ခရစ္ယာန္တုိ႔၏တူညီေသာအေျခခံယုံၾကည္ခ်က္တြင္ထာ၀ရအသက္ရွင္မႈႏွင့္ဆုိင္၍“ကၽြႏု္ပ္တုိ႔
သည္ေသေသာသူတုိ႔၏ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းႏွင့္ေနာင္တမလြန္တြင္ထာ၀ရအသက္ရွင္မႈကုိေမွ်ာ္လင့္ပါ၏”
(နိစိန္ယုံၾကည္ခ်က္)ဟုေဖာ္ျပသည္ကုိသိျမင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။
တမလြန္
လူတုိ႔သည္မိမိ၏ဘ၀ကုိျမတ္ႏုိးၾကလ်က္စြဲလန္းျခင္းရွိၾကပါသည္။ဖြားျမင္လ်က္လူ႔ဘ၀ကုိအစျပဳၾကရ
သည့္အတုိင္းအသက္တာတြင္ႀကီးရင့္အုိမင္း၊နာျခင္းႏွင့္ေသျခင္းတုိင္ေအာင္အဆင့္ဆင့္ကူးေျပာင္းလ်က္ရွိ
သည္။ဤဘ၀မွေသျခင္းအားျဖင့္လြန္ေျမာက္ထြက္ခြါၾကရၿပီးေနာက္မည္သုိ႔ျဖစ္မည္ကုိသိလုိၾကသည္။
ေယာဘက“သစ္ပင္ခုတ္ေသာ္လည္းအငုတ္အခ်ည္းစည္းမရွိဘဲအတက္ေပါက္ေလဦးမည္ဟုေမွ်ာ္လင့္
စရာရွိ၏။ေျမထဲမွာအျမစ္ေဟာင္း၍ေျမေပၚမွာအငုတ္ေသေသာ္လည္းေရေငြ႕ေၾကာင့္အတက္ေပါက္၍ပ်ိဳးပင္
ကဲ့သုိ႔အညႊန္႔တုိ႔ႏွင့္ျပည့္စုံလိမ့္မည္။လူမူကားေသ၍ေဆြးေျမ႔တတ္၏။လူသည္အသက္ခ်ဳပ္ၿပီးလွ်င္အဘယ္မွာ
ရွိသနည္း။.................လူသည္ေသလွ်င္အသက္ရွင္ျပန္ပါလိမ့္မည္ေလာ။” ေယာဘ (၁၄း၇-၁၄)ဟုစူးစမ္း
သည္ကုိေတြ႔ရသည္။လူသည္ေသၿပီးသည့္ေနာက္အဘယ္သုိ႔ျဖစ္မည္နည္းဟူေသာေမးခြန္း၏အေျဖကုိ
လူတုိင္းသိလုိၾကသည္။
သုိ႔ရာတြင္အားလုံးသေဘာက်လက္ခံႏုိင္သည့္တစ္ခုတည္းေသာအေျဖမူကားမရွိေပ။ႏုိင္ငံ၊လူမ်ိဳး
ကုိးကြယ္သည့္ဘာသာအေလ်ာက္အေတြးအေခၚအယူအဆ၊ယုံၾကည္မႈတုိ႔ကြဲျပားျခားနားသည္ကုိေတြ႕ရွိ
ၾကရမည္ျဖစ္သည္။
ယုဒဘာသာ၀င္ဣသေရလအမ်ိဳးတုိ႔တြင္ဇတၱဳကဲဂုိဏ္၀င္တုိ႔သည္လူေသၿပီးလွ်င္မရဏာႏုိင္ငံသုိ႔
ေရာက္ရွိမည္။ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းမရွိဟုယုံၾကည္ၾကသည္။ဖာရိရွိဂုိဏ္း၀င္တုိ႔ကမူေသလြန္ၿပီးေနာက္
ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းရွိမည္ဟုယုံၾကည္ၾကသည္။သုိ႔ရာတြင္ရွင္ျပန္ထေျမာက္မည့္ပုံသ႑ာန္တုိ႔ႏွင့္ဆုိင္၍မူ
တပုံစံတည္းမရွိေပ။ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္မ်ား၌ပင္အနည္းဆုံးအေတြးအေခၚႏွစ္မ်ိဳးေတြ႕ရပါသည္။
နိစိန္ယုံၾကည္ခ်က္တြင္“ေသေသာသူတုိ႔၏ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း (Resurrection of the death)
