Thursday, July 5, 2018

ခံစားမိသမွ်ဆရာႀကီးယုဒႆန္ဘ၀

အေျချပဳက်မ္း ။            ။ အာေဗလသည္ေသလြန္ေသာ္လည္းယခုပင္တရားေဟာေသး၏။ ေဟၿဗဲ (၁၁း၄)

             ျမန္မာျပည္ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္သာသနာသည္ (၁၈၁၃) ဇူလုိင္လ(၁၃)ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာျပည္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာေသာ ဆရာႀကီးယုဒႆန္ႏွင့္ ဇနီးသည္ေရာက္ရွိသည့္ေန႔ကုိ အစြဲျပဳ၍ သတ္မွတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ သာသနာႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္ေပၚတြင္ ခရစ္ယာန္ သာသနာမ်ိဳးေစ့ကုိ ရွင္သန္ႀကီးထြားေအာင္စုိက္ပ်ိဳးေပးခဲ့ေသာ ဆရာႀကီးယုဒႆန္အား ဤစာစုျဖင့္ ဂုဏ္ျပဳ
မွတ္တမ္းတင္ အပ္ေပသည္။ ဆရာႀကီး၏ ဘ၀တစ္ခုလုံးကုိ ေလ့လာရာတြင္ လူသားအားလုံးကုိ အက်ိဳးျပဳ 
ေသာသစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ ႏွင့္ ခုိင္းႏႈိင္းေဖာ္ျပခ်င္ပါသည္။။ “သစ္တစ္ပင္ေကာင္း၊ငွက္တစ္ေသာင္းနားႏုိင္” ဟူေသာ စကားအတုိင္း သစ္ပင္တစ္ပင္၏အေရးႀကီးေသာ အစိတ္အပုိင္းမ်ားမွာ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ ပါသည္။


၁။ အျမစ္ (ေရေသာက္ျမစ္)
               သစ္ပင္တစ္ပင္၏ အေရးႀကီးေသာအစိတ္အပုိင္းမွာ မျမင္ရေသာေရေသာက္ျမစ္ ပင္ျဖစ္သည္။ အပင္၏အသက္ပင္ ျဖစ္သည္။ အျမစ္သည္ေရ လုံေလာက္စြာမရလွ်င္ ပုပ္ၿပီးေျခာက္ေသြ႕သြားပါမည္။ လူတစ္ေယာက္၏အသက္တာသည္လည္း သူ၏ႏွလုံးသားထဲ၌ ရွိေနေသာ သူ၏ဘုရားအေပၚ ယုံၾကည္ ကုိးကြယ္မႈပင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးယုဒႆန္ႏွင့္ဇနီးေမာင္ႏွံသည္..... အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွေန၍ အေရွ႔ပုိင္း အႏိၵိယႏုိင္ငံသုိ႔ သာသနာျပဳရန္ ထြက္ခြာခဲ့ေလသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံးတြင္ က်မ္းစာေတာ္ ျမတ္ကုိႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ေလ့လာခဲ့ရာမွ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ လမ္းျပမႈေၾကာင့္ ႏွစ္ျခင္းဂုိဏ္း ဂဏသုိ႔ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီး ျမန္မာျပည္သုိ႔သာသနာျပဳရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိေသာ္လည္း သမုိင္း၏အရွင္ ဘုရားသခင္သည္ မုန္တုိင္းကုိအသုံးျပဳၿပီး သူတုိ႔စီးနင္းလာေသာ ေဂ်ာ္ဂ်ီယာနာ (Georgians) သေဘၤာႀကီး ကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ေစခဲ့သည္။ (ျမန္မာျပည္သုိ႔စတင္ေရာက္ရွိေသာ၁၈၁၃မွဘုန္းေတာ္၀င္စား ေသာ၁၈၅၀)ျမန္မျပည္သာသနာျပဳခဲ့ေသာ(၃၇)တာကာလအတြင္း သမုိင္းမွတ္တုိင္အခ်ိဳ႕မွေအာက္ပါ အတုိင္းျဖစ္သည္။

