Wednesday, August 22, 2018

ၿမဲတည္ေက်ာက္၊ ကၽြႏ္ုဖုိ႔ကြဲ........

ၿမဲတည္ေက်ာက္က်ဴး - Rock of Ages Cleft for me
သီခ်င္းနံပါတ္-   ၁၆၇

             ဓမၼသီခ်င္းစာအုပ္သစ္၌ ပုဒ္ေရ ၁၆၇ေျမာက္ ေသာသီခ်င္းသည္ “ၿမဲတည္ေက်ာက္က်ဴး” ျဖစ္ပါသည္။ ေျမာက္ျမားလွစြာေသာ တပည့္ေတာ္တု႔ိသည္ ဤသီခ်င္းအား လြန္စြာႏွစ္သက္၍ ခြန္အား တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ သီဆုိခဲ့ၾကသည္။ စုံစမ္းျခင္းေရာက္ေသာကာလမ်ား၌........
                   “ၿမဲတည္ေက်ာက္ ကၽြႏု္ပ္ဖုိ႔ကြဲ
                   ခုိပါေစကုိယ္ေတာ္ အထဲ...........
                   နံေတာ္ထဲက စီးေရ... ေသြး
                   ျပစ္အနာကုိၿငိမ္းေစေရ....
                  ျပစ္ေျဖရွင္း ႏွလုံးေဆးေၾကာ
                  ကုန္စင္ ကယ္တင္ပါေစေသာ....”
                  ဤဓမၼေတးသည္ လဲမသြားေစရန္ တုိးညွင္းစြာ အားေပးေသာ သီခ်င္းေကာင္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသခံခ်က္ မ်ားစြာရရွိခဲ့ပါသည္။ အရက္သမားတစ္ေယာက္ကုိ ေျပာင္းလဲေစခဲ့ဖူးပါသည္။ ေရနစ္သူကုိ လြတ္ေျမာက္ေစခဲ့ဖူးသည္...... စသည္ျဖင့္ ရာဇ၀င္သမုိင္း ရွိခဲ့သည္။


               ဤဓမၼေတး၏ မူလကား ၁၇၇၆ခုနွစ္တြင္ ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂၂၀ၾကာ ခဲ့ၿပီး၊ ဆရာ ၾသဂတ္စတက္ေတာ့ ပေလဒီ Rev. A. Toplady  1746-1778 ေရးသားခဲ့ပါသည္။ ဆရာသည္ ၁၂ႏွစ္သား မွစ၍ တရားေဟာကာ ၁၄ႏွစ္တြင္ ဓမၼသီခ်င္းမ်ား စတင္ေရးစပ္သည္။ သူသည္ သခင္ေယရႈႏွင့္ ေတြ႕၍ လက္ေတာ္ႏွင့္ တုိ႔ျခင္းခံရၿပီးလွ်င္ အျပစ္ကုိပယ္လ်က္ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ေသာ ဧ၀ံေဂလိတရာကုိ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမေရြး ေဟာၾကားျခင္းသည္ အေရးႀကီးေသာ သာသနာ႕တာ၀န္ ျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္သူ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။
            ေတာ့ပေလဒီသည္ ဤသီခ်င္း၌ လူသည္ ဘုရားသခင္ကုိ ကနဦးကပင္ လုိအပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ အသက္တာ တစ္ေလွ်ာက္လုံးတြင္သာမက ေကာင္းကင္ႏုိင္ငံသုိ႔ ၀င္စား၍ တရားစီရင္ေတာ္မူသည္အထိ လုိအပ္ေၾကာင္းေဖာ္ျပ၍ ဆုေတာင္းသံျဖင့္ အဆုံးသတ္ခဲ့သည္။

