Thursday, March 26, 2015

ေျပာင္းလဲျခင္းကုိ ထုဆစ္သူ

ကၽြန္ေတာ္.....“မဟုတ္ပါ”
ကၽြန္ေတာ္......“မသိပါ” ...ဟု
ၾကက္မတြန္မီမွာ
သုံးႀကိမ္ သုံးခါ ျငင္းခဲ့သူ....။

ျမင္လ်က္
ၾကားလ်က္
ရွိေသာအရာအတြက္
မေျပာဘဲ မေနႏုိင္ပါလုိ႔
ဆုိလာသူ .....။

ေပတရု၏ေျပာင္းလဲျခင္း
“ေၾကာက္ရြံျခင္း” မွ
“ရဲရင့္ျခင္း” ျဖစ္ေစသူ ....သခင္ေယ႐ႈ
ထုိ သခင္၏ထေျမာက္မႈ
ေလာကႀကီးကုိထုဆစ္
အသက္တာသစ္ႏွင့္ ရွင္သန္ျခင္းကုိျဖစ္ေစ ....။



                                                                မင္းမာန္ဟုန္ (ေက်ာင္းကုန္း)

Wednesday, March 25, 2015

မာရ္ငါးပါး

              ေလာကတြင္လူပုဂၢိဳလ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊တစ္စုံတစ္ခုကုိေသာ္လည္းေကာင္းသတ္မွတ္ေခၚဆုိရာ
တြင္တိက်ေသာစံႏႈန္းမ်ားျဖင့္သတ္မွတ္ၾကသည္။ဘုရားရွင္သည္“မႏႈိင္းယွဥ္မၾကံစည္အပ္ေသာ”ဂုဏ္ထူး
၀ိေသသမ်ားႏွင့္ျပည့္စုံပါသည္။၎ထုုိအထဲတြင္အဓိကက်ေသာ“မာရ္ငါးပါး”အေၾကာင္းကုိတင္ျပလုိပါသည္။

၁။          ကိေလသမာရ္
             ခရစ္ေတာ္၏သက္ေတာ္စဥ္တြင္ၾကည့္ပါကအစကနဦးကပင္ဘုရားအျဖစ္ေတာ္ျဖင့္တည္ရွိတည္
ေနေတာ္မူၿပီး၊ေလာကီလူသားမ်ားအားအပါယ္ငရဲမွေရြးႏႈတ္ကယ္ရန္ဤကမၻာေလာကသုိ႔ဆင္းၾကြေတာ္မူ
ခဲ့ပါသည္။ကနဦးအစတြင္ေရးသားျပခဲ့သည့္အတုိင္းလူျဖစ္နည္းေလးမ်ိဳး၌ေသြးသား၊အာရုံ၊ကာမဂုဏ္တရား
မ်ားျဖင့္လႊမ္းၿခံဳထားျခင္းမရွိဘဲအပ်ိဳးကညာ၀မ္း၌“ျပစ္မ်ိဳးမဲ့မထင္”ဖြားျမင္သန္႔စင္၊လူ႔အသြင္ကုိယူေဆာင္ခဲ့
ပါသည္။ (မႆ    ဲ ၁း၂၀၊၂၁)

၂။         ေဒ၀ပုတၱမာရ္
            ေဒ၀=နတ္သား၊ပုတၱ=သား ထုိေၾကာင့္ေဒ၀ပုတၱဟူသည္မာရ္နတ္သားကုိေအာင္ျမင္ျခင္းျဖစ္
သည္။အစကနဦးကလူသားအာဒံႏွင့္ဧ၀သည္ေဒ၀ပုတၱဟူေသာမာရ္နတ္သား၏စုံစမ္းေသြးေဆာင္ျခင္းႏွင့္
အာဏာတုိ႔တြင္၊ေသြးသားသေဘာျဖင့္က်ရႈံးခဲ့သည္။သုိ႔ေသာ္ခရစ္ေတာ္သည္ဤအမႈကုိေသြးသားျဖင့္ဖြဲ႕စည္း
ထားေသာလူသားအေပါင္းတုိ႔မေအာင္ျမင္ေသာ္လည္း၊ခရစ္ေတာ္ေအာင္ျမင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ရွင္မာကု
(၅း၁၃)။ထုိသူသည္မာရ္နတ္၏အမႈမ်ားကုိဖ်က္ဆီးျခင္းငွါဤေလာကသုိ႔ၾကြလာခဲ့သည္။ (၁ေယာဟန္ ၃း၈၊
မႆ    ဲ ၄း၁၁)

