Thursday, July 5, 2018

ခံစားမိသမွ်ဆရာႀကီးယုဒႆန္ဘ၀

အေျချပဳက်မ္း ။            ။ အာေဗလသည္ေသလြန္ေသာ္လည္းယခုပင္တရားေဟာေသး၏။ ေဟၿဗဲ (၁၁း၄)

             ျမန္မာျပည္ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္သာသနာသည္ (၁၈၁၃) ဇူလုိင္လ(၁၃)ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာျပည္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာေသာ ဆရာႀကီးယုဒႆန္ႏွင့္ ဇနီးသည္ေရာက္ရွိသည့္ေန႔ကုိ အစြဲျပဳ၍ သတ္မွတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ သာသနာႏွစ္(၂၀၀)ျပည့္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္ေပၚတြင္ ခရစ္ယာန္ သာသနာမ်ိဳးေစ့ကုိ ရွင္သန္ႀကီးထြားေအာင္စုိက္ပ်ိဳးေပးခဲ့ေသာ ဆရာႀကီးယုဒႆန္အား ဤစာစုျဖင့္ ဂုဏ္ျပဳ
မွတ္တမ္းတင္ အပ္ေပသည္။ ဆရာႀကီး၏ ဘ၀တစ္ခုလုံးကုိ ေလ့လာရာတြင္ လူသားအားလုံးကုိ အက်ိဳးျပဳ 
ေသာသစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ ႏွင့္ ခုိင္းႏႈိင္းေဖာ္ျပခ်င္ပါသည္။။ “သစ္တစ္ပင္ေကာင္း၊ငွက္တစ္ေသာင္းနားႏုိင္” ဟူေသာ စကားအတုိင္း သစ္ပင္တစ္ပင္၏အေရးႀကီးေသာ အစိတ္အပုိင္းမ်ားမွာ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ ပါသည္။


၁။ အျမစ္ (ေရေသာက္ျမစ္)
               သစ္ပင္တစ္ပင္၏ အေရးႀကီးေသာအစိတ္အပုိင္းမွာ မျမင္ရေသာေရေသာက္ျမစ္ ပင္ျဖစ္သည္။ အပင္၏အသက္ပင္ ျဖစ္သည္။ အျမစ္သည္ေရ လုံေလာက္စြာမရလွ်င္ ပုပ္ၿပီးေျခာက္ေသြ႕သြားပါမည္။ လူတစ္ေယာက္၏အသက္တာသည္လည္း သူ၏ႏွလုံးသားထဲ၌ ရွိေနေသာ သူ၏ဘုရားအေပၚ ယုံၾကည္ ကုိးကြယ္မႈပင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးယုဒႆန္ႏွင့္ဇနီးေမာင္ႏွံသည္..... အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွေန၍ အေရွ႔ပုိင္း အႏိၵိယႏုိင္ငံသုိ႔ သာသနာျပဳရန္ ထြက္ခြာခဲ့ေလသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံးတြင္ က်မ္းစာေတာ္ ျမတ္ကုိႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ေလ့လာခဲ့ရာမွ သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ လမ္းျပမႈေၾကာင့္ ႏွစ္ျခင္းဂုိဏ္း ဂဏသုိ႔ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီး ျမန္မာျပည္သုိ႔သာသနာျပဳရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိေသာ္လည္း သမုိင္း၏အရွင္ ဘုရားသခင္သည္ မုန္တုိင္းကုိအသုံးျပဳၿပီး သူတုိ႔စီးနင္းလာေသာ ေဂ်ာ္ဂ်ီယာနာ (Georgians) သေဘၤာႀကီး ကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ေစခဲ့သည္။ (ျမန္မာျပည္သုိ႔စတင္ေရာက္ရွိေသာ၁၈၁၃မွဘုန္းေတာ္၀င္စား ေသာ၁၈၅၀)ျမန္မျပည္သာသနာျပဳခဲ့ေသာ(၃၇)တာကာလအတြင္း သမုိင္းမွတ္တုိင္အခ်ိဳ႕မွေအာက္ပါ အတုိင္းျဖစ္သည္။

Wednesday, June 6, 2018

သိအပ္ဖြယ္မုိမြန္ဂုိဏ္းဆြယ္

(Facts about the Mormons)

