၂၁ရာစုသုိ႔ဆုိက္ေရာက္ကာ ဤရာစုႏွစ္၏ပထမဆယ္စုႏွစ္ကုိေက်ာ္လြန္လာခဲ့ေသာ ခရစ္ယာန္ ယုံၾကည္သူမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏ယုံၾကည္ျခင္းႏွင့္ က်င့္သုံးမႈအတြက္ ေခတ္ကာလကုိအထူးဂရုစုိက္ရန္ လုိအပ္ေပသည္။ ၂၁ရာစုတြင္ ကမၻာႏွစ္တ၀ွမ္း ေခတ္ေပၚကာလ(modernity) မွ ေခတ္လြန္ကာလ (post-modernity) သုိ႔သိသာထင္ရွားစြာေျပာင္းလဲလာခဲ့သည္။ ၎ေျပာင္းလဲမႈ၏ရလဒ္တစ္ခုအေနျဖင့္ ကမၻာ ပတ္ဆက္ႏြယ္မႈေခၚ ဂလုိဘယ္လုိင္ေဇးရွင္း (Globalization) သည္အလြန္ပင္ ေခတ္စားလာပါသည္။ တစ္ခ်ိန္က အနည္းဆုံး ရက္ေပါင္း(၈၀)မွတစ္ပတ္ပတ္ရေသာ ကမၻာသည္ ယခုေခတ္တြင္ရက္ အနည္းငယ္ႏွင့္ ပတ္၍ရလာပါသည္။ အိုင္တီေခၚ ဆက္သြယ္ေရးတုိးတက္ေကာင္းမြန္လာမႈေၾကာင့္ မိနစ္ပုိင္းႏွင့္ကမၻာတ၀ွမ္းလုံးကုိ ဆက္သြယ္၍ရလာသည္။ အလြန္က်ယ္ျပန္႔ကာ ေ၀းကြာလွသည္ဟု ထင္ခဲ့ရေသာ ကမၻာသည္ ယခုအခ်ိန္မွာေသးငယ္ေသာ ကမၻာရြာေလးတစ္ခုသာ ျဖစ္လာပါၿပီ။ ေရွး ပေ၀သဏီမွစ၍ ပထ၀ီဘာရပ္က ကမၻာေျမႀကီးသည္ လုံးသည္ဟုသင္ေပးရာမွ ယခုအခ်ိန္တြင္ ကမၻာေျမႀကီးသည္ မလုံးေတာ့ဘဲ ျပားလာပါသည္။ (The World is Flat- Thomas L. Friedman) ဟု ခံယူၾကပါသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ တစ္ခ်ိန္က ကမၻာသည္ လုံးေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ျခမ္းရွိကာ တစ္ျခမ္းတြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ အျခားတစ္ျခမ္းတြင္ရွိေသာ ကမၻာသူ၊ကမၻာသားမ်ား က မေတြ႔ႏုိင္၊ မျမင္ႏိုင္ေခ်။
သုိ႔ရာတြင္ ယခုအခ်ိန္မွာကမၻာတ၀ွမ္းလုံး၌ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အျဖစ္သနစ္အားလုံးတုိ႔ကုိ အျခား ကမၻာသူ၊ ကမၻာသားအားလုံးတုိ႔က မိမိတုိ႔၏အိပ္ခန္းမွ ေကာင္းမြန္စြာၾကည့္ရႈႏုိင္ၾက ပါေတာ့သည္။ ၂၁ ရာစုကို ပညာေခတ္(the age of knowledge) ဟုေခၚပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေျပာင္းလဲမႈသည္ အရွိန္ႀကီးမား စြာျဖစ္ေပၚလာေသာအခ်ိန္မွာ ခရစ္ယာန္ယုံၾကည္သူမ်ားကလည္း သူတုိ႔၏ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ သက္၀င္ ယုံၾကည္ေသာ ဘုရားသခင္အေၾကာင္း (the doctrine of God) ကုိ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ကာ ဤေခတ္ကာလ တြင္ ဖြင့္ဟလွ်က္လႈပ္ရွားေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္ကုိ နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ လုိအပ္ေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ ေခတ္လြန္ကာလတြင္ ဖြင့္ဟေသာဘုရားသခင္ကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ ဤေဆာင္းပါးကုိ ေအာက္ပါ အတုိင္း ေဖာ္ျပလုိပါသည္။
၁။ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာဘုရားသခင္ (God the Creator)
