Thursday, January 10, 2019

ယဥ္ေက်းမႈကုိဆန္းစစ္ျခင္း

   နိဒါန္း

                 ယဥ္ေက်းမႈဟုဆုိရာတြင္ လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳး၏ ရုိးရာ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ဘာသာစကား၊ ဓေလ့ ထုံးစံမ်ား၊ အသက္ရွင္ပုံ၊ ေတြးေခၚပုံ၊ အိမ္ေဆာက္ပုံ၊ ပြဲက်င္းပပုံ၊ ထြန္ယက္စုိက္ပ်ိဳးျခင္း၊ ၀ါသနာ၊ အစား အေသာက္၊ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ ဘာသာတရား၊ နာမည္ေပးျခင္း၊ ဆုိရုိးစကားမ်ားႏွင့္ ေန႔စဥ္ေနထုိင္ အသက္ရွင္ပုံ စသည္တုိ႔ကုိ ေခၚပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမႈသည္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔လွ ပါသည္။ လူတစ္ဦး၏ ဘ၀တစ္ခုလုံးႏွင့္ သက္ဆုိင္ပါသည္။ ယဥ္ေက်းမႈသည္ ယဥ္ေက်းသိမ့္ေမြ႕ျခင္း၊ ပညာရွိျခင္း၊ အလိမၼာရွိျခင္း၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ျခင္းတုိ႔ႏွင့္လည္း ဆုိင္ပါသည္။ လူတစ္ဦး၏ အသက္ရွင္မႈ ေတြးေခၚမႈ တုိ႔ကို ၾကည့္၍ ယဥ္ေက်းသည္ မယဥ္ေက်းသည္ကုိ ဆုံးျဖတ္ၾကပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမႈသည္ အတြင္း သ႑န္၊ အျပင္ သ႑န္ ႏွစ္ခုစလုံးႏွင့္ ဆက္ႏြယ္မႈရွိပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔လွေသာ ယဥ္ေက်းမႈ အေၾကာင္းမ်ားထဲမွ စိတ္ႏွင့္ဆုိင္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္းကုိ ဤေဆာင္းပါးတြင္ ေရးသား သြားပါမည္။





                စိတ္သည္ဘ၀တစ္ခုလုံး၏ျပတင္းေပါက္


            လူသားတုိ႔၏ အမူအရာ၊ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆုိမ်ား ၀တ္စားေနထုိင္ပုံစံသည္ အမူအက်င့္အားလုံးတုိ႔သည္ တစ္ထြာခန္႔ရွိေသာ စိတ္၏ထိန္းခ်ဳပ္မႈ၊ ေမာင္းႏွင့္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ အျပင္ လူသားတုိ႔၏ အေျမာ္အျမင္၊ ဥာဏ္ပညာ၊ အရည္အေသြးတုိ႔သည္လည္း စိတ္၏ အရည္အေသြး တစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ျခင္း၊ ရုိင္းစို္င္းမႈတုိ႔သည္လည္း စိတ္၏ စီမံမႈေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
                အျမင္က်ယ္ျခင္းႏွင့္ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းျခင္း တုိ႔သည္လည္း စိတ္ႏွင့္ သက္ဆုိင္လ်က္ရွိ ပါသည္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ျခင္းႏွင့္ ေနာက္က်က်န္ျခင္း တုိ႔သည္လည္း စိတ္နွလုံး၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဘာသာတရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယုံၾကည္ျခင္းႏွင့္ ရင့္က်က္မႈတုိ႔သည္ စိတ္ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိေၾကာင့္ စိတ္သည္ လူတစ္ဦး၏ ဘ၀တစ္ခုလုံးကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေသာအရာ ျဖစ္သည္။ ေကာင္းသည္ဟု ရႈျမင္ပါက အရာအားလုံးသည္ အေကာင္းျဖစ္သြားၿပီး မေကာင္းဟု ဆုံးျဖတ္ပါက အႏၱရာယ္မ်ားသြား ပါသည္။ ထုိအျပင္ လူတစ္ဦးသည္ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ေနထုိင္ပါက ေကာင္းေသာအရာကုိ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲပါက အရာအားလုံးကုိ ဆုံးရႈံးႏုိင္ပါသည္။ စိတ္သည္ လူတစ္ဦးကုိ ဖ်က္ဆီးႏုိင္သကဲ့သုိ႔ လူတစ္ဦးကုိ ေကာင္းမြန္စြာ တည္ေဆာက္ႏုိင္သည္။ ထုိေၾကာင့္စိတ္သည္ လူဘ၀တစ္ခုလုံးအတြက္ ျပတင္းေပါက္ပင္ ျဖစ္သည္။