                  တမန္ေတာ္ေခတ္မွစတင္ေပၚေပါက္ လာေသာ ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္အား ေအဒီ၁၀၅၄ ခုႏွစ္အထိ ကမၻာလုံးဆုိင္ရာ အသင္းေတာ္ဟု အဓိပၸါယ္ရွိသည့္ ကာသုိလစ္အသင္းေတာ္(Catholic Church) ဟုေခၚသည္။ ေဒသႏၱရအသင္းေတာ္မ်ားက မိမိတုိ႔၏ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ပိုင္ခြင့္ (autonomy) ရွိၾကကာ တမန္ေတာ္မ်ား၏ ဓမၼသြန္သင္ခ်က္ (apostolic doctrine) မ်ားႏွင့္ ေသြဖီေသာ သြန္သင္ခ်က္မ်ား ရွိပါက အသင္းေတာ္အသီးသီးမွ သာသနာပုိင္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား စုေ၀းလ်က္ ဆုေတာင္းေဆြးေႏြး တုိင္ပင္ၾကျပီး၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား ျပဳလုပ္ေလသည္။ ေအဒီ၃၂၀ေလာက္တြင္ ေပၚလာေသာ ေအရီးယန္း သြန္သင္ခ်က္(Arianism) ကုိ ေအဒီ၃၂၅တြင္ ကြန္စတန္တင္ဘုရင္ကုိ အမႈးျပဳလ်က္ သာသနာပုိင္မ်ား နိစိန္ၿမိဳ႕(Nicene) တြင္ေတြ႕ဆုံကာ နိစိန္ယုံၾကည္ခ်က္ (Nicene Creed) ကုိျပဌာန္း ေျဖရွင္းခဲ့ၾကသည္။ ပင္မကယ္သုိလစ္အသင္းေတာ္ႀကီးအား ေရာမကယ္သုိလစ္(Roman Catholic)ႏွင့္ ေအာသုိေဒါ့စ (Orthodox) ဟူ၍ ေအဒီ၁၀၅၄ခုႏွစ္၌ မကြဲျပားမီ၊ ထုိထုိကဲ့သုိ႔ေသာ မွားယြင္းသည္ဓမၼသြန္သင္ခ်က္မ်ားကုိ ပင္မကယ္သုိလစ္ အသင္းေတာ္က ေကာင္စီအစည္းေ၀းေခၚဖိတ္ကာ ေျဖရွင္းခဲ့ၾကသည္။
                ပင္မအသင္းေတာ္၏ မဟာကြဲျပားမႈ ၁၀၅၄ခုႏွစ္ ေနာက္ပုိင္းတြင္မူ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ ပင္တုိင္ဓမၼသြန္သင္မႈမ်ား (major doctrine) ကုိ ကြဲျပားျခားနားစြာ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ျခင္းမ်ား ေပၚလာပါေတာ့သည္။ ေအဒီ ၁၅၁၇ခုႏွစ္တြင္ တိတိပပႀကီး ေပၚလာမည္ျဖစ္ေသာ အသင္းေတာ္ျပဳျပင္ေရး လႈပ္ရွားမႈ (Protestant Reformation) ႀကီး၏ ေရွ႕ေျပးအျဖစ္ ျခားနားေသာသြန္သင္ခ်က္မ်ား ေပၚလာခဲ့ဖူး ေပသည္။ ၁၅၂၁ခုႏွစ္မွစ၍ ျပဳျပင္ေရးလႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ လူသရင္(Lutheran)၊ ပရီစဗီတဲရီးယန္း (Presbyterian)၊ အဂၤလီကန္ (Anglican)၊ အစရွိေသာဂုိဏ္းဂဏ (denomination) မ်ားေပၚလာၾကသည္။ တစ္ဖန္ ပင္မအသင္းေတာ္ႀကီး ႏုိးၾကားမႈရွိေစျခင္း အလုိ႔ငွာ ႏွစ္ျခင္းဂုိဏ္းဂဏ (၁၆၀၉)၊ မက္သဒစ္ ဂုိဏ္းဂဏ (၁၇၄၈) ဟူ၍ ဂုိဏ္းဂဏအသီးသီးမ်ား ေပၚလာၾကျပန္သည္။ ဤဂုိဏ္းဂဏမ်ားတုိ႔သည္ ကနဦး တမန္ေတာ္မ်ားတုိ႔၏ ယုံၾကည္ျခင္းႏွင့္ က်င့္သုံးမႈ (Apostolic faith and order) မ်ားကုိ တမင္သက္သက္ ေသြဖီျခင္း မျပဳၾကပါ။ ပုိမုိထင္ေပၚေအာင္ အနက္ဖြင့္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စုံေစျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။