(က)   ၁၈၁၉၊ဧၿပီ(၄)ရက္ေန႔တြင္ပထမဦးဆုံးျမန္မာဘာသာျဖင့္ ၀တ္ျပဳစည္းေ၀း ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ လူႀကီး (၁၅)ဦးႏွင့္ ကေလးအခ်ိဳ႕ပါ၀င္ခဲ့သည္။
(ခ)  ၁၉၁၉ခု၊ဇြန္လ(၂၇)တြင္ဆံေတာ္ႀကိဳလမ္းအနီး၊လိပ္ျပာကန္တြင္ ဦးေနာအား ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာ ျပဳခဲ့သည္။ ျမန္မာျပည္ခရစ္ယာန္ႏွစ္ျခင္း သမုိင္းတြင္ ပထမဦးဆုံးႏွစ္ျခင္း မဂၤလာပင္ျဖစ္သည္။
(ဂ)   ၁၈၂၆ခု၊ေဖေဖၚ၀ါရီလ(၂၄)တြင္ ရႏၱပုိစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆုိရာတြင္ စစ္ေျပျငိမ္းေရးစကားျပန္ကိစၥ၌ ဆရာႀကီး ယုဒႆန္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရသည္။
(ဃ)   ဆရာႀကီးယုဒႆန္သည္ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ အဘိဓာန္ႏွင့္ ျမန္မာ- အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္ကုိ ေရးသား ျပဳစုခဲ့သူျဖစ္ရာ ျမန္မာစာေပသမုိင္းအတြက္ သာမက ျမန္မာႏွင့္ကမၻာကုိ ပညာေပါင္းကူး ဆက္သြယ္ ေပးခဲ့သူျဖစ္သည္။
(င)   ဆရာႀကီးယုဒႆန္သည္ ၁၈၃၂၊ ဒီဇင္ဘာလ(၁၅)ရက္တြင္ဓမၼသစ္က်မ္းကုိ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ျပန္ဆုိ ေရးသားခဲ့ၿပီး၊ ေမာ္လၿမိဳင္သာသနာျပဳအသင္းပုံႏွိပ္တုိက္မွ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းကုိ ၁၈၃၅၊ ဒီဇင္ဘာ(၂၉) ရက္ေန႔တြင္ ေရးသားျပဳစုၿပီး၊ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕တြင္ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။
(စ)   ၁၈၂၄ခု၊ဇြန္လ(၈)ရက္မွ၁၈၂၅ခု၊ေမလအထိဆယ့္တစ္လအၾကာ အင္း၀လက္မရြံေထာင္တြင္ ညွင္းပန္ႏွိပ္စက္ ခ်ည္ေႏွာင္ျခင္း ခံခဲ့ရသည္။
(ဆ)   ဆရာႀကီးယုႆန္သည္အိမ္ေထာင္သုံးဆက္ရွိခဲ့ၿပီး၊ တစ္ပင္လဲတစ္ပင္ထူခဲ့သူျဖစ္သည္။သူ၏ သာသနာခရီးတြင္ ဇနီးသည္မ်ား၊ သားသမီးမ်ား ဆုံးရႈံးမႈမ်ားစြာ ခါးသီးစြာ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရရုံမက သူကုိယ္တုိင္ ၁၈၅၀၊ဧၿပီလ(၁၂)တြင္ ေမာ္လၿမိဳင္မွ ပင္လယ္ခရီးထြက္ခြာစဥ္ သေဘၤာေပၚတြင္ ဘုန္းေတာ္၀င္စား ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
           