               စိတ္ႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ 

             ဖြံ႕ၿဖိဳးေသာသူ၊ ပညာတတ္ေသာသူ၊ ခ်မ္းသာေသာသူ၊အဆင့္ျမင့္ျမင့္ေနထုိင္သူမ်ားကုိ ယဥ္ေက်း သည္ဟု သတ္မွတ္ၾကပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယေန႔တြင္ ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္းကုိ စဥ္းစားသည့္အခါတုိင္း လူသားမ်ား၏ စိတ္အေၾကာင္းႏွင့္ ထုိစိတ္ႏွင့္ အျခားအရာမ်ား၏ ဆက္စပ္မႈကုိ စဥ္းစားလာၾကပါသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ မိမိခ်မ္းသာစြာ ေနထုိင္ေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္သည့္အခါ တရားမွ်တမႈမရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္မႈ မ်ားရွိပါက ယဥ္ေက်းသည္ဟု မဆုိႏုိင္ပါ။ ပညာတတ္ေသာ္လည္း အသုံးမျပဳတတ္ပါက ယဥ္ေက်းသည္ဟု မဆုိႏုိင္ပါ။ ထုိေၾကာင့္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာအားျဖင့္ ဆုိရပါက ယဥ္ေက်းမႈဆုိသည္မွာ စိတ္ထားျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းျခင္း၊ ရုိးသားမႈရွိၿပီး အမွန္တရားအတုိင္း အရွိအတုိင္း လုပ္ေဆာင္အသက္ရွင္ျခင္းမ်ိဳးကုိ ေခၚ ပါသည္။ ထုိစိတ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္းကုိ ေလ့လာသည့္အခါ ယဥ္ေက်းမႈမရွိျခင္းေခၚ ရုိင္းစုိင္းမႈမ်ားကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း ေတြ႕ရွိႏုိင္သည္။


(၁)        အတၱသည္မယဥ္ေက်းမႈ
                 လူေနမႈအဆင့္အတန္းကုိ ေပတံအားျဖင့္ အသုံးျပဳၿပီးတုိင္းတာပါက စက္မႈႏွင့္ နည္းပညာ အလြန္ျမင့္မားသည့္ အေနာက္ႏုိင္ငံသည္ ယဥ္ေက်းေသာႏုိင္ငံမ်ားဟု ေခၚႏုိင္ပါသည္။ စက္မက္ေရးရာ အားျဖင့္ ေျပာဆုိပါက တစ္မိနစ္အတြင္း လူအသက္ေပါင္းမ်ားစြာသတ္ျဖတ္ႏုိင္သည့္ လက္နက္ႀကီးမ်ားကုိ ထုတ္လုပ္ေသာႏိုင္ငံသည္ ထုိကဲ့သုိ႔ မထုတ္လုပ္ႏုိင္ေသာ ႏုိင္ငံမ်ားထက္ ယဥ္ေက်းမႈျမင့္သည္ဟု ဆုိၾကပါသည္။ တုိးတက္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ စိတ္ႏွင့္ ၾကည့္ရႈပါက လူ႔အသက္ကုိ မညွာမတာ သတ္ျဖတ္ျခင္းသည္ မယဥ္ေက်းမႈ၊ ရုိင္းစုိင္းသည့္ အမူအက်င့္ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ ယဥ္ေက်းသည့္ ကမၻာဟု ဆုိေနၾကေသာ ကမၻာႀကီးသည္ အၿငိဳးအေတးမ်ား၊ မင္းထက္ငါဆုိသည့္ ရုိင္းေသာစိတ္မ်ား၊ သူတစ္ပါး ပုိင္နက္နယ္ေျမကုိ နည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္ က်ဴးေက်ာ္ကာ စီးပါြးရွာျခင္း စသည့္ မယဥ္ေက်းသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားစြာ ရွိသည္။ လူေနမႈအဆင့္အတန္းအားျဖင့္ ယဥ္ေက်းသည္ဟု သတ္မွတ္ျခင္းခံရေသာ လူယဥ္ေက်းတုိ႔၏ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ မယဥ္ေက်းေသာ အတၱစိတ္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ မယဥ္ေက်းျခင္း ဆုိသည္မွာ အတၱစိတ္ပင္ ျဖစ္သည္။

