အစာေရွာင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လူအမ်ားသိသည္မွာ အ၀လြန္သျဖင့္ မိမိ၏ ကုိယ္ အေလးခ်ိန္ ကုိေလ်ာ့နည္းေစရန္စားေနက်အစားအစာျဖင့္ေသာအဆီသုိ႔မဟုတ္ေထာပတ္စသည္တုိ႔ကုိေရွာင္ ျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္းအစာေရွာင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးက်ေနာ္တုိ႔နားလည္သေဘာေပါက္ရန္အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။
က်မ္းစာထဲတြင္အစာေရွာင္ျခင္းအေၾကာင္းကုိ အလြန္အေလးထားေျပာဆုိ လ်က္ရွိပါသည္။ အစာေရွာင္ျခင္းသည္၀ိညာဥ္ေရးရာ အတြက္ျဖစ္ရမည္ကုိ သင္ၾကားထားပါသည္။ သခင့္တပည့္ေတာ္မ်ား အစာေရွာင္ရန္သခင္ေယရႈအလုိေတာ္ရွိပါသည္။ တပည့္ေတာ္မ်ားမွသခင္ေယရႈအားအဘယ္ေၾကာင့္အျခား ဘာသာ၀င္မ်ားကဲ့သုိ႔အစာမေရွာင္သည္ကိုေမးျမန္းၾကည့္ရာတြင္ သခင္ေယရႈျပန္လည္ေျဖၾကားခ်က္သည္ အလြန္တုိေတာင္းလွၿပီးသူ၏ တပည့္ေတာ္မ်ားႏွင့္ အတူရွိေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သခင္ေယရႈက“ယဇ္ ပူေဇာ္ျခင္း အက်င့္ထက္သနားျခင္းကရုဏာအက်င့္ကုိငါႏွစ္သက္၏ဟူေသာ က်မ္းစကားကုိနားလည္ျခင္းငွာ သင္တုိ႔ သြား၍သင္ၾကေလာ့ေျဖာင့္မတ္ေသာသူတုိ႔ကုိေနာင္တရရန္ေခၚျခင္းငွာငါလာသည္မဟုတ္၊ဆုိးေသာ သူတုိ႔ ကုိေခၚျခင္းငွာငါလာသတည္း”ဟုျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။(မသဲ ၉း၁၃)
သုိ႔ေသာ္သခင္ေယရႈအလုိေတာ္ရွိသည္မွာသူ၏ေနာင္လာလတၱံေသာတပည့္ေတာ္တုိ႔သည္ အစာေရွာင္လိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ အစာေရွာင္ၿပီးဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္ သခင္ေယရႈအားပုိ၍ နီးကပ္ေစမည္ျဖစ္သည္။ အျခားေသာ၀ိညာဥ္ေရးရာအက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားလည္း အစာေရွာင္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ရရွိမည္ျဖစ္သည္။
တပည့္ေတာ္တုိ႔အားမည္ကဲ့သုိ႔အစာေရွာင္ရမည္ကုိ သခင္ေယရႈေျပာသည္မွာ “မဂၤလာေဆာင္ လုလင္သည္မိမိအေဘာ္တုိ႔ႏွင့္ အတူရွိစဥ္ခါ သူတုိ႔သည္စိတ္မသာညည္း တြားတတ္ၾကသေလာ။ မဂၤလာေဆာင္ လုလင္ကုိသူ၏အေပါင္းအေဘာ္ႏွင့္ခြါ၍ ယူသြားေသာအခ်ိန္ရွိလိမ့္မည္။ထုိအခါသူတုိ႔သည္ အစာေရွာင္ၾက လိမ့္မည္ဟုေျပာပါသည္။
အစာေရွာင္ျခင္းကုိဓမၼေဟာင္းက်မ္းႏ်င့္ဓမၼသစ္က်မ္းတုိ႔တြင္ရွင္းလင္းစြာေဖာ္ျပထားပါသည္။ က်မ္းစာတြင္မည္ကဲ့သုိ႔အစာေရွာင္သည္ကုိၾကည့္လွ်င္ေမာေရွ၊ဒါ၀ိဒ္၊ဧလိရွဲ၊ ဧဇရ၊ေနဟမိ၊ဧသတာ၊ဒံေယလ၊ အႏၷႏွင့္သခင္ေယရႈုတုိ႔ျဖစ္ၾကပါသည္။ တမန္ေတာ္ႀကီးရွင္ေပါလုကလည္းအစာေရွာင္ျခင္းကုိ“ပင္ပန္းစြာ အမႈေဆာင္ရြက္ျခင္း၊အႀကိမ္မ်ားစြာ မအိပ္ဘဲေစာင့္ေနျခင္း၊ မြတ္သိပ္ျခင္း၊ေရငတ္ျခင္း၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ အစာေရွာင္ျခင္းအမႈ တုိ႔ကုိေဆာင္ရြက္ပါသည္။ (၂ေကာ ၁၁း၂၇)
အဘယ္ေၾကာင့္အစာေရွာင္ရသနည္း
သဘာ၀တရားအရလူတုိင္းအစာေရွာင္ၾကသည္။ က်ေနာ္တုိ႔အိပ္ေနသည့္အခါ က်ေနာ္တုိ႔အစား အစာမစားပါ။ေရလည္းမေသာက္ပါ။ ထုိအရာသည္အစာေရွာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိေၾကာင့္ေန႔တစ္ေန႔၏ ဦးဆုံးသုံးေဆာင္ေသာအစာကုိ နံနက္စာဟုေခၚဆုိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လူတုိ႔သည္ အစာေရွာင္ျခင္း အေၾကာင္းေျပာေသာအခါ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာအစာမစားပဲေနျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိအရာသည္တစ္ေန႔လုံးျဖစ္ ခ်င္ျဖစ္မည္။ေန႔တစ္၀က္သာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ တစ္ရက္ထက္ၾကာလွ်င္လည္းၾကာမည္ျဖစ္ပါသည္။
