Monday, December 10, 2018

မဖိတ္ေခၚထားသည့္ ဧည့္သည္မ်ား

              အိမ္တြင္ေမြးေန႔ပြဲ၊ ခရစ္စမတ္ပြဲ .... စသည္တုိ႔ကုိ က်င္းပေသာအခါ ခင္မင္ ရင္းႏွီးသူမ်ားကုိ ဖိတ္ၾကားၾကပါသည္။ သူစိမ္းတစ္ရံစာေတြကုိေတာ့ ဖိတ္ေခၚေလ့မရွိပါ။ သုိ႔ရာတြင္ တစ္ခါတေလမွာ သူတုိ႔ လည္းပါလာ တတ္ပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ အလြန္ရင္းႏွီးသည့္ သူငယ္ခ်င္းႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက မဖိတ္ေခၚပဲ ေရာက္လာၾကပါေသးသည္။ သည္လုိေရာက္လာသည့္ အခါမ်ိဳးတြင္ ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္ရပါသည္။
             ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ ပြဲမ်ားကုိ ဖိတ္စာမပါလွ်င္ သြားလုိ႔မရပါ။ယခုလုိ ျပဳရသည္မွာ လုံၿခံဳေရးအတြက္ သာမက ထုိင္ခုံကုိ အတိအက် ထားရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သည္လုိပြဲေတြကုိ မတက္ေရာက္ႏုိင္သည့္အခါ အခ်ိန္မီ အေၾကာင္းၾကားရပါသည္။ ထုိအခါမ်ိဳးတြင္ RSVP ဟု ေရးထားပါသည္။ ျပင္သစ္လုိ “ေက်းဇူးျပဳ၍ အေၾကာင္းျပန္ပါ” ဟု ဆုိလုိပါ၏။
                 လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္က မထင္ရွားသည့္ ေတာၿမိဳ႕ေလး တစ္ၿမိဳ႕တြင္ ေမြးေန႔
ပြဲငယ္ေလးတစ္ခုက်င္းပခဲ့ပါသည္။ ဘုရင္တကာတုိ႔၏ ဘုရင္ ေမြးဖြားေသာ္လည္း အခမ္းအနားကုိ နန္းေတာ္တြင္ မဟုတ္ဘဲ ႏြားတင္းကုပ္တြင္ က်င္းပပါသည္။ ေမြးေန႔ရွင္၏ မိဘေတြက ဆင္းရဲေသာေၾကာင့္ မည္သည့္ အစားအေသာက္ႏွင့္မွ် ဧည့္ခံေကၽြးေမြးႏုိင္ျခင္း မရွိပါ။ ဖိတ္ေခၚျခင္း ခံရေသာသူေတြကလည္း အနည္းငယ္သာ ရွိၿပီး လယ္ကြင္းထဲက သုိးထိန္းေတြ ျဖစ္ပါ၏။ အျခားမည္သူ႔ကုိ အသိမေပးပါ။ သုိ႔ရာတြင္ မဖိတ္ေခၚပဲ ေရာက္ရွိသူမ်ား ရွိပါသည္။ အခ်ိန္မီေတာ့ မဟုတ္ပါ။ မုိင္တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ေ၀းေသာအရပ္မွ လာရသည့္အတြက္ သုံးလမွ တစ္ႏွစ္အထိၾကာႏုိင္သည္ဟု ခန္႔မွန္းၾကပါသည္။ မာဂုပညာရွိမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ေမြးမည့္ေနရာႏွင့္ ေန႔ရက္ကုိလည္း အတိအက် မသိၾကပါ။ ေကာင္းကင္မွ ၾကယ္တစ္စင္းကုိ ၾကည့္ၿပီး စမ္းတ၀ါး၀ါးျဖင့္ လာေရာက္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ (မ ၂း၁၁)