                ယုဒႆန္သည္ သာမာန္လူမ်ားမလုပ္ႏုိင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားစြာကုိ ျမန္မာျပည္ရွိ ခရစ္ယာန္မ်ား အတြက္ သာမက၊ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ားအတြက္ တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္ေသာ ျမန္မာစာေပအေမြကုိ ေပးခဲ့သူျဖစ္သည္။ အျခားတစ္ဘက္တြက္မူ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံး ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔အနစ္နာခံကာ ေပးဆပ္ခဲ့ သူျဖစ္သည္။ သူ၏ထင္ရွားေသာ စကားတစ္ခုမွ “ခရစ္ေတာ္အတြက္သာမဟုတ္ခဲ့လွ်င္ ထုိအရာမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ႏုိင္မည္မဟုတ္ပါ” ဟူ၍ျဖစ္သည္။ သူ႔ဘ၀အသက္တာတြင္ ေရေသာက္ျမစ္တည္းဟူေသာ ခရစ္ေတာ္ ဘုရားဆီမွ ခြန္အားကုိယူ၍ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းသာျဖစ္သည္။ “ငါသည္ စုိက္ပ်ိဳးေသာသူ ျဖစ္၏။ အာေပါလုသည္ ေရေလာင္းေသာသူ ျဖစ္၏။ စုိက္ပ်ိဳးေသာသူ မတတ္ႏုိင္၊ ေရေလာင္းေသာသူ မတတ္ႏုိင္၊ ႀကီးထြားေစေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္သာလွ်င္ တတ္ႏုိင္ေတာ္မူ၏” (၁ေကာ ၃း၆-၇)

၂။  ပင္စည္ - အတတ္ပညာ
               ယုဒႆန္သည္ သူ႕အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္းတြင္ အံ့ၾသဖြယ္ရာမ်ား(miracles) ကုိသာ အားကုိးၿပီး တရားမေဟာပါ။ လူမ်ား ေျပာင္းလဲဖုိ႔ရန္ မ်က္လွည့္ဆရာကဲ့သုိ႔ ထူးဆန္းေသာအရာမ်ားကုိ အားမကုိးခဲ့ပါ။ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ေသြးေဆာင္ဖ်ားေယာင္းၿပီး သာသနာမျပဳခဲ့ပါ။ ျမန္မာျပည္အား သာသနာျပဳဖုိ႔ရန္ အတြက္ ျမန္မာစာ၊ျမန္မာစကားကုိ ေရွးဦးစြာ ဘုန္းႀကီးလူထြက္ ဦးေရႊေဒါင္းမွလည္းေကာင္း၊ ဆရာ ဦးေအာင္မင္းထံမွ ျမန္မာစာ သာမက ပါလိဘာသာ၊ျမန္မာသဒၵာ တည္ေဆာက္ပုံကုိ စနစ္တက် သင္ၾကား ခံယူၿပီး ျမန္မာက်မ္းစာကုိ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ား ဖတ္ရႈႏုိင္ေအာင္ ဘာသာျပန္ဆုိခဲ့သည္။ သာသနာျပဳ ရာတြင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကုိ ေလးစားကာ လူအမ်ားေနထုိင္ရာ အခ်က္အျခာ၌ တရားဇရပ္ေဆာက္ လုပ္ျခင္း၊ ခရစ္ယာန္တရားေတာ္ကုိ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးျခင္း၊ စာေပအားျဖင့္ သာသနာျပဳျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ သာသနာျပဳျခင္း အတတ္ပညာ ကၽြမ္းက်င္ခဲ့သူျဖစ္ရုံ သာမက ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔အေစခံျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ သာသနာသမုိင္း မွတ္တုိင္ကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ဆရာနႏၵာသိန္းဇံစာအုပ္မွ အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခု တင္ျပပါရေစ။
                 တစ္ခါက ဥယ်ာဥ္မွဴးတစ္ဦးသည္ ေတာစပ္တစ္ေနရာတြင္ ပန္းပင္မ်ားကုိစုိက္ပ်ိဳးလ်က္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းခဲ့သည္။ ေတာထဲရွိေမ်ာက္မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးကာ တစ္ေန႔တြင္ၿမိဳ႕ထဲသုိ႔ ကိစၥတစ္ခု ရွိေသာေၾကာင့္ ပန္းပင္မ်ားအား ေရေလာင္းျခင္းအလုပ္ကုိ ေမ်ာက္မ်ားအား တာ၀န္ေပးခဲ့ရာ ညေနျပန္လာ
 ေသာအခါ ပန္းပင္အားလုံး အျမစ္မွႏႈတ္ထားေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ သုိ႔ႏွင့္ ေမ်ာက္မ်ားအားလုံးကုိ ေခၚၿပီး ေမးျမန္းေလရာ ေမ်ာက္ေခါင္းေဆာင္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အားလုံး ခုိင္းထားတဲ့အတုိင္း ပန္းပင္မ်ားကုိ ေရေလာင္းရာ အျမစ္ထဲေရေရာက္မေရာက္ မေတြ႕ရတဲ့အတြက္ ေသခ်ာေအာင္ အပင္ကုိႏႈတ္ၿပီး ေရေလာင္းကာ ျပန္စုိက္တဲ့အခါ မရေတာ့ဘဲ၊ ယခုလုိေတြ႕ေနရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပခဲ့သည္။
              ထုိအျဖစ္အပ်က္ကုိၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အလုပ္တစ္ခုလုပ္ရာတြင္ ေစတနာေကာင္းရုံႏွင့္ မလုံေလာက္ပဲ ကုိယ္လုပ္ေသာအလုပ္အား ကၽြမ္းက်င္ဖုိ႔ လုိေၾကာင္းေဖာ္ျပထားသည္။ ဆရာႀကီးယုဒႆန္ သည္ သာသနာျပဳရာတြင္ ဆက္ကပ္အေစခံရုံသာမက ျမန္မာျပည္ႏွင့္ကုိက္ညီေသာ ယဥ္ေက်းမႈ၊စာေပ တုိ႔ကုိ အေျခခံ၍ သာသနာျပဳခဲ့သူ ျဖစ္သည္။