ဟူ၍၎၊တမန္ေတာ္တုိ႔၏ယုံၾကည္ခ်က္တြင္ခႏၶာကုိယ္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း(Resurrection of the body)
ကုိယုံၾကည္ေၾကာင္းဟူ၍ေဖာ္ျပပါသည္။မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစခရစ္ယာန္တုိ႔သည္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းရွိေၾကာင္း
လက္ခံယုံၾကည္ၾကသည္။
ေကာင္းကင္ႏုိင္ငံသား၏ပုံသ႑ာန္
ေသျခင္းႏ်င့္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းဆုိင္ရာသြန္သင္ခ်က္ကုိတမန္ေတာ္ႀကီးရွင္ေပါလုက ၁ေကာ
(၁၅)တြင္အက်ယ္တ၀င့္ေဖာ္ျပထားသည္။အခ်ိန္ယူဖတ္ရႈေလ့လာဖုိ႔အထူးလုိအပ္ေပသည္။
“ေသလြန္ေသာသူတုိ႔သည္အဘယ္သုိ႔ထေျမာက္မည္နည္း။အဘယ္သုိ႔ေသာကုိယ္ႏ်င့္ေပၚလာမည္
နည္းဟုတစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာသူသည္ေမးလိမ့္မည္။...............” ဟုဆုိရာတြင္အေျဖေပးရာတြင္မ်ိဳးေစ့
ႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ေဖာ္ျပသည္ကုိေတြ႕ရပါသည္။ ေျမ၌ခ်၍စုိက္ပ်ိဳးေသာမ်ိဳးေစ့သည္ပ်က္၍အပင္ေပါက္ရသည့္
နည္းတူ“စုိက္သည့္အခါဇာတိပကတိကုိယ္ျဖစ္၏။ထေျမာက္သည့္အခါ၀ိညာဏကုိယ္ျဖစ္၏။ဇာတိပကတိ
ကုိယ္တစ္မ်ိဳး၊၀ိညာဏကုိယ္တစ္မ်ိဳးရွိ၏” (၁ေကာ ၁၅း၄၄)။ “ကုိယ္သည္စုိက္သည့္အခါပုပ္တတ္ေသာသ
ေဘာရွိ၏။ထေျမာက္သည့္အခါမပုပ္ႏုိင္ေသာအျဖစ္၌တည္၏ (၁ေကာ ၁၅း၄၂)”
“လူ႔အေသြးအသားသည္ဘုရားသခင္၏ႏုိင္ငံေတာ္ကုိအေမြမခံႏုိ္င္။ပုပ္တတ္ေသာအရာသည္
မပုပ္ႏုိင္ေသာမပုပ္ႏုိင္ေသာအျဖစ္သုိ႔အေမြမခံႏုိင္။ (၁ေကာ ၁၅း၅၀)” ဟုေဖာ္ျပရာဖန္ဆင္းစကပင္ေျမမႈန္႔
မွဖန္ဆင္းေသာေျမရုပ္ခႏၶာသည္ေျမႀကီးႏွင့္သာသက္ဆုိင္၍ေကာင္းကင္ႏုိင္ငံေတာ္သုိ႔မ၀င္အပ္ေသာအရာ
ျဖစ္ေပသည္။သုိ႔ရာတြင္ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ေသလြန္ၿပီးအေျခအေန၌တည္ခြင့္ရေၾကာင္းသိမွတ္ၾကရသည္။
“ေျမသားတုိ႔သည္ေျမသားကဲ့သုိ႔ျဖစ္ၾက၏။ငါတုိ႔သည္ေျမသား၏ပုံသ႑ာန္ကုိေဆာင္သကဲ့သုိ႔
ေကာင္းကင္သား၏ပုံသ႑ာန္ကုိေဆာင္ၾကလိမ့္မည္။” (၁ေကာ ၁၅း၄၈-၄၉)ဟုရွင္းလင္းေဖာ္ျပပါသည္။
ထေျမာက္ျခင္းမရွိလွ်င္
တမန္ေတာ္ႀကီးရွင္ေပါလုအပါအ၀င္တမန္ေတာ္ႀကီးမ်ားတုိ႔သည္ခရစ္ေတာ္ေသျခင္းမွထေျမာက္
ေတာ္မူေၾကာင္းကုိေဟာေျပာသက္ေသခံၾကသည္။သခင္ေယရႈသည္လူ႔ဇာတိကုိခံယူေတာ္မူေသာဘုရား