Sunday, September 9, 2018

ေနာက္ဆုံးေသာေန႔ရက္ကာလ

 ေမး။           ။ က်မ္းစာထဲတြင္ ဘုရားသခင္သည္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေလာကသုိ႔ၾကြလာၿပီး ကမၻာႀကီးကုိ ေဆးေၾကာမည္ဟု ပါရွိပါသည္။ ထုိသုိ႔ေဆးေၾကာၿပီးေနာက္ ဘုရားသခင္သည္ ကမၻာသစ္ကုိ ထပ္မံဖန္ဆင္းဦး မည္ေလာ လူသတၱ၀ါ တုိ႔ကုိလည္း အသစ္ဖန္ဆင္းဦးမည္ေလာ

ေျဖ။           ။  ေနာက္ဆုံးေသာကာလ ေန႔ရက္ႏွင့္ဆုိင္ေသာ သေဘာတရား (Doctrine of Eschatology) ႏွင့္ ဆုိင္ပါသည္။
            ခရစ္ေတာ္ ဒုတိယအႀကိမ္ေလာကသုိ႔ ၾကြလာျခင္းကုိ ဂရိလုိ (Parousia) ဟုေခၚပါသည္။ ေယရႈသည္ ေျမႀကီးေပၚတြင္ ရွိစဥ္က ဒုတိယအႀကိမ္ ၾကြလာဦးမည္အေၾကာင္း ေျပာခဲ့သည္။ ပုံပမာ မ်ားျဖင့္ပင္ ေဟာၾကားခဲ့သည္။ ေကာင္းကင္သုိ႔ တက္ၾကြၿပီးလွ်င္ ၿပီးျခင္းပင္ ေကာင္းကင္တမန္မ်ားမွ တဆင့္ ထပ္မံအတည္ျပဳ ခဲ့ျပန္သည္။ (တမန္ ၁း၁၁ႏွင့္ ဗ်ာဒိတ္ ၃း၁၁) သုိ႔ေသာ္ ယခုအဓိက ေမးခြန္းမွာ ထုိသုိ႔ ျပန္ၾကြလာပါက ကမၻာႏွင့္လူသားတုိ႔ကုိ အသစ္ထပ္မံ ဖန္ဆင္းဦးမည္ေလာ ဟူေသာ ေမးခြန္းျဖစ္၍ ၎ကိုသာ အာသီသ ထားၿပီး ေျဖဆုိပါမည္။


            ၎ေမးခြန္းႏွင့္ အနီးဆုံးေသာ က်မ္းစကားမွာ “ေကာင္းကင္သစ္ႏွင့္ ေျမႀကီးသစ္ကုိလည္း ငါျမင္၏။ အဘယ္သုိ႔နည္းဟူမူကား ေရွးေကာင္းကင္ႏွင့္ ေရွးေျမႀကီးတုိ႔သည္ ေရြ႕သြားၾကၿပီ” ဟူေသာ ဗ်ာဒိတ္ ၂၁း၁ ပါ က်မ္းစကားျဖစ္ပါသည္။
             ၎က်မ္းကုိ ရွင္ေယာဟန္ေရးခဲ့ပါသည္။ ကမၻာသစ္ကုိ ဖန္ဆင္းျခင္းမျပဳဘဲ ကမၻာေဟာင္းကုိ အသစ္ျပဳျပင္မည္ဟူေသာ အယူအဆမွာ ေဟၿဗဲလူမ်ိဳးတုိ႔ထဲတြင္ ရွိေနပါသည္။ ေဟရွာ ၆၅း၁၇ တြင္ “မုိးေကာင္းကင္သစ္ႏွင့္ ေျမႀကီးသစ္” ဟု ေရးထားေစကာမူ အေဟာင္းကုိသာ ျပဳျပင္ၿပီး အသစ္မဖန္ဆင္းဟူေသာ အယူအဆမ်ားကုိ ေဟၿဗဲလူမ်ိဳးတုိ႔က လက္ခံထားပါသည္။ (ေဟရွာ ၆၆း၂၂ ႏွင့္လည္း ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါ)