၃။   အကုိင္းအခက္ - အတတ္ပညာ
                   သစ္ပင္သည္ အကုိင္းအခက္ျဖင့္ ေ၀ဆာကာ လာေရာက္ခုိနားသူမ်ားအတြက္ ေအးျမေသာ အရိပ္ကုိ ေပးလ်က္ရွိသလုိ သမုိင္းတြင္ ေအာင္ျမင္ေသာသူ အားလုံးတုိ႔၏ ဘ၀တြင္ ေကာင္းေသာမိတ္ေဆြ အသုိင္းအ၀န္းမ်ားႏွင့္ ၀န္းရံထားလ်က္ရွိသည္။
                 ဆရာယုဒႆန္၏ဘ၀တြင္ သူ၏ဇနီးသည္ မမအန္း၏အခန္းဂ႑ကုိ ပစ္ပယ္ထား၍ မရေခ်။ ခင္ပြန္းသည္၏ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ ကူညီရင္း ျမန္မာျပည္တြင္ ဥပုသ္စာေျဖေက်ာင္း (Sunday School)  ကုိ စတင္ဦးေဆာင္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ဆရာယုဒႆန္ အင္း၀လက္မရြံေထာင္တြင္ အက်ဥ္းက်ခံေနရစဥ္ မိန္းမသားတန္မဲ့ ေၾကာက္ရြံမႈကင္းစြာ ခင္ပြန္းသည္လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ေထာင္ အာဏာပုိင္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားသာမက၊ စစ္သူႀကီး မဟာဗႏၵဳလဆီသုိ႔ သြားေရာက္ကာေတြ႕ဆုံခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ထုိျပင္ ေထာင္ေျပာင္းေသာအခါ က်န္ရစ္ေသာ ဘာသာျပန္ဆုိၿပီး က်မ္းစာကုိ ထိန္သိမ္း ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ က်ိဳကၡမီတြင္ေနထုိင္စဥ္ ျမန္မာတပည့္ ကေလးမ်ားအား စာသင္ေပးျခင္း၊ ႏွစ္ျခင္းခံယူလုိသူမ်ားအား စုေဆာင္းေပးျခင္း၊ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ၀တ္ျပဳကုိးကြယ္ျခင္းမ်ား ပုံမွန္ ျပဳလုပ္ေနစဥ္ အျပင္းဖ်ားၿပီး ဘုန္းေတာ္၀င္စားခဲ့ရာ ႏွစ္ႏွစ္အရြယ္ လူမမယ္သမီးေလး က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ မိခင္ဆုံးၿပီး ေျခာက္လအၾကာတြင္ သမီးငယ္ပါ ထပ္မံဆုံးရႈံးခဲ့ရသည္။ 