က်န္းမာေရးေၾကာင့္ အစာေရွာင္ျခင္းမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဤစာေစာင္သည္ အစာေရွာင္ျခင္းကုိ၀ိညာဥ္၏အစာအျဖစ္ေရွာင္ျခင္းျဖစ္ၿပီးအစားအေသာက္ကုိေရွာင္ျခင္းျဖင့္ဆုေတာင္းျခင္း ကုိသာျပဳျခင္းႏွင့္ က်မ္းစာကုိေလ့လာ သင္ယူျခင္းကုိဆုိလုိသည္။ (ထြက္၃၄း၂၈၊ဧဇရ၁၀း၆၊ဧသတာ၄း၁၆၊ တ၉း၉)
ေကာင္းေသာအရာမွက်ေနာ္တုိ႔သည္အစာေရွာင္ၿပီး အခ်ိန္ရသမွ်ဆုေတာင္းျခင္း၊က်မ္းစာဖတ္ေလ့ လာျခင္းႏ်င့္ အလုိအေလ်ာက္ေရာင္ျပန္ဟပ္ျခင္းတုိ႔ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔မွအခ်ိန္မေပးႏုိင္လွ်င္အနည္းဆုံး က်ေနာ္တုိ႔လုပ္ႏုိင္သည္မွာအစာစားေနခ်ိန္တြင္ လည္းဤအရာမ်ားကုိုလုပ္ႏုိင္ပါသည္။ ဘုရားသခင္အတြက္ အစာေရွာင္ျခင္းသည္ႏုိင္ငံေရးအရအာဏာရယူျခင္းႏွင့္ အလြန္မွပင္အလွမ္းေ၀းပါသည္။ အစာေရွာင္ျခင္း သည္က်ႏု္ပ္တုိ႔အားအက်ိဳးရွိေစမည့္အရာမွႏႈတ္သိမ္းၿပီးက်ြႏု္ပ္တုိ႔သည္သခင္ေယရႈခရစ္ျဖစ္သည့္“အသက္မုန္႔” အတြက္သာျဖစ္ပါသည္။
အစာေရွာင္ျခင္းအမႈကုိမွားယြင္းစြာလုပ္ေဆာင္ျခင္း
က်န္းမာေသာလူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ေခြ်းစီးမ်ားမထြက္လွ်င္အစားအစာႏွင့္ေရကုိသုံးရက္ ခံႏုိင္ၿပီးသူ႔ခႏၶာကုိယ္သည္တျဖည္းျဖည္းယုိယြင္းလာပါသည္။က်န္းမာသန္စြမ္းေသာသူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ရက္ေပါင္းမ်ားစြားေနႏုိင္လိမ့္မည္။ အကယ္၍ေရကုိေသာက္ခြင့္ရသည့္အခ်ိန္အခါျဖစ္သည္း။ ထုိေၾကာင့္ အံ့ၾသဖြယ္ရာျဖစ္ေသာေမာေရွ၊ဧလိရွဲႏ်င့္သခင္ေယရႈခရစ္တုိ႔သည္ ဘုရားသခင္၏အံ့ၾသဖြယ္ရာအမႈေၾကာင့္ သာလွ်င္ရက္ေပါင္းေလးဆယ္ေက်ာ္အစားအစာမစားပဲေနၾကပါသည္။ (တရားေဟာ၉း၉၊၃ရာ၁၉း၈၊လုကာ ၄း၂)
ကြ်ႏု္ပ္တုိ ႔မည္မွ်ၾကာၾကာအစာေရွာင္ႏုိင္မည္မွာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ က်န္းမာေရးအေပၚ မူတည္ပါသည္။သင္သည္က်န္းမာေရးအရလုိအပ္လွ်င္က်ြမ္းက်င္သူႏွင့္က်န္းမာေရးစစ္ေဆးရန္လုိအပ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ျပဳရန္ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔အျပင္းအထန္အႀကံျပဳပါသည္။ အစ၌ထမင္းတစ္နပ္သာစားၿပီးေနာက္မွတစ္ရက္လုံး အစာေရွာင္ရန္ျဖစ္သည္။သုိ႔မွသာသင္၏က်န္းမာေရးကုိသိရွိႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တုိ႔သည္မလုိအပ္ပဲ အစာေရွာင္ရန္မလုိပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္က်န္းမာေရးသည္အဓိကလုိအပ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ လူအမ်ားစု သည္အစာေရွာင္ျခင္းျဖင့္ အခ်ိဳဓါတ္ေလ်ာ့သြားျခင္းျဖင့္ေခါင္းကုိက္ေ၀ဒနာခံရတတ္ပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ အစာမေရွာင္မီေကာ္ဖီေစ့တြင္ပါရွိေသာဓါတ္တစ္မ်ိဳးကုိ အစာမေရွာင္ခင္ေလ်ာ့ထားရန္လုိပါမည္။
အစာေရွာင္ျခင္းကုိလူတုိင္းမႏွစ္သက္ပါ။လူတုိင္းတစ္ေန႔လွ်င္ အစားအစာသုံးနပ္စားရမွျပည့္ စုံသည္ဟုဆုိပါသည္။ ယေန႔ကာလတြင္အစာကုိ တစ္ခ်ိန္လုံးစားေသာက္သူရွိေနပါသျဖင့္ အစာေရွာင္ရန္ အခြင့္အလမ္းမရွိပါ။ ထုိေၾကာင့္အစာစားျခင္းသည္လူ၏စ၇ုိက္လကၡဏာကုိႀကီးထြားေစၿပီး အစားအစာကုိ အခ်ိန္မွန္စားသုံးေလ့ရွိပါသည္။မိမိကုိယ္ကုိထိန္းသိမ္းျခင္း၊ကတိတည္ျခင္း၊သင့္တင့္မွ်တစြာေနျခင္းႏွင့္ေကာင္း မြန္ေသာအစားအစာကုိသုံးေဆာင္ျခင္းသည္အလြန္ေကာင္းေသာအလုပ္ျဖစ္ပါသည္။
အစားအစာကုိေရွာင္ႏုိင္ျခင္းအက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား
အစာေရွာင္ျခင္းသည္ အလြန္အေရးႀကီးေသာ ဘုရားသခင္ႏွင့္ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ သည္။ဘုရားသခင္လည္းေကာင္းႀကီးေပးပါသည္။ လုကာ(၂း၃၆-၃၇)တြင္အာရွာအမ်ိဳးျဖစ္ေသာဖေႏြလ၏ သမီးအႏၷအမည္ရွိေသာ ပေရာဖက္မတစ္ေယာက္ရွိသည္။ သူသည္ပ်ိဳရြယ္ေသာအခ်ိန္တြင္ခုႏွစ္ႏွစ္သာ လင္ႏွင့္ေနၿပီးလွ်င္အသက္ႀကီးရင့္၍အႏွစ္ရွစ္ဆယ္ေလးႏွစ္ခန္႔မွ်တုိင္တုိင္မုဆုိးမျဖစ္လ်က္၊ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ အစာေရွာင္ျခင္းအားျဖင့္ေန႔ညမျပတ္ဘုရားအား၀တ္ျပဳလွ်က္ဗိမၼာန္ေတာ္ႏွင့္မခြါဘဲေန၏ဟုေျပာထားပါသည္။ တမန္ေတာ္(၁၃း၂)၌လည္း “ထုိသူတုိ႔သည္ဘုရားသခင္အား၀တ္ျပဳ၍ အစာေရွာင္ၾကစဥ္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ကငါခန္႔ထားေသာအမႈကုိေဆာင္ရြက္ေစျခင္းငွာဗာနဗႏွင့္ေရွာလုတုိ႔ကုိေရြးခ်ယ္ခြဲထားၾကေလာ့ ဟုမိန္႔ေတာ္မူသည့္ အတုိင္း ”ဗာနဗႏွင့္ေရွာလုတုိ႔ကုိအစာေရွာင္ျခင္း အမႈေၾကာင့္ေကာင္းခ်ီးေပးသည္ ကုိေတြ႕ရပါသည္။
ဘုရားသခင္အတြက္အစာေရွာင္ျခင္းသည္ႏုိင္ငံေရးၾသဇာရရွိရန္ေဆာင္ရြက္သည္ႏွင့္အလြန္ ကြာျခားပါသည္။က်ေနာ္တုိ႔အားမိမိရလုိသည့္အခြင့္အေရးမွေရွာင္ဖယ္ျခင္းျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တုိ႔လုပ္ေဆာင္ ရမည္မွာအမွန္သန္႔ရွင္းေသာခရစ္ေတာ္၏“သန္႔ရွင္းေသာမုန္႔”ျဖစ္ရမည္။(တမန္၆း၄၈-၅၀၊၆၃)။ အစာေရွာင္ စဥ္က်ေနာ္တုိ႔သည္ အနည္းငယ္မွ်ေသာအပ္ႏွင္းျခင္းကုိသခင္ခရစ္ေတာ္၏ႀကီးမားလွေသာ အသက္အပ္ႏွံ မႈအေပၚအထူးသတိျပဳရမည္။
သဘာ၀အားျဖင့္က်ေနာ္တုိ႔သည္ မိမိအတြက္ပဓာနထားတတ္ေသာ စိတ္ရွိၿပီး ထုိကဲ့သုိ႔ေနၾက ရပါသည္။ ဘုရားသခင္ႏ်စ္သက္ေသာအရာကို အထူးသတိထားၿပီးစိတ္ထဲ၌စြဲထားရမည္။ အမွန္ဆုိရပါမူ အစာေရွာင္ျခင္းသည္စြန္႔လႊတ္ပူေဇာ္ရာျဖစ္ၿပီးဏိတ္နွိမ့္ခ်ျခင္းကုိနာယူၿပီး ဘုရားသခင္သည္မည္မွ်ႀကီးျမတ္ ၿပီးက်ေနာ္တုိ႔သည္ အလြန္ခြန္အားနည္းၿပီးအျပစ္သားမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ဒါ၀ိဒ္မင္းႀကီးူသည္ဤအရာကုိ သိသျဖင့္“အစာေရွာင္၍ၿခိဳးၿခံစြာက်င့္ေလ၏” ဟုဆုိပါသည္။ (ဆာလံ ၃၅း၁၃)
ဘုရားသခင္သည္ႏွိမ့္ခ်ေသာစိတ္ ကုိႏွစ္သက္ပါသည္။ေဟရွာယ(၆၆း၂)“ဤအလုံးစုံတုိ႕ သည္ငါကုိယ္တုိင္ဖန္ဆင္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္ၾက၏။စိတ္ႏွိမ့္ခ်ျခင္း၊ႏွလုံးေၾကကြဲျခင္းငါ့စကားေၾကာင့္တုန္လႈပ္ျခင္း ရွိေသာသူကုိသာ ငါၾကည့္မည္”ဟုေျပာဆုိ၏။ ရွင္မသဲ(၅း၃)တြင္သခင္ေယရႈက “စိတ္ႏွလုံးႏွိမ့္ခ်ေသာ သူတုိ႔သည္မဂၤလာရွိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကားေကာင္းကင္ႏုိင္ငံေတာ္သည္ ထုိသူတုိ႔၏ႏုိင္ငံျဖစ္၏”ဟု ဆုိထားပါသည္။
သခင္ေယရႈကကြ်ႏုိပ္တုိ႔အား “ဆုေတာင္းျခင္းကုိဆိတ္ညံရာအခန္းသုိ႔၀င္ၿပီးမွ တခါးကုိပိတ္၍ မထင္ရွားေသာအရပ္၌ရွိေတာ္မူေသာသင္တုိ႔၏အဘကုိဆုေတာင္းေလာ့”ဟုေျပာပါသည္။သူသည္ကြ်န္ေတာ္ တုိ႔အားအမ်ားျမင္ႏုိင္ရန္အတြက္ အစာေရွာင္သည္ကုိသိရွိၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အျပစ္ကုိလႊတ္မည္မဟုတ္။ သခင္ေယရႈကအခ်ိန္အခါတုိင္းသင္တုိ႔အစာေရွာင္ေနသည္ကုိေျပာဆုိလွ်င္အျပစ္မရွိပါ။ သုိ႔ေသာ္တစ္ခါတရံ လူတစ္ေယာက္ကုိေျပာျပရန္ရွိပါသည္။ သင္၏ဇနီးကုိေျပာသကဲ့သုိ႔ပင္ သခင္ေယရႈမွေျပာေနသည္မွာ သေဘာထားအမွန္ႏွင့္အက်ိဳးႏွင့္ အေၾကာင္းကုိသာေျပာဆုိလုိပါသည္။