က်မ္းစာသည္ အစအဦး၌ ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းျခင္းႏွင့္အစျပဳ ပါသည္။ (ကမၻာဦး ၁း၁)။ ဆုိလုိသည္မွာ ဘုရားသခင္သည္ ရွိရွိသမွ်ေသာ အရာအားလုံးတုိ႔ကုိ မည့္သည့္အရာ၀တၳဳ၊ မည္သည့္ ကုန္ႀကမ္းမွအမွီမျပဳဘဲ ဘာတစ္ခုမွမရွိေသးေသာ ဗလာထဲမွဖန္ဆင္းျခင္းကုိ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ (cereatio ex nihillo) ဖန္ဆင္းျခင္း၏ အနက္အဓိပၸါယ္မွာ ဖန္ဆင္းရွင္ႏ်င့္ဖန္ဆင္းထားေသာ အရာအားလုံးတုိ႔၏ ကြာျခားမႈႏွင့္မတူညီမႈကုိ ေဖာ္ထုတ္ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္သည္ ခတ္သိမ္းေသာအရာတုိ႔ကုိ ဖန္ဆင္းေသာအခါ ထုိအရာသည္ မိမိဘာသာ ရွင္သန္ႀကီးထြားရန္ အတြင္းအင္အားႏွင့္ အရွိန္တန္ခုိး (Force and power) ကုိလည္း ေပးထားခဲ့ပါသည္။ ဘုရားသခင္သည္ ဖန္ဆင္းျခင္းကုိျပဳလုပ္ေသာအခါ မိမိ၏စြမ္းပကားကုိ ေဖာ္ထုတ္လုိေသာသေဘာေတာ္ႏွင့္ ၀ါႀကြားလုိေသာစိတ္ဆႏၵ လုံး၀မရွိပါ။ မဖန္ဆင္း ပါကလည္း သူ၏ဘုရားသခင္ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ဘုန္းအေရသည္ နည္းနည္းမွထိပါမည္မဟုတ္ေခ်။ ဖန္ဆင္းျခင္း ၏ေနာက္ကြယ္တြင္ ဘုရားသခင္၏အႏႈိင္းမဲ့ ေမတၱာတရားရွိပါသည္။ ကမၻာ့သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္လုံးတြင္ ဤဘုရားသခင္၏ ဖန္ဆင္းျခင္းကုိစိန္ေခၚကာ တြန္းလွန္ေသာအေတြးအေခၚႏွင့္ အယူအဆအမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚ လြင္ခဲ့ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ဘုရားသခင္သာလွ်င္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတုိ႔ကုိ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေလသည္။
တစ္ခ်ိန္က သိပၸံပညာ(science) ႏွင့္သမၼာက်မ္းစာတုိ႔သည္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည္ဟု လူသားအမ်ားက ခံယူၾကဖူးသည္။ သုိ႔ရာတြင္ သိပၸံပညာႏွင့္ သီၾသေလာ္ဂ်ီပညာတုိ႔၏ ဆင့္ကဲတုိးတက္ မႈေၾကာင့္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ဤပညာႏ်စ္ရပ္တုိ႔သည္ ရန္သူမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ျဖည့္ဖက္ (complementaries) သာျဖစ္ၾကပါသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ ေခတ္လြန္ကာလတြင္ ဘုရားသခင္ကုိ ပုိမုိသိရွိႏုိင္ရန္ သိပၸံပညာႏွင့္တကြ အျခားေသာပညာရပ္မ်ားကုိလည္း ပိုမုိေလ့လာကာ သိရွိနားလည္ရန္ လုိအပ္လာပါလိမ့္မည္။
၂။ ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္းေသာဘုရားသခင္ (The Sustainer God)