၃။        ေသျခင္းမဇၥဴ မာရ္
           ခရစ္ေတာ္သည္က်မ္းစာေတာ္ျမတ္လာသည့္အတုိင္းေသ၍သၿဂိဳလ္ျခင္းကုိခံေတာ္မူၿပီး၊သုံးရက္
ေျမာက္ေသာေန႔တြင္ေသျခင္းတရားကုိေအာင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ (၁ေကာ ၁၅း၃၀) လူသည္ပုပ္ပ်က္ျခင္းသုိ႔
ေရာက္ေသာ္လည္းဘုရားမည္သည္ကားကာလအစဥ္“လူသားတုိင္း” အတြက္အားကုိးခုိလႈံရာျဖစ္သည္မုိ႔
မေန႔၊ယေန႔၊ေနာင္ကာလအစဥ္မေျပာင္းလဲတည္ေနေတာ္မူ၏။ (ေဟၿွဗဲ ၁၃း၈)
         ထုိေနရာတြင္ပင္ခရစ္ေတာ္ဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွားဤေလာကတြင္က်င္လည္စဥ္ကပင္လာဇရု
အား၎၊မုဆုိးမ၏သားအား၎ေသျခင္းမွထေျမာက္ျခင္းအခြင့္ကုိေပးေတာ္မူခဲ့သည္။

၄။       ခႏၶာမာရ္
          ခႏၶာမာရ္သည္“ေသြးသားေဖာက္ျပန္ျခင္း”တုိ႔အားေအာင္ျမင္ေတာ္မူသည္။ခရစ္ေတာ္သည္ဤ
ေလာကတြင္သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္အခါကနာမက်န္းျခင္းကုိက်န္းမာေစျခင္း၊က်ိဳးကန္းေနသူအားပကတိ
အေကာင္းျဖစ္ေစျခင္း၊မ်က္စိမျမင္သူအားမ်က္စိျမင္ေစျခင္း၊ဆြံအေသာသူအားစကားေျပာေစျခင္းစသည္
တုိ႔သည္ခႏၶာေရးရာတြင္ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေၾကာင္းကုိအတိအလင္းျပသခဲ့သည္။

၅။     အဘိသခၤါရမာရ္
          အဘိသခၤါရမာရ္ဟူသည္ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးျခင္းမရွိ၊ပကတိတည္ရွိေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။တစ္ဆူ
တည္းေသာဘုရား၊အတုမရွိေသာအရွင္သည္ၿပိဳင္ဘက္ကင္းသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္သူႏွင့္တူေသာသူလက္ရွိ
မရွိႏုိင္သလုိမနက္ျဖန္လည္းမရွိႏုိင္ေပ။ထုိသုိ႔ရွိပါကအတုအတူရွိေသာေၾကာင့္“အတုမရွိ”ဟူေသာစကား
ႏွင့္မညီသလုိအဘိသခၤါရတည္းဟူေသာတရားစံႏႈန္းတြင္မပါ၀င္ေတာ့ေပ။
         သမၼာက်မ္းစာတြင္ကား“ေယ႐ႈခရစ္သည္မေန႔၊ယေန႔၊ေနာင္ကာလအစဥ္အၿမဲတည္ရွိတည္ေနေတာ္
မူ၏။(ေဟၿဗဲ ၁၃း၈)ဟူ၍ဘုရားတုိ႔၏ဂုဏ္ရည္ျဖစ္ေသာအဘိသခၤါရမာရ္ကုိေအာင္ျမင္လ်က္ထာ၀ရအတိတ္
 ပစၥဳပၸဳန္၊အနာဂတ္ကာလသုံးတန္ရွိလူသားတုိင္းတုိ႔၏“ကုိးကြယ္ရာ၊အားထားရာ၊မီွခုိရာ”လည္းျဖစ္ေတာ္မူ၏။



                                                                ဆယ္ျမဴရယ္ စုိးလြင္




































အားကုိးရာစစ္

            ထုိေၾကာင့္ပုပုရြရြလူမွန္သမွ်တုိ႔သည္သူမ“ကယ္ႏုိင္၊ငါမကယ္နုိင္”တည္းဟူေသာအေနအထားတုိ႔
တြင္ဘုရားကုိဖက္စရာမလုိ၊ကုိယ္က်င့္တရားကုိအားကိုးစရာအျဖစ္ထားရန္ျပဳျခင္းသည္အဘယ္မွ်ေသာရယ္စ
ရာျဖစ္ပါသနည္း။
           ေအာက္ပါႏွစ္ခ်က္ေသာတရားစကားတုိ႔တြင္အဘယ္မည္ေသာတရားသေဘာသည္ကုိယ္တုိ႔အ
တြက္အားကုိးရာျဖစ္ပါသနည္း။

