Sunday, April 5, 2015

လူ

                   ဘာသာတရားတုိင္းက လူဆုိေသာသတၱ၀ါကုိ တန္ဖုိးထားၾကသည္။ ဘာသာႀကီးတစ္ခုက ဆုိလွ်င္ လူ႔ဘ၀ရရွိရန္ ျဗမၼာျပည္မွ အပ္တစ္စင္းႏွင့္ လူ႔ျပည္မွ အပ္တစ္စင္း အပ္ဖ်ားျခင္းသာ ထိဖုိ႔လြယ္သည္ လူ႔ဘ၀ဆုိတာ ရခဲေပး၏ဟု အဆုိအမိန္႔ရွိပါသည္။ 
                    ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ တုိ႔အေနျဖင့္ က်မ္းစာေတာ္ျမတ္အရ ကမၻာဦးက်မ္း၌ ဘုရာသခင္သည္ စၾကသဠာႏွင့္ ေလာက၌ရွိရွိ သမွ် အားလုံးကုိ ျဖစ္ေစဟူေသာ ေစတစ္လုံးႏွင့္ ဖန္ဆင္းလ်က္ လူကုိဇီ၀အသက္မႈတ္သြင္းလ်က္ ဖန္ဆင္းခဲ့ပါသည္။ သတၱ၀ါ အေပါင္းတုိ႔အနက္ လူကုိ လုပ္ပုိင္ခြင့္ အျပည့္အ၀ေပး၍ သားသမီးအရာ ကုိပင္ ေပးသနားခဲ့သည္။ (ကမၻာ ၁း၂၄-၃၁)
                   ဘာသာတရားကုိရုိေသကုိင္းရႈိင္း ၾကေသာ ျမန္မာျပည္တြင္လည္း ျမန္မာမႈ နယ္ပယ္၌ လူကုိ အေလးအနက္ထားၾကသည္။ “လူကုိလူလုိျမင္ပါ။ လူသားအခ်င္းခ်င္း စာနာေထာက္ထားပါ။ လူလုိ သိပါ။” စတဲ့ ပညတ္စကားမ်ားနဲ႕ လူလူခ်င္း သတိေပး သြန္သင္ခဲ့ၾကသည္။ အကယ္၍ လူတစ္ေယာက္သည္ လူ၌ရွိေသာ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႕ အဆင့္အတန္းကုိ အေလးမထားဘဲ က်င့္ႀကံအသက္ရွင္လွ်င္ “ေခြးထက္မုိက္တဲ့ ေကာင္၊ ေခြးေလာက္မွ အဆင့္မရွိဘူး၊ ေခြးျဖစ္မယ့္ေကာင္” စသည့္ျဖင့္ ေခြးဆုိေသာ တိရိစၦာန္တစ္ေကာင္ႏွင့္ ခုိင္းႏႈိင္းၿပီး ေျပာဆုိတတ္ၾကသည္။ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္၊ ျမန္မာ့ဓေလ့၌ ေခြးကုိ ယုတ္ညံ့ဆုံးဟု သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ ေခြးတစ္ေကာင္ႏွင့္ခုိင္းႏႈိင္း ေျပာဆုိ ခံရလွ်င္ လြန္စြာမွ ခံျပင္းၾကသည္။ ေဒါသအမ်က္ထြက္လ်က္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြါးသည္အထိ ျဖစ္တတ္ၾကသည္။