သခင္ေယရႈက၀ါၾကြားေသာ ဖာရိရွဲတစ္ေယာက္အေၾကာင္းေျပာျပပါသည္။ ထုိဖာရိရွဲက “သူသည္ခုႏွစ္ရက္တြက္ႏွစ္ရက္အစာေရွာင္ပါသည္”ဟုေျပာပါသည္။ သူသည္ဤကဲ့သုိ႔လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ အေပၚေက်နပ္အားရလွ်က္ရွိပါသည္။ဤဖာရိရွဲံကဲ့သုိ႔အစာေရွာင္ျခင္းအားဘုရားသခင္မွအသိအမွတ္ မျပဳပါ။ ဘုရားသခင္သည္ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အား “ေျဖာင့္မတ္ျခင္းပါရမီကုိ ဆာငတ္ခင္မြတ္ေသာသူတုိ႔သည္မဂၤလာရွိ ၾက၏။ အေၾကာင္းမူကားထုိသူတုိ႔သည္ ၀ေျပာျခင္းသုိ႔ေရာက္လတၱံ”ဟု(မႆ ဲ ၅း၆)တြင္ ဆုိထားပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အစာေရွာင္ေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အစားအစာကုိပုိၿပီးစားလုိၾကသည္။ က်န္းမာေရးနည္းပါး လာပါသည္။ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္က်ေနာ္တုိ႔ပုိ၍ဆုေတာင္းရန္လုိပါသည္။ ဆုေတာင္းမွသာ၀ိညာဥ္ေရး ရာျပည့္၀ၿပီးခြန္အားလည္းျပည့္၀လာလိမ့္မည္။ ဘုရားသခင္သည္သူ၏သားသမီးအားသူ၏ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ ကုိသင္ၾကားမွာ ယူရန္လုိေၾကာင္းသိရွိရပါသည္။
က်မ္းစာထဲတြင္ အစာေရွာင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခုတည္းကုိသာပညတ္ထားပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ သားသမီးတုိ႔ေမာေရွမွတဆင့္အမိန္႔ေပးထားသည္မွာ “သတၱမလ၊ဒသမေန႔သည္လည္း အျပစ္ေျဖရာေန႔၊ဓမၼစည္းေ၀းျခင္းကုိျပဳေသာေန႔ျဖစ္၏။ၿခိဳးၿခံစြာက်င့္ရမည္။ ထာ၀ရဘုရားအားမီးျဖင့္ပူေဇာ္ သကၠာကုိဆက္ကပ္ရမည္။ထုိေန႔၌အဘယ္အလုပ္ကုိမွ်မလုပ္ရ။ သင္တုိ႔သည္ထာ၀ရဘုရားေရွ႕ေတာ္၌ကုိယ္ အျပစ္ကုိသာေျဖျခင္းကုိျပဳရေသာေန႔ျဖစ္၏။ (၀တ္၂၃း၂၇-၃၂)။ အလြန္စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာတစ္ခုမွာဤ အစာေရွာင္သည့္ေန႔သည္ ဘုရားသခင္လူသားမ်ား အတြက္ေမွ်ာ္လင့္ရာေန႔ျဖစ္သည္။
အစာေရွာင္ျခင္း၏ဒုတိယရည္ရြယ္ခ်က္
ဘုရားသခင္အား အဓိက၀တ္ျပဳကုိးကြယ္လ်က္ရွိရာ ဘုရားသခင္ႏွင့္နီးကပ္စြာရွိေနၿပီး၊ မိမိကုိယ္ကုိႏွိမ့္ခ်ျခင္း၀ိညာဥ္ေရးရာ တုိးတက္ေစျခင္းႏွင့္ပုိမုိ၍တုိးတက္ျခင္းသည္ အစာေရွာင္ျခင္း၏ ဒုတိယရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္သည္။ အစာေရွာင္ျခင္းသည္ဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္ဘုရားသခင္၏ အမအစေၾကာင့္ အျခားသူမ်ားႏွင့္က်ေနာ္တုိ႔အတြက္သာ လုိအပ္ေသာအရာမ်ားကုိ ရရွိႏုိင္ပါသည္။
ဘုရားသခင္သည္မိမိအလုိရွိသကဲ့သုိ႔ ဆုေတာင္း၍အေျဖမရရွိပါ။ အစာေရွာင္ျခင္းျဖင့္ ဆုေတာင္းပါ။ တခ်ိန္တခါတြင္သခင္ေယရႈ၏ တပည့္ေတာ္မ်ားနတ္ဆုိးစြဲေနသည္ ကုိႏွင္ထုတ္ႏုိင္ျခင္း မျပဳႏုိင္သည့္အခါ သခင္ေယရႈကသူတုိ႔အား”ဆုေတာင္းျခင္း၊အစားေရွာင္ျခင္းမွတပါး အဘယ္သုိ႔ေသာ အားျဖင့္ထုိအမ်ိဳးသည္မထြက္တတ္ဟုမိန္႔ေတာ္မူ၏” ဟုဆုိ၏(မသဲ၁၇း၂၁)။ အစာေရွာင္ျခင္းကုိစိတ္ထဲမွာ တိက်စြာျဖင့္ေဆာင္ရြက္ပါက ၀ိညာဥ္ေရးရာအတြက္အက်ိဳးရွိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္က်မ္းစာဖတ္ရႈနာ ယူျခင္းကုိေန႔စဥ္ေဆာင္ရြက္ပါက တခါတရံအစာေရွာင္ျခင္းကုိပါျပဳလုပ္ရန္လုိအပ္ပါသည္။
ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ အစာေရွာင္ရန္အေၾကာင္းမ်ားစြာရွိပါသည္။ က်ေနာ္တုိ႔တစ္ဦးခ်င္းလုိအပ္ ခ်က္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျပစ္ေသြးေဆာင္ရာသုိ႔မလုိက္မိေစရန္လည္းေကာင္း၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုခု ခ်ရမည္ကုိလည္းေကာင္း၊ အသင္းေတာ္အတြင္းေပၚေပါက္ေနေသာ အမႈကိစၥတစ္ခုခုအတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊စုိးရိမ္ဖြယ္ရာၿခိမ္းေျခာက္မႈတစ္ခုခုကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊လူတစ္ဦး၏အေတြးအေခၚကုိေျပာင္း လဲရန္လည္းေကာင္း၊ေက်းဇူးဆပ္ရန္ႏွင့္ အျခားအရာအသီးသီးရွိပါသည္။ အေကာင္းဆုံးဖတ္ရႈရမည္မွာ သမၼာက်မ္းစာျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ က်မ္းစာထဲတြင္ေတြ႕ရွိရေသာအစာေရွာင္ျခင္းကုိ ဖတ္ရႈမွတ္သား ရမည္။အစာေရွာင္ရာတြင္ အဘယ္ေၾကာင့္ေရွာင္သနည္း။ ထုိသူတုိ႔သည္အဘယ္အရာကုိဆုေတာင္းေန သနည္း။အစာေရွာင္ဆုေတာင္းျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားသခင္မွေတာင္းခံသည္ကုိေပးပါသလား။