ထာ၀ရဘုရားသည္အာဒံ၊ဧဝႏွစ္ဦးတည္းကုိသာဖန္ဆင္းသေလာ

ေမး။          ။ ထာ၀ရဘုရားသည္ ကမၻာဦးက အာဒံႏွင့္ဧဝကုိဖန္ဆင္း၍ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးအားထိမ္းျမားေပးခဲ့ရမွ အစ ေပါက္ဖြားလာၾကရာတြင္ ၎တုိ႔ေမြးဖြားလာေသာ သားသမီးအခ်င္းခ်င္း အိမ္ေထာင္ျပဳ၍ တဆင့္ ပြားမ်ားလာျခင္းေလာ ဟူ၍ မရွင္းလင္းပါ။ သိပါရေစ။

ေျဖ။        ။ (O.T Theology) အရ ေျဖပါမည္။
                ကမၻာဦး ၁း၂၇ ကုိၾကည့္ပါ။ ထာ၀ရဘုရားသည္ မိမိ၏ပုံသ႑ာန္နဲ႕အညီ လူကုိ ဖန္ဆင္း ေတာ္မူသည္။ လူေယာကၤ်ား၊လူမိန္းမတုိ႔ကုိ တၿပိဳက္နက္တည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူၿပီးလွ်င္ “အခ်င္းတု႔ိ၊ မ်ားျပားစြာ ေမြးဖြားၾကေလာ့၊ ေျမႀကီးကုိ ျပည့္ေစ၍ ႏုိင္ၾကေလာ့” ဟု ဆုိၿပီး သူတုိ႔ကုိ ေကာင္းၾကီးေပးခဲ့ ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ၎မွတ္တမ္းကုိ P ဟုေခၚေသာ ယဇ္ပေရာဟိတ္အဖြဲ႕က ေရးသားမွတ္တမ္း တင္ခဲ့သည္။ 
              ကမၻာဦး ၂း၈ႏွင့္ ၂း၂၂ကုိ ၾကည့္ပါ။ လူႏွင့္လူမိန္းမ (အာဒံႏွင့္ဧဝ) ကုိ တစ္ဦးၿပီးမွတစ္ဦး ဖန္ဆင္းခဲ့ရေၾကာင္း ေရးထားသည္ကုိ ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ဤဒုတိယမွတ္တမ္းကုိ ေရးသားသူမ်ားအား J ဟုေခၚေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္စုက ေရးသားခဲ့ပါသည္။ ထာ၀ရဘုရားအား (Jahweh) ဝါ (Jehovah) ဟူေသာ အမည္နာမျဖင့္ က်မ္းကုိ ေရးသားျပဳစုခဲ့သူမ်ားအား ဤသုိ႔ ေခၚၾကသည္။


                သုိ႔ေၾကာင့္ လူကုိ ဖန္ဆင္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွတ္တမ္းႏွစ္ခု ရွိေနပါသည္။ ၎တုိ႔မွာ (ကမၻာ ဦး ၁း၂၆-၃၀ႏွင့္ ၂း၄-၇၊ ၁၈း၂၂) တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ထုိသုိ႔ျဖစ္ရသည္ကုိ ရွင္းရမည္ျဖစ္၍ ဤစာေစာင္တြင္ ေနရာရွိမည္ မဟုတ္ပါ။ သမၼာက်မ္း၏ ပထမေျခာက္ေစာင္ကုိ အဆုိပါ စာေပပညာရွင္မ်ားက ေရးသားခဲ့ေၾကာင္း သုေတသီမ်ားက ေတြ႕ရွိထား ပါသည္။

Friday, August 31, 2018

သမၼာက်မ္းစာသမုိင္း

ဓမၼေဟာင္းက်မ္း

                  သမၼာက်မ္းစာထဲမွာ ပထမဆုံး ၃၉က်မ္းကုိ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းလုိ႔ သိထားၾကသည္။ ဓမၼေဟာင္း က်မ္းကုိ ေဟၿဗဲလုိ ေရးသားခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး က်မ္းပုိဒ္အနည္းငယ္ေလာက္ကုိသာ အာေရမစ္နဲ႕ ေရးသား ခဲ့ပါတယ္။ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း က်မ္း၀င္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတာကုိ ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။