(၂)     အစြဲစိတ္သည္ မယဥ္ေက်းမႈ
                    လူသားတစ္ဦး၏ ယဥ္ေက်းမႈကုိ တုိင္းတာပါက သူ၏ ရုိးသားျဖဴစင္မႈႏွင့္ တုိင္းတာႏုိင္ပါသည္။ ရုိးသားျဖဴစင္မႈႏွင့္ အၿမဲဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ စိတ္မွာ အစြဲႀကီးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အစြဲႀကီးျခင္းကုိ ယဥ္ေက်းမႈ အျမင္ျဖင့္ ၾကည့္ပါက မိမိႏွင့္ ဘာသာစကားတူသူ၊ လူမ်ိဳးတူသူ၊ ဘာသာတရားတူသူ၊ ေနရပ္ ေဒသတူသူတုိ႔ကုိသာ အေကာင္းျမင္ျခင္း၊ သူတုိ႔အမည္ပါမွစိတ္ေက်နပ္ျခင္း၊သူတုိ႔သည္သာေကာင္းသည္ ေတာ္သည္ဟု ခံယူျခင္းတုိ႔သည္ အစြဲႀကီးျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ အစြဲႀကီးၿခင္းသည္ အယူေသးျခင္း မဟုတ္ဘဲ လူမ်ိဳး၊ ေနရာေဒသ စသည္ျဖင့္ စိတ္အစြဲရွိျခင္းကုိ ေခၚပါသည္။ အစြဲႀကီးျခင္းကုိ စိတ္ႀကီးျခင္းဟုလည္း ေခၚပါသည္။ ထုိသုိ႔ အစြဲႀကီးျခင္း၊ စိတ္ႀကီးျခင္းတုိ႔သည္ မယဥ္ေက်းျခင္း၊ မရင့္က်က္ျခင္းႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ မရွိျခင္း တုိ႔ပင္ျဖစ္သည္။ 

(၃)          တစ္ဘက္ေစာင္းျခင္းသည္ မယဥ္ေက်း
                  တစ္ဘက္ေစာင္းျခင္းသည္ မ်က္ႏွာသာေပးမႈ၊ မိမိသာလွ်င္ ဆုိတဲ့စိတ္၊ မိမိအႀကိဳက္ကုိသာ ဦးစား ေပးျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထုိစိတ္မ်ားသည္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အျမင္ျဖစ္ၿပီး တစ္ဘက္စြန္းသို႔ ေရာက္သြား ႏုိင္ေသာ စိတ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ တစ္ဘက္ေစာင္းျခင္းသည္ အျခားတစ္ဖက္ရွိ လူသားမ်ားအား လစ္လ်ဴရႈျခင္း၊ တန္ဖုိးမထားျခင္း၊ တစ္ဘက္သတ္ဆန္လြန္းျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသုိင္းအ၀ုိင္း ရႈေထာင့္ျဖင့္ ေျပာရပါက ထုိသုိ႔လုပ္ေဆာင္ျခင္း ေတြးေခၚျခင္းသည္၊ ျပဳမူႀကံစည္ျခင္းတုိ႔သည္ ယဥ္ေက်းမႈေခါင္းပါးျခင္း၊ မယဥ္ေက်း ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ယဥ္ေက်းမႈ၏ သဘာ၀ဆီသုိ႔