ခရစ္ယာန္ဘာသာႏွင့္ကယ္တင္ျခင္း

                  ကမၻာေပၚရွိဘာသာတရားတုိင္း၏ ဦးတည္ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ “လူသားတုိင္း မေသခ်ာမေရရာတဲ့ ဘ၀သံသရာကေန လြတ္ေျမာက္ျခင္းရရွိဖုိ႔” ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိဦးတည္ခ်က္ ဆီသုိ႔ ေလွ်ာက္လွမ္း တဲ့အခါ မတူကြဲျပားေသာ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ သြားၾကပါသည္။ အဲဒီ နည္းလမ္းေတြကုိ “ဘာသာတရား” (Religion) ဆုိၿပီး အမည္ေပးကင္ပြန္း တပ္ၾကပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ တစ္ဦးအတြက္ ကယ္တင္ျခင္းဟာ “ဘ၀အသက္တာရဲ႕ လြတ္ေျမာက္ျခင္း” ျဖစ္ပါတယ္။
                    “ကယ္တင္ျခင္း” ခံစားရႏုိင္ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘာလုပ္ရမွာလဲ။ ဒီေမးခြန္းကုိ ေျဖဖုိ႔ဆုိရင္ “ဆက္စပ္စဥ္းစားရမယ့္ အေၾကာင္းအရာ၊ အေျခအေန” (Context) ကုိဦးစြာပထမၾကည့္ ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီအတြက္ ေနာက္ထပ္ထြက္ေပၚလာတဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့ “လူသားတစ္ဦးအျဖစ္ အသက္ရွင္ေနထုိင္ေနျခင္း ရဲ႕ခရီးပန္းတုိင္ (သုိ႔) ရည္မွန္းခ်က္က ဘာလဲ” ။
                     “ကယ္တင္ျခင္း” ဆုိတဲ့စကားလုံးေ၀ါဟာရကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘယ္လုိ အနက္ဖြင့္ဆုိၾကမလဲ။ “ေသလြန္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ (သုိ႔) ေနာင္ဘ၀ေရာက္တဲ့အခ်ိန္ က်ိန္ျခင္းအမဂၤလာ (၀ါ) ငရဲ မက်ေစဖုိ႔အေရး ဟာ “ကယ္တင္ျခင္း” လား.........
                     “ကယ္တင္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္အ့ံေသာငွါ      အဘယ္သုိ႔ျပဳ ရပါမည္နည္း” ဆုိေသာေမးခြန္းကုိ တမန္ေတာ္ႀကီးရွင္ေပါလုကေတာ့ အခုလုိျပန္ေျဖပါတယ္။ “သခင္ေယရႈကုိ ယုံၾကည္ေလာ့။ ယုံၾကည္လွ်င္ သင္ႏွင့္သင္၏ အိမ္သူအိမ္သားတုိ႔သည္ ကယ္တင္ျခင္းသုိ႔ေရာက္လိမ့္မည္” ။ (တမန္ ၁၆း၃၁)
            ဒီ အေျဖစကားကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လုိနားလည္ ပါသလဲ။ ဘယ္လုိနားလည္ ခံယူ သင့္ပါသလဲ။ 

ကယ္တင္ျခင္းဆုိင္ရာ ဓမၼေဟာင္းအျမင္ (Old Testament Concept of Salvation)
                    ကယ္တင္ျခင္း (Salvation) ဆုိတဲ့စကားလုံးနဲ႕ ပတ္သက္လုိ႔ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွာ အေျခအေန (၃)မ်ိဳး အားျဖင့္ ေဖာ္ျပတာေတြ႕ရပါတယ္။

၁။      စစ္ပြဲဆုိင္ရာအေျခအေနမွ ကယ္တင္ျခင္း။
၂။      “ကယ္တင္ျခင္း” ႏွင့္ “ေျဖာင့္မတ္ျခင္း” ဆက္စပ္မႈ
၃။      အနာဂတ္ကာလဆုိင္ရာ ကယ္တင္ျခင္း       တုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ 

