္။
ျမန္မာျပည္မွာ သာသနာျပဳရန္စိတ္အားထက္သန္လွေသာ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္သည္ ၁၈၂၇
မတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ သူ၏အမ်ိဳးသမီး ဆာရာေဟာလ္ ႏွင့္အတူ သေဘၤာႏွင့္ထြက္ခြါလာၿပီး
ဧၿပီလ၁၇ရက္ေန႔တြက္ က်ိဳကၡမီသုိ႔ေရာက္သည္။ က်ိဳကၡမီတြင္ ဆရာယုဒႆန္၊မိတဆုိးသမီးကေလး
မာရီယာ၊ ဆရာ၀ိဒ္ႏွင့္ဇနီးတုိ႔ကုိ ေတြ႕ရသည္။
ဆရာယုဒႆန္၊ဆရာ၀ိဒ္ႏွင့္ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္တုိ႔ တုိင္ပင္ၿပီး ဆရာ၀ိဒ္က က်ိဳကၡမီ
ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္ကုိ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕သုိ ခြဲေ၀ခ်ထားၿပီး ဆရာယုဒႆန္က က်ိဳကၡမီမွာေနထုိင္ကာ ႏွစ္ၿမိဳ႕
လုံးကုိ လွည့္လည္အမႈေတာ္ေဆာင္ရန္ ဆုံးျဖတ္သည္။ ဆရာဘုိ႕ဒ္မန္ႏွင့္ဇနီးသည္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕
တြင္ အဂၤလိပ္စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေပးေသာေျမကြက္တြင္ က်ပ္(၂၅၀)တန္ အိမ္တစ္လုံးေဆာက္ကာ
ေနထုိင္ပါသည္။ သူေနထုိင္ရာအနီးတစ္၀ုိက္တြင္ က်ား၊ဆင္ စေသာသားရဲတိရိစၦာန္မ်ားရွိၿပီး၊ လူဆုိး
ဓျမမ်ားလည္းရွိရာ တစ္ညမွာဆရာဘုိ႕ဒ္မန္တုိ႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ လူဆုိးမ်ားအိမ္ကုိေဖာက္ထြင္းခုိး၀င္
ၿပီး အဖုိးတန္ပစၥည္းမ်ားကုိ ခုိးယူသြားျခင္းခံရပါသည္။ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးက စစ္တပ္ထဲတြင္လာေရာက္
ေနထုိင္ရန္ေခၚပါေသာ္လည္း တုိင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္မကင္းမကြာ ေနပါမွအမႈေတာ္ကုိေဆာင္ရြက္ႏုိင္
မည္ဟုဆုိကာ မေျပာင္းေရြ႕ဘဲ ေနသည္။
လူဆုိး၊ ဓျမ၊ သားရဲတိရိစၦာန္ ေပါမ်ား၀န္ရံေနေသာ္လည္း ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္သည္
အႏၱရာယ္ကုိ ေတြးပူစုိးရြံျခင္းမရွိဘဲ ဧ၀ံေဂလိတရားကုိ ေဟာၾကားသည္။ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားကုိတည္
ေထာင္ဖြင့္လွစ္ၿပီး ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ပညာရပ္မ်ားကုိ သင္ၾကားေပးသည္။ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕
တြင္ ႏွစ္ျခင္းသာသနာအုပ္ျမစ္ကုိ ခုိင္မာစြာခ်မွတ္ႏုိင္ခဲ့သည္။
ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ကုိ ၿမိဳ႕ေတာ္အျဖစ္ သတ္မွတ္လုိက္ေသာအခါ က်ိဳကၡမီသည္ လူေန
နည္းလာသျဖင့္ ၁၈၂၇ခုႏွစ္ ႏုိ္၀င္ဘာလတြင္ ဆရာယုဒႆန္ႏွင့္ ဆရာ၀ိဒ္တုိ႔သည္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕သုိ႔
ေျပာင္းေရြ႕ကာ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္ႏွင့္ သာသနာ၀င္းထဲမွာ အိမ္ေဆာက္ၿပီးအမႈေတာ္ကုိေဆာင္ရြက္ၾကသည္။
ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္သည္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕တြင္ႏွစ္ျခင္းသာသနာအုတ္ျမစ္ကုိ ခုိင္မာစြာခ်ထားႏုိင္သည္ျဖစ္၍
၁၈၂၈ခုႏွစ္တြင္ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕သုိ႔သြားေရာက္ကာ သာသနာဖြင့္လွစ္ရန္ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္က အသင့္ေတာ္
ဆုံးျဖစ္သည္ဟု ဆုံးျဖတ္ၿပီး ဆရာယုဒႆန္သည္ ႏွစ္ျခင္းမေပးရေသးေသာ သူ၏းတပည့္ ကရင္
အမ်ိဳးသား ကုိသာျဖဴကုိ ထည့္ေပးလုိက္သည္။ (၁၈၂၈ခု၊ ေမလ ၁၆ရက္ေန႔တြင္ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ သာသနာ
အိမ္အနီးရွိ ေရကန္၌ ကုိသာျဖဴအားႏွစ္ျခင္းေပးသည္)