                 ဆရာယုဒႆန္သည္ ဆာရာေဟာလ္ဘုိဒ္မန္ႏွင့္ ဒုတိယအိမ္ေထာင္ ျပဳခဲ့သည္။ ဆရာ ယုဒႆန္၏ မိသားစုဘ၀ စုိစုိေျပေျပ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဇနီးသည္ ဆာရာမွာ ဆရာယုဒႆန္၏ ပထမဇနီး အဲန္း ေဟဇယ္တုိင္းႏွင့္ သမီးမာရီယာတုိ႔ မ်က္စိေရွ႕ေမ်ာက္မွာ ေသဆုံးသြားပုံ၊ ဆရာယုဒႆန္ ပူေဆြး ေသာကေရာက္ခဲ့ပုံတုိ႔အား ေတြ႕ျမင္ခဲ့သူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာႀကီး၏ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာဒုကၡ မ်ားကို ကူညီေျဖရွင္း ေပးခဲ့သူျဖစ္သည္။ ဇနီးသည္ဆာရာသည္ ဆရာယုဒႆန္အတြကင္ သားသမီး(၆)ဦး ေမြးဖြားေပးႏုိင္ခဲ့ၿပီး (၁၈၄၄)ခု၊စက္တင္ဘာ(၁)ရက္တြင္ ဘုန္းေတာ္၀င္စားခဲ့ပါသည္။
                 (၁၈၄၆)ခု၊ ဇြန္လ(၂)ရက္ေန႔တြင္အယ္မလီခ်ပ္ဘတ္ႏွင့္ တတိယအိမ္ေထာင္ ျပဳခဲ့ၿပီး၊ အယ္မလီ ဖရန္႔ဂ်ဒ္ဆင္ကုိ ဆရာႀကီးယုဒသန္အတြက္ ေမြးဖြားေပးခဲ့သည္။ ဆရာႀကီးေတြ႕ဆုံခဲ့ေသာ ဇနီးသည္ သုံးဦး၏ ေပးဆပ္ျခင္း၊ အနစ္နာခံျခင္း၊ အေစခံျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာႀကီးသည္ သာသနာျပဳျခင္း တြင္ သမုိင္း၀င္ မွတ္တုိင္မ်ား စုိက္ထူႏုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေအာင္ျမင္ေသာသူမ်ား၏ ဘ၀ေနာက္ကြယ္တြင္ ဇနီး၊ ခင္ပြန္း၊ အုပ္ထိန္းသူ၊ မိဘႏွင့္ ေကာင္းေသာပတ္၀န္းက်င္မ်ားျဖင့္ ၀ိုင္းရံလ်က္ရွိသည္။ “မိတ္ေဆြမူကား၊ ညီအစ္ကုိစြဲကပ္သည္ထက္ သာ၍စြဲကပ္တတ္၏” (သုတၱံ ၁၉း၂၄)