               ၁၇၅၃ခုနွစ္တြင္ အဂၤလိပ္စစ္တပ္မွ တပ္မွဴး ေမဂ်ာ ေတာ့ပေလဒီ၏သား အသက္ ၁၆ႏွစ္ရွိ ၾသဂတ္စတပ္ မန္ေတဂူ၊ ေတာ့ပေလဒီသည္ မိခင္မုဆုိးမႏွင့္ (အသက္တစ္ႏွစ္တြင္ ဖခင္ျဖစ္သူ တုိက္ပြဲက်ဆုံး) အိုင္ယာလန္ျပည္ရွိ ေဆြမ်ိဳးမ်ားထံ သြားေရာက္လည္ပတ္သည္။ ကိမန္ဒီရြာ၌ တပည့္ေတာ္ တစ္ေယာက္က ဆင္းရဲသားမ်ားႏွင့္အတူ စပါးက်ီတစ္ခု၌ စည္းေ၀း၍ တရားေဟာရာ ေတာ့ပေလဒီ လုိက္သြား၍ နားစြင့္လုိက္လွ်င္..........
             “သင္တုိ႔သည္ အထက္ကေ၀းလ်က္ ရွိေသာ္လည္း......
              ယခုမွာ........ ခရစ္ေတာ္၌ ျဖစ္၍.....
              အေသြးေတာ္အားျဖင့္.........
             အနီးသုိ႔ေရာက္ေလၿပီ....... (ဧဖက္ ၂း၁၃)
                ဟူေသာ က်မ္းခ်က္ကုိ ၾကားရေလသည္။ ေတာ့ပေလဒီသည္ ယခင္က ကယ္တင္ျခင္းကုိ ပဓာနမထားေသာ္လည္း ရုိးသားေသာ တရားေဟာခ်က္သည္ သူ႔ႏွလုံးသားကုိ ထိခုိက္၍ အဆုံး၌ အဖုိးတန္လွေသာ ဤသီခ်င္းကုိ ေရးစပ္ဖုိ႔ရန္ ႏႈိးေဆာ္မႈ ရေလသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ”ၿမဲတည္ေက်ာက္၊ ကၽြႏ္ုပ္ဖုိ႔ကြဲ” ဓမၼေတး ေမြးဖြားခဲ့ရျခင္းျဖစ္ ပါသည္။


            အရက္မူးလ်က္ရွိေသာသူ...........
           အ၀တ္အစား ႏြမ္းပါးလ်က္ရွိေသာသူ တစ္ေယာက္သည္ ခမ္းနားထည္၀ါေသာ ဘုရားရွိခုိေက်ာင္း ထဲသုိ႔ ၀င္သြားေလသည္။ ဘုရားရွိခုိးေနခုိက္ သီခ်င္းဒုတိယအပုိဒ္ ဆုိသည့္အဆုံးတြင္ တရားေဟာပလႅင္နား တုိင္ေအာင္ သူေလွ်ာက္သြားရာ ပရိသတ္က အံ့ၾသေနၾကသည္။
             မတားဆီးနုိင္ခင္ ခုံတန္းမွာသူလဲက်၍ အိပ္ေပ်ာ္ေလေတာ့သည္။ ထုိအခါ.... သင္းေထာက္ တစ္ေယာက္က ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္း အျပင္ဖက္သုိ႔ သူ႔ကုိထုတ္ပစ္မည္ ျပဳရာ........
             ဆရာက......
             “ေနပါေစ...... ကၽြန္ေတာ္ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ေနွာက္ယွက္တာမွ မဟုတ္တာ၊ ဘုရားသခင္ ပုိ႔လုိက္တာ ျဖစ္မွာပါ။ သူႏုိးလာတဲ့အခါ..... ေကာင္းတဲ့တရားစကားကုိ ၾကားခ်င္ၾကားရလိမ့္ မယ္။ ေနပါေစ.....” ဟုေျပာသျဖင့္ ဒီအတုိင္း ထားၾကေလသည္။
            တကယ္လည္း မၾကာခင္ သူႏိုးလာခဲ့သည္။ သူႏုိးလာခ်ိန္၌ ပရိပ္သတ္သည္ ထ၍ ဓမၼေတးတပုဒ္ကုိ သီဆုိေနၾကပါသည္။ “ၿမဲတည္ေက်ာက္၊ ကၽြႏု္ပ္ဖုိ႔ကြဲ” ျဖစ္ပါသည္။
                      “မ်က္ရည္မ်ား  အစဥ္ယုိေစ.......
                       စိတ္အားႀကီး  မေလ်ာ့မေရြ႕.......
                       ဤမွ်ပင္ အျပစ္မလြတ္......
                       ကုိယ္ေတာ္သာ သနားကယ္ခၽြတ္.....
                      လက္ေတာ္၌  အဖုိးမပါ............
                       တုိင္ေတာ္ရင္းသာ ခ်ဥ္းကပ္ပါ..........
          အရက္မူးေနသူသည္ လန္႔ႏုိးကာ ပရိသတ္ကုိ ထႀကည့္ၿပီးလွ်င္ မိမိမ်က္ႏွာက္ လက္ႏွင့္ဖုံးလ်က္ ထုိင္ေလသည္။ ယခင္က ၾကားဖူးခဲ့ေသာ တရားတုိ႔ကုိလည္း အျပင္းအထန္ သတိရ၍ ခ်က္ခ်င္းခံစား ရကာ မ်က္ရည္က်လ်က္ေနသည္ကုိ တရားေဟာဆရာက ျမင္ရေလသည္။
          ေက်ာင္းအျပင္သုိ႔ ဆြဲမထုတ္ဘဲ သည္းခံသည့္ ခရစ္ယာန္တုိ႔၏ သည္းခံျခင္းျဖင့္သာ အႏုိင္ႏုိင္ ကယ္တင္ျခင္းခံခဲ့ ရေသာသူ။ “ၿမဲတည္ေက်ာက္၊ ကၽြႏု္ပ္ဖုိ႔ကြဲ.....” ဓမၼေတးကုိ ၾကားလ်က္ ေျပာင္းလဲခဲ့သူ သည္ ထုိေက်ာင္း၌ တပည့္ေတာ္ျဖစ္ရုံမက အားကုိးအားထားျပဳရေသာ အသင္းေထာက္ တစ္ပါးပင္ ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။