၁။          ဘုရားမွတပါးအားကုိးရာမရွိ။

၂။          မိမိကုိယ္သာအားကုိးရာ။

Monday, March 23, 2015


သယမၻဳသံဘုရား

           ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္သည္အဘယ္တရားကုိက်င့္၍မွ်ဘုရားျဖစ္သြားသည္မဟုတ္ပါ။က်င့္ရန္မလုိပါ။ကနဦး
ကတည္းကဘုရားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဘုရားျဖစ္ရန္က်င့္ႀကံအားထုတ္စရာလည္းမလုိပါ။အခ်ိဳ႕က“က်ိဳးစားမႈမရွိဘဲ
ျဖစ္လာေသာအရာမရွိ” ဟုပုံေသကားခ်ပ္သတ္မွတ္ကာကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ဆုိၾကသည္။သုိ႔ေသာ္ဘ၀ရပ္တည္မႈ
အတြက္၊ပညာေရးစသည္တုိ႔ကုိငယ္စဥ္ကမိမိ၏က်ိဳးစားမႈျဖင့္အားထုတ္ရန္လုိေသာ္လည္းဗမာလူမ်ိဳးျဖစ္ရန္
ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈမရွိဘဲျဖစ္ရသည္လည္းရွိသည္။
          ထုိနည္းတူစြာခရစ္ေတာ္သည္ကနဦးအစကတည္းကပင္အရာခပ္သိမ္းတုိ႔၏ပင္မအရင္းအျမစ္ျဖစ္
ေသာေၾကာင့္ခရစ္ေတာ္သည္ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကဲ့သုိ႔တစ္စုံတစ္ခုအေပၚတြင္မွီတည္၍ျဖစ္လာရျခင္းမဟုတ္၊လူ႔ဇာတိ
ခံရန္မာရိအားအသုံးခံတန္ဆာပလာအျဖစ္သုံးခဲ့ေသာ္လည္းဘုရားျဖစ္ရန္အတြက္ကားမည္သူ၏အမွီတကဲမွ
မလုိပါ။ခရစ္ေတာ္၏အမည္နာမစသည္တုိ႔ျဖစ္သိႏုိင္ေသာ္လည္းခရစ္ေတာ္၏ဂုဏ္ေတာ္အရည္အခ်င္းမ်ားတြင္
ဘုရားသာလ်င္ရွိေသာဂုဏ္ထူး၀ိေသသမ်ားကုိေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါသည္။

Sunday, March 22, 2015

သင္းအုပ္ေနအိမ္ႏွင့္ဧည့္သည္မ်ားတည္းခုိရာအေဆာက္အဦတည္ေဆာက္ျခင္း


 က်ိဳက္ခမီတြင္ေခတ္အဆက္ဆက္အမႈေတာ္ေဆာင္ျပတ္လတ္မႈေၾကာင့္သာသနာေမွးမွိန္ခဲ့ရသည္။သမုိင္း၀င္
က်ိဳက္ခမီေဒသတြင္ယခင္သာသနာျပဳဆရာမ်ားလက္ထက္တြင္သာသနာျပဳေက်ာင္းမ်ားျဖင့္အသင္းေတာ္တည္
ရွိခဲ့ေသာ္လည္းေနာက္ပုိင္းတြင္အသင္းသူ/သားမ်ားေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာေျပာင္းေရြ႕မႈမ်ားေၾကာင့္အင္အား
နည္းပါးလာခဲ့ရသည္။
       ယခုအခါသမုိင္း၀င္က်ိဳက္ခမီအသင္းေတာ္တြင္သာသနာလုပ္ငန္းမ်ားကုိျပန္လည္အစျပဳႏုိင္ၿပီျဖစ္ရာ
ဘုိးေဘးမ်ားစုိက္ပ်ိဳးခဲ့ေသာေျမမွတ္တုိင္အားျပန္လည္ရွင္သန္ေစႏုိင္ခဲ့ပါသည္။အသင္းေတာ္တြင္သင္းအုပ္
ေနအိမ္သည္ပ်က္စီးယုိယြင္းေနၿပီျဖစ္ရာအသစ္ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္အတူလာေရာက္ၾကေသာ
ဧည့္သည္မ်ားတည္းခုိေနထုိင္နုိင္ေရးအတြက္ပါစဥ္းစားကာႏွစ္ထပ္ေဆာင္တစ္ခုကုိစတင္တည္ေဆာက္
ေနၿပီျဖစ္သည္။
       ထုိအေဆာက္အဦးစတင္ႏုိင္ေရးအတြက္မတည္ေပးခဲ့ေသာစကၤပူယုဒသန္အသင္းေတာ္မွသင္းအုပ္
ဆရာႀကီးႏွင့္အသင္းသူ/သားမ်ားအားလုံးကုိအထူးပင္ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ဆက္လက္ၿပီးအၿပီးသတ္တည္
ေဆာက္ေရးအတြက္အလွဴေငြက်ပ္သိန္း(၁၅၀)လုိအပ္ေနပါသည္။
       သာသနာကုိခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးေသာသူမ်ားႏွင့္ဆရာႀကီးယုဒသန္ကုိေလးစားေသာခရစ္ယာန္ညီအစ္ကုိ
ေမာင္ႏွမအေယာက္စီတုိင္းဆရာယုဒသန္က်င္လည္သာသနာျပဳခဲ့ေသာသမုိင္း၀င္က်ိဳကၡမီေဒသတြင္
သာသနာအေဆာက္အဦးတစ္ခုတည္ေဆာက္ႏုိင္ေရးအတြက္၀ုိင္း၀န္းေပးလွဴျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ၾကပါရန္
တုိက္တြန္းႏုိးေဆာ္အပ္ပါသည္။
      ေပးလွဴျခင္း၊သတိရဆုေတာင္းေပးျခင္းအားျဖင့္ဘုရားသခင္၏ဘုန္းေတာ္ထင္ရွားေစရန္ပါ၀င္ၾကပါစုိ႔။