Sunday, June 3, 2018

ျမန္မာျပည္ကလုိလားေတာင့္တေသာခရစ္ယာန္ဘာသာ

(Desired Christianity for Myanmar)

                ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ခရစ္ယာန္သာသနာသမုိင္းကုိ ေလ့လာေသာအခါ အစကနဦး၌ ဗရင္ဂ်ီေခၚ ေရာမကာသုိလိပ္ သာသနာသည္ ၁၅၅၄ခုႏွစ္တြင္ ျပင္သစ္ျပည္မွ ဖရန္စစ္စီကန္အဖြဲ႕၀င္ ပဲရီဘြန္ဖား(Pierre Bonfer) ဆုိသူသည္ သန္လ်င္ၿမိဳ႕သုိ႔ ေရွးဦးစြာေရာက္ရွိေၾကာင္း ခုိင္လုံေသာ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ ရွိခဲ့ေလသည္။ ေနာက္တြင္ ၁၇၂၁ခုႏွစ္တြင္  ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီး Clement XI က အီတလီ လူမ်ိဳး သာသနာျပဳမ်ားျဖစ္ေသာ Rev. Giuseppe Vittoni ႏွင့္ Rev. Sigismondo Calchi တုိ႔အား အင္း၀ၿမိဳ႕ သုိ႔ေစလႊတ္ကာ ေရာမကာသုိလိပ္သာသနာသည္ တစၿပီးတစ္ၾကီးပြားတုိးတက္ေစ ခဲ့ေပသည္။ ပရုိတက္စတင့္ သာသနာသည္ ၁၈၀၇ခုႏွစ္တြင္ အႏၵိယႏုိင္ငံ Serampore မွ အဂၤလိပ္ႏွစ္ျခင္း သာသနာျပဳ Richard Mardon ႏွင့္ James Chater တုိ႔ ေျမစမ္းခရမ္ပ်ိဳး သေဘာ မ်ိဳးႏွင့္ ေရာက္ရွိ ကာ ေနာက္တြင္ ေခတ္ေပၚသာသနာျပဳလႈပ္ရွားမႈ၏ဖခင္ ၀ီလ်ံကယ္ရီ၏သား Felix Carey က အင္အား ျဖည့္ဆည္းခဲ့သည္။ သူတုိ႔ေမွ်ာ္မွန္းထားသလုိ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔အလားအလာ မေတြ႕ရွိပါသျဖင့္ ၁၈၁၂ခုႏွစ္တြင္ ျပန္လည္ေနာက္ဆုတ္ၾကသည္။ 
                       ၁၈၁၃ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္သာသနာျပဳ အဖြဲ႕မွ သာသနာျပဳဆရာ ယုဒသန္တုိ႔ ဇနီး ေမာင္ႏွံ ေရာက္ ရွိကာ ဆက္လက္ၿပီး ႏွစ္ျခင္း သာသနာေတာ္ ကုိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾက ေပသည္။ ထုိေနာက္ အျခားအသင္းေတာ္မ်ား ျဖစ္ေသာ အဂၤလီကန္အသင္းေတာ္(ျမန္မာႏုိင္ငံခရစ္ယာန္ အသင္းေတာ္- ၁၈၂၅)၊ မက္သဒစ္အသင္းေတာ္ အထက္ျမန္မာျပည္ - ၁၈၈၇)၊ ေအာက္ျမန္မာျပည္ - ၁၈၇၉၊ ပရက္ဘီတီးရီးယန္းအသင္းေတာ္ - ၁၈၇၆) မ်ား တစစႏွင့္ ေရာက္လာၾကကာ မိမိတုိ႔၏ နည္းဗ်ဴဟာမ်ားျဖင့္ ကုိယ္စီကုိငွ သာသနာျပဳၾကသည္။ ပင္ေတကုေတၱအုပ္စုကမူ ၁၉၂၁ခုႏွစ္တြင္ ဦးစြာ ပထမေရာက္ရွိလာပါေသာ္လည္း ၁၉၇၀ေနာက္ပုိင္းမွ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ သာသနာျပဳခဲ့ၾကသည္။ ခရစ္ယာန္ သာသနာျပဳမ်ားႏွင့္ တုိင္းရင္းသာ ယုံၾကည္သူမ်ားက စြမ္းစြမ္းတမံ သာသနာျပဳၾကကာ ယခုအခ်ိန္ခါမွာ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ၃သန္းမွ် ရွိၿပီးျဖစ္သည္။ ေခတ္ကာလအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ နုိင္ငံေရး၊ စီးပါြးေရးအဖုံဖုံႏွင့္ ခဲရာခဲံဆစ္ အသြင္သြင္တုိ႔ကုိ  ေက်ာ္ျဖတ္လာကာ ခရစ္ယာန္ဘာသာသည္ မေလ်ာ့သြား၊မတိမ္ေကာ သြားပဲ တုိးတက္လာခဲ့ေပသည္။ဘယ္သူကမွ လ်စ္လ်ဴရႈ၍ မရေတာ့ေခ်။