၁။   ယုဒက်မ္း၀င္ တနခက်မ္း

   ၁။   ကမၻာဦးက်မ္း
   ၂။.   ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္း            (ပညတၱိက်မ္း)
   ၃။   ၀တ္ျပဳရာက်မ္း                           တုိရာ
   ၄။   ေတာလည္ရာက်မ္း
   ၅။   တရားေဟာရာက်မ္း

   ၆။   ေယာရႈမွတ္စာ
   ၇။   တရားသူႀကီးမွတ္စာ                  ( ကနဦးပေရာဖက္က်မ္းမ်ား)
   ၈။   ဓမၼရာဇ၀င္ပထမႏွင့္ဒုတိယေစာင္              နာဗီအင္း
   ၉။   ဓမၼရာဇ၀င္တတိယႏွင့္စတုတၳေစာင္

   ၁၀။   ေဟရွာယအနာဂတၱိက်မ္း
   ၁၁။   ေယရမိအနာဂတၱိက်မ္း
   ၁၂။   ေယဇေက်လအနာဂတိၱိက်မ္း
   ၁၃။   ပေရာဖက္ ၁၂ပါး          ( ေနာက္ပုိင္းပေရာဖက္က်မ္းမ်ား)
           ေဟာေရွ                                     နာဗီအင္း
           ေယာလ
          အာမုတ္
           ၾသဗတိ
           ေယာန
           မိကၡာ
           နာဟုံ
           ဟဗကၠဳတ္
           ေဇဖနိ 
           ဟဂၢဲ
           ဇာခရိ
           မာလခိ

   ၁၄။   ဆာလံက်မ္း
   ၁၅။   ေယာဘ၀တၳဳ
   ၁၆။   သုတၱံက်မ္း                            ကဗ်ာ၊အလၤကာက်မ္းမ်ား
   ၁၇။   ရုသ၀တၳဳ                                     (ခါတုဗင္း)
   ၁၈။   ေရွာလမုန္သီခ်င္း
   ၁၉။  ေဒသနာက်မ္း
   ၂၀။   ေယရမိျမည္တမ္းစကား
   ၂၁။   ဧသတာ၀တၳဳ
   ၂၂။   ဒံေယလအနာဂတၱိက်မ္း
   ၂၃။   ဧဇရ- ေနဟမိမွတ္စာ
   ၂၄။   ရာဇ၀င္ခ်ဳပ္  ပထမႏွင့္ဒုတိယေစာင္

Wednesday, August 22, 2018

ၿမဲတည္ေက်ာက္၊ ကၽြႏ္ုဖုိ႔ကြဲ........

ၿမဲတည္ေက်ာက္က်ဴး - Rock of Ages Cleft for me
သီခ်င္းနံပါတ္-   ၁၆၇

             ဓမၼသီခ်င္းစာအုပ္သစ္၌ ပုဒ္ေရ ၁၆၇ေျမာက္ ေသာသီခ်င္းသည္ “ၿမဲတည္ေက်ာက္က်ဴး” ျဖစ္ပါသည္။ ေျမာက္ျမားလွစြာေသာ တပည့္ေတာ္တု႔ိသည္ ဤသီခ်င္းအား လြန္စြာႏွစ္သက္၍ ခြန္အား တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ သီဆုိခဲ့ၾကသည္။ စုံစမ္းျခင္းေရာက္ေသာကာလမ်ား၌........
                   “ၿမဲတည္ေက်ာက္ ကၽြႏု္ပ္ဖုိ႔ကြဲ
                   ခုိပါေစကုိယ္ေတာ္ အထဲ...........
                   နံေတာ္ထဲက စီးေရ... ေသြး
                   ျပစ္အနာကုိၿငိမ္းေစေရ....
                  ျပစ္ေျဖရွင္း ႏွလုံးေဆးေၾကာ
                  ကုန္စင္ ကယ္တင္ပါေစေသာ....”
                  ဤဓမၼေတးသည္ လဲမသြားေစရန္ တုိးညွင္းစြာ အားေပးေသာ သီခ်င္းေကာင္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသခံခ်က္ မ်ားစြာရရွိခဲ့ပါသည္။ အရက္သမားတစ္ေယာက္ကုိ ေျပာင္းလဲေစခဲ့ဖူးပါသည္။ ေရနစ္သူကုိ လြတ္ေျမာက္ေစခဲ့ဖူးသည္...... စသည္ျဖင့္ ရာဇ၀င္သမုိင္း ရွိခဲ့သည္။