က်ေနာ္တုိ႔သိရွိရမည္မွာက်ေနာ္တုိ႔လုိအပ္သည္မ်ားကုိဘုရားသခင္အားမရမေန သေဘာျဖင့္ဆုေတာင္းျခင္းမျပဳရ။(ေဟရွာယ၅၈း၃)။ဘုရားသခင္သည္ က်ေနာ္တုိ႔ခံစားရသည့္ဒုကၡဆင္းရဲ အေၾကာင္းနားေထာင္လုိပါသည္။ လုိအပ္ေသာ အေျဖကုိမေပးေသာ္လည္းလုိသည္ ထက္ပုိ၍ေပးေသာ အခါလည္းရွိပါသည္။ က်ေနာ္တုိ႔ထားရွိရမည့္အခ်က္သည္ သခင္ေယရႈဆုေတာင္းသကဲ့သုိ႔ “အုိအဖ၊ အလုိေတာ္ရွိလွ်င္ဤခြက္ကုိအကၽြႏု္ပ္မွလႊဲေတာ္မူပါ။သုိ႔ေသာ္လည္းအကၽြႏု္ပ္အလုိရွိသည့္အတုိင္းမျဖစ္ ပါေစႏွင့္၊ကုိယ္ေတာ္အလုိရွိသည့္အတုိင္းျဖစ္ပါေစ”(လုကာ၂၂း၄၂) ဟုဆုေတာင္းၾကရမည္။
ဘုရင္ေယာရွဖတ္သည္ သူ၏တုိင္းျပည္အားရန္သူမ်ား၀ုိင္းရံလ်က္ရွိသည့္အခါ“ေယာရွဖတ္ သည္ၾကား၍ထာ၀ရဘုရားကုိရွာျခင္းငွာ သေဘာခ်လ်က္၊အစာေရွာင္ရန္အခ်ိန္ကုိ ယုဒျပည္တစ္ေလွ်ာက္ ၌ေၾကၿငာေစေတာ္မူ၏”၂ရာ(၂၀း၁-၃)။ ထုိကဲ့သုိ႔တစ္တုိင္းျပည္လုံးအစာေရွာင္ဆုေတာင္းသျဖင့္ရန္သူတုိ႔ လက္မွ လြတ္ေျမာက္ရ၏။ေယာနသည္ နိနေ၀ၿမိဳ႕သုိ႔ေရာက္ရွိၿပီးၿမိဳ႔သူၿမိဳ႕သားမ်ားအား ေနာင္တရရွိေစ ရန္ေျပာေသာအခါ“နိနေ၀ၿမိဳ႕သားတုိ႔သည္ ဘုရားသခင္၏အမိန္႔ေတာ္ကုိယုံ၍လူႀကီးလူငယ္အေပါင္းတုိ႔ သည္ အစာေရွာင္ရန္အခ်ိန္ကုိေၾကာ္ၿငာ၍ေလွ်ာ္ေတအ၀တ္ကုိ၀တ္ၾက၏”(ေယာန၃း၅)။ ဘုရားသခင္သည္ လည္းနိနေ၀ၿမိဳ႕ကုိ အျပစ္မေပးေတာ့ေပ။
ဘုရားသခင္၏ကြယ္ကာေစာင့္ေရွာက္မႈရရွိရန္ ဧဇရသည္ယုဒျပည္သုိ႔ျပန္လာသူမ်ားအား “ငါတုိ႔သြားစရာလမ္းကုိဘုရားသခင္၌ရွာ၍ေရွ႕ေတာ္၌ၿခိဳးၿခံစြာက်င့္ျခင္းငွာ၊ အဟာ၀ျမစ္နားတြင္အစာေရွာင္ ရန္အခ်ိန္ကုိငါေၾကညာ၏”ဧဇရ(၈း၂၁-၂၃)။ ဧသတာသည္လည္းရႈရွန္ၿမိဳ႕၌ရွိေသာယုဒလူအေပါင္းတုိ႔ကုိ စုေ၀းေစျခင္းငွာသြားပါ။ေန႔ညမျပတ္သုံးရက္ပတ္လုံး မစားမေသာက္ဘဲေန၍အကၽြႏု္ပ္အဖုိ႔အစာေရွာင္ျခင္း အက်င့္ကုိက်င့္ၾကပါ။”(ဧသတာ၄း၁၅)။ ဟုေျပာဆုိရာယုဒလူတုိ႔တစ္မ်ိဳးလုံးသည္ အစာေရွာင္၍အသတ္ခံ ရမည့္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကသည္။
ေဟရွာယ(၅၈း၁-၁၂)တြင္အစာေရွာင္ျခင္းကုိတိက်စြာေဖာ္ျပပါရွိပါသည္။ အစာေရွာင္ျခင္းသည္ မိရုိးဖလာအရေဆာင္ရြက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ၊ အစာေရွာင္ျခင္း၏အႏွစ္သာရကုိဲပဳလုပ္သူမွ ခံစားေနရပါသည္။ “ငါႏွစ္သက္ေသာ အစာေရွာင္ျခင္းဟူမူကား မတရားေသာအခ်ည္အေႏွာင္ကုိခၽြတ္ျခင္း၊ေပးေသာတာ၀န္ကုိ ခ်ျခင္း၊ညွဥ္းဆဲခံရေသာသူတုိ႔ကုိလႊတ္ျခင္း၊ ထမ္းပုိးရွိသမွ်တုိ႔ကုိခ်ိဳးျခင္းမဟုတ္ေလာ။ မြတ္သိပ္ေသာသူကို အစာေကၽြးျခင္း၊ေနရာမရွိေသာဆင္းရဲသူ တုိ႔ကုိကုိယ့္အိမ္သုိ႔ေဆာင္ျခင္း၊ အ၀တ္မရွိေသာသူကုိျမင္လွ်င္ အ၀တ္ေပးျခင္း၊ ကုိယ့္အသားကုိမေရွာင္ဘဲေနျခင္းမဟုတ္ေလာ” ဟုေျပာဆုိပါသည္။ ဘုရားသခင္ ၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကုိႏႈိးေဆာ္သည္မွာ “သခင္ဘုရား၌တည္ၾကေလာ့”(ဖိ၄း၁၊၁သက္၃း၈)။ အစာေရွာင္ျခင္းအဓိပၸါယ္သည္ အဂၤလိပ္လုိ“ၿမဲၿမံစြာမွီခုိလ်က္”ျဖစ္သည္။ က်မ္းစာကုိဖတ္ရႈျခင္းအားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္သည္ၿမဲၿမံစြာမွီခုိလ်က္ ဘုရားသခင္ထံဆုေတာင္းလွ်င္ ဘုရား၌ၿမဲၿမံစြာမွီခိုေတာင့္တလ်က္ ရွိမည္ျဖစ္သတည္။
Don Hooser ေရးသားေသာ Fasting ကုိ ဖူးသဒါး(ကုိင္းျပင္ႀကီး) ဘာသာျပန္သည္။