ခရီးသြားမ်ား


 ထုိသူသုံးေယာက္တုိ႔တြင္အဘယ္သူသည္ဓားျမလက္လုိ႔ေရာက္ေသာသူႏွင့္စပ္ဆုိင္ေသာသူျဖစ္သနည္း
ဟုျပန္၍ေမးေတာ္မူလွ်င္က်မ္းတတ္ကလည္းလူနာကုိသနားေသာသူသည္စပ္ဆုိင္ေသာသူ
ျဖစ္ပါ၏ဟုေလွ်ာက္ေသာ္ေယ႐ႈက
သင္သည္သြား၍ထုိနည္းတူျပဳေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏
(လုကာ ၁၀း၃၆-၃၇)

                    ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အဖြဲ႕ေတာင္ေပၚေဒသတစ္ခုသုိ႔ဧ၀ံေဂလိခရီးထြက္လာခဲ့ရာ ရြာတစ္ရြာအေယာက္
မွာေတာ့ ေနာက္တစ္ရြာကုိသြားဖုိ႔ေန႔ခ်င္းခရီးမေပါက္ေသာေၾကာင့္ ေတာထဲမွာညအိပ္ရမယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္
ညေနအခ်ိန္မွာ  ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အိပ္ရမယ့္ေတာတြင္းတစ္ေနရာသုိ႔ေရာက္ေသာအခါ  အဲဒီေနရာဟာထင္
ထားသလုိမဟုတ္ဘဲ  ရွင္းလင္းေနတာေတြ႔ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့လူေလး၊ငါးေယာက္ေလာက္  အိပ္ႏုိင္တဲ့
တဲတစ္လုံးကုိလည္းေတြ႔ရတယ္။  တဲအေရွ႕ကြက္လပ္အလယ္မွာ  မီးဖိုတစ္ခုကုိ  ေက်ာက္တုံးေတြနဲ႕ျပဳလုပ္
ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။  မီးဖုိနံေဘးမွ ထင္းေျခာက္ေတြအဆင္သင့္ .....
                  “ဒီမွာၾကည့္ပါအုံးဆရာ...”
                   ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူပါလာေသာအဖြဲ႕သားတစ္ေယာက္က  ၀ါးက်ဥ္ေတာက္တစ္ခုယူလာျပသည္













အသင္းေတာ္ေခါင္းေလာင္းစင္တည္ေဆာက္ျခင္း

အသင္းေတာ္ေခါင္းေလာင္းစင္တည္ေဆာက္ျခင္းအတြက္အစျပဳေပးခဲ့ေသာဘုရားရွင္၏ေက်းဇူးေတာ္
ကုိခ်ီးမြမ္းရပါသည္။ေခါင္းေလာင္းႏွင့္တကြအစျပဳရန္မတည္မႈေပးလွဴ ခဲ့ေသာေဒၚမိမိတင္(ရန္ကုန္)ႏွင့္မိသားစုကုိလည္းေကာင္း၊ပါ၀င္ေပးလွဴ ၾကေသာဓမမိတ္ေဆြမ်ားအားလုံးကုိ
လည္းေကာင္းအသင္းေတာ္မွအထူးပင္ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ယခုကဲ့သုိ႔သာသနာ့သမုိင္း၀င္က်ိဳက္ခမီအသင္းေတာ္တြင္တင့္တယ္လွပေသာေခါင္းေလာင္းစင္တည္ေဆာက္
ေရးအတြက္ပါ၀င္ေပးလွဴၾကေသာညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမမ်ားအားလုံးအေပၚဘုရားရွင္၏ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာအစဥ္
သက္ေရာက္ေစေၾကာင္းဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းအပ္ပါသည္။