၁။                 ဓမၼေဟာင္းကုိေလ့လာတဲ့အခါ ဟီဗရူးေ၀ါဟာရ Ya Sh'a (to save) ဆုိတဲ့စကားလုံးဟာ Yeshu'ah, yesha, teshu'ah ( Salvation, Security, Safety, ease ) တုိ႔ကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ ေ၀ါဟာရ ျဖစ္ၿပီး “ရန္သူတုိ႔လက္မွ ကယ္လႊတ္ျခင္း” လုိ႔အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ “ခ်ည္ေႏွာင္မႈ ကင္းျခင္း” “လြတ္လတ္ျခင္း” ဆုိတဲ့အဓိပၸါယ္ ရွိပါတယ္။ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းကုိ ေလ့လာတဲ့ အခါ “ကယ္တင္ျခင္း” ဆုိတဲ့သေဘာတရားကုိ “လြတ္လပ္ျခင္း” ဆုိတဲ့သေဘာတရား အယူအဆ ရွိတဲ့ ေ၀ါဟာရအျဖစ္သာ အဓိက အသုံးျပဳတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
                    ဆင္းရဲႏြမ္းပါသူမ်ား     အေနျဖင့္   သူတုိ႔အေပၚဖိႏွိပ္    ညွင္းဆဲေန      သူေတြရဲ႕ လက္က လြတ္ေျမာက္ ျခင္း၊ ဣသေရလလူမ်ိဳး မ်ားအေနျဖင့္ ကၽြန္ခံရာ အီဂ်စ္ျပည္မွလြတ္ေျမာက္ျခင္း စတဲ့ က်ပ္တည္းတဲ့အေျခအေနကေန လြတ္ေျမာက္ျခင္းသေဘာ (လြတ္လပ္ျခင္း) ကုိရည္ညႊန္း တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ “ေအာင္ျမင္ျခင္း(Victory) ၊ “ကယ္ႏုတ္ျခင္း” (Deliverance) ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္လည္း ရွိပါတယ္။ ကယ္တင္ျခင္းဆုိင္ရာ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းအျမင္ဟာ “စစ္ပြဲမွာေအာင္ျမင္ျခင္း” “တုိက္ပြဲအတြင္း ရန္သူလက္မွ ကယ္လႊတ္ျခင္း” စတဲ့ သေဘာတရားေတြ လႊမ္းမုိးေနတာေတြ႕ရၿပီး ပုံေဆာင္ ခုိင္းႏႈိင္းမႈေတြျဖစ္တဲ့ “ကယ္တင္ေသာရဲတုိက္ (၂ရာ ၂၂း၅၁)” “ကယ္တင္ျခင္းတည္းဟူေသာ သံခေမာက္လုံး (ေဟရွာယ ၅၉း၁၇)” “ကယ္တင္ရာျမင္းရထားေတာ္ (ဟဗကၠဳတ္ ၃း၈)” “ကယ္တင္ေတာ္ မူျခင္းဒုိင္းလႊား (၂ရာ ၂၂း၃၆) (ဆာလံ ၁၈း၃၅)” “ကယ္တင္ေသာဦးခ်ိဳ (၂ရာ ၂၂း၃) (ဆာလံ ၁၈း၂)” စသည္တုိ႔ဟာ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းဆုိင္ရာ ကယ္တင္ျခင္းအျမင္ကုိ ထင္ဟပ္ေစပါသည္။
                  ဓမၼေဟာင္းအျမင္မွာ “ကယ္တင္ျခင္း” ဆုိရာတြင္ တုိ္က္ပြဲမွာေအာင္ျမင္ျခင္းမက “ရန္သူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္ျပဳျခင္းမွ လုံၿခံဳစြာေနရျခင္း” ဆုိတဲ့ေလးနက္မႈ ရွိပါတယ္။ ဒီသေဘာ တရားကုိ ေဟရွာယ (၂၆း၁-၂) မွာ.......။ “ထုိကာလ၌ ယုဒျပည္မွာသီခ်င္းဆုိလတံ့ေသာ စကားဟူမူကား ငါတုိ႔၌ ခုိင္ခံ့ေသာၿမိဳ႕ရွိ၏။ ကယ္တင္ျခင္းေက်းဇူးကုိ ျပအုိး၊ ရင္တားအရာ၌ စီရင္ခန္႔ထား ေတာ္မူလိမ့္မည္။ တံခါးတုိ႔ကုိ ဖြင့္ၾကေလာ့။ သစၥာေစာင့္၍ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူ ၀င္ပါေစ” ။
               “သင္၏ျပည္၌ အႏိုင္အထက္ျပဳျခင္းအသံ ကုိေနာက္တစ္ဖန္ မၾကားရ။ သင္၏နယ္အတြင္းတြင္ လုယူဖ်က္ဆီးျခင္း မရွိရ။ သင္၏ၿမိဳ႕ရုိးကုိ ကယ္တင္ျခင္း ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕တံခါးတုိ႔ကုိ ခ်ီးမြမ္းျခင္း ဟူ၍လည္းေကာင္း သမုတ္ရလိမ့္မည္”။ ေဟရွာယ (၆၀း၁၈) ။ ဒါေၾကာင့္စစ္ပြဲ ဆုိင္ရာကယ္တင္ျခင္း လုိ႔ ေျပာတဲ့အခါ ဣသေရလလူမ်ိဳးမ်ားအေနျဖင့္ ဖိႏွိပ္ညွင္းဆဲသူအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔တကြ၊ ရန္သူလက္မွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း၊ တုိက္ပြဲမွာရန္သူမ်ားကုိ   ေခ်မႈန္းေအာင္ျမင္ျခင္း တုိ႔အျပင္ “ရန္သူမ်ားရဲ႕ ဒုကၡေပးေႏွာင့္ယွက္မႈမွ ေဘးကင္းလုံၿခံဳ စြာေနႏုိင္ျခင္း” ဟူေသာအဓိပၸာယ္ရွိပါတယ္။