သခင္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္လူတုိ႔အျပစ္မွလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ကုိယ္ေတာ္တုိင္အေသြးသြန္းအသက္ေပးျခင္း၊
ကုိယ္စားအေသခံျခင္းျဖင့္ေလာကလူသားတုိ႔အားအျပစ္မွေရြးႏႈတ္ကယ္တင္ေတာ္မူေၾကာင္းႏွင့္ေသျခင္း
အားျဖင့္လမ္းမဆုံး၊ေသျခင္းကုိေအာင္ေတာ္မူ၍ရွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူေၾကာင္းတပည့္ေတာ္တုိ႔စိတ္ခ်
ယုံၾကည္ေစရန္ သက္ေသထူခဲ့ေပသည္။
“ခရစ္ေတာ္သည္ထေျမာက္ေတာ္မမူလွ်င္သင္တုိ႔သည္ယုံၾကည္ေသာ္လည္းအက်ိဳးမရွိ။ဒုစရုိက္အျပစ္
ေအာက္၌ရွိၾကေသးသည္။ထုိမွတပါးခရစ္ေတာ္ကုိယုံ၍အိပ္ေပ်ာ္ေသာသူတုိ႔သည္ဆုံးရႈံးျခင္းသုိ႔ေရာက္ၾက
ေလၿပီ။ယခုမူကားခရစ္ေတာ္သည္ေသျခင္းမွထေျမာက္မူ၍အိပ္ေပ်ာ္ေသာသူတုိ႔တြင္အဦးသီးေသာအသီး
ျဖစ္ေတာ္မူၿပီ။” (၁ေကာ ၁၅း၁၇-၂၀)
ထေျမာက္ေတာ္မူၿပီ
တုိင္ေတာ္တြင္သက္ေတာ္ျမတ္ကုိစြန္႔ေတာ္မူၿပီးေနာက္“ေယာသပ္သည္အေလာင္းေတာ္ကုိယူ၍
ျဖဴစင္ေသာပိတ္ေခ်ာႏွင့္ပတ္ရစ္ၿပီးလွ်င္ေက်ာက္၌ထြင္းေသာမိမိသခၤ်ိဳင္းတြင္းသစ္ထဲမွထားေလ၏။ မႆ ဲ
(၂၇း၅၉-၆၀)။ သုံးရက္ေျမာက္ေသာေန႔မုိးလင္းအံ့ဆဲဆဲအခ်ိန္၌မာရိတုိ႔သခၤ်ိဳင္းေတာ္သုိ႔သြားေရာက္ၾကရာ
“ေကာင္းကင္တမန္ကလည္းေၾကာက္ရြံျခင္းမရွိၾကႏွင့္။လက္၀ါးကပ္တုိင္မွသတ္ေသာေယရႈကုိသင္တုိ႔ရွာၾက
သည္ကုိငါသိ၏။ဤအရပ္၌မရွိ။မိန္႔ေတာ္မူသည့္အတုိင္းထေျမာက္ေတာ္မူၿပီ” ဟုဆိုေပသည္။ထုိအမ်ိဳးသမီး
တုိ႔သည္ေၾကာက္ရြံျခင္း၊၀မ္းေျမာက္ျခင္းႏွင့္သတင္းစကားကုိတပည့္ေတာ္တုိ႔အားၾကားေျပာရန္ေျပးၾကရာ
လမ္းတြင္ထေျမာက္ေတာ္မူေသာအရွင္ကုိဖူးေတြ႕ၾကရပါသည္။
ဆက္လက္၍တပည့္ေတာ္တုိ႔ရွိရာသုိ႔သြားၾကသည့္အခ်ိန္တြင္သခၤ်ိဳင္းေတာ္ကုိေစာင့္ၾကရသည့္
စစ္သူရဲတုိ႔သည္ျဖစ္ရပ္တုိ႔ကုိယဇ္ပေရာဟိတ္အႀကီးထံသတင္းပုိ႔ၾကေလသည္။သုိ႔ရာတြင္“ယဇ္ပေရာဟိတ္
အႀကီးႏွင့္လူအႀကီးအကဲတုိ႔တသည္စုေပးတုိင္ပင္ၿပီးစစ္သူရဲတုိ႔အားေငြေပး၍ညအခါငါတုိ႔အိပ္ေပ်ာ္စဥ္တြင္
ထုိသူ၏တပည့္တို႔သည္လာ၍အေလာင္းကုိခုိးသြားၾကသည္ဟုသင္တုိ႔ေျပာၾကေလာ့။.........သြန္သင္ခ်က္
ႏွင့္အညီစစ္သူရဲတုိ႔သည္ေငြကုိယူ၍ျပဳၾက၏။ထုိစကားကုိယခုတုိင္ေအာင္ယုဒလူတုိ႔သည္အႏွံ႕အျပားေျပာ
ဆုိၾက၏။” (မႆ ဲ ၂၈း၁၂-၁၅)