               ဤဓမၼေတး၏ မူလကား ၁၇၇၆ခုနွစ္တြင္ ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂၂၀ၾကာ ခဲ့ၿပီး၊ ဆရာ ၾသဂတ္စတက္ေတာ့ ပေလဒီ Rev. A. Toplady  1746-1778 ေရးသားခဲ့ပါသည္။ ဆရာသည္ ၁၂ႏွစ္သား မွစ၍ တရားေဟာကာ ၁၄ႏွစ္တြင္ ဓမၼသီခ်င္းမ်ား စတင္ေရးစပ္သည္။ သူသည္ သခင္ေယရႈႏွင့္ ေတြ႕၍ လက္ေတာ္ႏွင့္ တုိ႔ျခင္းခံရၿပီးလွ်င္ အျပစ္ကုိပယ္လ်က္ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ေသာ ဧ၀ံေဂလိတရာကုိ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမေရြး ေဟာၾကားျခင္းသည္ အေရးႀကီးေသာ သာသနာ႕တာ၀န္ ျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္သူ တစ္ဦး ျဖစ္သည္။
            ေတာ့ပေလဒီသည္ ဤသီခ်င္း၌ လူသည္ ဘုရားသခင္ကုိ ကနဦးကပင္ လုိအပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ အသက္တာ တစ္ေလွ်ာက္လုံးတြင္သာမက ေကာင္းကင္ႏုိင္ငံသုိ႔ ၀င္စား၍ တရားစီရင္ေတာ္မူသည္အထိ လုိအပ္ေၾကာင္းေဖာ္ျပ၍ ဆုေတာင္းသံျဖင့္ အဆုံးသတ္ခဲ့သည္။

တပည့္ေတာ္ခ်စ္ျခင္းသည္.....

တပည့္ေတာ္အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ျခင္းက်ဴး -    Blest Be the Tie that Binds
သီခ်င္းနံပါတ္-   ၃၆၆

           စည္းေ၀းႀကီးမ်ား၏နိဂုံးတြင္ ဤဓမၼသီခ်င္းကုိ အသုံးမ်ား ခဲ့ပါသည္။ ဓမၼသဘင္မ်ား ၿပီးဆုံးခါနီးတြင္ မခြဲမခြာၾကမီ ဤဓမၼသီခ်င္းကုိ သီဆုိၾကေသာအခါ စိတ္ႏွလုံးတြင္ မျမင္ရေသာ တြယ္တာမႈ တစ္ခုခုက အမွန္တကယ္ပင္ ခ်ည္ေႏွာင္ျခင္း သံေယာဇဥ္ကုိ ျဖစ္ေစပါသည္။
             တပည့္ေတာ္ခ်စ္ျခင္းသည္
            ညီအစ္ကုိခ်င္း၌တည္
            ၀ိညာဥ္သေဘာ ညီညြတ္အစဥ္
           ထက္ဘုံ၌ကဲ့သုိ႔တည္း........
         ဂၽြန္ေဖာဆက္ John Fawsett 1740-1817 ၏ လက္ယာျဖစ္ေသာ ဤသီခ်င္းကုိ ဓမၼသီခ်င္း၏ ပုဒ္ေရ ၃၆၆အျဖစ္ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ အဂၤလိပ္ဓမၼသီခ်င္းစာအုပ္၌ ပုဒ္ေရ ၄၇၆တြင္ Blest be the Tic that Binds ဟု ေဖာ္ျပပါသည္။ ဆယ့္ရွစ္ရာစုတြင္ ဆရာဂၽြန္ေဖာဆက္သည္ အဂၤလန္ျပည္၏ ေက်းလက္ျဖစ္ေသာ ေရာက္ရွားရြာ၏ သင္းအုပ္ျဖစ္ခဲ့သည္။