Thursday, May 31, 2018

သာမန္ယုံၾကည္သူမ်ား၏သီၾသေလာ္ဂ်ီ

(Theology of the laity)

             ယုံၾကည္သူမ်ားျဖင့္ဖြဲ႔စည္းၿပီး၊ ခရစ္ေတာ္၏ကုိယ္ခႏၶာဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေခၚေ၀ၚေသာ ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္မ်ားတြင္ အခ်ိန္ျပည့္အမႈေတာ္ေဆာင္မ်ား(ministers) ႏွင့္သာမန္အသင္းသူ၊ အသင္းသားမ်ား(lay people-laity) ဟူ၍ရွိပါသည္။ မိမိတုိ႔၏ေဆာင္ရြက္ရမည့္ အခန္းဂ႑ရွိၾကသည္ ျဖစ္ရာ ထုိအခန္းဂ႑အသီးသီးတုိ႔ကုိ ေက်ျပြန္ထိေရာက္စြာေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါက အသင္းေတာ္သည္ က်န္းမာသန္စြမ္းၿပီး ရွင္သန္တုိးတက္ႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ႏုိင္ေစျခင္း အလုိ႔ငွါ သာမန္ယုံၾကည္သူမ်ား၊ သာမန္အသင္းသူ၊ အသင္းသားမ်ား၏ အခန္းဂ႑ကုိ ဤေဆာင္းပါးတြင္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္လ်က္ တင္ျပသြားပါမည္။

၁။   ေ၀ါဟာရအသုံးအႏႈံး  (Terminology)
                  လုပ္ငန္းဂ႑အသီးသီးကုိ ေလ့လာၾကည့္ရႈပါက ထုိလုပ္ငန္းမ်ား ကၽြမ္းက်င္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ အထူးေလ့လာသင္ၾကားေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားရွိရာ သူတုိ႔၏ အထူးကၽြမ္းက်င္ေသာ ေၾကးစာပုဂၢိဳလ္မ်ား (specialists professionals) ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ၀န္မ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ သိပၸံပညာရွင္မ်ား၊ ဥပေဒပညာ ရွင္မ်ား အစရွိေသာနယ္ပယ္ အသီးသီးမွ ကၽြမ္းက်င္ေလ့လာေသာသူမ်ားရွိၿပီး အားလုံးတုိ႔သည္ သာမန္လူ (lay man- lay people) ျဖစ္ၾကသည္။ နားလည္ေအာင္ လြယ္ကူၿပီး သဘာ၀လည္းက်ေပသည္။ ကၽြမ္းက်င္ မႈမရွိေသာ သာမန္လူသားပီပီ သူတုိ႔သည္သက္ဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းဂ႑တြင္ ဘာမွလုပ္ပုိင္ခြင့္ မရွိဘဲ လက္ပုိက္ၾကည့္ရႈရုံသာ ရွိသည္။ တာ၀န္ေပးပါက ေပးအပ္ေသာ အလုပ္တာ၀န္ကုိသာ လုပ္ႏုိင္သည္။ အလားတူပင္ ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္တြင္ ခရစ္ယာန္ဘာသာအေၾကာင္းႏွင့္ အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္းကုိ ဓမၼတကၠသုိလ္ႏွင့္ က်မ္းစာေက်ာင္းမ်ားမွကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ေလ့လာေသာ အမႈေတာ္ေဆာင္မ်ား (ministers) ရွိၾကသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ မေလ့လာပဲ အသင္းေတာ္တြင္ ယုံၾကည္သူမ်ားအျဖစ္ ပါ၀င္ေသာ သာမန္ယုံၾကည္သူမ်ား သာမန္အသင္းသူ၊ အသင္းသားမ်ား (laity) လည္းရွိၾကေပသည္။