ကုိသာျဖဴသည္ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားထဲ၌ ပထမဦးဆုံးခရစ္ယာန္ျဖစ္လာၿပီး ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္
ႏွင့္အတူ ကရင္ရြာမ်ားကုိ ဧ၀ံေဂလိတရားမ်ား ေဟာေျပာသည္။ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္ႏွင့္ ဇနီးသည္ ေမာ္လၿမိဳင္
မွာကဲ့သုိ႔ပင္ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕တြင္ စာသင္ေက်ာင္းဖြင့္လွစ္သည္။ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕မွာလည္း အသင္းေတာ္
တစ္ပါးတည္ေထာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။ အသင္းသားအေယာက္(၂၀)ရွိရာ (၁၅)ေယာက္မွာ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား
ျဖစ္ၾကသည္။
စိတ္အားထက္သန္၍ နားရန္ေတြးပင္မေတြးဘဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သျဖင့္ အလြန္ပင္ပန္း
ကာ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္သည္ အဆုတ္ေရာဂါစြဲကပ္ လာသည္။ ေရာဂါစြဲကပ္လာေသာ္လည္း အနားမယူဘဲ
တုိး၍အလုပ္လုပ္သျဖင့္ ဆရာ၀န္လက္ေလ်ာ့ရသည့္တုိင္ေအာင္ ေရာဂါဆုိး၀ါးလာခဲ့ေလသည္။ ၁၈၃၁
ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၂၃ရက္ေန႔တြင္ ဆရာဘုိ႕ဒ္မန္၏အလုပ္၌ အမႈေတာ္ေဆာင္ဆရာ ဖရန္စေမဆင္
အေမရိကန္ျပည္မွေရာက္လာသည္။ ကရင္အမ်ိဳးသားအခ်ိဳ႕သည္ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္အား သူတုိ႔၏ေတာရြာ
သုိ႔လုိက္ရ/န္ လာေခၚၾကသည္။ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္သည္ အိပ္ယာကပင္မထႏုိင္ျဖစ္ရာ၊ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ား
ကဆရာ့ကုိ ထမ္းေခၚမည္ဟုေျပာၾကသည္။ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္ကလည္း လုိက္မည္ဟုေျပာသျဖင့္၊ ဇနီးသည္
ႏွင့္ သုံးႏွစ္အရြယ္သားေလးႏွင့္အတူ ဆရာေမစင္လည္း လုိက္ပါသြားၾကသည္။
တစ္ေတာ၀င္၊တစ္ေတာင္တက္ ခဲယဥ္းပင္ပန္းစြာ (၃)ရက္ၾကာမွ် သြားၿပီးအလြန္သာ
ယာေသာေတာင္ေျခ ေခ်ာင္းကမ္းပါးရွိ ရြာကေလးကုိ ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ရြာသားမ်ားသည္ ဘုရားရွိခုိး
ေက်ာင္းကုိ ၀ါးျဖင့္ေဆာက္လုပ္ထားသည္။ ဘုရားေက်ာင္းမွာပင္ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္တုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံကုိ
တစ္ခန္း ဆရာေမစင္ကုိတစ္ခန္းထားၿပီး အမႈေတာ္ကုိေဆာင္ေစသည္။
ရက္အနည္းငယ္မွ်ၾကာလာေသာအခါ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္က “ဤလူမ်ားကုိ ႏွစ္ျခင္းမေပး
ရဘဲ ငါမျပန္” ဟု ေျပာသျဖင့္ ဆက္ေနရသည္။ ရြာသားမ်ားကလည္း ထား၀ယ္ၿမိဳ႕သုိ႔ျပန္ရန္သင့္
ပါသည္ဟုေျပာၾကေသာအခါ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္က ႏွစ္ျခင္းေတာင္းသူမ်ားအထဲက အသက္ႀကီးသူမ်ားကုိ
ဒီကေန႔ညေနမွာ ႏွစ္ျခင္းေပးပါက မနက္ျဖန္ကုိျပန္မည္ ဟုေျပာသျဖင့္ ေခ်ာင္းကမ္းပါးသုိ႔ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္
ကုိထမ္းယူသြားကာ ခ်ထားၿပီး ကရင္အမ်ိဳးသား၊အမ်ိဳးသမီး သုံးေယာက္ကုိ ဆရာေမစင္က သူ၏
ေရွ႕ေမွာက္၌ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာကုိေပးသည္။
ေရာဂါေ၀ဒနာကုိ ေသအံ့မူးမူး ခံစားေနရေသာ္လည္း ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္သည္ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာ
ေပးသည္ကုိ ၾကည့္ျမင္၍ ၀မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္သြားသည္။ ၿပီးေတာ့ .....
“ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္အတုိင္း ကုိယ္ေတာ္၏ကၽြန္တုိ႔သည္ ၿငိမ္၀ပ္စြာစုေတရေသာအခြင့္ကုိ
ကုိယ္ေတာ္သည္ ယခုပင္ေပးေတာ္မူ၏”
ဟု သည္းလႈိက္၀မ္းသာေျပာၾကားသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္တြင္ ကရင္တပည့္ေတာ္မ်ားသည္ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္ကုိထမ္း၍ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕သုိ႔ျပန္ပုိ႔ရာ ညေနေစာင္းအခ်ိန္တြင္ မုိးရြာေလသည္။
တည္းခုိရန္ေနရာမရွိ၍ မုိးမ်ားစုိေလသည္။ ေရွ႕ဆက္သြားရာ ထား၀ယ္အမ်ိဳးသားတစ္ဦး၏အိမ္ကုိ
ေရာက္သျဖင့္၊ တည္းခုိရာ အိမ္ရွင္ကခြင့္မေပးသျဖင့္ အျပင္မွာ တစ္ညလုံး ဒုကၡခံ၍ ေနရေလသည္။
မုိးလင္းေသာအခါ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္အားေလွျဖင့္သယ္ရန္ စီစဥ္ၿပီး ေလွဆိပ္သုိ႔ခ်ီယူ
လာကာ ေလွေပၚတင္ၾကသည္။ ဇနီး၊သားငယ္ႏွင့္တပည့္ေတာ္မ်ားေရွ႕ ေလွေပၚမွာပင္ ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္
ေခၚေတာ္မူျခင္းကုိ ခံရသည္။ ထုိေန႔သည္ ၁၈၃၁ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၁၁ ရက္ေန႔ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္သည္ ဤေလာက၌ ႏွစ္သုံးဆယ္မွ်သာအသက္ရွင္ေနထုိင္ သြားခဲ့ရ
သည္။ ၎ႏွစ္မ်ားထဲတြင္ ေလးႏွစ္သာျမန္မာျပည္တြင္ အမႈေတာ္ေဆာင္ခဲ့ရသည္။ အခ်ိဳ႕စာေစာင္
မ်ားတြင္ အသက္ရာေက်ာ္ရွည္သူမ်ားအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ဖူးရသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ထုိသူတုိ႔
၏လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားက မွတ္သားစံနမူနာယူစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ မေတြ႕ရပါ။
ဆရာဘုိ႔ဒ္မန္က အသက္သုံးဆယ္မွ်သာ ရွင္သန္ေနခဲ့ရေသာ္လည္း ကရင္အမ်ိဳးသား
မ်ားအဘုိ႔ “တမန္ေတာ္” ဟုသမုတ္ၾကသည္အထိ ခရစ္ေတာ္၏အလင္း ဘုရားသခင္၏သတင္းကုိ
ေလာကထဲသုိ႔ ျဖန္႔ေ၀ပုိ႔ေဆာင္ ႏုိင္ခဲ့ေလသည္။
“လူအမ်ားတုိ႔ကုိ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားလမ္းထဲသုိ႔ သြင္းေသာသူတုိ႔သည္ ၾကယ္မ်ား
ကဲ့သုိ႔ အစဥ္အၿမဲ ထြန္းလင္းၾကလိမ့္မည္။” ဒံေယလ (၁၂း၄)
No comments:
Post a Comment