Saturday, April 4, 2015

အသင္းေတာ္ႏွင့္ျမန္မာ့ေရခံေျမခံအတာသႀကၤန္

             က်ိဳင္းတုံဘက္မွရြာေလးတစ္ရြာတြင္ တုိင္းရင္းသားမ်ားစုကာ ေနထုိင္ၾကသည္။ အမ်ားစုမွာ ဗုဒၶဘာသာကုိ သက္၀င္ယုံၾကည္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ရြာေလးဟုဆုိေသာ္လည္း ရြာတြင္အိမ္ေျခ (၆၀၀)ေက်ာ္ခန္႔ ရွိေသာရြာျဖစ္သည္။ ထုိရြာ၌ ရပ္ကြက္ေပါင္း(၁၀) ရပ္ကြက္ရွိသည္။ ရြာထိပ္မွစတင္ကာ ရပ္ကြက္(၁-၂) စသည့္ျဖင့္ ေရတြက္ကာဖြဲ႕စည္းထားသည္။ ထူးျခားသည္မွာ ရပ္ကြက္(၁၀) ရပ္ကြက္ရွိသည့္အနက္ ရပ္ကြက္(၁)သည္ ခရစ္ယာန္ရပ္ကြက္ ျဖစ္သည္။ က်န္(၉)ရပ္ကြက္မွာ ဗုဒၶဘာသာ ရပ္ကြက္မ်ားျဖစ္သည္။ ထုိရြာေလးတြင္ႏွစ္စဥ္ အတာသၾကၤန္ကုိ စည္းကားစြာက်င္းပၾကသည္။ 
                ယခုလည္း    သၾကၤန္ကာလေရာက္ရန္     တစ္ပတ္သာလုိေတာ့တဲ့    အခ်ိန္ ရြာလူႀကီး မ်ားက ေၾကငွာခ်က္တစ္ခုထုတ္ျပန္လုိက္သည္။ “ဒီႏွစ္သၾကၤန္မွာ ရပ္ကြက္အလုိက္သၾကၤန္မ႑ပ္ ျပဳလုပ္ကာ မည္သည့္မ႑ပ္သည္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း ၿပိဳင္ပြဲျပဳလုပ္ မည္ျဖစ္သျဖင့္ ရပ္ကြက္တုိင္း သၾကၤန္မ႑ပ္ကုိ မျဖစ္မေနလုပ္ရမည္။” ဟုထုတ္ျပန္ပါသည္။ ခရစ္ယာန္ ရပ္ကြက္ျဖစ္ေသာ ရပ္ကြက္(၁)က အသင္းေတာ္လူႀကီးမ်ား ေခါင္းကုိက္ေနရၿပီ။ တစ္ႏွစ္မွမလုပ္ဖူးေသာအရာ ကုိယ့္ဘာသာတရားႏွင့္လည္း မဆုိင္ေသာေၾကာင့္ ေဆြးေႏြးရၿပီးေပါ့။ မလုပ္ျပန္ရင္လည္းဒီရြာမွာ ကုိယ္ကလူနည္းစုေလ။ ရြာလူႀကီးစကား နားမေထာင္ျဖစ္ဦးမယ္။ လုပ္ျပန္ရင္ လည္း သင္းအုပ္ဆရာ ေခါင္းေဆာင္ၿပီး ေရကစားတာမ်ိဳးက မသင့္ေတာ္ျပန္။ တကယ္ေခါင္းကုိက္စရာပါပဲ။