          ဂၽြန္ေဖာဆက္၏ ေမြးသကၠရာဇ္ကုိ ၁၇၃၉ဟူ၍ မူကြဲလည္းေတြ႕ရပါသည္။ သူသည္ဆင္းရဲေသာ မိသားစုမွ ေမြးဖြားလာသူျဖစ္ၿပီး ၀ႈိက္ဖီးလ္၏ တရားေၾကာင့္ စိတ္ေျပာင္းလဲလာခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။ အသက္၁၆ႏွစ္တြင္ ေျပာင္းလဲ၍ ၂၆ႏွစ္တြင္ အမႈေတာ္ေဆာင္ျဖစ္လာကာ ေရာက္ရွားရြာတြင္ သင္းအုပ္ လုပ္ခဲ့ပါသည္။
           သူသင္းအုပ္လုပ္ေသာ အသင္းေတာ္တြင္ ဆင္းရဲေသာသူမ်ား ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းထားသျဖင့္ ဆရာ့ကုိ လစာ ေကာင္းေကာင္းမေထာက္ပံ့ႏုိင္ေပ။ ေပါင္ ၅၀ခန္႔မွ်ေသာ လစာႏွင့္ႀကိဳးစား အမႈထမ္းရာ သင္း၀င္သူ မ်ားစြာ၏ ခ်စ္ခင္မႈကုိ ရရွိေပသည္။

အုိ...ငါ၀ိိညာဥ္ေနာက္ေနာက္မေမ့..........

ေမတၱာေတာ္ေအာက္ေမ့က်ဴး-    O thou my Soul forget me more
သီခ်င္းနံပါတ္.......... ၂၆၃

          ဤသီခ်င္းကုိ မူလက ဟိႏၵဴစာႏွင့္ ကရစ္ရွနပ္ အမည္ရွိေသာ ဟိႏၵဴတစ္ပည့္ေတာ္ တစ္ေယာက္ ေရးသည္။ ကရစ္ရွနပ္ တပည့္ေတာ္ျဖစ္ရသည့္ အေၾကာင္းမွာ တစ္ေန႔သ၌ လက္သမားလုပ္၍ လက္ေမာင္း က်ိဳးသျဖင့္ ဓမၼဆရာကယ္ရီ၏ လက္ေထာက္ ဆရာေသာမကုိ ေခၚယူ၍ကုသလွ်င္ ဆရာေသာမသည္ အခြင့္ အားေလ်ာ္စြာ ဧ၀ံေဂလိတရားေတာ္ကုိ သူ႔အား ေဟာေျပာေလသည္။ ကရစ္ရွနပ္စိတ္တြင္ ထုိဆရာ တရားေတာ္ အျမစ္စြဲ၍ စဥ္းစားေလေလျဖစ္သည္။


         မယား၊သမီးေပါင္း သုံးေယာက္တုိ႔လည္း ထုိအတူသေဘာက် ေသာေၾကာင့္ ၁၈၀၀ျပည့္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၂ရက္ေန႔တြင္ ဆရာကယ္ရီထံမွာ ႏွစ္ျခင္းမဂၤလာကုိ ေတာင္းေလသည္။
          ကရစ္ရွနပ္၊ညီ၊ မယားႏွင့္ သမီးတုိ႔ ဟိႏၵဴဇတ္ကုိစြန္႔၍ ခရစ္ယာန္ ေရႏွစ္ျခင္းမဂၤလာ ခံမည္ကုိ ဆီရင္ပူၿမိဳ႕သူ၊ၿမိဳ႕သား လူအမ်ားတုိ႔ ၾကားသိၾကလွ်င္ လူႏွစ္ေထာင္ ထၾကြေသာင္းက်န္း၍ ကရစ္ရွနပ္ အိမ္သုိ႔သြားေရာက္လ်က္သူႏွင့္သူ႔ညီအစ္ကုိတုိ႔ကုိ ဆြဲထုတ္ၿပီးလွ်င္ ရာဇ၀တ္တရားသူႀကီးမင္းေရွ႕ အပ္ၾကေသာ္လည္းခ်က္ခ်င္းလႊတ္ခြင့္ ရၾကေလသည္။