John C. Maxwell
လြန္ခဲ့သည့္ (၂)ႏွစ္ေက်ာ္က ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ ဇနီးမာဂရက္တုိ႔သည္ အီတလီႏုိင္ငံတြင္လည္ပတ္ခြင့္
ရခဲ့သည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ ဦးစားေပး အစီအစဥ္ ၂ခုမွာ အစားအေသာက္ႏွင့္အႏုပညာ ပင္ျဖစ္သည္။ အ
ေကာင္းဆုံးအစားအစာ မ်ားကုိရွာေဖြေတြ႕ရွိရန္ အတြက္ ယခင္အီတလီႏုိင္ငံသို႔ သြားဖူးေသာမိတ္ေဆြ
မ်ားအား ေမးျမန္းစုံစမ္းခဲ့သည္။ အေကာင္းဆုံးအႏုပညာလက္ရာမ်ားကုိ ၾကည့္႐ႈရန္အတြက္ အလြန္
ေတာ္သည့္ လမ္းျပ တစ္ေယာက္၏အကူအညီ ကုိရယူရ၏။
ထုိသူသည္ နယူးေရာ့ခ္ မက္ထရုိပုိလီတန္အႏုပညာျပတိုက္အတြက္ အ၀ယ္ေတာ္တစ္ဦး
လည္းျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ ခရီးစဥ္အတြင္း အလြန္ႀကီးၾကယ္ေသာ အႏုပညာလက္ရာ အေျမာက္အ
ျမားကုိ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ သုိ႔ရာတြင္ မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိ၏ ေဒးဗစ္ရုပ္တုေလာက္ မည္သည့္အႏုပညာ
ပစၥည္းကမွ ကၽြႏု္ပ္ကုိ မစြဲၿငိေစခဲ့ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ထုိပစၥည္းအား အေျပာင္ေျမာက္ဆုံးလက္ရာ ဟု
ေခၚေ၀ၚေၾကာင္း ကၽြႏု္ပ္နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့ရသည္။
မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိ၏ဘ၀သည္ မယုံႏုိ္င္ေလာက္စရာပင္ျဖစ္သည္။ သူသည္အေနာက္တုိင္း
ယဥ္ေက်းမႈ၏ အႀကီးက်ယ္ဆုံးႏွင့္ ၾသဇာအရွိဆုံးအႏုပညာရွင္ျဖစ္ၿပီး ပန္းပုထုရန္ေမြးဖြားလာသူလည္း
ျဖစ္သည္။ သူသည္အထိန္းေတာ္၏ႏုိ႔ကုိ စုိ႔ယူေသာက္သုံးေနရစဥ္ ကပင္ ပန္းပုထုလုပ္သည့္ ကိရိယာ
တန္ဆာပလာတုိ႔ကုိ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးေသာစိတ္မွာ တစ္ပါတည္းပါလာခဲ့သည္ဟုဆုိ၏။
သူသည္၎၏ ပထမဦးဆုံးရင့္က်က္ေသာရုပ္ထုကုိ အသက္ ၂၁ႏွစ္အရြယ္တြင္ ထုလုပ္ခဲ့ၿပီး
အသက္ ၃၀ မတုိင္မီ Pieta ရုပ္ထုႏွင့္ ေဒးဗစ္ရုပ္ထုကုိထုလုပ္ခဲ့သည္။
သူအသက္ ၃၀ စြန္းကာစအခ်ိန္တြင္ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီး ဂ်ဴးလီယပ္ II က မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိ
အား ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးအတြက္ အလြန္ခမ္းနားေသာ အုတ္ဂူတစ္ခုထုလုပ္ေပးရန္ ေရာမၿမိဳ႕သုိ႔ေခၚ
ယူလုိက္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ၎အား ထုိအုတ္ဂူအစား ပန္းခ်ီေရးဆြဲရမည့္လုပ္ငန္းတစ္ခုကုိ ေျပာင္းလဲ
အပ္ႏွံေလ၏။ ထုိလုပ္ငန္းမွာ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီး၏ ဗာတီကန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းငယ္
တစ္ခု၏ မ်က္ႏွာၾကက္တြင္ လူရုပ္ပုံ ၁၂ပုံကုိ ေရးဆြဲေပးရန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူကမေရးဆြဲခ်င္သျဖင့္