၄။   အရြက္ - စည္းစိမ္ဥစၥာ
              လူတစ္ေယာက္၏ တန္ဖုိးကုိ မည္သည့္စံျဖင့္ တုိင္းတာရမလဲဟူေသာ ေမးခြန္းကုိ ပညာရွင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေဖာ္ျပေသာ္လည္း လူတုိင္း မိမိတန္ဖုိးျဖစ္ေသာ ကုိယ္ပုိင္အရည္အခ်င္း၊ ကုိယ္ပုိင္သိကၡာကို ျမွင့္တင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းသင့္ေပသည္။ ကုိယ္ပုိင္အရည္အခ်င္း သိကၡာဆုိသည္မွာ ပညာ၊ ဥစၥာ၊ ၾသဇာအာဏာ တုိ႔ထက္ ခုိင္ၿမဲေသာ ေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ လူတစ္ဦး ဘ၀အသက္တာတစ္ေလွ်ာက္လုံး ရုိးသားေျဖာင့္မတ္စြာ အသက္ရွင္သြားပါက သူ၏တန္ဖုိး ျမင့္မား ေနမည္သာျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာႀကီး ပါရဂူက လူတစ္ေယာက္၏ တန္ဖုိးကုိ ဆုံးျဖတ္ေတာ့မည္ဆုိလွ်င္ ဒီလူဟာ သူေနထုိင္ခဲ့ေသာ ေလာကႀကီးကုိ ဘယ္ေလာက္အက်ိဳးျပဳခဲ့သလဲ ဆုိတဲ့စံသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ တုိင္းတာႏုိင္ပါသည္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ဆရာႀကီး ယုဒႆန္ ေသဆုံးသြားေသာအခါ ျမန္မာျပည္သူျပည္သား မ်ားအတြက္ စာေပ အေမြ(အဂၤလိပ္-ျမန္မာႏွင့္ ျမန္မာ-အဂၤလိပ္အဘိဓာန္) ပညာေရးအေမြ (ယုဒသန္ေကာလိပ္ႏွင့္ တန္ဖုိးမျဖတ္ ႏုိင္ေသာ ကယ္တင္ျခင္းသတင္းေကာင္း) ထားရွိခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ေလာကအေမြသာမက တမလြန္ဘ၀ အတြက္ ကယ္တင္ျခင္းစိတ္ခ်မႈ အေမြမ်ားပါ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအတြက္ ထားခဲ့ႏုိင္ ေသာသူျဖစ္သည္။
            ဆရာယုဒႆန္ကြယ္လြန္ၿပီး၊ ႏွစ္ေပါင္း(၃၀)အၾကာတြင္ ျမန္မာျပည္၌ ခရစ္ယာန္ဘုရားရွိေက်ာင္း (၆၃)ေက်ာင္း၊ သာသနာျပဳအသင္းအဖြဲ႕အစည္း(၁၆၃)ဖြဲ႕ႏွင့္ ႏွစ္ျခင္းခံၿပီး ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ (၇၀၀၀) ေက်ာ္ရွိလာခဲ့သည္။ “သံေခ်းပုိးရြဖ်က္ဆီး၍ သူခုိးထြင္းေဖာက္ခုိးယူရာ ေျမႀကီးဘ႑ာကုိ မဆည္းပူးႀကႏွင့္။ သံေခ်းပုိးရြ မဖ်က္ဆီး၍ သူခုိးမထြင္းေဖာက္ မခုိးမယူရာ ေကာင္းကင္ဘုံ၌ ဘ႑ာကုိ ဆည္းပူးၾကေလာ့။ အၾကင္အရပ္၌ သင္၏ဘ႑ရွိ၏။ ထုိအရပ္၌ သင္တုိ႔၏ စိတ္ႏွလုံးေရာက္တတ္၏။” (မႆဲ ၆း၁၉-၂၁)

