ကမၻာေပၚရွိဘာသာတရားတုိင္း၏ ဦးတည္ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ “လူသားတုိင္း မေသခ်ာမေရရာတဲ့ ဘ၀သံသရာကေန လြတ္ေျမာက္ျခင္းရရွိဖုိ႔” ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိဦးတည္ခ်က္ ဆီသုိ႔ ေလွ်ာက္လွမ္း တဲ့အခါ မတူကြဲျပားေသာ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ သြားၾကပါသည္။ အဲဒီ နည္းလမ္းေတြကုိ “ဘာသာတရား” (Religion) ဆုိၿပီး အမည္ေပးကင္ပြန္း တပ္ၾကပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ တစ္ဦးအတြက္ ကယ္တင္ျခင္းဟာ “ဘ၀အသက္တာရဲ႕ လြတ္ေျမာက္ျခင္း” ျဖစ္ပါတယ္။
“ကယ္တင္ျခင္း” ခံစားရႏုိင္ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘာလုပ္ရမွာလဲ။ ဒီေမးခြန္းကုိ ေျဖဖုိ႔ဆုိရင္ “ဆက္စပ္စဥ္းစားရမယ့္ အေၾကာင္းအရာ၊ အေျခအေန” (Context) ကုိဦးစြာပထမၾကည့္ ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီအတြက္ ေနာက္ထပ္ထြက္ေပၚလာတဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့ “လူသားတစ္ဦးအျဖစ္ အသက္ရွင္ေနထုိင္ေနျခင္း ရဲ႕ခရီးပန္းတုိင္ (သုိ႔) ရည္မွန္းခ်က္က ဘာလဲ” ။
“ကယ္တင္ျခင္း” ဆုိတဲ့စကားလုံးေ၀ါဟာရကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘယ္လုိ အနက္ဖြင့္ဆုိၾကမလဲ။ “ေသလြန္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ (သုိ႔) ေနာင္ဘ၀ေရာက္တဲ့အခ်ိန္ က်ိန္ျခင္းအမဂၤလာ (၀ါ) ငရဲ မက်ေစဖုိ႔အေရး ဟာ “ကယ္တင္ျခင္း” လား......... ။
“ကယ္တင္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္အ့ံေသာငွါ အဘယ္သုိ႔ျပဳ ရပါမည္နည္း” ဆုိေသာေမးခြန္းကုိ တမန္ေတာ္ႀကီးရွင္ေပါလုကေတာ့ အခုလုိျပန္ေျဖပါတယ္။ “သခင္ေယရႈကုိ ယုံၾကည္ေလာ့။ ယုံၾကည္လွ်င္ သင္ႏွင့္သင္၏ အိမ္သူအိမ္သားတုိ႔သည္ ကယ္တင္ျခင္းသုိ႔ေရာက္လိမ့္မည္” ။ (တမန္ ၁၆း၃၁)
ဒီ အေျဖစကားကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လုိနားလည္ ပါသလဲ။ ဘယ္လုိနားလည္ ခံယူ သင့္ပါသလဲ။
ကယ္တင္ျခင္းဆုိင္ရာ ဓမၼေဟာင္းအျမင္ (Old Testament Concept of Salvation)
ကယ္တင္ျခင္း (Salvation) ဆုိတဲ့စကားလုံးနဲ႕ ပတ္သက္လုိ႔ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွာ အေျခအေန (၃)မ်ိဳး အားျဖင့္ ေဖာ္ျပတာေတြ႕ရပါတယ္။
၁။ စစ္ပြဲဆုိင္ရာအေျခအေနမွ ကယ္တင္ျခင္း။
၂။ “ကယ္တင္ျခင္း” ႏွင့္ “ေျဖာင့္မတ္ျခင္း” ဆက္စပ္မႈ
၃။ အနာဂတ္ကာလဆုိင္ရာ ကယ္တင္ျခင္း တုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