ဘုရားသခင္သည္ သူဖန္ဆင္းထားေသာအရာခပ္သိမ္းတုိ႔ကုိ ဖ်က္ဆီးျခင္း၊ မ်ိဳးသုန္းျခင္း မရွိဘဲ ရွင္သန္ကာတုိးတက္ႀကီးပြါးေစရန္ ေစာင့္ထိန္းေသာဘုရားသခင္ လည္းျဖစ္ပါသည္။ ဖန္ဆင္းျခင္း သာမက ေစာင့္ထိန္းျခင္းကုိလည္း ျပဳလုပ္ေသာ ဘုရားသခင္ျဖစ္သည္။ ရံဖန္ရံခါ အျပစ္ရွိေသာ လူသားမ်ား မုိက္မဲမႈ၊ က်ဴးလြန္မႈႏွင့္ သတိမျပဳမႈမ်ားတုိ႔ေၾကာင့္ဖန္ဆင္းျခင္းခံရေသာ အရာအခ်ိဳ႕တုိ႔သည္ ပ်က္စီးယုိယြင္းၿပီး တိမ္ေကာသြားတတ္ပါသည္။ ဤကားဘုရားသခင္၏ မူလအႀကံေတာ္မဟုတ္ေခ်။ အလြန္ပင္ ၀မ္းနည္း စရာေကာင္းေသာ လူသားတုိ႔၏ က်ဴးလြန္မႈေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္။
အသင္းေတာ္သမုိင္းကုိ ထဲထဲ၀င္၀င္ေလ့လာေသာအခါ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက ဘုရားသခင္သည္ ဖန္ဆင္းျခင္းသာျပဳလုပ္ၿပီး ဖန္ဆင္းထားေသာအရာမ်ားအား ရွင္သန္ႀကီးထြားရန္ ေစာင့္ထိန္းျခင္းမျပဳပါ ဟူေသာ ဓမၼသြန္သင္ခ်က္သည္ေခတ္စားလာခဲ့သည္။ ဤဓမၼသြန္သင္ခ်က္ကုိ Deism သြန္သင္ခ်က္ဟု ေခၚပါသည္။ ဤအေတြးအေခၚကုိ ဦးစီးဦးေဆာင္ေသာ အေတြးေခၚရွင္အခ်ိဳ႕မွာ John Locke (1632-1704) ႏွင့္ David Hume(1711-1776) တုိ႔ျဖစ္ေလသည္။ ဘုရားသခင္သည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတုိ႔ကုိ ဖန္ဆင္းၿပီးေသာအခါမွ လွည့္မၾကည့္ေတာ့ဘဲ ထားခဲ့ကာ သူတုိ႔ဘာသာ သူတုိ႔တုိးတက္ႀကီးထြားၾကသည္ ဟူေသာ ခံယူျခင္းႏွင့္သြန္သင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဤအေတြးအေခၚသည္ အစြန္းေရာက္သိပၸံပညာ၏ အေျခအျမစ္လည္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ သိပၸံပညာႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး ဤ Deism အေတြးအေခၚသည္ သီးျခားရပ္တည္မႈ မရွိေတာ့ပါ။
ဘုရားသခင္သည္ ဖန္ဆင္းျခင္းသာမက ေစာင့္ထိန္းေသာအရွင္ျဖစ္သည္ဟု သြန္သင္ရာတြင္ ဘုရားသခင္သည္ သူဖန္ဆင္းေသာေတာေတာင္သဘာ၀ႏွင့္ အျခားဖန္ဆင္းခံအရာမ်ားျဖစ္ေသာ ေလ၊ေရ၊ သစ္ပင္၊ ပန္းမာန္၊ တိရစၦာန္ အစရွိေသာအရာအားလုံးတုိ႔၏ ရွင္သန္မႈႏွင့္တုိးတက္ႀကီးထြားမႈကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္သည္။ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းသည္မွာ ကုန္လြန္ခဲ့ေသာ ၂၀ရာစုတြင္ခရစ္ယာန္ယုံၾကည္သူ မ်ားသည္ ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းေသာ ဖန္ဆင္းခံအရာအားလုံးႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈ (ecology) ကုိ လစ္လ်ဴရႈ မိခဲ့ပါသည္။ အလြန္၀မ္းနည္းစရာပင္။ သဘ ာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကုိ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းသည္ ၂၀ရာစု ခရစ္ယာန္ဓမၼသြန္သင္ခ်က္ သီၾသေလာ္ဂ်ီ၏ မဟာအားနညး္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ၂၁ရာစုတြင္မူ ခရစ္ယာန္ သီၾသေလာ္ဂ်ီသည္ ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းေသာ ေတာေတာင္သဘာ၀ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္အားလုံးတုိ႔ကုိ အထူးဂရုစုိက္ရပါမည္။ အေၾကာင္းမွာ ခရစ္ယာန္မ်ားကုိးကြယ္ေသာ ဘုရားသခင္ႏွင့္ က်မ္းစာက သြန္သင္ေသာဘုရားသခင္သည္ သူ၏ဖန္ဆင္းထားေသာ အရာခပ္သိမ္း ကုိ ေစာင့္ထိန္းေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။ ေခတ္လြန္ကာလတြင္ ခရစ္ယာန္ယုံၾကည္သူမ်ား ကုိးကြယ္ယုံၾကည္ရမည့္ ဘုရားသခင္သည္ ေတာေတာင္သဘာ၀ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ကုိဖန္ဆင္းကာ ခ်စ္ျခငး္ေမတၱာႏွင့္ေစာင့္ထိန္း ၾကည့္ရႈေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္ျဖစ္ရပါမည္။ လူသားကုိသာလွ်င္ ခ်စ္လွ်က္ကယ္တင္ေသာဘုရားသခင္ မျဖစ္သင့္ေတာ့ပါ။ ဖန္ဆင္းျခင္းအားလုံး တုိ႔ကုိခ်စ္လ်က္ ကယ္တင္ေသာဘုရားသခင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ရန္လုိအပ္ေပလိမ့္မည္။ (ေရာမ ၈း ၁၈-၂၅)
၃။ သမုိင္းကုိပဲ့ကုိင္ေသာဘုရားသခင္ (The God of History)
ဖန္ဆင္းေသာဘုရားသခင္ႏွင့္ ဖန္ဆင္းခံလူသားမ်ားတုိ႔၏ သေဘာသဘာ၀ကုိ ေလ့ လာေသာအခါ ဘုရားသခင္သည္ ကနဦးကပင္ လူသားမ်ားတုိ႔၏ ေမြးရာပါလြတ္လပ္မႈကုိ မထိပါးဘဲ လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ ေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ေပးေသာ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ထင္ရွားေစသည္။(ကမၻာဦး ၃)။ အစအဦးကပင္ လူသားမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏လြတ္လပ္မႈကုိ အသုံးခ်ကာ မိမိတုိ႔၏လုိအင္ဆႏၵအတုိင္း အသက္ရွင္လ်က္ သြားလာလႈပ္ရွားၾကပါသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔သြားလာလႈပ္ရွားရာမွ ႏွစ္ကာလၾကာျမင့္လာေသာ အခါ သမုိင္း(History) ဟူ၍ေပၚလာပါသည္။ ျပစ္ရွိလူသားမ်ား၏ သမုိင္းသည္ ရက္စက္မႈ၊ ေသြးထြက္ သံယုိမႈ၊ တိုက္ခုိက္မႈမွစ၍ မုန္းတီးမႈႏွင့္ စစ္တုိက္မႈမ်ားျဖင့္ ေရးထားေသာ ေသြးစြန္းသည့္သမုိင္း ျဖစ္ေလ သည္။ အားရွိေသာသူမ်ားကသာ ၾသဇာအာဏာရွိၿပီး အားနည္းေသာသူမ်ား ေခါင္းမေထာင္ႏုိင္ဘဲ ဖိႏွိပ္ျခင္း၊ ဖိစီးျခင္း ခံခဲ့ၾကရပါသည္။ ကမၻာ့သမုိင္းကုိ ႏႈိက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ေလ့လာပါက လူသားတုိ႔၏သမုိင္းသည္ အားႀကီးေသာသူမ်ား ခ်ယ္လွယ္ရာျမင္ကြင္းသာျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ၂၀၀ေက်ာ္ခန္႔က သဘာ၀ သိပၸံပညာရွင္ Charles Darwin (1809-1882) ေဖာ္ထုတ္ခဲ့သည့္ အားႀကီးေသာသူမ်ားသာ စုိးစံေသာ စနစ္ (Survival of the fittest) ကုိ ကမၻာက က်င့္သုံးခဲ့ပါသည္။