Happy Easter Day 2015

                Easter Day   ၀တ္ျပဳ ျခင္းကုိ      ဒီကေန႔မနက္ (၆း၀၀)       နာရီမွာ    Ann Judson သခ်ၤိဳင္း ရင္ျပင္တြင္က်င္းပခဲ့ၾကတယ္။ ၀တ္ျပဳ ျခင္းအၿပီး အသင္းသူ/သားမ်ားအားလုံး အတူတကြမနက္စာကုိ စားၾက တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဆးရုံမွာကေလးေမြးဖြားဖုိ႔တက္ေရာက္ေနတဲ့ ေကသီခ်ိဳ ကုိသြားေရာက္ေတြ႕ဆုံၾကၿပီး ဆုေတာင္းေပး ခဲ့ ၾကတယ္။ 
                ခရစ္ေတာ္ေသျခင္း   ကုိေအာင္ျမင္တဲ့မနက္မွာ အားလုံးေပ်ာ္ရႊင္စြာနဲ႕ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကတယ္။













Friday, April 3, 2015

သင္မည္သုိ႔မ်ိဳးေစ့မ်ိဳး စုိက္ခဲ့ပါသနည္း။

                   အေျချပဳ က်မ္း (ဂလာတိ ၆း၇)
                 “ အလြဲမယူၾကႏွင့္    ဘုရားသခင္သည္     မထီမဲ့ျမင္ျပဳျခင္းကုိ    ခံေတာ္မမူ။ လူသည္မ်ိဳးေစ့ ႀကဲသည့္အတုိင္း   အသီးအႏွံကုိ   ရိပ္ရလိမ့္မည္။”
                 မ်ိဳးေစ့၏သေဘာသဘာ၀သည္ နည္းနည္းၾကဲေသာ္ငွားလည္း အပင္မ်ားမ်ားေပါက္တတ္သည္။ ယေန႔ယုံၾကည္သူတစ္ဦး၏ အသက္တာတြင္ မိမိမိ်ဳးေစ့ကုိမည္သုိ႔ ႀကဲခဲ့နည္းဟု ကုိယ့္ကုိယ္ကုိျပန္လည္ ဆန္းစစ္ဖုိ႔လုိသည္။ ေကာင္းေသာမ်ိဳးေစ့ကုိသာႀကဲခဲ့မည္ ဆုိလွ်င္ ေကာင္းေသာအသီးအႏွံကို ရိပ္ရသကဲ့သုိ႔ မေကာင္းေသာအသီးအႏွံကုိႀကဲခဲ့မည္ဆုိလွ်င္ ပုပ္ပ်က္သည့္အသီးအႏွံကုိ ရိပ္သိမ္းရမည္ဟု က်မ္းစာက သြန္သင္ထားသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္ကုိမိမိအသက္သခင္ အျဖစ္လက္ခံထားေသာ္လည္း ဘုရားအလိုေတာ္ကုိမေဆာင္ဘဲ မိမိစိတ္တုိင္းက် မိမိအလုိအတုိင္း အသက္ရွင္သူမ်ား ကုိယ္ေန႔စဥ္ အသက္ရွင္ျခင္း အရာ မွာ မည္သည့္ မ်ိဳးေစ့ကုိ ႀကဲခဲ့နည္းဟူ၍  ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ရန္  ေမတၱာျဖင့္  ေဖာ္ျပပါရေစ။
                 