အစာေရွာင္ျခင္းသည္ အလြန္အေရးႀကီးေသာ ဘုရားသခင္ႏွင့္ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ သည္။ဘုရားသခင္လည္းေကာင္းႀကီးေပးပါသည္။ လုကာ(၂း၃၆-၃၇)တြင္အာရွာအမ်ိဳးျဖစ္ေသာဖေႏြလ၏ သမီးအႏၷအမည္ရွိေသာ ပေရာဖက္မတစ္ေယာက္ရွိသည္။ သူသည္ပ်ိဳရြယ္ေသာအခ်ိန္တြင္ခုႏွစ္ႏွစ္သာ လင္ႏွင့္ေနၿပီးလွ်င္အသက္ႀကီးရင့္၍အႏွစ္ရွစ္ဆယ္ေလးႏွစ္ခန္႔မွ်တုိင္တုိင္မုဆုိးမျဖစ္လ်က္၊ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ အစာေရွာင္ျခင္းအားျဖင့္ေန႔ညမျပတ္ဘုရားအား၀တ္ျပဳလွ်က္ဗိမၼာန္ေတာ္ႏွင့္မခြါဘဲေန၏ဟုေျပာထားပါသည္။ တမန္ေတာ္(၁၃း၂)၌လည္း “ထုိသူတုိ႔သည္ဘုရားသခင္အား၀တ္ျပဳ၍ အစာေရွာင္ၾကစဥ္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ကငါခန္႔ထားေသာအမႈကုိေဆာင္ရြက္ေစျခင္းငွာဗာနဗႏွင့္ေရွာလုတုိ႔ကုိေရြးခ်ယ္ခြဲထားၾကေလာ့ ဟုမိန္႔ေတာ္မူသည့္ အတုိင္း ”ဗာနဗႏွင့္ေရွာလုတုိ႔ကုိအစာေရွာင္ျခင္း အမႈေၾကာင့္ေကာင္းခ်ီးေပးသည္ ကုိေတြ႕ရပါသည္။
ဘုရားသခင္အတြက္အစာေရွာင္ျခင္းသည္ႏုိင္ငံေရးၾသဇာရရွိရန္ေဆာင္ရြက္သည္ႏွင့္အလြန္ ကြာျခားပါသည္။က်ေနာ္တုိ႔အားမိမိရလုိသည့္အခြင့္အေရးမွေရွာင္ဖယ္ျခင္းျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တုိ႔လုပ္ေဆာင္ ရမည္မွာအမွန္သန္႔ရွင္းေသာခရစ္ေတာ္၏“သန္႔ရွင္းေသာမုန္႔”ျဖစ္ရမည္။(တမန္၆း၄၈-၅၀၊၆၃)။ အစာေရွာင္ စဥ္က်ေနာ္တုိ႔သည္ အနည္းငယ္မွ်ေသာအပ္ႏွင္းျခင္းကုိသခင္ခရစ္ေတာ္၏ႀကီးမားလွေသာ အသက္အပ္ႏွံ မႈအေပၚအထူးသတိျပဳရမည္။
သဘာ၀အားျဖင့္က်ေနာ္တုိ႔သည္ မိမိအတြက္ပဓာနထားတတ္ေသာ စိတ္ရွိၿပီး ထုိကဲ့သုိ႔ေနၾက ရပါသည္။ ဘုရားသခင္ႏ်စ္သက္ေသာအရာကို အထူးသတိထားၿပီးစိတ္ထဲ၌စြဲထားရမည္။ အမွန္ဆုိရပါမူ အစာေရွာင္ျခင္းသည္စြန္႔လႊတ္ပူေဇာ္ရာျဖစ္ၿပီးဏိတ္နွိမ့္ခ်ျခင္းကုိနာယူၿပီး ဘုရားသခင္သည္မည္မွ်ႀကီးျမတ္ ၿပီးက်ေနာ္တုိ႔သည္ အလြန္ခြန္အားနည္းၿပီးအျပစ္သားမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ဒါ၀ိဒ္မင္းႀကီးူသည္ဤအရာကုိ သိသျဖင့္“အစာေရွာင္၍ၿခိဳးၿခံစြာက်င့္ေလ၏” ဟုဆုိပါသည္။ (ဆာလံ ၃၅း၁၃)
ဘုရားသခင္သည္ႏွိမ့္ခ်ေသာစိတ္ ကုိႏွစ္သက္ပါသည္။ေဟရွာယ(၆၆း၂)“ဤအလုံးစုံတုိ႕ သည္ငါကုိယ္တုိင္ဖန္ဆင္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္ၾက၏။စိတ္ႏွိမ့္ခ်ျခင္း၊ႏွလုံးေၾကကြဲျခင္းငါ့စကားေၾကာင့္တုန္လႈပ္ျခင္း ရွိေသာသူကုိသာ ငါၾကည့္မည္”ဟုေျပာဆုိ၏။ ရွင္မသဲ(၅း၃)တြင္သခင္ေယရႈက “စိတ္ႏွလုံးႏွိမ့္ခ်ေသာ သူတုိ႔သည္မဂၤလာရွိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကားေကာင္းကင္ႏုိင္ငံေတာ္သည္ ထုိသူတုိ႔၏ႏုိင္ငံျဖစ္၏”ဟု ဆုိထားပါသည္။
သခင္ေယရႈကကြ်ႏုိပ္တုိ႔အား “ဆုေတာင္းျခင္းကုိဆိတ္ညံရာအခန္းသုိ႔၀င္ၿပီးမွ တခါးကုိပိတ္၍ မထင္ရွားေသာအရပ္၌ရွိေတာ္မူေသာသင္တုိ႔၏အဘကုိဆုေတာင္းေလာ့”ဟုေျပာပါသည္။သူသည္ကြ်န္ေတာ္ တုိ႔အားအမ်ားျမင္ႏုိင္ရန္အတြက္ အစာေရွာင္သည္ကုိသိရွိၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အျပစ္ကုိလႊတ္မည္မဟုတ္။ သခင္ေယရႈကအခ်ိန္အခါတုိင္းသင္တုိ႔အစာေရွာင္ေနသည္ကုိေျပာဆုိလွ်င္အျပစ္မရွိပါ။ သုိ႔ေသာ္တစ္ခါတရံ လူတစ္ေယာက္ကုိေျပာျပရန္ရွိပါသည္။ သင္၏ဇနီးကုိေျပာသကဲ့သုိ႔ပင္ သခင္ေယရႈမွေျပာေနသည္မွာ သေဘာထားအမွန္ႏွင့္အက်ိဳးႏွင့္ အေၾကာင္းကုိသာေျပာဆုိလုိပါသည္။