အကယ္၍သာ ဤကမၻာက က်င့္သုံးေသာအားႀကီးေသာ သူမ်ားသာစုိးစံေသာစနစ္သာ ထာ၀ရ က်င့္သုံးပါက ကမၻာႀကီးသည္ ေသြးေခ်ာင္းစီးရာေလာကျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းေသာ ကမၻာေလာက ကလည္း ဘုရားသခင္မလုိလားေသာ အနိဌာရုံႏွင့္ ငရဲျပည္ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ရန္ မလုိလားေသာ ဘုရားသခင္သည္ လူသားမ်ား၏သမုိင္းကုိ ၾကားျဖတ္၀င္စြက္ကာ လူသားမ်ား၏သမုိင္းကုိ တနည္းတဖုံ ေျပာင္းလဲလ်က္ရွိပါသည္။ ဤအခ်က္ကုိ သက္ေသထူရန္ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀းၾကည့္ရန္မလုိပါ။ အာဏာရူးေသာ ဆာဒန္ဟူစိန္ကုိ ၾကြက္ကေလးတစ္ေကာင္ ဖမ္းမိ သကဲ့သုိ႔ မိမိ၏တြင္းထဲ၌ပင္ ဖမ္းမိၾကပါသည္။ ကမၻာသူ၊သားမ်ားကုိ အၾကမ္းဖက္ကာ ထိန္႔လန္႔ေစခဲ့ေသာ အုိစမာဘင္လာဒင္အား မိမိ၏လုံၿခံဳရာတုိက္ခန္းအတြင္း၌ပင္ ပစ္သတ္ျခင္းခံခဲ့ရပါသည္။ အလားတူပင္ ဘုရင္တကာတုိ႔၏ဘုရင္ႏွင့္ အာဖရိကတုိက္တစ္ခုလုံး၏ရွင္သခင္ဟူေသာ သူကုိယ္သူဘြဲ႕နာမခံေသာ လစ္ဗ်ားႏုိင္ငံမွ စစ္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး မြမ္မာကဒါဖီအား သူ၏ေရႊျဖင့္ျပဳလုပ္ေသာ ပစ္စတုိႏွင့္ အရဖမ္းမိကာ အေသသတ္ျခင္းခံခဲ့ၾကပါသည္။ ဤသည္ကား ကမၻာသမုိင္း၏စုိးရိမ္ဖြယ္ရာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကုိ ဘုရား သခင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ၾကားျဖတ္၀င္စြက္ျခင္း (Divine Intervention) တခ်ိဳ႕သာျဖစ္သည္။ အကယ္၍သာ ဘုရားသခင္က ၾကားျဖတ္၀င္စြက္ျခင္းမျပဳပါက လူသားတုိ႔၏သမုိင္းသည္ ထိန္႔လန္႔ဖြယ္ရာ ျမင္ကြင္း သာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ျဖစ္ရန္ ဘုရားသခင္အလုိေတာ္မရွိပါ။ အခ်ိန္တန္ေသာအခါ (kairos) ဘုရား သခင္သည္ၾကားျဖတ္ ၀င္စြက္ပါသည္။ လူသားတုိ႔၏သမုိင္းသည္ ပဲ့ကုိင္မဲ့ေသာသမုိင္း၊ ပဲ့ထိန္းမရွိေသာ သမုိင္းမဟုတ္ပါ။ ဘုရားသခင္သည္ လူသားမ်ား၏သမုိင္းကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေသာဘုရားျဖစ္ရာ ဤသမုိင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ေနာက္ဆုံးအလုိေတာ္ ျပည့္စုံျခင္းသုိ႔ တျဖည္းျဖည္းေရြ႕သြားရမည္သာျဖစ္သည္။
လူသားမ်ား၏သမုိင္းကို ၾကားျဖတ္၀င္စြက္ရာတြင္ အထင္ရွားဆုံးအျဖစ္အပ်က္တစ္ခုမွာ ဘုရား သခင္သည္အခ်ိန္တန္ေသာအခါ မိမိ၏တစ္ပါးတည္းေသာသားေတာ္ကုိ ဤေလာကသုိ႔ေစလႊတ္ကာ လူဇာတိခံယူေစျခင္းျဖစ္သည္။ (ဂလာတိ ၄း၄၊ ေယာဟန္ ၁း၁၄)။ လူသားမ်ား၏သမုိင္းေရစီးေၾကာင္း (salvation history) စီးဆင္းလာပါသည္။ ဤလူ႔သမုိင္းေရစီးေၾကာင္းတြင္ စီးဆင္းလာေသာ ကယ္တင္ျခင္း သမုိင္းေရစီးေၾကာင္းသည္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ႀကီးမားလာကာ လူ႔သမုိင္းတစ္ခုလုံး၏ ကယ္တင္ျခင္း သမုိင္းျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ (ဗ်ာ ၁၁း၁၅)။ ဆုိလုိသည္မွာ အခ်ိန္တန္ေသာအခါ ကမၻာေလာကတစ္ခုလုံးက ဘုရားသခင္၏ စုိးစံရႏုိင္ငံေတာ္ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။
၄။ ပုန္းကြယ္ေသာဘုရားသခင္ (The Hidden God)