                    ယဥ္ေက်းမႈကုိ တုိင္းတာၾကသည့္အခါ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ေပတံျဖင့္ တုိင္းတာၾကသည္။ ထုိသုိ႔ တုိင္းတာျခင္းေၾကာင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး ကိုသာ စဥ္းစားၾကၿပီး အခ်င္းခ်င္းၿပိဳင္ဆုိင္မႈ ပုိမုိႀကီးထြားလာ ပါသည္။ နည္းမ်ိဳးစုံသုံး၍ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မႈကုိ ရွာေဖြၿပီး လူ႔အခြင့္အေရးကုိပါ ခ်ိဳးေဖာက္လာသည္အထိ ျဖစ္သြားပါသည္။ စက္ရုံႀကီးမ်ား တည္ေဆာက္ကာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ေလထုညစ္ညမ္းမႈ ႀကီးထြား လာပါသည္။ တစ္ဘက္သားကုိ အမိန္႔ေပးႏုိင္ရန္ စစ္လက္နက္မ်ားကုိ အလြန္အကၽြံ ထုတ္လုပ္ၿပီး ယဥ္ေက်း ေသာကမၻာႀကီးကုိ ျခိမ္းေျခာက္လာပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းေသာ ကမၻာႀကီးကုိ ဖြ႕ံၿဖိဳးတုိးတက္မႈမွ စိန္ေခၚလာပါသည္။ ဤတြင္ ယဥ္ေက်းမႈဆုိသည္မွာ အတတ္ပညာမ်ားကုိ အက်ိဳးရွိရွိ အသုံးျပဳတတ္ျခင္း၊ လူသားမ်ားႏွင့္ ဖန္ဆင္းေသာ အရာရာတုိင္း၌ ရွိေသာ မူလတန္ဖုိးကုိ သိရွိၿပီး တန္ဖုိးထားတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိယဥ္ေက်းမႈကုိ စိတ္ႏွင့္သက္ဆုိင္သည့္ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ၿပီး စိတ္ႏွင့္သက္ဆုိင္သည့္ ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားမွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ျဖစ္သည္။


(၁)         ရုိးသားမႈ
                 ယဥ္ေက်းမႈသည္ စိတ္ႏွလုံး၏ ရုိးသားမႈကုိ ေခၚပါသည္။ သီၾသေလာ္ဂ်ီရႈေထာင့္ျဖင့္ ဆုိပါက ခရစ္ေတာ္သည္ ယဥ္ေက်းမႈအႏွစ္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ေပးေသာ ဘုရားျဖစ္ျခင္းကုိ ေဖၚျပပါသည္။ ခရစ္ယာန္ တုိ႔၏ ယုံၾကည္ခ်က္တြင္ ဘုရားသခင္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္ျဖစ္သည္။ ဖန္ဆင္းျခင္းသည္ ဖရုိဖရဲျဖစ္ေနေသာအရာ၊ စနစ္မက်ေသာအရာမ်ား၊ မယဥ္ေက်းမလိမၼာေသာအရာမ်ားကုိ စနစ္တက်ျဖစ္ေအာင္၊ ရုိးသားျပီး ယဥ္ေက်း သိမ့္ေမြ႕လာေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ စိတ္ႏွလုံးသိမ္ေမြ႕လာေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဖန္ဆင္းျခင္း၏ အႏွစ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမႈဟူသည္ ရုိးသားမႈပင္ ျဖစ္သည္။ လူသားမ်ား၏ ရုိးသားေသာ စိတ္သည္ စိတ္ႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈပင္ျဖစ္သည္။