သခင္ေယရႈက၀ါၾကြားေသာ ဖာရိရွဲတစ္ေယာက္အေၾကာင္းေျပာျပပါသည္။ ထုိဖာရိရွဲက “သူသည္ခုႏွစ္ရက္တြက္ႏွစ္ရက္အစာေရွာင္ပါသည္”ဟုေျပာပါသည္။ သူသည္ဤကဲ့သုိ႔လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ အေပၚေက်နပ္အားရလွ်က္ရွိပါသည္။ဤဖာရိရွဲံကဲ့သုိ႔အစာေရွာင္ျခင္းအားဘုရားသခင္မွအသိအမွတ္ မျပဳပါ။ ဘုရားသခင္သည္ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အား “ေျဖာင့္မတ္ျခင္းပါရမီကုိ ဆာငတ္ခင္မြတ္ေသာသူတုိ႔သည္မဂၤလာရွိ ၾက၏။ အေၾကာင္းမူကားထုိသူတုိ႔သည္ ၀ေျပာျခင္းသုိ႔ေရာက္လတၱံ”ဟု(မႆ ဲ ၅း၆)တြင္ ဆုိထားပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အစာေရွာင္ေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အစားအစာကုိပုိၿပီးစားလုိၾကသည္။ က်န္းမာေရးနည္းပါး လာပါသည္။ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္က်ေနာ္တုိ႔ပုိ၍ဆုေတာင္းရန္လုိပါသည္။ ဆုေတာင္းမွသာ၀ိညာဥ္ေရး ရာျပည့္၀ၿပီးခြန္အားလည္းျပည့္၀လာလိမ့္မည္။ ဘုရားသခင္သည္သူ၏သားသမီးအားသူ၏ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ ကုိသင္ၾကားမွာ ယူရန္လုိေၾကာင္းသိရွိရပါသည္။
က်မ္းစာထဲတြင္ အစာေရွာင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခုတည္းကုိသာပညတ္ထားပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ သားသမီးတုိ႔ေမာေရွမွတဆင့္အမိန္႔ေပးထားသည္မွာ “သတၱမလ၊ဒသမေန႔သည္လည္း အျပစ္ေျဖရာေန႔၊ဓမၼစည္းေ၀းျခင္းကုိျပဳေသာေန႔ျဖစ္၏။ၿခိဳးၿခံစြာက်င့္ရမည္။ ထာ၀ရဘုရားအားမီးျဖင့္ပူေဇာ္ သကၠာကုိဆက္ကပ္ရမည္။ထုိေန႔၌အဘယ္အလုပ္ကုိမွ်မလုပ္ရ။ သင္တုိ႔သည္ထာ၀ရဘုရားေရွ႕ေတာ္၌ကုိယ္ အျပစ္ကုိသာေျဖျခင္းကုိျပဳရေသာေန႔ျဖစ္၏။ (၀တ္၂၃း၂၇-၃၂)။ အလြန္စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာတစ္ခုမွာဤ အစာေရွာင္သည့္ေန႔သည္ ဘုရားသခင္လူသားမ်ား အတြက္ေမွ်ာ္လင့္ရာေန႔ျဖစ္သည္။
အစာေရွာင္ျခင္း၏ဒုတိယရည္ရြယ္ခ်က္
ဘုရားသခင္အား အဓိက၀တ္ျပဳကုိးကြယ္လ်က္ရွိရာ ဘုရားသခင္ႏွင့္နီးကပ္စြာရွိေနၿပီး၊ မိမိကုိယ္ကုိႏွိမ့္ခ်ျခင္း၀ိညာဥ္ေရးရာ တုိးတက္ေစျခင္းႏွင့္ပုိမုိ၍တုိးတက္ျခင္းသည္ အစာေရွာင္ျခင္း၏ ဒုတိယရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္သည္။ အစာေရွာင္ျခင္းသည္ဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္ဘုရားသခင္၏ အမအစေၾကာင့္ အျခားသူမ်ားႏွင့္က်ေနာ္တုိ႔အတြက္သာ လုိအပ္ေသာအရာမ်ားကုိ ရရွိႏုိင္ပါသည္။
ဘုရားသခင္သည္မိမိအလုိရွိသကဲ့သုိ႔ ဆုေတာင္း၍အေျဖမရရွိပါ။ အစာေရွာင္ျခင္းျဖင့္ ဆုေတာင္းပါ။ တခ်ိန္တခါတြင္သခင္ေယရႈ၏ တပည့္ေတာ္မ်ားနတ္ဆုိးစြဲေနသည္ ကုိႏွင္ထုတ္ႏုိင္ျခင္း မျပဳႏုိင္သည့္အခါ သခင္ေယရႈကသူတုိ႔အား”ဆုေတာင္းျခင္း၊အစားေရွာင္ျခင္းမွတပါး အဘယ္သုိ႔ေသာ အားျဖင့္ထုိအမ်ိဳးသည္မထြက္တတ္ဟုမိန္႔ေတာ္မူ၏” ဟုဆုိ၏(မသဲ၁၇း၂၁)။ အစာေရွာင္ျခင္းကုိစိတ္ထဲမွာ တိက်စြာျဖင့္ေဆာင္ရြက္ပါက ၀ိညာဥ္ေရးရာအတြက္အက်ိဳးရွိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔သည္က်မ္းစာဖတ္ရႈနာ ယူျခင္းကုိေန႔စဥ္ေဆာင္ရြက္ပါက တခါတရံအစာေရွာင္ျခင္းကုိပါျပဳလုပ္ရန္လုိအပ္ပါသည္။
ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ အစာေရွာင္ရန္အေၾကာင္းမ်ားစြာရွိပါသည္။ က်ေနာ္တုိ႔တစ္ဦးခ်င္းလုိအပ္ ခ်က္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျပစ္ေသြးေဆာင္ရာသုိ႔မလုိက္မိေစရန္လည္းေကာင္း၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုခု ခ်ရမည္ကုိလည္းေကာင္း၊ အသင္းေတာ္အတြင္းေပၚေပါက္ေနေသာ အမႈကိစၥတစ္ခုခုအတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊စုိးရိမ္ဖြယ္ရာၿခိမ္းေျခာက္မႈတစ္ခုခုကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊လူတစ္ဦး၏အေတြးအေခၚကုိေျပာင္း လဲရန္လည္းေကာင္း၊ေက်းဇူးဆပ္ရန္ႏွင့္ အျခားအရာအသီးသီးရွိပါသည္။ အေကာင္းဆုံးဖတ္ရႈရမည္မွာ သမၼာက်မ္းစာျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ က်မ္းစာထဲတြင္ေတြ႕ရွိရေသာအစာေရွာင္ျခင္းကုိ ဖတ္ရႈမွတ္သား ရမည္။အစာေရွာင္ရာတြင္ အဘယ္ေၾကာင့္ေရွာင္သနည္း။ ထုိသူတုိ႔သည္အဘယ္အရာကုိဆုေတာင္းေန သနည္း။အစာေရွာင္ဆုေတာင္းျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားသခင္မွေတာင္းခံသည္ကုိေပးပါသလား။