             သေဘၤာတစ္စီး ရုတ္တရက္ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲသျဖင့္ လူမ်ား ေရထဲသုိ႔ ခုန္ခ် ကူးခတ္ ရေလသည္။ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ေယာက္တြင္ ခင္ပြန္းသည္သာ အသက္ကယ္အက်ီီကုိ ၀တ္ဆင္ခြင့္ရ ေလသည္။ ဇနီးသည္ မရေတာ့သျဖင့္ ခင္ပြန္း၏ ပုခုံးကုိမွီကာ ကူးခတ္ေနရသည္။ ၾကာလာေသာအခါ အင္အားယုတ္ေလ်ာ့ သျဖင့္.......
            “ကၽြန္မ မတတ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ေမာင္...... လက္ပန္းက်ေနၿပီ”
           “ေနပါဦး...... ခင္၊ အသက္ကယ္ သမၺာန္ေတြ ေရာက္လာေတာ့မွာပါ”
           “မရေတာ့ဘူးေမာင္........ ဘယ္လုိမွ မတတ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး....”
           “ေဟ့...... တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ သီခ်င္းသည္ေတြပဲကြ.....။ သီခ်င္းဆုိရင္း ေသၾကရေအာင္။ ၿမဲတည္ ေက်ာက္ကုိ ဆုိၾကစုိ႔.......”
           “ဟုတ္ကဲ့ရွင္......”
           သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္သည္ လက္ပန္းက်လွၿပီးျဖစ္၍ ေနာက္ဆုံး အင္အားျဖင့္ ၿမဲတည္ေက်ာက္ကုိ သီဆုိၾကေလသည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ အားနည္းလွစြာ သံၿပိဳင္ သီဆုိေနၾကသည္ကုိ ၾကားရေသာ အနီးအပါးမွ ေရကူးေနသူမ်ားကလည္း ၾကား၍၀ုိင္းဆုိၾကေလသည္။ ဓမၼေတးသီဆုိေနသူ ဒုကၡသည္မ်ားကုိ လႈိင္းတံပုိးသည္ နစ္ျမဳပ္ေအာင္ ရုိက္ပုတ္ႏုိင္စြမ္း မရွိပါ။


             သူတုိ႔၌ အားအင္သစ္ရရွိ၍ အခ်ိန္ကုိ ဆြဲထားႏုိင္သျဖင့္ ကယ္ဆယ္မည့္ သမၺာန္မ်ား ေရာက္ရွိ လာကာ အသက္ခ်မ္းသာခြင့္ ရရွိၾကေလသည္။ 
            ၀ိတုိရိယဘုရင္မ၏ ၾကင္ယာေတာ္ အယ္လ္ဘတ္မင္းသားႀကီး အနိစၥ ေရာက္ခါနီးတြင္ ဤ သီခ်င္းကုိ သီဆုိခဲ့ၿပီးေနာက္........
              “ဤသီခ်င္းေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ.....
            ရတနာ၊ ဂုဏ္ျဒပ္ စသည္တုိ႔၌သာ ကၽြႏု္ပ္ေပ်ာ္ေမြ႕အားကုိး ေနခဲ့လွ်င္....... ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြႏု္ပ္ဟာ ၀မ္းနည္းဖြယ္ လူမြဲ ျဖစ္ရာေရာက္မွာပဲ..... ” ဟု ၀န္ခံခဲ့ဖူးေလသည္။
              “ထြက္သက္၊ ၀င္သက္ ရႈစဥ္တြင္
               မ်က္စိေသလ်က္ စုေတလွ်င္.......
               ျမင့္ေရႊဘုံသုိ႔ ျပန္တက္ၾကြ
               ျဖဴ ပလႅင္ေတာ္ ျမင္ရမွ.......
              ၿမဲတည္ေက်ာက္ ကၽြႏု္ပ္ဖုိ႔ကြဲ
              ခုိပါေစ ကုိယ္ေတာ္အထဲ.........”
            ဆရာႀကီးေတာ့ပေလဒီကုိ ေက်းဇူးတင္ၾကရပါမည္။


                                  ဆရာဆုိး











 














No comments:

Post a Comment