(၂)       ျဖဴစင္မႈ
                    ယဥ္ေက်းမႈသည္ ျဖဴစင္ေသာ စိတ္ပင္ျဖစ္သည္။ သခင္ေယရႈသည္ ယဥ္ေက်းမႈကုိ သန္႔ရွင္းေစ ေသာ ခရစ္ေတာ္ ျဖစ္ျခင္းကုိ ဆုိလုိပါသည္။ ျဖဴစင္ေသာစိတ္သည္ လူသားတစ္ဦး၏ တန္ဖုိးတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္၏ သြန္သင္ခ်က္အရ စိတ္နွလုံးျဖဴစင္ျခင္းသည္ ဘုရားကုိ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္စြမ္း မဂၤလာတစ္ပါး ျဖစ္ပါသည္။ ယဥ္ေက်းမႈရႈေထာင့္ျဖင့္ ေျပာပါက ျဖဴစင္ျခင္းသည္ လူယဥ္ေက်းတုိ႔၏ ႀကီးျမတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ လူတစ္ဦး၏ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕မႈကုိ သူ၏စိတ္ႏွလုံးျဖဴစင္မႈျဖင့္ သတ္မွတ္ႏုိင္သည္။ လူသားတုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမႈသည္ စိတ္ျဖဴစင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

(၃)       အေကာင္းျမင္မႈ
                ယဥ္ေက်းမႈသည္ အရာအားလုံးအတြက္ အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ အေကာင္းျမင္ျခင္း၊ အေကာင္းကုိ အေကာင္းအတုိင္း အသုံးျပဳတတ္ျခင္း၊ အဆုိးကုိသင္ခန္းစာအျဖစ္ ထားရွိကာ ထုိအဆုိး ဟူသမွ်တုိ႔ကုိ ျပဳျပင္၍ ေကာင္းက်ိဳးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲအသုံးျပဳျခင္းတုိ႔ပင္ျဖစ္သည္။ ဤတြင္ ခရစ္ေတာ္သည္ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးေသာ အရွင္ျဖစ္ျခင္းကုိ ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လူသားတုိင္း၏ ယဥ္ေက်းမႈတြင္ ေကာင္းေသာယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မေကာင္းေသာယဥ္ေက်းမႈ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။ မေကာင္း ေသာယဥ္ေက်းမႈကုိ ခရစ္ေတာ္ အားျဖင့္ျပဳျပင္ၿပီး ေကာင္းေသာ ယဥ္ေက်းမႈကုိ တုိးပြားေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း သည္ ယဥ္ေက်းမႈကုိ အေကာင္းျမင္ျခင္းျဖစ္သည္။ အေကာင္းကုိသာ ၾကည့္၍မရ သကဲ့သုိ႔ မေကာင္းျခင္း ကုိသာ ၾကည့္၍မရပါ။ ယဥ္ေက်းမႈသည္ အေကာင္းျမင္ျခင္းျဖစ္၍ အဆုိးကုိပယ္၊ အေကာင္းကုိေဆာင္ရန္ ျဖစ္သည္။ လူတစ္ဦးသည္ ထုိသုိ႔အေကာင္းျမင္တတ္ပါက ယဥ္ေက်းမႈရွိသည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ 