  ၁။             အဓမၼမ်ိဳးေစ့။  (ေယာဘ ၄း၈)
              “ငါျမင္သည့္အတုိင္း မတရားေသာ    လယ္ထြန္ျခင္းကုိျပဳေသာသူႏွင့္ အဓမၼမ်ိဳးေစ့ကုိ ႀကဲေသာ သူတုိ႔သည္   ထုိသုိ႔ႏွင့္အညီ    စပါးရိတ္တတ္ၾက၏။”
                အဓမၼမ်ိဳးေစ့ကုိႀကဲေသာသူသည္ မတရားေသာသူတုိ႔ႏွင့္တန္းတူျဖစ္ေၾကာင္း က်မ္းစာကေဖာ္ျပ ထား ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္  အဓမၼမ်ိဳးေစ့ရွိေသာသူသည္   မတရားေသာသူျဖစ္သည္ဟု ဆုိလုိသည္။
           ဥပမာ = (၃ရာ ၂၁း) ၊ (၄ရာ ၁၀း၁၀)
                 ေယဇေရလၿမိဳ႕သား  နာဗုတ္ပုိင္ေသာ  စပ်စ္ဥယ်ာဥ္ကုိ ရွင္ဘုရင္၏      အခြင့္အာဏာသုံးၿပီး အဓမၼသိမ္းယူလုိက္သည့္ ဘုရင္အာဟပ္ႏွင့္မိဖုရား ေယဇေဗလကုိ အဓမၼလူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း က်မ္းစာ က မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။   အာဟပ္မင္းႏွင့္ သူ၏မိဖုရား  ေယဇေဗလသည္ မင္းအာဏာကုိ အလြဲသုံးစားျပဳ ၿပီး   မတရားသျဖင့္ ၿခံပုိင္ရွင္  နာဗုတ္ကုိသတ္ၿပီး  စပ်စ္ဥယ်ာဥ္ကုိ သိမ္းယူခဲ့သည္။  (၃ရာ ၂၁း၁၆)

Thursday, April 2, 2015

အသက္ေရထြက္ရာစမ္းေရတြင္း

အေျခခံက်မ္းခ်က္ ။              ။ ေယာဟန္ ၇း၃၇-၃၉
            ငါ့ကုိယုံၾကည္ေသာသူသည္ အသက္ေရထြက္ရာစမ္းေရတြင္း ျဖစ္လိမ့္မည္။

           အထက္ေဖာ္ျပပါစကားသည္သေကေနပြဲေတာ္တြင္သခင္ေယရႈေျပာခဲ့ေသာစကား ျဖစ္ပါသည္။ သေကေနပြဲဆုိသည္မွာ တစ္ႏွစ္လွ်င္တစ္ႀကိမ္ က်င္းပေသာပြဲေတာ္ျဖစ္ပါသည္။ (၇)ရက္တာ က်င္းပေသာ ပြဲေတာ္ျဖစ္ၿပီး သဲကႏၱရေတာႀကီးထဲ လွည့္လည္ေနၾကစဥ္  ယာယီဗိမၼာန္ေတာ္သဖြယ္အသုံးျပဳ ခဲ့ေသာ တဲေတာ္(Tabernacles) ကုိအစြဲျပဳၿပီး က်င္းပေသာပြဲေတာ္ျဖစ္သည္။ တဲေတာ္သည္အက်ယ္ ၁၅ေပ၊ အရွည္ ၄၅ေပႏွင့္အျမင့္ ၁၅ေပ(ေဘာ္လုံးကြင္းတစ္ကြင္းစာခန္႔) ရွိမည္ျဖစ္သည္။
               အခန္းငယ္(၃၈)တြင္     ေယရႈေဖာ္ျပေသာ   က်မ္းစာလာသည့္အတုိင္း သည္ ေဟရွာယ ၁၂း၂-၃၊  ေဟရွာယ ၄၄း၃-၄၊ ေဟရွာယ၉၈-၁၁တုိ႔ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရွိသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ ထုိက်မး္ခ်က္ တုိ႔၌ “ေရတြင္း” ၊“စမ္းေရတြင္း” ၊ “ေရ”၊ “ေရေလာင္းေသာဥယ်ာဥ္” စသည့္ အခ်က္မ်ား ပါ၀င္ ဆက္စပ္ေနပါသည္။