က်မ္းစာေတာ္ျမတ္တြင္ ဖန္ဆင္းေသာအရွင္ ေစာင့္ထိန္းေသာအရွင္ႏွင့္ လူသမုိင္းကုိ ပဲ့ကုိင္အုပ္စုိးေသာ ဘုရားသခင္သည္ ရံဖန္ရံခါ ပုန္းကြယ္ေသာဘုရားသခင္အျဖစ္ ေပၚလာတတ္သည္။ ဤကား က်မ္းစာေတာ္ျမတ္ရွိ ဘုရားသခင္အေၾကာင္း သိရန္ခက္ခဲကာ ဘုရားသခင္၏ နက္နဲျခင္း၊ နက္ရႈိင္းျခင္း (the mystery of God) ပင္ျဖစ္သည္။ လူတစ္ဦး၏ အသက္တာတြင္ ဘုရားသခင္သည္ ပုန္းကြယ္တတ္ပါ၏။ ထုိေၾကာင့္ “အကၽြႏု္ပ္ဘုရား၊ အကၽြႏု္ပ္ဘုရား အဘယ္ေၾကာင့္ အကၽြႏု္ပ္ကုိ စြန္႔ပစ္ေတာ္မူသနည္း” ဟူ၍ ဘုရားသခင္ကုိ ေစာဒကတက္ေသာအခ်ိန္မ်ိဳး ရွိတတ္ပါသည္။ (ဆာလံ ၂၂း၁-၂၊ မသဲ ၂၇း၄၆၊ မာကု ၁၅း၃၄)။ အသင္းေတာ္ျပဳျပင္ေရးကုိ ေခါင္းေဆာင္သူ မာတင္လူသာ (၁၄၈၃-၁၅၄၆) သည္ သူ၏အသက္တာႏွင့္ ခက္ခက္ခဲခဲအမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္းတြင္ ဘုရားသခင္သည္ မၾကာခဏပုန္းကြယ္တတ္ေသာဘုရားသခင္ (the hidden God- deusabsconditus) ျဖစ္သည္ဟု ခံစားခဲ့ရပါသည္။ ဘုရားသခင္ႏွင့္သူသည္ အၿမဲပင္ တူတူပုန္းတမ္း (hide and seek) ကစားၾကသည္ဟု ဆုိခဲ့ဖူးပါသည္။ မွန္လွေပသည္။ ယေန႔ယုံၾကည္သူတစ္ဦး၏ အသက္တာ၌ ဘုရားသခင္သည္ပုန္းကြယ္ကာ မရွိေတာ့သကဲ့သုိ႔ ခံစားတတ္ၾကရပါသည္။ ဆုေတာင္းျခင္း၊ အပ္ႏွံျခင္းတုိ႔သည္ အႏွစ္သာရမရွိေတာ့ဘဲ အသက္တာသည္ေျခာက္ကပ္ကာ အဓိပၸါယ္မရွိေသာ အသက္တာမ်ိဳးျဖစ္သည္ဟု ခံစားတတ္ၾကပါသည္။ ဤအခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ဘုရားသခင္သည္ အဘယ္မွာရွိသနည္း။ ကၽြႏု္ပ္အား စြန္႔ပစ္ကာ ထားခဲ့ပါသလားဟူ၍ ခံစားတတ္ၾကပါသည္။
ယုံၾကည္သူတစ္ဦး၏ အသက္တာတြင္ ဘုရားသခင္သည္ ပုန္းေရွာင္ေသာဘုရားသခင္ျဖစ္ သည္ဟု ခံစားတတ္သကဲ့သုိ႔ အသင္းေတာ္၏အသက္တာႏွင့္ တုိင္းျပည္လူထု၏ သမုိင္းတြင္လည္း ဘုရား သခင္သည္ လူသားတုိ႔အား စြန္႔ပစ္ကာ အေ၀းမွာပုန္းေရွာင္သည္ဟု ခံစားရေသာ အခ်ိန္မ်ိဳးရွိတတ္ ပါသည္။ မထင္မွတ္ဘဲ နာဂစ္မုန္တုိင္းက်ကာ လူအေျမာက္အျမားေသဆုံးျခင္း၊ အုိးအိမ္ပစၥည္းေျမာက္ျမားစြာ ပ်က္စီးျခင္း ေရာက္ေသာအခါ ဘုရားသခင္သည္အဘယ္မွာရွိသနည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္သူ၏ လူမ်ိဳးတုိ႔အား စြန္႔ပစ္ပါသနည္း။ ဂီရိမုန္တုိင္းက်ကာ လူသားတုိ႔၏ အသက္တာႏွင့္ ပစၥည္းဥစၥာေျမာက္ျမားစြာ ပ်က္စီး ဆုံးရႈံးရေသာအခါ ဘုရားသခင္အဘယ္မွာရွိသနည္း။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ခ်စ္ေသာ အမိျမန္မာျပည္သည္ အသစ္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲကာ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔သည္ သာယာေသာႏုိင္ငံေတာ္ကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေနခ်ိန္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏အသင္းေတာ္အခ်ိဳ႕တြင္ သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ မီးရႈိ႕ျခင္း၊ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း အစရွိသည့္ အႏၱရာယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေနရခ်ိန္မွာ ဘုရားသခင္သည္အဘယ္မွာရွိသနည္း။ ဤေမးခြန္းသည္ကား ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၏ နက္နဲေသာေမးခြန္းပုစၦာႏွင့္ ဘ၀ကုိရင္းႏွီးကာ ဘုရားသခင္ႏွင့္အျပန္အလွန္ေမးရမည့္ ေမးခြန္း မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။