က်ေနာ္တုိ႔သိရွိရမည္မွာက်ေနာ္တုိ႔လုိအပ္သည္မ်ားကုိဘုရားသခင္အားမရမေန သေဘာျဖင့္ဆုေတာင္းျခင္းမျပဳရ။(ေဟရွာယ၅၈း၃)။ဘုရားသခင္သည္ က်ေနာ္တုိ႔ခံစားရသည့္ဒုကၡဆင္းရဲ အေၾကာင္းနားေထာင္လုိပါသည္။ လုိအပ္ေသာ အေျဖကုိမေပးေသာ္လည္းလုိသည္ ထက္ပုိ၍ေပးေသာ အခါလည္းရွိပါသည္။ က်ေနာ္တုိ႔ထားရွိရမည့္အခ်က္သည္ သခင္ေယရႈဆုေတာင္းသကဲ့သုိ႔ “အုိအဖ၊ အလုိေတာ္ရွိလွ်င္ဤခြက္ကုိအကၽြႏု္ပ္မွလႊဲေတာ္မူပါ။သုိ႔ေသာ္လည္းအကၽြႏု္ပ္အလုိရွိသည့္အတုိင္းမျဖစ္ ပါေစႏွင့္၊ကုိယ္ေတာ္အလုိရွိသည့္အတုိင္းျဖစ္ပါေစ”(လုကာ၂၂း၄၂) ဟုဆုေတာင္းၾကရမည္။
ဘုရင္ေယာရွဖတ္သည္ သူ၏တုိင္းျပည္အားရန္သူမ်ား၀ုိင္းရံလ်က္ရွိသည့္အခါ“ေယာရွဖတ္ သည္ၾကား၍ထာ၀ရဘုရားကုိရွာျခင္းငွာ သေဘာခ်လ်က္၊အစာေရွာင္ရန္အခ်ိန္ကုိ ယုဒျပည္တစ္ေလွ်ာက္ ၌ေၾကၿငာေစေတာ္မူ၏”၂ရာ(၂၀း၁-၃)။ ထုိကဲ့သုိ႔တစ္တုိင္းျပည္လုံးအစာေရွာင္ဆုေတာင္းသျဖင့္ရန္သူတုိ႔ လက္မွ လြတ္ေျမာက္ရ၏။ေယာနသည္ နိနေ၀ၿမိဳ႕သုိ႔ေရာက္ရွိၿပီးၿမိဳ႔သူၿမိဳ႕သားမ်ားအား ေနာင္တရရွိေစ ရန္ေျပာေသာအခါ“နိနေ၀ၿမိဳ႕သားတုိ႔သည္ ဘုရားသခင္၏အမိန္႔ေတာ္ကုိယုံ၍လူႀကီးလူငယ္အေပါင္းတုိ႔ သည္ အစာေရွာင္ရန္အခ်ိန္ကုိေၾကာ္ၿငာ၍ေလွ်ာ္ေတအ၀တ္ကုိ၀တ္ၾက၏”(ေယာန၃း၅)။ ဘုရားသခင္သည္ လည္းနိနေ၀ၿမိဳ႕ကုိ အျပစ္မေပးေတာ့ေပ။
ဘုရားသခင္၏ကြယ္ကာေစာင့္ေရွာက္မႈရရွိရန္ ဧဇရသည္ယုဒျပည္သုိ႔ျပန္လာသူမ်ားအား “ငါတုိ႔သြားစရာလမ္းကုိဘုရားသခင္၌ရွာ၍ေရွ႕ေတာ္၌ၿခိဳးၿခံစြာက်င့္ျခင္းငွာ၊ အဟာ၀ျမစ္နားတြင္အစာေရွာင္ ရန္အခ်ိန္ကုိငါေၾကညာ၏”ဧဇရ(၈း၂၁-၂၃)။ ဧသတာသည္လည္းရႈရွန္ၿမိဳ႕၌ရွိေသာယုဒလူအေပါင္းတုိ႔ကုိ စုေ၀းေစျခင္းငွာသြားပါ။ေန႔ညမျပတ္သုံးရက္ပတ္လုံး မစားမေသာက္ဘဲေန၍အကၽြႏု္ပ္အဖုိ႔အစာေရွာင္ျခင္း အက်င့္ကုိက်င့္ၾကပါ။”(ဧသတာ၄း၁၅)။ ဟုေျပာဆုိရာယုဒလူတုိ႔တစ္မ်ိဳးလုံးသည္ အစာေရွာင္၍အသတ္ခံ ရမည့္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကသည္။
ေဟရွာယ(၅၈း၁-၁၂)တြင္အစာေရွာင္ျခင္းကုိတိက်စြာေဖာ္ျပပါရွိပါသည္။ အစာေရွာင္ျခင္းသည္ မိရုိးဖလာအရေဆာင္ရြက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ၊ အစာေရွာင္ျခင္း၏အႏွစ္သာရကုိဲပဳလုပ္သူမွ ခံစားေနရပါသည္။ “ငါႏွစ္သက္ေသာ အစာေရွာင္ျခင္းဟူမူကား မတရားေသာအခ်ည္အေႏွာင္ကုိခၽြတ္ျခင္း၊ေပးေသာတာ၀န္ကုိ ခ်ျခင္း၊ညွဥ္းဆဲခံရေသာသူတုိ႔ကုိလႊတ္ျခင္း၊ ထမ္းပုိးရွိသမွ်တုိ႔ကုိခ်ိဳးျခင္းမဟုတ္ေလာ။ မြတ္သိပ္ေသာသူကို အစာေကၽြးျခင္း၊ေနရာမရွိေသာဆင္းရဲသူ တုိ႔ကုိကုိယ့္အိမ္သုိ႔ေဆာင္ျခင္း၊ အ၀တ္မရွိေသာသူကုိျမင္လွ်င္ အ၀တ္ေပးျခင္း၊ ကုိယ့္အသားကုိမေရွာင္ဘဲေနျခင္းမဟုတ္ေလာ” ဟုေျပာဆုိပါသည္။ ဘုရားသခင္ ၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကုိႏႈိးေဆာ္သည္မွာ “သခင္ဘုရား၌တည္ၾကေလာ့”(ဖိ၄း၁၊၁သက္၃း၈)။ အစာေရွာင္ျခင္းအဓိပၸါယ္သည္ အဂၤလိပ္လုိ“ၿမဲၿမံစြာမွီခုိလ်က္”ျဖစ္သည္။ က်မ္းစာကုိဖတ္ရႈျခင္းအားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္သည္ၿမဲၿမံစြာမွီခုိလ်က္ ဘုရားသခင္ထံဆုေတာင္းလွ်င္ ဘုရား၌ၿမဲၿမံစြာမွီခိုေတာင့္တလ်က္ ရွိမည္ျဖစ္သတည္။
Don Hooser ေရးသားေသာ Fasting ကုိ ဖူးသဒါး(ကုိင္းျပင္ႀကီး) ဘာသာျပန္သည္။
No comments:
Post a Comment