သခင္ေယ႐ႈခရစ္၏ေနာက္ဆုံးစကားေတာ္(၇)ခြန္း

              သခင္ေယ႐ႈဘုရားဟာသူရဲ႕အမႈေတာ္ျမတ္ကုိအဆုံးသတ္ရန္ေနာက္ဆုံးေယရုရွင္လင္ၿမိဳ႕သုိ႔ၾကြခ်ီ
ခဲ့ပါတယ္။ ထုိေနာက္က်မ္းစာလာသည့္အတုိင္း အေသခံေတာ္မူျခင္း ကုိျပင္ဆင္ခဲ့ပါတယ္။ ကုိယ္ေတာ္ဟာမိမိရဲ႕ခႏၶာနဲ႕ အသက္ကုိရန္သူလက္သုိ႔အပ္ႏွံၿပီး လူသားေတြရဲ႕အျပစ္ဒုစရုိက္အတြက္ အေသခံေတာ္မူျခင္း ကုိခံယူခဲ့ပါတယ္။ ကားတုိင္လမ္းကုိေလွ်ာက္စဥ္ ကုိယ္ေတာ္ဟာ ပင္ပန္းဆင္းရဲျခင္းေ၀ဒနာကုိ အဆုံးစြန္ခံယူခဲ့ၿပီး လက္၀ါးကပ္တုိင္ေပၚတြင္ အသက္ေတာ္ျမတ္ ကုိစြန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာလူသားေတြအေပၚ ဘုရားသခင္၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိျပသခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
                 သခင္ေယ႐ႈဟာ ကားတုိင္လမ္းကုိေလွ်ာက္စဥ္ႏႈတ္ေတာ္ အားျဖင့္ စကားေတာ္ ( ၇ )      ခြန္း မိန္႔ေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။ ဒီစကားေတာ္မ်ား ဟာ ကေန႔လူသားေတြကုိ ေပးတဲ့ ကုိယ္ေတာ္ရဲ႕ သတင္းစကားေတြျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ေတာ္ဖြင့္ျပေတာ္မူတဲ့ စကားေတာ္ အားျဖင့္ ဘုရားသခင္ရဲ႕ အလုိေတာ္နဲ႕အႀကံအစည္ေတာ္ ကုိကၽြန္ေတာ္တုိ႔ၾကည့္ၾကရေအာင္။

၁။              ရွင္လုကာ (၂၃း၂၄)
             “ေယ႐ႈကလည္း အုိအဘ၊သူတုိ႔၏အျပစ္ကုိ လႊတ္ေတာ္မူပါ။ သူတုိ႔သည္ကုိယ္ျပဳေသာအမႈကုိမသိၾကဟု ၿမြက္ဆုိေတာ္မူ၏” ဟုမိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ကုိယ္ေတာ္ကုိကရာနိအရပ္တြင္လက္၀ါးကပ္တုိင္ေပၚ ၌ရုိက္ထားၾကၿပီးတဲ့အခါ ကုိယ္ေတာ္ရဲ႕၀တ္ရုံကုိ စာေရးတံခ်ကာ ခြဲေ၀ေနၾကပါတယ္။ ကုိယ္ေတာ္ကုိသူတုိ႔ကုိၾကည့္ၿပီး မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တာျဖစ္တယ္။ 
                ေလာကမွအဆုံး၀ါးဆုံအရာကမသိျခင္းပါပဲ။ မသိတဲ့အတြက္မမွားသင့္တဲ့အမွားေတြ က်ဴ းလြန္ၾကတာ မလုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ကုိလုပ္မိတာ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ အခုလည္း လူတုိ႔ဟာ မသိျခင္းေၾကာင့္ လူသားေတြကုိခ်စ္ေသာဘုရားရဲ႕သားေတာ္ကုိျပစ္မွားၿပီး လက္၀ါးကပ္တုိင္ေပၚတြင္ အေသသတ္ၾက တာျဖစ္တယ္။ အေသသတ္ရုံမက  ေသးဘူး ျပက္ရယ္ျပဳျခင္း၊ မထီမဲ့ျမင္ျပဳ ျခင္းအမႈကုိပင္ သူတုိ႔က်ဴးလြန္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။