ျငင္းဆန္လုိေသာဆႏၵ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။ သူ႔ကုိ လူငယ္ဘ၀ကပင္ ပန္းခ်ီေရးဆြဲရန္ ေလ့က်င့္သင္
ၾကားေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း သူ၏ဆႏၵအမွန္မွာ ပန္းပုထုရန္ပင္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ပုပ္ရဟန္းမင္း
ႀကီး ကအတင္းတုိက္တြန္းေသာအခါ သူကတြန္႔ဆုတ္ဆုတ္ႏွင့္ပင္ ထုိလုပ္ငန္းကုိလက္ခံလုိက္ေလသည္။
ဤကိစၥတြင္ မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိ၏ ၿပိဳင္ဘက္မ်ားကလည္း ထုိလုပ္ငန္းအား သူ႔ကုိသာ
ေပးသင့္ေၾကာင္း၊ အတင္းတုိက္တြန္းခဲ့သည္။ ထုိအခါ မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိက ျငင္းလုိက္မည္ျဖစ္ရာ
ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးက သူ႕ကုိအလုိမက်ျဖစ္လာလိမ့္မည္။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ထုိ(ပန္းခ်ီ)လုပ္ငန္းကုိ
လက္ခံလုိက္ပါကလည္း အရွက္ကြဲလိမ့္မည္ဟုယူဆၿပီး ၿပိဳင္ဘက္မ်ားက အကြက္ဆင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္
ေၾကာင္း စာေပပညာရွင္မ်ားက ယုံၾကည္ခဲ့ၾကသည္။ (ဒီပန္းခ်ီေရးဆြဲျခင္း အားျဖင့္ မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိ
အား အလဲထုိး ႏုိင္ဖုိ႔ သူ၏ၿပိဳင္ဘက္မ်ားက ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့ေသာ္လည္း ခုိင္မာေသာစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ က်ရာ
ဂ႑မွာ အေကာင္းဆုံးလုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္အတြက္ သမုိင္းတြင္ရစ္ေစသည္။ စကားခ်ပ္)
သုိ႔ရာတြင္ မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိက ထုိလုပ္ငန္းကုိ လက္ခံလုိက္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္
သူ၏စိတ္ကုိ ႏွစ္ျမွပ္၍ ကတိတည္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ေလသည္။ သူကထုိပန္းခ်ီကားတြင္ တမန္ေတာ္
၁၂ဦး ၏ပုံကုိ ရုိးရုိးကေလးသာ ေရးဆြဲေပးရန္ အစား၊ လူပုံေပါင္း ေလးရာေက်ာ္ႏွင့္ ကမၻာဦးက်မ္းမွ
ဇတ္ကြက္ ကုိးကြက္တုိ႔ကုိပါ ထည့္သြင္းေရးဆြဲ၍ သူ၏လုပ္ငန္းကုိ တုိးခ်ဲ႕ပစ္လုိက္သည္။
မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိသည္ Sistine ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္း၏ မ်က္ႏွာၾကက္ကုိ ေရးဆဲြရာတြင္
၄ႏွစ္ၾကာ ေရးဆြဲခဲ့ရသည္။ ပင္ပန္းဆင္းရဲလွစြာ ပက္လက္လွန္၍ ေရးဆြဲခဲ့ရသည္။ ထုိလုပ္ငန္းက
သူ၏ စကၡဳအာရုံအား အၿမဲတမ္း ပ်က္စီးေစခဲ့သလုိ သူ႔ခႏၵာကုိယ္သည္လည္း ခ်ံဳးခ်ံဳးက်သြားခဲ့ရသည္။
မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိက ေလးႏွစ္ၾကာေအာင္ သာမာန္လူအရြယအစားထက္ ပုိမုိႀကီးမားေသာ