Monday, May 28, 2018

က်မ္းမာသန္စြမ္းေသာအသင္းေတာ္ဂုဏ္အဂ္ါရွစ္ပါး

(Eight Essential Characteristics of Healthy Church

         အေမရိကန္ျပည္မွကမၻာေက်ာ္စာေရးဆရာႏွင့္ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ရစ္(ခ)၀ါရင့္ (Rick Warren) သည္သူ၏ “ရည္ရြယ္ခ်က္ကေစ့ေဆာင္ေသာအသင္းေတာ္” (The Purpose Driving Church) စာအုပ္တြင္ “၂၀ရာစု၌ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ တုိးတက္ေသာအသင္းေတာ္ (growing Church) ျဖစ္ဖုိ႔ႀကိဳးပမ္းၾကသည္။ ၂၁ရာစုတြင္မူကား တုိးတက္ေသာအသင္းေတာ္ျဖစ္ျခင္းထက္ က်န္းမာသန္စြမ္းေသာ အသင္းေတာ္ (healthy Church) ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ပုိမုိ ႀကိဳးပမ္းၾကလိမ့္မည္” ဟု ဆုိခဲ့သည္။ အေၾကာင္းမွာတုိးတက္ျခင္းသည္ ယုံၾကည္သူအသင္းသူ၊အသင္းသားမ်ားအား လွည့္ျဖားတတ္ပါသည္။ အသင္းသူအသင္းသားမ်ားျပားျခင္း အေဆာက္အဦမ်ားျပားျခင္း၊ အလွဴေငြမ်ားစြာရရွိျခင္း အစရွိေသာ မ်ားျပားျခင္းအျဖာျဖာတုိ႔သည္ အသင္းသူ၊အသင္းသားမ်ားကုိ ေက်နပ္ေစသည္။ ၀င့္ၾကြားေစတတ္သည္။ မာန္မာနေထာင္လႊြားေစတတ္သည္။ ထုိသုိ႔မ်ားျပားေသာအသင္းေတာ္တြင္ ၌ကား က်မ္းစာကညႊန္ျပေသာ အသင္းေတာ္ဂုဏ္အဂၤါရပ္မ်ားမရွိဘဲ အားနည္းတတ္ပါသည္။ အသင္းေတာ္က်န္းမာသန္စြမ္းပါက အထက္ ေဖာ္ျပေသာမ်ားျပားမႈမ်ား တမဟုတ္ခ်င္းမရွိေသာ္ျငားလည္း တျဖည္းျဖည္းတစတစႏွင့္ တုိးတက္ လာကာ ဧကန္မုခ်တုိးတက္လာပါလိမ့္မည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ ဤေဆာင္းပါးတြင္ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ က်န္းမာသန္စြမ္းေသာ အသင္းေတာ္ရွိရမည့္ ဂုဏ္အဂၤါရပ္ရွစ္ပါးကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပသြားပါမည္။

၁။   သူတပါးအားတန္ဆာဆင္ေပးေသာေခါင္းေဆာင္မႈရွိျခင္း (Empowering Leadership)
               ကမၻာအခ်မ္းသာဆုံးပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း ခံရေသာ အေမရိကန္သူေဌးႀကီး ဘီ(လ္)ဂိတ္က ၂၁ရာစုတြင္ ထိေရာက္ေသာေခါင္းေဆာင္မႈသည္ သူတပါးအားတန္ဆာဆင္ေပးႏုိင္ျခင္း (Leadership is empowering others) ျဖစ္သည္ဟုဆုိသည္။ အသင္းေတာ္ရွိ သင္းအုပ္ဆရာ၊ဆရာမႏွင့္ အမႈေတာ္ေဆာင္မ်ားတုိ႔သည္ သူတုိ႔၏ေခါင္းေဆာင္မႈႏွင့္သာ မေက်နပ္၊မတင္းတိမ္ဘဲလ်က္၊ အသင္းေတာ္ အတြင္းရွိအသင္းသူအသင္းသားတုိ႔အား တန္ဆာဆင္ေပးႏုိင္ရမည္။ သူတပါးကုိတန္ဆာဆင္ေပးႏုိင္ျခင္း (empowering) သည္ေကာင္းေသာေခါင္းေဆာင္မႈႏွင့္ စစ္မွန္ေသာေခါင္းေဆာင္မႈ၏ အမွတ္အသား သေကၤတျဖစ္ေလသည္။



Sunday, May 27, 2018

ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားအဖုိ႔တမန္ေတာ္ ဆရာဘုိ့ဒ္မန္