၁။ ဓမၼေဟာင္းကုိေလ့လာတဲ့အခါ ဟီဗရူးေ၀ါဟာရ Ya Sh'a (to save) ဆုိတဲ့စကားလုံးဟာ Yeshu'ah, yesha, teshu'ah ( Salvation, Security, Safety, ease ) တုိ႔ကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ ေ၀ါဟာရ ျဖစ္ၿပီး “ရန္သူတုိ႔လက္မွ ကယ္လႊတ္ျခင္း” လုိ႔အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ “ခ်ည္ေႏွာင္မႈ ကင္းျခင္း” “လြတ္လတ္ျခင္း” ဆုိတဲ့အဓိပၸါယ္ ရွိပါတယ္။ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းကုိ ေလ့လာတဲ့ အခါ “ကယ္တင္ျခင္း” ဆုိတဲ့သေဘာတရားကုိ “လြတ္လပ္ျခင္း” ဆုိတဲ့သေဘာတရား အယူအဆ ရွိတဲ့ ေ၀ါဟာရအျဖစ္သာ အဓိက အသုံးျပဳတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဆင္းရဲႏြမ္းပါသူမ်ား အေနျဖင့္ သူတုိ႔အေပၚဖိႏွိပ္ ညွင္းဆဲေန သူေတြရဲ႕ လက္က လြတ္ေျမာက္ ျခင္း၊ ဣသေရလလူမ်ိဳး မ်ားအေနျဖင့္ ကၽြန္ခံရာ အီဂ်စ္ျပည္မွလြတ္ေျမာက္ျခင္း စတဲ့ က်ပ္တည္းတဲ့အေျခအေနကေန လြတ္ေျမာက္ျခင္းသေဘာ (လြတ္လပ္ျခင္း) ကုိရည္ညႊန္း တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ “ေအာင္ျမင္ျခင္း(Victory) ၊ “ကယ္ႏုတ္ျခင္း” (Deliverance) ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္လည္း ရွိပါတယ္။ ကယ္တင္ျခင္းဆုိင္ရာ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းအျမင္ဟာ “စစ္ပြဲမွာေအာင္ျမင္ျခင္း” “တုိက္ပြဲအတြင္း ရန္သူလက္မွ ကယ္လႊတ္ျခင္း” စတဲ့ သေဘာတရားေတြ လႊမ္းမုိးေနတာေတြ႕ရၿပီး ပုံေဆာင္ ခုိင္းႏႈိင္းမႈေတြျဖစ္တဲ့ “ကယ္တင္ေသာရဲတုိက္ (၂ရာ ၂၂း၅၁)” “ကယ္တင္ျခင္းတည္းဟူေသာ သံခေမာက္လုံး (ေဟရွာယ ၅၉း၁၇)” “ကယ္တင္ရာျမင္းရထားေတာ္ (ဟဗကၠဳတ္ ၃း၈)” “ကယ္တင္ေတာ္ မူျခင္းဒုိင္းလႊား (၂ရာ ၂၂း၃၆) (ဆာလံ ၁၈း၃၅)” “ကယ္တင္ေသာဦးခ်ိဳ (၂ရာ ၂၂း၃) (ဆာလံ ၁၈း၂)” စသည္တုိ႔ဟာ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းဆုိင္ရာ ကယ္တင္ျခင္းအျမင္ကုိ ထင္ဟပ္ေစပါသည္။
ဓမၼေဟာင္းအျမင္မွာ “ကယ္တင္ျခင္း” ဆုိရာတြင္ တုိ္က္ပြဲမွာေအာင္ျမင္ျခင္းမက “ရန္သူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္ျပဳျခင္းမွ လုံၿခံဳစြာေနရျခင္း” ဆုိတဲ့ေလးနက္မႈ ရွိပါတယ္။ ဒီသေဘာ တရားကုိ ေဟရွာယ (၂၆း၁-၂) မွာ.......။ “ထုိကာလ၌ ယုဒျပည္မွာသီခ်င္းဆုိလတံ့ေသာ စကားဟူမူကား ငါတုိ႔၌ ခုိင္ခံ့ေသာၿမိဳ႕ရွိ၏။ ကယ္တင္ျခင္းေက်းဇူးကုိ ျပအုိး၊ ရင္တားအရာ၌ စီရင္ခန္႔ထား ေတာ္မူလိမ့္မည္။ တံခါးတုိ႔ကုိ ဖြင့္ၾကေလာ့။ သစၥာေစာင့္၍ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူ ၀င္ပါေစ” ။
“သင္၏ျပည္၌ အႏိုင္အထက္ျပဳျခင္းအသံ ကုိေနာက္တစ္ဖန္ မၾကားရ။ သင္၏နယ္အတြင္းတြင္ လုယူဖ်က္ဆီးျခင္း မရွိရ။ သင္၏ၿမိဳ႕ရုိးကုိ ကယ္တင္ျခင္း ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕တံခါးတုိ႔ကုိ ခ်ီးမြမ္းျခင္း ဟူ၍လည္းေကာင္း သမုတ္ရလိမ့္မည္”။ ေဟရွာယ (၆၀း၁၈) ။ ဒါေၾကာင့္စစ္ပြဲ ဆုိင္ရာကယ္တင္ျခင္း လုိ႔ ေျပာတဲ့အခါ ဣသေရလလူမ်ိဳးမ်ားအေနျဖင့္ ဖိႏွိပ္ညွင္းဆဲသူအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔တကြ၊ ရန္သူလက္မွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း၊ တုိက္ပြဲမွာရန္သူမ်ားကုိ ေခ်မႈန္းေအာင္ျမင္ျခင္း တုိ႔အျပင္ “ရန္သူမ်ားရဲ႕ ဒုကၡေပးေႏွာင့္ယွက္မႈမွ ေဘးကင္းလုံၿခံဳ စြာေနႏုိင္ျခင္း” ဟူေသာအဓိပၸာယ္ရွိပါတယ္။