လူသားတုိ႔၏တန္ဖုိး

                  ယဥ္ေက်းမႈဆုိသည္မွာ လူသားတုိ႔၏ တန္ဖုိးပင္ျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္ကုိ ခရစ္ယာန္ဓမၼေတြးေခၚမႈ ရႈေထာင့္ျဖင့္ ေျပာပါက သခင္ေယရႈသည္ ယဥ္ေက်းမႈတန္ဖုိးကုိ ျမင့္တင္ေသာ အရွင္သခင္ျဖစ္ျခင္းကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္သည္။ တန္ဖုိးဟု ဆုိရာတြင္ ေျပာင္းလဲ၍မရေတာ့ျခင္း၊ ေစ်းေလ်ာ့၍မရေတာ့ျခင္း၊ မူလျဖစ္တည္ျခင္းတုိ႔ကုိ ေခၚပါသည္။ ထုိတန္ဖုိးမ်ားကို တန္ဖုိးရွိစြာ အသုံးျပဳတတ္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါသည္။ ထုိမူလ တန္ဖုိးမ်ားတြင္ ယဥ္ေက်းမႈသည္ မူလတန္ဖုိး တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ထုိနည္းတူ ယဥ္ေက်းမႈသည္ လူသားတုိ႔၏ တန္ဖုိးကုိ ျမင့္တင္ေပးသည္။ သဘာ၀ကုိ ဖ်က္ဆီးေသာ တန္ဖုိးနည္းလူသား ျဖစ္ျခင္းမွ သဘာ၀ကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးလ်က္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေသာ လူယဥ္ေက်းအျဖစ္သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ေပးပါသည္။ 
                အသက္ေပါင္းမ်ားကုိ တစ္မိနစ္အတြင္းေသေၾကပ်က္စီးေစမည့္ လက္နက္မ်ားကုိ ထုတ္လုပ္ေသာ ညွာတာမႈကင္းမဲ့သည့္ လူသားမ်ားမွ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ လုပ္ေကၽြးေသာ တန္ဖုိးရွိလူသားမ်ားအျဖစ္ ဖန္တီးေပးပါသည္။ မိမိခ်မ္းသာၾကြယ္၀ေရးကုိသာ စဥ္းစားၿပီး ေတာေတာင္သဘာ၀ကုိ ဖ်က္ဆီးေသာ ေလာဘလူသားမ်ားမွ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကုိ မွီခုိကာ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ လွပေအာင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေသာ လူယဥ္ေက်းအျဖစ္သုိ႔ ေခၚေဆာင္ေပးပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမႈသည္ လူသား တုိ႔၏တန္ဖုိးတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။

နိဂုံး
                  ယဥ္ေက်းမႈရွိျခင္းကုိ ေကာင္းက်ိဳးေပးျခင္းျဖင့္ တုိင္းတာရႈျမင့္ရပါသည္။ ေကာင္းက်ိဳးဟု ဆုိရာတြင္ မိမိေကာင္းစားေရးကုိသာ မဟုတ္ဘဲ အမ်ားေကာင္းက်ိဳး၊ အျခားသူတုိ႔၏ ေကာင္းက်ိဳးတုိ႔ကုိ ဆိုလုိသည္။ လူတစ္ဦးအတြက္သာ ေကာင္းက်ိဳးျပဳပါက ယဥ္ေက်းသည္ဟု မဆုိသာေပ။ ထုိအျပင္ ယဥ္ေက်းမႈကုိ အလုပ္အားျဖင့္ တုိင္းတာရပါသည္။ လူတစ္ဦးအေနျဖင့္ မိမိလုပ္ေဆာင္မႈသည္ သူတစ္ပါးအား ထိခုိက္မႈ ျဖစ္ေစပါက မယဥ္ေက်းျခင္း ျဖစ္သြားပါသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ သူတစ္ပါးအား မထိခုိက္ပဲ စီးပြားရွာႏုိင္သည္။ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ပါသည္။ ယေန႔ကမၻာႀကီးတြင္ ယဥ္ေက်းသည္ဟု ထင္ရေသာ တုိးတက္သည့္ ႏုိင္ငံအခ်ိဳ႕၏ လုပ္ရပ္သည္ မယဥ္ေက်းသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားစြာ ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ ျခင္းထက္ စိတ္ႏွလုံးျပည့္၀ျခင္းျဖင့္ သတ္မွတ္သင့္ေပသည္။ စိတ္သည္ ယဥ္ေက်းျခင္း၏ အုတ္ျမစ္ ေပတည္း။ 


                                   Rev. Dr. ဖြန္ဟရန္းေအြ












No comments:

Post a Comment