၅။   အသီးအပြင့္ - ေအာင္ျမင္မႈ (အက်ိဳးျပဳေသာ လုပ္ငန္း)
                  ဆရာႀကီးယုဒႆန္ ေအာင္ျမင္မႈ၏ အဓိကေသာ့ခ်က္မွာ လူသားတစ္ဦးအေနျဖင့္ သူခံရေသာ ကာယေ၀ဒနာ၊ စိတ္ေ၀ဒနာတုိ႔သည္ နလံမထူႏုိင္ေအာင္ ႀကီးမားေသာ ဖိစီးမႈမ်ား ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ရူးမတတ္ျဖစ္ခဲ့ရေသာ အခ်ိန္မ်ား ရွိခဲ့သည္။ သုိ႔ရာတြင္ စိတ္ဓာတ္မက်၊ ဇြဲလုံ႔လမေလ်ာဘဲ ဘုရားထံေတာ္မွ ေမတၱာေတာ္ျဖင့္ ခရီးဆက္ခဲ့ၿပီး ထုိေမတၱာေတာ္သည္ သူ၏ခြန္အား၊ သူခံရေသာ ဆင္းရဲျခင္းမ်ားကုိ ရင္ဆုိင္ျဖတ္ေက်ာ္ႏုိင္ေစခဲ့သည္။ ေသာမတ္စ္ အယ္ဒီဆင္က “စစ္မွန္ေသာ ေအာင္ျမင္မႈ မ်ားသည္ ရႈံးနိမ့္မႈ ေလွကားထစ္မ်ားမွ..... စိတ္ဓာတ္မက်ဘဲ၊ ဘုရားေပးေသာခြန္အားျဖင့္ တက္လွမ္းခဲ့ရ တာခ်ည္းပင္ ျဖစ္သည္” ဟု ဆုိခဲ့သည္။