ပုန္းကြယ္ေသာဘုရားသခင္အေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်မ္းစာကုိအေျခခံကာ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္မ်ားသိထားရမည့္အခ်က္တစ္ခုမွာ ဘုရားသခင္သည္လူသားသမုိင္းတစ္ခုလုံးကုိ အစမွသည္ အဆုံးတုိင္ေအာင္ ပဲ့ကုိင္ေသာဘုရားသခင္ႏွင့္ သမုိင္းအရွင္သခင္ (the Lord of history) ပင္ျဖစ္ရာ ထာ၀စဥ္ပုန္းကြယ္လ်က္ စြန္႔ပစ္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ဤကဲ့သုိ႔ စြန္႔ပစ္လ်က္ပုန္းကြယ္သည္ဟု ယူဆကာ ဆင္းရဲခံရျခင္းကလည္း နက္နဲေသာအနက္ဓိပၸါယ္ရွိကာ အခ်ိန္တန္ေသာအခါ ထုိနက္နဲေသာအဓိပၸါယ္ သည္ေပၚလြင္လာပါလိမ့္မည္။ အေၾကာင္းမွာ ဘုရားသခင္သည္ သူခ်စ္ေသာသားသမီးမ်ားအား အဓိပၸါယ္ မရွိဘဲအခ်ည္းႏွီးသက္သက္ ဆင္းရဲခံရန္ အခြင့္ေပးမည္မဟုတ္ေခ်။ ယုံၾကည္သူဘုရားသခင္၏ သားသမီးမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏ မလုိလားအပ္ေသာဆင္းရဲျခင္းေ၀ဒနာကုိ ခံစားကာ “အုိထာ၀ရဘုရား အကၽြႏု္ပ္ကုိ အလွ်င္းမမွတ္ဘဲ အဘယ္မွ်ကာလပတ္လုံး ေမ့ေလ်ာ့ေတာ္မူမည္နည္း။” (ဆာလံ ၁၃း၁) ဟူ၍ေအာ္ဟစ္ေသာအခ်ိန္ ရွိမည္ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ထုိကဲ့သုိ႔ခံစားရခ်ိန္ ၊ ဘုရားသခင္သည္ ပုန္းကြယ္သည္ဟု ထင္မွတ္ရေသာအခ်ိန္သည္ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္မဟုတ္ပါ။ ဘုရားသခင္သည္ တစ္ေန႔ေန႔ တြင္ မိမိပုန္းကြယ္ရာမွ ထင္ရွားလာကာ “ငါသည္ သင္တုိ႔၏ဘုရားျဖစ္သည္” ဟူ၍ ေမတၱာႏွင့္ သူ႔ကုိယ္သူ ဖြင့္ျပေသာအခ်ိန္ ေရာက္လာပါလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဘုရားသခင္သည္ သူခ်စ္ေသာ သားသမီးမ်ားအတြက္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတုိ႔ကုိ အေကာင္းဆုံးျပင္ဆင္ေပးကာ ခပ္သိမ္းေသာအရာတုိ႔ အေပၚမွာ ေအာင္ျမင္ျခင္းကုိ ေပးမည္သာျဖစ္သည္။ (ေရာမ ၈း၂၈-၃၉)
လြန္စြာလ်င္ျမန္ေျပာင္းလဲေနေသာ ေခတ္ကာလ၊ ႀကီးမားစြာေျပာင္းလဲေနေသာ နည္းစနစ္ႏွင့္ ထူးကဲစြာတုိးတက္ေနေသာ ေခတ္လြန္ကာလ (post modernity) တြင္ ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ ထုိေျပာင္းလဲ မႈမ်ားကုိမသိဘဲ သီးျခားကမၻာတြင္ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာသူမ်ား မျဖစ္သင့္ပါ။ အဟုန္ျပင္းထန္စြာ ေျပာင္း လဲေနေသာ ကမၻာေလာကႀကီးေၾကာင့္ ထိန္႔လန္႔ကာ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ေနေသာသူမ်ားလည္း မျဖစ္သင့္ေခ်။ ကမၻာေလာက၊ နည္းစနစ္ႏွင့္ အေျခအေနတုိ႔သည္ မည္သုိ႔ပင္ေျပာင္းလဲေစကာမူ ဘုရားသခင္သည္ ကမၻာေလာကႏွင့္လူသမုိင္းမ်ားကုိ ပဲ့ကုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာဘုရားသခင္ ျဖစ္ပါေသးသည္။ ထုိေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္ယုံၾကည္သူမ်ားသည္ ဤေျပာင္းလဲမႈမ်ားတုိ႔၏ ဂယက္ရုိက္မႈေၾကာင့္ စိတ္ေျခာက္ျခား ကာ ပူပင္ေသာကမျဖစ္သင့္ပါ။ ဤေျပာင္းလဲျခင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကုိ အုပ္စုိးပုိင္သေသာ ဘုရားသခင္၏ဖြင့္ျပျခင္း အေၾကာင္းကုိ အသစ္တစ္ဖန္ေလ့လာကာ ေခတ္လြန္ကာလႏွင့္အံ၀င္ဂြင္က်ျဖစ္ေသာ ဘုရားသခင္၊ ေခတ္ လြန္ကာလကုိအုပ္စုိးေသာဘုရားသခင္၊ ေခတ္လြန္ကာလ၌ အသစ္ဖြင့္ဟေသာဘုရားသခင္ကုိ ကုိယ္တုိင္ ကုိယ္က် သိရွိနားလည္ၾကရပါမည္။
ေျပာင္းလဲျခင္း၏ဓားစာခံမ်ား (victims of change) ျဖစ္မည့္အစား ေျပာင္းလဲျခင္းကုိ ကမကထျပဳေသာသူမ်ား (agents of change) ျဖစ္ရန္ လုိအပ္ပါသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆုိေသာ္ ေျပာင္းလဲျခင္းသည္ မည္ကဲ့သုိ႔ႀကီးမားၿပီးလ်င္ျမန္ပါေလေစ၊ ဘုရားသခင္သည္ မေန႔၊ ယေန႔၊ ေနာင္ကာလ ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိပါ။ (ေဟၿဗဲ ၁၃း၈)။ ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ သူ၏ဆင့္ကဲဖြင့္ျပျခင္း (progressive revelation) သာလွ်င္ ေျပာင္းလဲမည္ျဖစ္သည္။ ထုိေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ဖြင့္ျပေသာ ဘုရားသခင္၊ ေခတ္လြန္ကာလ၏ဘုရားသခင္ (the God of post-modernity) ကုိ ယေန႔ခရစ္ယာန္မ်ား ကသိရွိနားလည္ကာ သူ၏ဖြင့္ျပျခင္းကုိ ထိထိမိမိ တုံ႔ျပန္ျခင္းသည္ ၂၁ရာစုက ေတာင္းဆုိေသာ ခရစ္ယာန္ ယုံၾကည္ျခင္းႏွင့္ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ယခုေဆာင္းပါးရွင္သည္ သီၾသေလာ္ဂ်ီပညာရပ္ကုိ ဆည္းပူးေလ့လာေနစဥ္တြင္ ဧ၀ံေဂလိ အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္းကုိ ပုိ႔ခ်သည့္ပါေမာကၡတစ္ပါး၏ဆုိျပေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ႏွင့္ အဆုံးသတ္လုိပါသည္။ ထုိသီခ်င္းမွာ
(Give me the 0ld time religion)3
That's good enough for me
(Give me the old time Jesus)3
That's good enough for me
ေခတ္ကာလႀကီးႏွင့္ နည္းစနစ္တုိ႔သည္ မည္မွ်ပင္ေျပာင္းလဲေစကာမူ ဘုရားသခင္၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတာ္၊ ပဋိညာဥ္ႏွင့္ ၿငိမ္သက္ျခင္းတုိ႔သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် တုန္လႈပ္ေျပာင္းလဲမည္ မဟုတ္ပါ။ (ေဟရွာယ ၅၄း၁၀)။ ထုိေၾကာင့္ ၂၁ရာစု ေခတ္လြန္ကာလတြင္ဖြင့္ဟေသာဘုရားသခင္အား တစုိက္မတ္မတ္ ၾကည့္ရႈလ်က္ သူႏွင့္အတူ ဤ၂၁ရာစု၏ ဒုတိယဆယ္စုႏွစ္မ်ားကုိေလွ်ာက္လွမ္းၾကပါစုိ႔။
ဆရာအင္ႏုိး
No comments:
Post a Comment