ရုပ္ေပါင္းေလးရာေက်ာ္တုိ႔ကုိ ေရးဆြဲၿပီးတဲ့ေနာက္ က်ဳပ္ကုိယ္က်ဳပ္ ပေရာဖက္ေယရမိ ေလာက္အသက္
ႀကီးၿပီး ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနတယ္လုိ႔ ထင္မိတယ္။ က်ဳပ္အသက္ ၃၇ႏွစ္ပဲ ရွိေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္
က်ဳပ္က အဖုိးႀကီးလုိျဖစ္သြားေတာ့ က်ဳပ္မိတ္ေဆြေတြက မမွတ္မိၾကေတာ့ဘ ူး” ဟုေျပာဖူးသည္။
မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိ၏ ကတိတည္မႈက အဆေပါင္း မ်ားစြာၾသဇာ ႀကီးမားခဲ့သည္။ သူ၏ေက်း
ဇူးရွင္ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီးအား ႏွစ္ၿခိဳက္သေဘာက်ေစခဲ့သည့္အျပင္ ဗာတီကန္ၿမိဳ႕ေတာ္အတြက္လည္း
အျခားလုပ္ငန္းမ်ားကုိလည္း အပ္ႏွံျခငးခံရသည္။
သုိ႔ရာတြင္ ပုိ၍အေရးႀကီးေသာအခ်က္မွာ သူ၏ၾသဇာသည္ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ အသုိင္းအ
၀န္းတြင္ မ်ားစြာႀကီးမားခဲ့သည္။ Sistine ဘုရားေက်ာင္းမွ သူေရးဆြဲခဲ့သည့္ နံရံ ပန္းခ်ီမ်ားမွာ ပင္ကုိယ္
ဟန္စစ္စစ္ စုတ္ခ်က္ရဲရဲ ၀ံ့၀ံ့ ွင့္ႏုနယ္လွပစြာ ေရးခ်ယ္ထားျခင္းျဖင့္ေသာေၾကာင့္ ပါရမီထူးခၽြန္သည့္
ပန္းခ်ီဆရာ ရာဖယ္ အပါအ၀င္မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ေရးေဖာ္ပန္းခ်ီဆရာ မ်ားစြာတုိ႔အား
၎တုိ႔၏ ေရးနည္းေရးဟန္တုိ႔ကုိ ေျပာင္းလဲပစ္ေစခဲ့သည္။ အႏုပညာသမုိင္း ဆုိင္ရာပညာရွင္မ်ားက
မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိ ၏ အေျပာင္ေျမာက္ဆုံးေသာလက္ရာက ဥေရာပပန္းခ်ီေလာက၏ သြားရာလမ္း
ေၾကာင္းကုိ အျမဲတေစေျပာင္းလဲသြားေစခဲ့သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ထုိပန္းခ်ီကားက သူ၏ရုပ္ထုပညာ
ႏွင့္ဗိသုကာ ပညာရပ္မ်ားအေပၚတြင္လည္း ဆတူအေရးပါေသာ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ အေျခခံအုတ္ျမစ္
ကုိခ်ေပးႏုိင္ခဲ့ေလသည္။
မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိ၏ ပါရမီက ၎၏ႀကီးၾကယ္မႈအတြက္ အလားအလာရွိေစခဲ့သည္မွာ
ယုံမွားဖြယ္ရာမရွိပါ။ သုိ႔ရာတြင္ ကတိတည္မႈမရွိပါက ၎၏ၾသဇာသက္ေရာက္မႈသည္ အနည္းငယ္မွ်
သာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ၎၏ကတိတည္မႈအဆင့္သည္ အေသးစိပ္မ်ားကုိအာရုံစူးစုိက္၍ ေရးဆြဲမႈႏွင့္
အနာဂတ္ကုိလွမ္းေမွ်ာ္၍ ျမင္ႏုိင္မႈတုိ႔ႏွင့္ အကဲျဖတ္ႏုိင္ေပသည္။ Sistine ဘုရားေက်ာင္းရဲ႕ ေမွာင္ေန
ေသာ ေထာင့္စြန္းတစ္ေနရာတြင္ မည္သူမွ်မျမင္ႏုိင္ေသာရုပ္ပုံမ်ားကုိ အဘယ္ေၾကာင့္ လုံ႕လ၀ိရိယ
ႀကီးမားစြာႏွင့္ ေရးဆြဲရေလသနည္းဟု ၎အားေမးေသာအခါ မုိက္ကယ္အင္ဂ်လုိ၏ အေျဖမွာကား
ရုိးစင္းလြန္းလွပါ၏။
“ဘုရားသခင္ကျမင္ေတာ္မူလိမ့္မည္။”
No comments:
Post a Comment