၆။  အေရာင္အနံ႔ - ေက်ာ္ၾကားမႈ
              သစ္ပင္တစ္ပင္၏ေကာင္းျခင္းသည္ ထုိသစ္ပင္၏ အေရာင္ရန႔ံပင္ ျဖစ္သည္။ ပန္းသတင္း ေလညွင္းေဆာင္သလုိ၊ လူသတင္း လူခ်င္းေဆာင္သကဲ့သုိ႔ ပင္ျဖစ္သည္။ ရွင္ေပါလုက ေကာရိႏဳအသင္းသူ/သားမ်ားကုိ “ငါတုိ႔သည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ေအာင္ပြဲကုိ အစဥ္ခံေစျခင္းငွာ၎၊ ထုိသခင္ကုိ သိျခင္း၏အေမႊးအႀကိဳင္သည္ ငါတုိ႔အားျဖင့္ အရပ္ရပ္တုိ႔၌ ႏွံ႔ျပားေစျခင္းငွာ၎၊ ျပဳေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးေတာ္ကုိ ခ်ီးမြမ္းျခင္း ရွိေစသတည္း” (၂ေကာ ၂း၁၄)။ ဆရာယုဒႆန္၏ ဂုဏ္သတင္းသည္ ကမၻာတည္သေရြ႕ ေမႊးပ်ံ႔ သင္းထုံေနမည္မွ ဧကန္မလြဲပါ။
               ျမန္မာျပည္၏ ေျမေပၚမွာ ဆရာႀကီးယုဒႆန္ စုိက္ပ်ိဳးခဲ့ေသာ သာသနာသစ္ပင္ႀကီးသည္ ရွင္သန္ႀကီးထြားခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း(၂၀၀)ျပည့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသာသနာသစ္ပင္ႀကီး ဆက္လက္ႀကီးထြားဖုိ႔ရန္ စာဖတ္သူ ယုံၾကည္သူမ်ားအားလုံး၏ တာ၀န္ပင္ျဖစ္သည္။ 
               တစ္ခါက ပန္းခ်ီဆရာႀကီးတစ္ဦထံသုိ႔ လူတစ္ေယာက္ အလုပ္လာအပ္သည္။ ဆရာႀကီး၏ ပန္းခ်ီပညာႏွင့္ ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းစက အျပစ္မ၀င္ေရာက္မီ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ဒ အေျခအေနကုိ ေရးဆြဲေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိရာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးက အခ်ိန္အကန္႔အသတ္မေပးဘဲ ငါစိတ္တုိင္းက်မွ ပန္းခ်ီကားအပ္မည္ဟု ဆုိကာ အလုပ္ကုိ လက္ခံလုိက္သည္။ ဆရာႀကီးသည္ သူ၏ တစ္ဦးတည္းေသာသားႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပင္က စမ္းေခ်ာင္းေလးတစ္ခုမွာ တစ္ရက္လွ်င္ ႏွစ္နာရီပန္းခ်ီသြားဆြဲရာ သားက ေန႔တုိင္းလုိက္ေပးကာ ကူညီ ေပးရသည္။ တစ္လၾကာေသာအခါ ေနပူမေရွာင္ မုိးရြာမေရွာင္ သြားေရာက္ေရးဆြဲေသာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး အျပင္းဖ်ားၿပီး ကြယ္လြန္သြားခဲ့သည္။ တစ္ဦးတည္းေသာသားသည္ ဖခင္၏ စ်ာပနအစီအစဥ္ၿပီး သြားေသာအခါ ဖခင္၏ ေနာက္ဆုံးပန္းခ်ီကားကုိ ၾကည့္ၿပီး၊ အေတြးအမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚလာခဲ့သည္။
               ပထမအေတြးမွာ ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္ရန္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ပန္းခ်ီကားကုိ ၾကည့္ၿပီး ဖခင္ကုိ သတိရေန၍ ျဖစ္သည္။ ဒုတိယအေတြးကေတာ့ ပန္းခ်ီကားကုိ ဖ်က္ဆီးလွ်င္ ေကာင္းကင္ဘုံက ဖခင္ေက်နပ္မွ မဟုတ္တဲ့အတြက္ မဖ်က္ဆီးေတာ့ဘဲ ဒီအတုိင္းသာ ထားရန္ျဖစ္သည္။ တတိယအေတြးကေတာ့ ငါ့အေဖရဲ႕ ေနာက္ဆုံးပန္းခ်ီကားျဖစ္တဲ့အတြက္ အေဖေပးတဲ့ ပန္းခ်ီပညာနဲ႕ မၿပီးဆုံးေသာတဲ့ ပန္းခ်ီကားကုိ ဆက္ဆြဲဖုိ႔ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိအတုိင္း လုပ္ေဆာင္ရန္လည္း ေနာက္ဆုံး သူဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့သည္။
                ဆရာႀကီးယုဒႆန္သည္ ျမန္မာျပည္ေျမပုံေပၚတြင္ သာသနာသစ္ပင္ ပန္းခ်ီကားကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အားလုံး အတြက္ ခ်န္ထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ဖ်က္ဆီးပစ္မွာလား။ ၀တ္ေက်တမ္းေက် ေရလုိက္ ငါးလုိက္ အသက္ရွင္မွာလား။ လွပတဲ့ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ေပၚထြက္လာေအာင္ ဆက္ဆြဲမွာလား။ စာဖတ္သူ၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္သာ ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာ သစ္ပင္ႀကီး ကမၻာတည္သေရြ႕အဓြန္႔ ရွည္ႏုိင္ၿပီး၊ ဆရာႀကီးယုဒသန္ကဲ့သု႔ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအား သာသနာ့အေမြ လက္ဆင့္ကမ္းေပးႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္ပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳရင္း ေ၀ငွျခင္းကုိ နိဂုံးခ်ဳပ္လုိက္ပါသည္။



                                       Rev. ေစာထြန္းထြန္းလင္း (ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မအသင္းေတာ္)
















No comments:

Post a Comment