                ဗ်ာဒိတ္ေတာ္အတုိင္းကုိယ္ေနာ္၏ကၽြန္သည္ၿငိမ္၀ပ္စြာစုေတရေသာအခြင့္ကုိကုိယ္ေတာ္သည္ ယခ ုတြင္ေပးေတာ္မူ၏ ဟုရင္လိႈက္သဲပါစကားဆို၍ေခၚေတာ္မူျခင္းေရာက္လာမည္ကုိ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ဆည္းၿကိဳေသာသူသည္ ေလာကတြင္ရွိပါ၏။
              ထိုသူသည္ယုံၾကည္ျခင္းကုိျမွားါအသြင္ျဖစ္ေစၿပီးသမၼာတရား၏ေလးညွိဳ႕တြင္တပ္ဆင္ကာ ဘုရား သခင္၏ပစ္ခတ္စီမံ၇ာကုိဦးလည္မသုန္စုိင္းႏွင္းခဲ့ပါသည္။ဘုရားသခင္အတြင္ လူအမ်ားအတြက္ ဆုိလွ်င္ရြက္က်ပင္ေပါက္ပမာေရေျမမေရြး ေနရာေဒသမေရြးေရာက္ရာ ထားရာမွာေက်နပ္ေပ်ာ္ေနတတ္ သလုိေရႊေငြဥစၥာ ပကာသနကုိ တစ္စုိးတစ္ေစ႔မွ်လုိလားဟန္လည္းမရွိပါ။
             ထုိသူသည္သူတတ္သိေသာဓမၼပညာအလင္းျဖင့္ ေလာကအေမွာင္ကုိ ပယ္ခြင္းကာလူမ်ားအား အလင္းသုိ႔ေဆာင္ယူရန္သာ ေလာဘေဇာသန္ေန၏။
              ထုိသူ၏အမည္မွာ “ေဂ်ာ့ခ်္ဒါနာဘုိ့ဒ္မန္” ျဖစ္သည္။ ၁၈၀၁ခုႏွစ္၊ေဖေဖာ္၀ါရီလ(၈)ရက္တြင္အေမ ရိကန္ျပည္၊ မိန္းနယ္မွာေမြးဖြားၿပီး သူ၏ဖခင္မွာသင္းအုပ္ဆရာျဖစ္သည္။ ဖခင္ေျခရာကုိနင္းရုံသာမက၊ဖခင္ ထက္သာေအာင္လွမ္းေလွ်က္ႏုိင္ေသာသားျဖစ္ပါသည္။

Saturday, May 26, 2018

ယုဒသန္ျပခန္းတည္ေဆာက္ျခင္း

ယုဒသန္ျပခန္းတည္ေဆာက္ျခင္း

      က်ိဳကၡမီသာသနာေျမသည္ႏွစ္ျခင္းသာသနာ၏ ဘူမိနက္သန္သာသနာေျမျဖစ္သည္။ဆရာႀကီးယုဒသန္ ကုိယ္တုိင္မ်ိဳးေစ့ႀကဲခဲ့ေသာေနရာျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ဇနီးႏွင့္သမီးေခါင္းခ်ရာေနရာ လည္းျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးသည္က်ိဳကၡမီတြင္ ၀မ္းနည္းပူေဆြးမႈမ်ားစြာရင္ဆုိင္ခဲ့ရၿပီးဘုရားရွင္၌ ဆက္လက္ရပ္တည္လ်က္ သာသနာအမႈကုိျပဳခဲ့ေလသည္။ ေနာက္ဆုံးေသသည့္တုိင္ေအာင္ျမန္မာျပည္သာသနာအတြက္ေပးဆပ္ ၿပီးအမႈေတာ္ကုိေဆာင္ရြက္ခဲ့ေလသည္။
      ဆရာႀကီးယုဒသန္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးေနာင္လာေနာင္သားမ်ားပုိမုိ သိရွိေလ့လာႏုိင္ရန္က်ိဳကၡမီတြင္ သာသနာျပခန္းတစ္ခုတည္ေဆာက္ရန္ က်ေနာ္မ်ားတုိ႔ရူပါရုံထားရွိပါသည္။ ယခုရူပါရုံထားရွိသည့္ အတုိင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိပါသည္။ 
          ယုံၾကည္သူညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမမ်ားအားလုံးပါ၀င္လ်က္ေပးလွဴျခင္း၊ ဆုေတာင္းျခင္းမ်ားကုိဖိတ္ေခၚ အပ္ပါသည္။