သခင္ေယ႐ႈသည္ကားတုိင္ေပၚတြင္အသက္မခ်ဳပ္။တပည့္ေတာ္တုိ႔ကခုိးယူ၍အျခားေဒသသုိ႔
ေခၚေဆာင္သြားေၾကာင္းသခင္ေယ႐ႈ၏သခၤ်ိဳင္းသည္ယေန႔တုိင္အျခားအရပ္ေဒသတြင္ရွိေၾကာ္ငးေျပာဆုိ
ေရးသာျခင္းမ်ားရွိေနေသးသည္ကုိလည္းသိရွိရန္လုိပါသည္။ထေျမာက္ရွင္ျပန္ျခင္းသည္အခ်ိဳ႕ေသာသူတုိ႔
ႏွင့္သူတုိ႔၏ယုံၾကည္ျခင္းတုိ႔ကလက္မခံႏုိင္သည့္ထူးျခင္းခ်က္ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစတမန္ေတာ္ႀကီးရွင္ေပါလုက“ခရစ္ေတာ္သည္က်မ္းစာလာသည့္အတုိင္းငါတုိ႔
အျပစ္ေၾကာင့္အေသခံေတာ္မူၿပီးသၿဂိဳလ္ၿပီးမွက်မ္းစာလာသည့္အတုိင္းသုံးရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌ထေျမာက္
ေတာ္မူ၏။ေကဖသည္ကုိယ္ေတာ္ကုိျမင္ၿပီးမွတက်ိပ္ႏွစ္ပါးေသာတမန္ေတာ္တုိ႔သည္ျမင္ရၾက၏။ထုိေနာက္
ညီအစ္ကုိငါးရာကတၿပိဳင္နက္ျမင္ရၾက၏။ထုိသူတုိ႔တြင္အမ်ားေသာသူတုိ႔သည္ယခုတုိင္အသက္ရွင္ၾကေသး
၏။အခ်ိဳ႕တုိ႔သည္အိပ္ေပ်ာ္ၾကၿပီ” (၁ေကာ ၁၅း၃-၆) ဟုရဲရင့္စြာသက္ေသထူေပသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးအတြက္တုိက္ပြဲ၀င္သည့္ကာလ၊ဒုတိယကမၻာစစ္အခ်ိန္၊ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္၊
ေတာ္လွန္ေရးကာလ၊ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ာက်ဆုံးခ်ိန္၊လြတ္လပ္ေရးရရွိခ်ိန္စသည္တုိ႔သည္လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္
ေပါင္း(၆၀)ကျဖစ္ရပ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ယေန႔အသက္(၈၀၊၉၀)သက္ရွိထင္ရွားပုဂိၢဳလ္ႀကီးမ်ားအေနျဖင့္သိသူ၊
ျမင္သူ၊ကုိယ္တုိင္ပါ၀င္သူမ်ားရွိေနၾကပါေသးသည္။ထုိစဥ္ကျဖစ္ရပ္တုိ႔ကုိသိသူမ်ားရွိေနေသးသည့္အတြက္
ျဖစ္ရပ္မွန္ကုိေလ့လာႏုိင္ခြင့္ရၾကပါသည္။ထုိနည္းတူတမန္ေတာ္ႀကီးရွင္ေပါလုကရွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူ
ေသာသခင္ကုိဖူးေတြ႕ရေသာသူမ်ားတြင္သက္ရွိထင္ရွားရွိေနေသးေၾကာင္းရဲရင့္စြာသက္ေသထူျခင္းကုိ
အေလးထားသိမွတ္ၾကရပါမည္။
သခင္ေယရႈထေျမာက္ေတာ္မူပါၿပီ..........။
သခင္ေယရႈက ...........
“မစုိးရိမ္ႏွင့္ငါသည္ဤေလာကကုိေအာင္ေတာ္မူၿပီ”ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္ (ေယာ ၁၆း၃၃)
ဆရာႀကီးဦးသာဒင္
No comments:
Post a Comment